Data: 2010-05-24 09:24:00 | |
Autor: saturn5 | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
i termopare do pomiaru temp glowic, to oczywiscie samolot taki zostal byzakwestionowany i niedopuszczony do lotu Nie wiem, udajesz Greka czy faktycznie nigdy nie slyszales ze w samolocie mozna robic wiele przerobek - legalnie. Jakbys poszedl do zakladu ktory ma uprawnienia do pracy nad Cessna i modyfikcja jest zatwierdzona (STC) to zaklad moze ja wykonac. Naprzyklad wlsciciele wielu samolotow z silnikami tlokowymi Lycominga/Continentala lubia wstawiac wtryskiwacze paliwa firmy GAMI bo sa uwazane za lepsze niz orginalne od producenta - i jest to w pelni legalne. To tylko jeden taki przyklad. -- |
|
Data: 2010-05-24 11:38:48 | |
Autor: FD | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
W dniu 2010-05-24 poniedziałek 11:24, saturn5 pisze:
nie zapominaj o realiach w jakich zyjesz... PL vs. USA |
|
Data: 2010-05-24 05:15:01 | |
Autor: --Kondor--> | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
Podobno prezydent był w klasie "Experimental" :) |
|
Data: 2010-05-24 20:19:48 | |
Autor: stabillo | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htdgjg$k9l$1inews.gazeta.pl...
no jasne ze mozna, ale ile to kosztuje i czy wogole sie oplaca? watek dotyczy tego w jakiej klasie latal tu-154, a nie legalnosci, samolot w klasie special czy experimental jest tak samo legalny. Wiesz ile kosztuje certyfikacja malego samolociku? pare milionow, a co z tu-154 , ktory ma wywalone pol awioniki , jest przestarzala konstrukcja i dokonuje sie jego modyfikacji? Przeciez taniej jest go przeniesc do innej klasy niz robic osobny kwit na jego certyfikat. uprawnienia do pracy nad Cessna i modyfikcja jest zatwierdzona (STC) to zaklad no to powiedz dlaczego nie mozna u nas zrobic zaczepu na hol do c-172, tylko trzeba od razu taki samolot ze stanow sprowadzic? Dlaczego nie mozna zrobic zaslonek? Bo jest za malo chetnych? Bo zaklad nie posiada uprawnien na takie modyfikacje? A moze w Polskim prawie jest taki balagan ze nawet nie da sie zrobic na legalu takiej operacji? |
|
Data: 2010-05-24 20:24:34 | |
Autor: saturn5 | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
no jasne ze mozna, ale ile to kosztuje i czy wogole sie oplaca? Nie wiem o czym piszesz o Tu-154 czy warunkach amerykanskich?. Oplaca sie, duzo ludzi to robi, mozesz sobie kompletnie odnowic awionike w starych samolotach, naprzyklad wsadzic caly G600, nie musisz sam chodzi po urzedach prosic o zezwolenie, certyfikat, placic miliony itp.bo Garmin to zrobil za ciebie, dostal STC na iles tam setek modeli samolotow. Tak samo z bardzo wieloma innymi modyfikacjami. Samoloty (zwlaszcza te mniejsze) modyfikuje sie jak cholera aby zwiekszyc ich wartosc i przedluzych ich zywot. Oczywiscie wszystko jest deczyja ekonomiczna i wsadzenie takiego G600 do starej szkoleniowej Cessny C152 raczej sensu nie ma. wywalone pol awioniki , jest przestarzala konstrukcja i dokonuje sie jego modyfikacji? Przeciez taniej jest go przeniesc do innej klasy niz robic osobny kwit na jego certyfikat. Nie, takiego samolotu NIE mozesz przeniesc do innej kategorii. Nie wiem jak w Rosji to wyglada ale wcale nie musi tyle kosztowac, poza tym to Rosja, oni sami tam sobie certyfikuja co chca. Druga sprawa ze dodane elementy do tego samolotu nie byly wcale tak zintegrowane z reszta samolotu - naprzyklad FMC wcale ne rozmawia z autopilotem. A wiec w normalnych warunkach (poza Rosja) certyfikacja takich 'dodatkow' jest duzo prostszy. A moze w Polskim prawie jest taki balagan ze nawet nie da sie zrobic na legalu takiej operacji? Jak jest w Polsce to pewnie wiesz lepiej niz ja. -- |
|
Data: 2010-05-24 22:37:51 | |
Autor: stabillo | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htena2$bsh$1inews.gazeta.pl...
ok, bardzo dziekuje za odpowiedz , faktycznie to co robia ruscy u siebie to klasa dla nich samych, wiec trudno tu o jakas konkretna wiedze. Na grupie militaria ktos napisal ze status tego samolotu jest utajniony i nie wiadomo jak to naprawde z nim jest, czy to prawda, to oczywiscie nie wiem. |
|
Data: 2010-05-24 23:59:34 | |
Autor: GrzegorzW | |
Tu- 154 klasa experimental ? | |
W dniu 2010-05-24 22:24, saturn5 pisze:
naprzyklad FMC wcale ne rozmawia z autopilotem jak najbardziej rozmawia nawet trochę nim polatać potrafi |