Data: 2010-05-29 09:26:40 | |
Autor: SN .. AP | |
Tubeless | |
Witam
Posiadam komplet kol do opon bezdetkowych ale zalozone mam detki. Zawsze myslalem ze nie bede potrafil napompowac kola po zalozeniu samej opony mimo ze dysponuje agregatem do pompowania. Moje obawy stanely na mysli "przeciez jak zaloze opone to nie rozcisne jej powietrzem na boki tak zebyto powietrze pompowane z wentyla rozepchalo opone. Tam sa szczeliny takie ze glowa mala a opona musiala by byc naprawde ciasna i miekka zeby ja zalozyc. Pytanie do tych ludzi co jezdza z klejem samouszczelniajacym/mlekiem zamiast detek. 1.Jak wyglada sprawa z zakladaniem opony ? 2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub podczas ratowania sie przed gleba ? 3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ? 4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ? 5.Ile ten klej tam wytrzyma zanim wyschnie ? 6.Ucieka powietrze z opony z czasem ? 7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ? 8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ? 9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ? 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie wielkie itp. |
|
Data: 2010-05-29 01:39:38 | |
Autor: rzymo | |
Tubeless | |
On 29 Maj, 09:26, "SN .. AP" <q...@wp.pl> wrote:
Pytanie do tych ludzi co jezdza z klejem samouszczelniajacym/mlekiem zamiast Mój setup był taki: - opony: najpierw Hutchinson Python, potem w wersji Tubeless (czyli zwykłe UST), - uszczelniacz: Slime, - koła: Mavic Crossland UST. 1.Jak wyglada sprawa z zakladaniem opony ? U mnie bez problemów przy użyciu nożnej pompki do kilku pierwszych 'dmuchnięć' w oponę. Zwilżenie (woda/Ludwik) styku opony z obręczą mocno ułatwiało cały proces. 2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub Zwykły Python spadł mi raz z przedniego koła, na ostrym zakręcie. Zaraz po tym zdecydowałem się na cięższe UST - tych nigdy nie zgubiłem, nie miałem rozszczelnień na zakrętach, nawet jeśli w oponie było < 1.0atm (a ważę nie tak mało - 80kg). 3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ? Raczej nie. W każdym razie jakby mi ktoś, bez mojej wiedzy, wylał płyn z opon to raczej bym nie poznał, że masa całości nieznacznie zmalała. 4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ? Miałem Slime'a, a ten cały czas jest w stanie płynnym, można go wylać z opony, resztki wytrzeć szmatą. 5.Ile ten klej tam wytrzyma zanim wyschnie ? U mnie ~rok i cały czas stan płynny. 6.Ucieka powietrze z opony z czasem ? W zwykłym Pythonie rzekłbym normalnie, w UST powoli, natomiast w najcięższej kombinacji, czyli UST + mleczko to bardzo, bardzo wolno ;) 7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ? RR (Racing Ralph, Rocket Rona nie sprawdzałem) nie chciał mi się uszczelnić, może przez to że trafiłem na naprawdę wychudzoną wersję, nowa opona ważyła niecałe 420g. 8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ? Problemy w razie awarii na trasie, zwłaszcza jak się nie ma się dętki na zapas. 9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ? Zawsze to mniejsza masa (dla niektórych to świętość :) ) i zasklepianie się niewielkich przebić. Natomiast UST to możliwość jazdy przy naprawdę niskim ciśnieniu w oponie - nie ma ryzyka spadnięcia z obręczy, opona mniej się ugina od zwykłej (grubsze ścianki w wersji bezdętkowej), jest bardziej wytrzymała. 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie Jak wyżej - tylko jedno zgubienie zwykłej opony. Jeśli były jakieś rozcięcia, to na tyle małe że zaraz się załatały i nie odczuwałem spadku ciśnienia. |
|
Data: 2010-05-29 20:06:19 | |
Autor: SN .. AP | |
Tubeless | |
Dzieki za konkretne odpowiedzi.
Pzdrower |
|
Data: 2010-06-01 08:08:19 | |
Autor: | |
Tubeless | |
SN .. AP <qlp@wp.pl> napisał(a): Używałem zwykłych obręczy mavic717+opaski uszczelniające+nobby nic. Działało
przez cały sezon bez problemu. Ani jednego kapcia. Ale przyszła zima i wyrwałem niechcący wentyle z opasek uszczelniających - niska temperatura + ciasna końcówka pompki. Potem zmieniłem koła na UST. Mam je już dwa lata. Używałem zwykłych opon + mleczka. Zasadniczo ok, ale 2 razy uszkodziłem oponę. Raz na schodach pod górę (za niskie ciśnienie, dużo poniżej 2atm, moja wina), raz w terenie na odcinku zasyfionym przez drwali. To mnie wyleczyło z lekkich opon nie UST. Teraz używam tylko opon UST + mleczka i jest rewelacyjnie. Zeszłoroczne Trophy, praktycznie wszystkie maratony u GG, wypady w góry i nic się nie dzieje. Osobiście nie wrócę do dętek na pewno. -- |
|
Data: 2010-05-29 09:44:44 | |
Autor: solar | |
Tubeless | |
W dniu 2010-05-29 09:26, SN .. AP pisze:
10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie MyĹlaĹem nad sprĂłbowaniem TL, ale po czytaniu w sieci i po dwĂłch Transcarpatiach zrezygnowaĹem. Niby moĹźna jeĹşdziÄ na mniejszym ciĹnieniu, ale w trudnych warunkach zdarza siÄ, Ĺźe opona spadnie z obrÄczy. Niby Ĺapie siÄ mniej kapci, ale jak juĹź zĹapiesz, to w trasie jest problem. ZresztÄ nie tylko w trasie, bo kumpel po jednym z etapĂłw doĹÄ dĹugo walczyĹ z TL - raz mu schodziĹo, raz nie, nie mĂłgĹ znaleĹşÄ, ktĂłrÄdy ucieka... No I wiÄkszoĹÄ uĹźytkownikĂłw miaĹa zapas dÄtki i Ĺatek. Moim zdaniem minusy przesĹaniajÄ plusy. ChoÄ moja ulubiona opona na tyĹ jest juĹź tylko tubeless... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "W ogĂłle teologia jest naukÄ niedorzecznÄ , a jej dogmaty sÄ albo Ĺmieszne, albo podejrzane." Giordano Bruno |
|
Data: 2010-06-01 07:30:49 | |
Autor: kml | |
Tubeless | |
UĹźytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:htqgk8$lvu$1news.onet.pl... W dniu 2010-05-29 09:26, SN .. AP pisze: 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie MyĹlaĹem nad sprĂłbowaniem TL, ale po czytaniu w sieci i po dwĂłch Transcarpatiach zrezygnowaĹem. Niby moĹźna jeĹşdziÄ na mniejszym ciĹnieniu, ale w trudnych warunkach zdarza siÄ, Ĺźe opona spadnie z obrÄczy. Niby Ĺapie siÄ mniej kapci, ale jak juĹź zĹapiesz, to w trasie jest problem. ZresztÄ nie tylko w trasie, bo kumpel po jednym z etapĂłw doĹÄ dĹugo walczyĹ z TL - raz mu schodziĹo, raz nie, nie mĂłgĹ znaleĹşÄ, ktĂłrÄdy ucieka... No I wiÄkszoĹÄ uĹźytkownikĂłw miaĹa zapas dÄtki i Ĺatek. Moim zdaniem minusy przesĹaniajÄ plusy. ChoÄ moja ulubiona opona na tyĹ jest juĹź tylko tubeless... -- -- -- -- -- Ja myĹlÄ o ghetto tubeless czyli zwykĹa opona i uszczelnienie mleczkiem. Proces Ĺatwy, tani (zwykĹe opony) i efektywny natomiast jest jeden zasadniczy problem: uszczelniacz, ktĂłry bym kupiĹ to Stan's No Tubes (najlepsze wlaĹciwoĹci uszczelniajÄ ce wedle info z sieci) i tak jak znakomita wiÄkszoĹÄ uszczelniaczy on wysycha i granuluje siÄ po jakimĹ czasie. WyglÄ da to tak jak tutaj: http://bodziek.bikestats.pl/index.php?category=10438 i to jest ten aspekt sprawy, ktĂłry mi siÄ nie podoba. Slime, ktĂłry podobno nie wysycha jest odczuwalnie droĹźszy od stana i jest go mniej. Koniec koĹcĂłw pewnie sobie gtl zapodam wpierw do HT a potem moĹźe do fulla bo sam pomysĹ jest wyborny. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potĂłwka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-05-29 22:09:18 | |
Autor: Rafał VFR | |
Tubeless | |
Witam
Jeżdze 3 lata z UST - ale beż żadncyh samouszczelniaczy - tego bym nie zdzierzył. Pytanie do tych ludzi co jezdza z klejem samouszczelniajacym/mlekiem zamiast detek.Nowa opona raczej z kompresorem, używana w 80% przypadków pompką nożna samochodową. W 100% udało się z CO2 2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub podczas ratowania sie przed gleba ?U mnie nigdy 3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ?Nie mam i się nie wypowiem. Micheliny Wild Grippery nie wymagały ode mnie stosowania niczego. Tam samo Geax. Hutchinson był nieszczelny więc zrezygnowałem. 4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ?Nie wiem 6.Ucieka powietrze z opony z czasem ?Jak przy dętce 7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ?Każdą 8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ?Można czemu nie. Waga zestawu jest spora zaporą dla mnie 9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ?Hmm zależy jak dla kogo. Dla mnie dowolne ciśnienie (rzędu 2.0 - 2.2) wspaniała praca opony i układanie się na przeszkodach. Niby brak tarcia pomiędzy opona idętka ale to tylko teoria. Z minusów cena i waga opon. Przez 3 lata 3 laczki - na ostatniej TC - przecięcia opony i raz w górach - dokładnie to samo. Ja swoje załatałem zwykłym Tip Topem ale wiem, że są mega drogie zestawy do łatania. W przypadku mleczka i włóczegi gdzieś w górach nie wyobrażam sobie naprawy. Dlatego jak na początku - nie stosuję żadnych płynów. 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie wielkie itp.No były. Na ostatniej TCstrzał jak a armaty i nie ma powietrza. Zanim się zatrzymałem sporo jeszcze na kamieniach przejechałem. Wstawiłem dętkę i pojechałem dalej. Po oględzienach opona na śmietnich - rozcięcie były zbyt duże. -- Pozdrawiam Rafał GG: 85456 http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/ |
|
Data: 2010-06-01 03:13:08 | |
Autor: dziki | |
Tubeless | |
On 29 Maj, 09:26, "SN .. AP" <q...@wp.pl> wrote:
Witam no od samego myslenia to sie jeszcze chyba zadna opona sama nie zalozyla. Ja swoje opony bylem w stanie zalozyc i napompowac zwykla, kompaktowa pompka rowerowa. IMO wieksza niedogodnosc to koniecznosc pompowania na kamien/ smarowanie boku opony mydlem tak zeby sie ladnie ulozyla. 1.Jak wyglada sprawa z zakladaniem opony ? zakladasz i pompujesz 2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub moze sie zdarzyc (np. na trawersie, przy wyjezdzaniu wzdluz rowu), ze opona podwinie sie z drugiej strony i troche powietrza z niej ujdzie. Jest to jednak bardzo rzadkie zjawisko. Wystarczy dopompowac i mozna jechac dalej. Nigdy mi nie zeszla 3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ? nie zauwazylem 4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ? jesli rower stoi przez dluzszy czas niejezdzony to wtedy sie to przylepia i moze byc problem z czyszczeniem. 5.Ile ten klej tam wytrzyma zanim wyschnie ? jak zmienisz 2 razy na sezon to powinno wystarczyc. 6.Ucieka powietrze z opony z czasem ? ucieka szybciej niz z detek, ale katastrofy nie ma. 7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ? da sie. 8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ? eeee..., a po co? Po co latac samolotem jak mozna nim jezdzic? :P 9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ? -bo mozesz pompowac mniej i miec lepsza przyczepnosc -bo praktycznie wyeliminowany jest problem double snakow -jesli stosujesz plyn to grzeja cie male/ srednie dziurki - czasem nawet nie wiesz, ze cos zlapales. 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie jesli rozetniesz opone z boku na trasie to masz posprzatane, bo plyn tego nie zalata. W takich awaryjnych sytuacjach wykrecasz wentylek i wsadzasz tam detke. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2010-06-02 10:53:00 | |
Autor: PAWEĹ[LUB] | |
Tubeless | |
SN .. AP pisze:
Witam jak wyzej wspomniano woda z plynem czyni cuda, do uszczelnienia obrÄczy uzylem tasmy gorillatape w wersji 1" do dostania na ebay, uzywam zwyklych obreczy bontragera bez tlr 2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub podczas ratowania sie przed gleba ?mi sie nie zdazylo 3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ?nie zauwazylem 4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ?to przedemna uzywam Stansa 5.Ile ten klej tam wytrzyma zanim wyschnie ?ponoc ok 3 msc 6.Ucieka powietrze z opony z czasem ?z czasem tak, mysle ze podobnie moze ciut szybciej niz z normalnych detek 7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ? ja uĹźywam zwykĹej RR w wersji 29" 8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ?jak czesto zmieniasz opony to wiecej roboty przy uszczelnianiu niz napompowaniu detki 9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ?bo jesteĹ dĹźezi i stajla ;) 10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie wielkie itp. nie zdazylo mi sie jeszcze |