Tubeless

Data: 2010-05-29 22:09:18
Autor: Rafał VFR
Tubeless
Witam
Jeżdze 3 lata z UST - ale beż żadncyh samouszczelniaczy - tego bym nie zdzierzył.

Pytanie do tych ludzi co jezdza z klejem samouszczelniajacym/mlekiem zamiast detek.
1.Jak wyglada sprawa z zakladaniem opony ?
Nowa opona raczej z kompresorem, używana w 80% przypadków pompką nożna samochodową. W 100% udało się z CO2

2.Czy zdaza sie ze opona zsunie sie z obreczy w jakims mocnym zakrecie lub podczas ratowania sie przed gleba ?
U mnie nigdy

3.Czy ciezej sie jezdzi jak to cos sobie tam plywa w srodku ?
Nie mam i się nie wypowiem. Micheliny Wild Grippery nie wymagały ode mnie stosowania niczego. Tam samo Geax. Hutchinson był nieszczelny więc zrezygnowałem.

4.Jak to wyschnie to ciezko jest posprzatac w srodku opony i obrecz ?
5.Ile ten klej tam wytrzyma zanim wyschnie ?
Nie wiem

6.Ucieka powietrze z opony z czasem ?
Jak przy dętce

7.Da sie zalozyc opone zwykla np. RR czy NN ?
Każdą

8.Dlaczego Tubeless nie zakladac i jezdzic na detkach ?
Można czemu nie. Waga zestawu jest spora zaporą dla mnie

9.Dlaczego lepszy Tubeless od detek ?
Hmm zależy jak dla kogo. Dla mnie dowolne ciśnienie (rzędu 2.0 - 2.2) wspaniała praca opony i układanie się na przeszkodach. Niby brak tarcia pomiędzy opona idętka ale to tylko teoria. Z minusów cena i waga opon. Przez 3 lata 3 laczki - na ostatniej TC - przecięcia opony i raz w górach - dokładnie to samo. Ja swoje załatałem zwykłym Tip Topem ale wiem, że są mega drogie zestawy do łatania. W przypadku mleczka i włóczegi gdzieś w górach nie wyobrażam sobie naprawy. Dlatego jak na początku - nie stosuję żadnych płynów.

10. Twoja przygoda z tubelessami w trasie / wybuch opony / przeciecie wielkie itp.
No były. Na ostatniej TCstrzał jak a armaty i nie ma powietrza. Zanim się zatrzymałem sporo jeszcze na kamieniach przejechałem. Wstawiłem dętkę i pojechałem dalej.
Po oględzienach opona na śmietnich - rozcięcie były zbyt duże.

Rafał
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Tubeless