Tubus Tara

Data: 2009-08-03 01:25:08
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
Witam,
Wreszcie zebralem sie zeby zamontowac moj nowy lowrider Tubus Tara.
Planuje wreszcie robic z nim jakas wycieczke nad Zalew Zegrzynski.
No, ale do rzeczy...
Czy ktos tej Tary uzywa?
Bo mocuje sie to srubkami do tych dziurek w widelcu, tam gdzie teraz mam zamocowane wasy od blotnika.
A w instrukcji sugeruja ze te wasy montowac w dodatkowym oczku w Tarze.
Tylko ze mi wymiarowo niezbyt pasuje - to oczko jest ze 2cm dalej.
A z kolei pisza wyraznie zeby tych wasow nie montowac do tego samego oczka co mocowanie samego lowridera...
A jak wy to zrobiliscie? Tak jak wygodniej, czy jednak wg intrukcji?
TA

Data: 2009-08-03 07:47:25
Autor: Rafał Wawrzycki
Tubus Tara
Dnia 03 sie 2009 w liœcie
[news:Titus_Atomicus-846956.01250803082009news.onet.pl] [Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world] napisał(a):
Witam,
Wreszcie zebralem sie zeby zamontowac moj nowy lowrider Tubus
Tara. Planuje wreszcie robic z nim jakas wycieczke nad Zalew
Zegrzynski.

Ale chyba nie będziesz miał sakw i z tyłu i z przodu na trasie [wAw] - Zegrze? :)

A jak wy to zrobiliscie? Tak jak wygodniej, czy jednak wg
intrukcji? TA

Na pewno trzymaj się instrukcji - bagażnik jako jedyny do dziur. A błotniki zipkami gdzie się da. Albo wymień druty na dłuższe lub wygnij odpowiednio jeżeli sš za długie.

--
Pozdrawiam, Rafał W.
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/waw-gdansk-trip

Data: 2009-08-03 09:20:15
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Xns9C5C4F3FAB421rwawrzyckiwppl@193.42.231.152>,
 "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

Dnia 03 sie 2009 w li?cie
> [...]
> Zegrzynski. Ale chyba nie będziesz miał sakw i z tyłu i z przodu na trasie [wAw] - Zegrze? :)
Ojej.
Dlaczego? Przeciez po to je kupilem.

> [...]

Na pewno trzymaj się instrukcji - bagażnik jako jedyny do dziur. A błotniki zipkami gdzie się da. Albo wymień druty na dłuższe lub wygnij odpowiednio jeżeli sš za długie.

Ale one sa plastikowe. Krzywizna mi nie pasuje. No i nie rozumiem, jak to moze zaszkodzic.
Ty masz moze Tare wlasnie?

TA

Data: 2009-08-03 04:11:12
Autor: Michał Wolff
Tubus Tara
On 3 Sie, 09:20, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Ojej.
Dlaczego? Przeciez po to je kupilem.

Rusz ta główką! Dlatego, że na wycieczkę do Zegrze wystarczy torebka
podsiodłowa, nie komplet 4 sakw, to trasa na 4h nie 4 tygodnie.

Ale one sa plastikowe. Krzywizna mi nie pasuje.

Ale masz problemy, jak zwykle zresztą. Druty od bagażnika możesz
zawsze obciąć by je skrócić, niezależnie od tego czy są metalowe czy
plastikowe, możesz je też puścić kawałek za śrubę, by na to wpaść nie
potrzeba Einsteina

No i nie rozumiem, jak to moze zaszkodzic.

Nigdy nic nie rozumiesz. Tara firmowo jest mocowana na długich śrubach
ze specjalnymi długimi podkładkami ok. 1cm, bo wtedy znacznie
wygodniej zakłada się sakwy na bagażnik, a także sakwy są dalej od
zacisku piasty, by się o niego nie przecierały. To powoduje, że na
śrubie już i tak jest spore obciążenie, oddalanie ją o kolejne 3-5mm
dlatego nie jest wskazane; aczkolwiek nie sądzę by się cokolwiek miało
stać z tego powodu. Ale jak są dodatkowe oczka w bagażniku - to
dlaczego niby nie założyć błotnika do nich? Ale Ty jako najbardziej
modelowa sierota precla nawet nie masz się co do tego brać - zleć
pracę fachowcom, bo to zadanie zdecydowanie Cię przerasta :))
Mogę Ci też dać radę, która od razu rozwiążę Twój problem - załóż Tarę
bez błotników i problem masz z głowy, ja tak używam tego bagażnika od
3 lat w ten sposób i nie narzekam :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-03 15:58:41
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <d25973fe-d039-4099-aeae-2eaa4b0ef4a8@a26g2000yqn.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:
Oooooo, wrociles.
Bo juz sie stesknilem.

> [...]

Rusz ta główką! Dlatego, że na wycieczkę do Zegrze wystarczy torebka
podsiodłowa, nie komplet 4 sakw, to trasa na 4h nie 4 tygodnie.

Naprawde?
A ja myslalem... no bo przeciez ubranie na zmiane (jak bym wpadl do wody), cos cieplego, zapasy zywnosci, czesci zamniennie do roweru, zapasowe opony, itd,  ksiazki...
 Nijak sie w torebke podsiodlowa nie zmieszcze. Nawet takiej nie mam.
Czy sadzisz ze warto ja kupic?

> [...]

zawsze obciąć by je skrócić, niezależnie od tego czy są metalowe czy
plastikowe, możesz je też puścić kawałek za śrubę, by na to wpaść nie

JAka srube?

> [...]

śrubie już i tak jest spore obciążenie, oddalanie ją o kolejne 3-5mm
dlatego nie jest wskazane; aczkolwiek nie sądzę by się cokolwiek miało

Nic nie rozumiem. Jakos dziwnie piszesz.
Nie ma co sie oddalac, bo was obejmuje te podkladke dystansowa...

Ale jak są dodatkowe oczka w bagażniku - to
dlaczego niby nie założyć błotnika do nich?

O tym wlasnie pisalem. Mozliwe ze nie zrozumiales podobnie jak ja ciebie.
Tak, to calkiem mozliwe...

Ale Ty jako najbardziej
modelowa sierota precla nawet nie masz się co do tego brać - zleć
pracę fachowcom, bo to zadanie zdecydowanie Cię przerasta :))

Chyba tak zrobie. Czy mozesz kogos polecic?

Mogę Ci też dać radę, która od razu rozwiążę Twój problem - załóż Tarę
bez błotników i problem masz z głowy, ja tak używam tego bagażnika od
3 lat w ten sposób i nie narzekam :)

Ale to chlapie troche. Nie jestem takim twardzielem jak ty.

TA

PS Wlasnie czytam Nowe Przygody Pana Samochodzika... Rewelacja.

Data: 2009-08-03 07:31:06
Autor: Michał Wolff
Tubus Tara
On 3 Sie, 15:58, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

JAka srube?

A co - zamocować te pręty chcesz pewnie na ślinę? Trochę zawsze się
utrzyma, szczególnie jak miałeś ostatnio porządny katar...

Nic nie rozumiem. Jakos dziwnie piszesz.

Jakoś poza Tobą nikt nie ma z tym specjalnych problemów

Nie ma co sie oddalac, bo was obejmuje te podkladke dystansowa...

Rusz tą główką choć trochę. Podkładkę wkładasz między bagażnik i
mocowanie. Na starcie ciężar bagażnika (i bagażu) wisi ok. 1cm od
mocowania, jak zamocujesz jeszcze błotnik - to będzie o kolejne 3-5mm
dalej. A to może doprowadzić do złamania śruby

Chyba tak zrobie. Czy mozesz kogos polecic?

Już się tyle razy tu dowiadywałeś o fachowców - że musisz mieć
szczegółową bazę dla całej Warszawy

Ale to chlapie troche. Nie jestem takim twardzielem jak ty.

Jak masz bagaż - to chlapie tylko na buty, przy ochraniaczach
wodoodpornych więc to tylko kwestia kosmetyki. No i przecież Tarę na
Saharę szykujesz, a to przecież rejony znane z gwałtownych opadów....

PS Wlasnie czytam Nowe Przygody Pana Samochodzika... Rewelacja.

Parafrazując inż. Mamonia -  czytasz tylko to co już znasz :)))
--
http:.//www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-03 16:56:31
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <fc12f5ff-871e-4238-9827-582edae05c29@c1g2000yqi.googlegroups.com>,
> [...]

A co - zamocować te pręty chcesz pewnie na ślinę? Trochę zawsze się
utrzyma, szczególnie jak miałeś ostatnio porządny katar...

Bede musial sprobowac...

> Nic nie rozumiem. Jakos dziwnie piszesz.

Jakoś poza Tobą nikt nie ma z tym specjalnych problemów

Jestes pewien?
Byc moze nikt poza nami tego nie czyta...

> [...]

mocowania, jak zamocujesz jeszcze błotnik - to będzie o kolejne 3-5mm
dalej. A to może doprowadzić do złamania śruby

Nie. Bo was [wąs] od bagaznika OBEJMUJE te podkladke dystansowa. Juz to pisalem.
Zreszta, on ma srednice max.1 mm.
I co ty teraz na to?

> Chyba tak zrobie. Czy mozesz kogos polecic?

Już się tyle razy tu dowiadywałeś o fachowców - że musisz mieć
szczegółową bazę dla całej Warszawy

:-(
Takiego od srubek jeszcze nie znalazlem...

> [...]

wodoodpornych więc to tylko kwestia kosmetyki. No i przecież Tarę na
Saharę szykujesz, a to przecież rejony znane z gwałtownych opadów...
?
E, Sahara (na ktora mnie wysylales) juz mi przeszla. Teraz marze o tym Zalewie. Ale chyba tez mnie przerasta...

> PS Wlasnie czytam Nowe Przygody Pana Samochodzika... Rewelacja.

Parafrazując inż. Mamonia -  czytasz tylko to co już znasz :)))

Mhm. Poprzez reminescencje...

--

TA

'Niech pan plynie pod fale, bo sie pan wywroci i utopi. Ale nie za blisko trzin i wodorostow. Okreca sie na srubie i zatrzymaja pana...'

Data: 2009-08-03 08:19:56
Autor: Michał Wolff
Tubus Tara
On 3 Sie, 16:56, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Nie. Bo was [wąs] od bagaznika OBEJMUJE te podkladke dystansowa.

No tak to błotniki takie fachury jak Ty mocują :)

Juz to pisalem.
Zreszta, on ma srednice max.1 mm.
I co ty teraz na to?

Co ja na to? Że nie masz pojęcia o czym mówisz. Kup sobie suwmiarkę i
zmierz, nie sądzę by ktokolwiek produkował mocowania do błotników max.
1mm

E, Sahara (na ktora mnie wysylales) juz mi przeszla.

Jakoś mnie to nie dziwi ;)

 Teraz marze o tym
Zalewie. Ale chyba tez mnie przerasta...

Uszy do góry! Jeszcze tylko ze 3tys władujesz w sprzęt, 1000 pytań
wrzucisz na precel - i będziesz gotowy. Zabierzesz ze 40kg bagażu,
zdechniesz pod Nieporętem, tam jest pociąg, więc to nie problem...

To kiedy w końcu gdzieś pojedziesz? Dożyję tej chwili?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-03 16:56:04
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:fd8d98a1-63be-4b8b-89b0-
2b14cb1830d9@r2g2000yqm.googlegroups.com z Pn 03 sie 2009 17:19:56 pisze co nastepuje:

To kiedy w końcu gdzieś pojedziesz? Dożyję tej chwili?

te Michal, nie czepiaj sie chopa :))
daj luz, wakacje sa, radujmy sie ;)

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-08-03 10:06:22
Autor: Michał Wolff
Tubus Tara
On 3 Sie, 18:56, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

te Michal, nie czepiaj sie chopa :))
daj luz, wakacje sa, radujmy sie ;)

Daj spokój Baltazarze!
Nie widzisz, że jemu takie przekomarzanki po prostu sprawiają
przyjemność? Troll do życia potrzebuje postów i każdy kto mu je daje
jest mile widziany, a do mnie Titus jako do głównego karmiciela ma jak
najbardziej pozytywny stosunek. Nie pamiętasz już jak to zawiadamiał
cały precel, że mnie do KF odsyła, a tu proszę - łyka wszystkie moje
posty jak młody pelikan :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-03 19:47:13
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:e9d1c839-ab2b-4fa8-a505-
a161a7b16773@s31g2000yqs.googlegroups.com z Pn 03 sie 2009 19:06:22 pisze co nastepuje:

do głównego karmiciela

czyli jestes Wilk - Karmiciel Trolla ;)

Data: 2009-08-03 20:22:31
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <e9d1c839-ab2b-4fa8-a505-a161a7b16773@s31g2000yqs.googlegroups.com>,
> [...]

najbardziej pozytywny stosunek. Nie pamiętasz już jak to zawiadamiał
cały precel, że mnie do KF odsyła, a tu proszę - łyka wszystkie moje

Hm, faktycznie wrzucilem cie do KF. Nawet juz o tym zapomnialem, i nawet dziwilem sie, ze nie odzywasz w kilku watkach jakby dla ciebie stworzonych.
Ale wiesz... amnestia. Chyba nie odptaszylem, zeby cie filtrowac permanentnie. Wygaslo po miesiacu.
To czytales tego Pana Samochodzika?

TA

Data: 2009-08-03 20:07:44
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <fd8d98a1-63be-4b8b-89b0-2b14cb1830d9@r2g2000yqm.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 3 Sie, 16:56, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> Nie. Bo was [wąs] od bagaznika OBEJMUJE te podkladke dystansowa.

No tak to błotniki takie fachury jak Ty mocują :)

Aha. :-(

> [...]

Co ja na to? Że nie masz pojęcia o czym mówisz. Kup sobie suwmiarkę i
zmierz, nie sądzę by ktokolwiek produkował mocowania do błotników max.

Aha. Pytalem dzis w USR. Nie mieli. Chyba zmienie sklep. Ktory polecasz?

> E, Sahara (na ktora mnie wysylales) juz mi przeszla.

Jakoś mnie to nie dziwi ;)

Mnie tez. To ty chciales jechac na Sahare, nie ja.

> [...]

wrzucisz na precel - i będziesz gotowy. Zabierzesz ze 40kg bagażu,
zdechniesz pod Nieporętem, tam jest pociąg, więc to nie problem...

Jest problem. Chyba od tego roku zlikwidowali te linie.
Ale pojade przez Legionowo. Tam wciaz jest dzialajaca stacja kolejowa.

To kiedy w końcu gdzieś pojedziesz? Dożyję tej chwili?

Moze jak sie pogoda poprawi...
No i musze te suwmiarke kupic.

TA

Data: 2009-08-03 23:28:50
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Titus_Atomicus-A14065.20074303082009@news.onet.pl>,

> [...]

Jest problem. Chyba od tego roku zlikwidowali te linie.
Ale pojade przez Legionowo. Tam wciaz jest dzialajaca stacja kolejowa.

No jeszcze jedno - musze przeciez swiatla jakies zakupic (nawet zalozylem jeden watek, a nawet dwa). To spory wydatek...
Co bedzie ja mnie noc zlapie?
A chocby policja?

TA

Data: 2009-08-03 16:53:32
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
w odpowiedzi  na post news:Titus_Atomicus-
61E117.16563103082009@news.onet.pl z Pn 03 sie 2009 16:56:31 pisze co nastepuje:

Jakoś poza Tobą nikt nie ma z tym specjalnych problemów

Jestes pewien?
Byc moze nikt poza nami tego nie czyta...

ja namietnie czytuje watki TA dot. zameczania precla pierdyliardem pytan, na ktore jest pierdyliard pierdyliardow odpowiedzi, na ktore wystarczy jak sie wlaczy myslenie i ma sie gotowa odpowiedz.

Data: 2009-08-03 20:17:54
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Xns9C5CC02C5DD63baltaz4r@127.0.0.1>,
 Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

w odpowiedzi  na post news:Titus_Atomicus-

> Byc moze nikt poza nami tego nie czyta...

ja namietnie czytuje watki TA

To jestes ten trzeci...

dot. zameczania precla pierdyliardem pytan, na ktore jest pierdyliard pierdyliardow odpowiedzi, na ktore wystarczy jak sie wlaczy myslenie i ma sie gotowa odpowiedz.

No, nie wszyscy maja taki analityczny umysl, co panowie. I tyle doswiadczenia.

TA

Data: 2009-08-03 18:29:29
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
[...]

kolego, a Ty czasem nie obwieszczales wszem i wobec, ze niejakiego kolege Michala Wolfa do plonka wrzuciles?
http://tinyurl.com/mt7cqd

cos kolega niekonsekwentny jest!

choc krazac po internecie natknalem sie na niezly adres:
http://tinyurl.com/Titus-Atomicus
i tu musze powiedziec, ze jestem pelen szacunku nad plodnoscia netowa Twą.
WIELKI SZACUN!!!

Data: 2009-08-03 21:22:52
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Xns9C5CD07132D83baltaz4r@127.0.0.1>,
[...]

Cos slabo czytasz ten watek jednak.

choc krazac po internecie natknalem sie na niezly adres:
http://tinyurl.com/Titus-Atomicus
i tu musze powiedziec, ze jestem pelen szacunku nad plodnoscia netowa Twą.
WIELKI SZACUN!!!

No coz, mam szerokie zaintersowania.
A co z okresem sprzed 2005?

TA

Data: 2009-08-03 19:52:58
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
628D37.21225203082009@news.onet.pl z Pn 03 sie 2009 21:22:52 pisze co nastepuje:

No coz, mam szerokie zaintersowania.

znam takie przyslowie:
"ktora krowa duzo ryczy, malo mleka daje"
i jeszcze jedno:
"jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego"

A co z okresem sprzed 2005?

liczylem, ze wczesniej nie miales okresu. 4 lata w permanentnym okresie to nadmiar szczescia, ale jak widac, okres masz od urodzenia chyba ;)))

ale pentaxem mnie nieco zaskoczyles ;)

Data: 2009-08-05 11:39:08
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Xns9C5CDE9866AA9baltaz4r@127.0.0.1>,
> [...]

> No coz, mam szerokie zaintersowania.

znam takie przyslowie:
"ktora krowa duzo ryczy, malo mleka daje"

No tak. Przyslowia sa madroscia narodow. Czy jakos tak.
Ale to niebezpieczne przyslowie...

i jeszcze jedno:
"jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego"

No, jest jeszcze anegdotka o roznicy miedzy waskim specjalista, a ogolnym...
Ale jest chyba roznica miedzy 'szerokie zainteresowania', a 'interesuje sie wszystkim'.

> A co z okresem sprzed 2005?

liczylem, ze wczesniej nie miales okresu.
:-(
Zniknales mi z 5 lat usenetowania...

TA

Data: 2009-08-03 09:46:59
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Titus_Atomicus-A38410.09201503082009@news.onet.pl>,

Ale one sa plastikowe. Krzywizna mi nie pasuje.
Wygiac sie nie specjalnie dadza.
Na dodatek to dodatkowe oczko w Tarze do mocowania bagaznika jest niegwintowane chyba wiec trzebaby jakas nakretke tam dac...

TA

Data: 2009-08-03 22:04:17
Autor: Rafał Wawrzycki
Tubus Tara
Dnia 03 sie 2009 w liœcie
[news:Titus_Atomicus-A38410.09201503082009news.onet.pl] [Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world] napisał(a):
Ojej.
Dlaczego? Przeciez po to je kupilem.

Osobiœcie jedyny powód zabrania kompletu sakw na takiej trasie widzę wyłšcznie w chęci zabrania dużych iloœci drewna na ognisko ;)
A serio - tak jak Michał - na taki wypadzik, nawet z namiotem, wzišłbym max jednš sakwę na tył. Ale co kto lubi.

Ty masz moze Tare wlasnie?

Mam Ergo + sakwy Ortlieb Classic. Nigdy nie montowane ani nie używane. I to nie tylko z powodu problemów z montażem na amortyzatorze. Po prostu nigdy nie byłem na wyprawie, na której potrzebna by była aż taka przestrzeń ładunkowa (miesišc w Azji or something...).

Chyba je sprzedam, a wtedy dam znaka na grupie zapewne. Może ktoœ będzie chciał kupić trochę taniej niż w sklepie.

Data: 2009-08-03 13:26:29
Autor: Michał Wolff
Tubus Tara
On 3 Sie, 22:04, "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

Mam Ergo + sakwy Ortlieb Classic.

Generalnie Ergo jest jednak troszkę lepszym rozwiązaniem, Tara z kolei
lepiej wygląda i jest trochę lżejsza, spakowana zajmuje mniej miejsca..
Minusem Tary jest znacznie gorsze dolne mocowanie sakw, w starszych
Ortliebach ze starym mocowaniem QL1 trzeba zmieniać haki na specjalnie
szersze:
http://www.tubus.com/index/lang/en/rubrik/Spares%20and%20Accessories/
(na samym dole, przedostatnia pozycja)

W nowszych zmieniać nie trzeba, ale na wiekszych wybojach i tak hak
spada z bagażnika, niezależnie jakbyś go nie ustawiał. W praktyce
niewiele to przeszkadza, sakwy się prawie nie bujają nawet przy ostrym
wchodzeniu w zakręt na zjeździe; ale faktem jest, że w Ergo ten
problem nie występuje. Na ostatniej wyprawie miałem porównanie jak na
dłoni, kolega miał Ergo, ja Tarę.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-04 01:27:18
Autor: Titus Atomicus
Tubus Tara
In article <Xns9C5CE085A7223rwawrzyckiwppl@193.42.231.152>,
[...]

E, ja tam sie tak daleko nie wybieram, ale mi sie tam wygodniej do marketu po zakupy jedzi jak mam tyl i przod rownomiernie obciazaony
 TA

Data: 2009-08-03 11:11:15
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Tubus Tara
846956.01250803082009@news.onet.pl z Pn 03 sie 2009 01:25:08 pisze co nastepuje:

A jak wy to zrobiliscie? Tak jak wygodniej, czy jednak wg intrukcji?

Ja zawsze montuje wszystko w rowerku na tasiemki i sznurowadla.
Prowizorka trzyma sie najdluzej :))

A tak powaznie, to jak usiadziesz i pomyslisz jak zamontowac, to dasz sobie rade.
Mam przynajmniej taka nadzieje, ze dasz ku uciesze mas zapewne

Data: 2009-08-03 11:44:43
Autor: reme.k
Tubus Tara
[...]

Wydaje mi się że oni mają rację ale nie jestem słowami oddać dlaczego.
Gdyby to mocowanie "wąsów" błotnika miało oczko ze stali (jak gruba podkładka)
to OK ale to jest jakiś drucik zapewne który nie jest dobry jako podkładka.
Jak obładujesz bagażnik sakwami to na tej śrubie mocującej mogą pojawić się
obciążenia które mogą "zmielić" lub spłaszczyć ten drucik od błotnika.
Wiadomo ze nie od razu ale kilometry i wstrząsy mogą zrobić swoje.
Co się nie dzieje gdy tylko ten błotnik jest na tym drutku.

Wyobraź sobie że przykręcasz coś ciężkiego (lub drgającego/pracującego) śrubą i
plastykową podkładką - a ten drut od błotnika jest czymś takim.

Acha, jak dali jakieś śrubki z tym bagażnikiem to zobacz czy mają oznaczenie
wytrzymałości, bo jak nie mają to kup w sklepie ze śrubami porządne.

--

Tubus Tara