Data: 2012-07-02 16:35:29 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1
Co prawda nie mam przekonania, że musieli to zrobić na 11 biegów, zamiast trochę rozciągnąć 10, ale jazda bez przedniej przerzutki robi się coraz bardziej interesująca. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-02 18:46:38 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Jan Srzednicki, Mon, 2 Jul 2012 16:35:29 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1 IMO szczególnie w kontek¶cie potencjalnego zastosowania z przodu przerzutki planetarnej, te¿ SRAMowskiej zreszt±. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-02 19:55:24 | |
Autor: cichybartko | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-02 18:35, Jan Srzednicki pisze:
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1 Tak zapytam z ciekawości, co zyskuję przez pozbycie się przedniej przerzutki? Kiedyś doświadczony kolega pokazał mi że w cięższym terenie w moich okolicach, piachy, błoto zamiast latać rozpaczliwie po całym zakresie kasety, lepiej wykorzystać przednią przerzutkę która chyba jest najmniej kłopotliwym elementem napędu. Muszę zaznaczyć że przetestowałem to empirycznie na tanich 8 rzędowych kasetach i naprawdę działa. Powiedzmy że na kasecie mam trzeci bieg od największej zębatki i z przodu środkową zębatkę. To robiąc małe pyk z środkowego na najmniejszy blat z przodu mam dużo większy uzyska mocy niż latając z tyłu. Przypuszczam że w droższych rozwiązaniach ta zasada działa podobnie. Oczywiście nie wykluczam że zmiana biegów z tyłu w topowych klasach pod obciążeniem i w błocie odbywa się bezproblemowo, i moje rozważania nie mają sensu. Rozumiem że dla niektórych dużym atutem braku z przodu przerzutki będzie brak kłopotów ze zmianą biegów po wjeżdżaniu na młynku, co oczywiście ułatwi utrzymanie tej wymarzonej średniej. Tylko czy pozbywając się zmiany biegów z przodu może zabraknąć czym dokręcić z tej górki? Jeszcze jedno pytanie, czy przy tej nowej kasecie szerokość łańcucha ulegnie zmianie? Pozdrawiam, Bartko. |
|
Data: 2012-07-02 19:55:42 | |
Autor: PK | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-02, cichybartko <cichybartko@gmail.com> wrote:
Tak zapytam z ciekawości, co zyskuję przez pozbycie się przedniej przerzutki? Zmiana biegu z przodu jest chyba najbardziej uciążliwym elementem jazdy na rowerze. Poza tym przerzutka + 2 tarcze + linki + manetka + + wszystkie konieczne mocowania == ~1kg (w przeciętnym rowerze). Kiedyś doświadczony kolega pokazał mi że w cięższym terenie w moich okolicach, piachy, błoto zamiast latać rozpaczliwie po całym zakresie kasety, lepiej wykorzystać przednią przerzutkę Najwyraźniej teren nie był bardzo ciężko, skoro udawało się zmieniać przednie zębatki :). kłopotliwym elementem napędu. Muszę zaznaczyć że przetestowałem to empirycznie na tanich 8 rzędowych kasetach i naprawdę działa. Powiedzmy że na kasecie mam trzeci bieg od największej zębatki i z przodu środkową zębatkę. To robiąc małe pyk z środkowego na najmniejszy blat z przodu mam dużo większy uzyska mocy niż latając z tyłu. Masz samochód? Przeskakujesz z 1 (start) na 3 (miasto) na 6 (trasa)? Moim zdaniem po prostu nie masz nawyku częstej zmiany biegu. Można z tym żyć :). Najczęściej jest to połączone z jazdą z bardzo niską kadencją (nawet w okolicy 50 rpm). Biegów w rowerze jest dużo właśnie po to, żeby można było zmieniać często i utrzymywać w miarę stałą kadencję. Wtedy jazda jest efektywna. Problem w tym, że jest ich trochę za dużo :). Rozumiem że dla niektórych dużym atutem braku z przodu przerzutki będzie brak kłopotów ze zmianą biegów po wjeżdżaniu na młynku, co oczywiście ułatwi utrzymanie tej wymarzonej średniej. Tylko czy pozbywając się zmiany biegów z przodu może zabraknąć czym dokręcić z tej górki? Ale czemu miałoby zabraknąć? Możesz zostawić z przodu duża tarczę. Wtedy ew. będzie brakowało na ekstremalnych podjazdach, ale jeśli masz silne nogi, to poniżej stosunku 1.5 raczej nie schodzisz (nie w XC). Jeśli masz słabe, ale lubisz się zmagać ze ścianami, to nikt Ci nie broni kasować przednie biegi. Ja po górach nie jeżdże: małą tarczę mam zupełnie nową :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-02 22:13:58 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Mon, 02 Jul 2012 19:55:42 +0000, PK napisał(a):
A wiesz że ja w taki sam sposób startuję na skrzyżowaniu rowerem. Rozpędzam się do jakieś prędkości/kadencji, przerzucam na blat i cisnę mocniej. W tej kwestii taka zmiana przełożenia bardziej mi odpowiada niż stopniowe zmniejszanie tarcz w kasecie a potem "magiczne" zwiększenie tarczy w korbie i zwiększenie w kasecie (w dużym uproszczeniu). Przypomniał mi się teraz wątek sprzed kilku lat, bodajże z a.p.r.sport.kolarstwo, na temat optymalnej zmiany przełożeń.kłopotliwym elementem napędu. Muszę zaznaczyć że przetestowałem to Ale nie chce mi się szukać. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-03 00:15:36 | |
Autor: cichybartko | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-02 21:55, PK pisze:
On 2012-07-02, cichybartko <cichybartko@gmail.com> wrote: W moim przypadku waga roweru nie jest aż takim priorytetem. Rower służy mi przede wszystkim do obcowania z naturą i odreagowania stresu dnia codziennego. Miły jest fakt że ma to pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne. Przypuszczam że na krótkich 30 kilometrowych odcinkach ten dodatkowy kilogram pomoże mi popracować nad słabymi nogami ;) i na serce też będzie mieć pozytywny wpływ. Kiedyś doświadczony kolega pokazał mi że w cięższym terenie w moich Tak jak mówiłem napęd to 8 biegowa Acera, wyregulowana i bez problemów zmieniająca biegi. Zmiana biegów w "moim ciężkim terenie" na kasecie ciężka bądź totalnie niemożliwa, z przodu z średniaka na najmniejszą bez problemu, jak się to robi z głową. Oczywiście trzeba znać granicę możliwości sprzętu. Co do terenu to masz rację, mało imponujący bo jest to środkowa Polska. Trasy to okolice rzeki Pilicy, Spała, Zalew Sulejowski i masa różnych krótkich tras, bardzo ciekawych i urozmaiconych po których można jeździć w koło jak na torze. Staram się stawać na nogach jak najrzadziej i patrząc na postoje innych widzę że jednak jakoś ta zmiana biegów idzie mi nie najgorzej. Może mój brak problemów z przednią przerzutką wynika z braku porównania do komfortu wyższych segmentów napędów, bądź z stosowania sprzęgła a nie tylko samej skrzyni biegów. kłopotliwym elementem napędu. Muszę zaznaczyć że przetestowałem to Nie, nie mam samochodu :). Moją zmianę z średniego blatu na mały raczej bym porównał do pracy skrzyni rozdzielczej w samochodzie terenowym. Czyli maksymalny uzysk mocy z moich nóg przy ograniczeniu ich przeciążenia. Twoje porównanie bardziej jest adekwatne do ścigania się, ja po prostu chcę przejechać przeszkodę, oczywiście na miarę moich możliwości. Moim zdaniem po prostu nie masz nawyku częstej zmiany biegu. Jak się ma sprawa kadencji na singiel speedach? Rozumiem że nie ważne jest czy są to kocie łby czy stromy podjazd po wycince z masą syfu, albo leśny dukt rozjeżdżony przez ciężki sprzęt i wysuszony na popiół, zawsze jest to podręcznikowe 90? Jakie skutki może mieć jazda z niską kadencją w przypadku amatora? Chcę zaznaczyć że nie mam zamiaru forsować jakiejś jedynej słusznej koncepcji roweru. Po prostu ja szukam roweru bezobsługowego, serwis sprowadzony do minimum. Rower dla mnie nie ja i moja rodzina dla niego. Pozdrawiam, Bartko. |
|
Data: 2012-07-03 06:58:50 | |
Autor: jacek | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
U¿ytkownik "PK" <kosu@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnjv3v9m.39b.kosulocalhost.localdomain... On 2012-07-02, cichybartko <cichybartko@gmail.com> wrote: Zmiana biegu z przodu jest chyba najbardziej uci±¿liwym elementem nie roweruje dlugo ale przejechalem trzy sezony maratonow a ubiegly rok z kazdej trasy zrobil blotny koszmar rower po kazdym maratonie wygladal mniej wiecej tak http://skroc.pl/dacc Teraz mam troche zmian w rowerze ale rok temu Manetki deore przednia przerzutka deore tylna slx ( Wjezdzajac na strome blotne wzniesienie redukowalem w miare potrzeb na kasecie a dopierojak braklo i potrzeba bylo sily zrzucalem na mlynek Duzo bardziej bylem pewny szybkiego przelozenia z przodu bo byl zrzut namniejsza tarcze niz zapiecia wiekszej tarczy na kasecie.Moze dlatego ze wozek jest dlugi , obrasta blotem i lapie zielsko.Bywalo ze pod obciazeniem mialem klopoty wrzucic na najwieksza koronke kasety. Nie mialem nigdy klopotow z zrzuceniem z blatu manetki chodza mi tak lekko ze objechalem maraton pomimo uszkodzonego palca. Jezeli by przerzutka nie chciala zrzucic zawsze mozna ja butem poprawic tylnej nie poprawi chyba nie przekonam sie za szybko do 2x a do 1x nie ma szans fakt ze waga korci ale ja jezdze z reguly w gorach musz miec na co zrzucic jak sie zmecze a na zjezdzie chce jechac szybciej Jeden z mlodszych kolegow z klubu w ktorym jezdzilem zalozyl 2x ale to szczuply mlody silny chlopak po maratonie w muszynie jednak zalozyl 3x Nie mam zamiaru nikogo odwodzic od 1x ale moim zdaniem to tylko dla mocnych lub na plaskie tereny pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2012-07-03 09:10:33 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-03, jacek wrote:
[..] i lapie zielsko.Bywalo ze pod obciazeniem mialem klopoty wrzucic na najwieksza koronke kasety. Cóż, to prawda. chyba nie przekonam sie za szybko do 2x a do 1x nie ma szans To bardzo zależy, jak się jeździ. Aktualnie mam zestaw 32-22 z przodu i 11-36 z tyłu i zakres mi w zupełności wystarcza, do 45km/h jestem w stanie dokręcić jak trzeba. 1x11 z przednią zębatką 28 pokrywa się z tym całkiem nieźle, bo odpowiada kasecie 11.4-33. Ujdzie. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-02 21:36:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Dnia Mon, 02 Jul 2012 19:55:24 +0200, cichybartko napisa³(a):
W dniu 2012-07-02 18:35, Jan Srzednicki pisze: ja tam za ni± nie przepadam. Np czsami mêcz± mnie chainsucki, czasami pod obci±¿eniam jak nie zredukuje wczesniej to te¿ nie zawsze zadzia³a. Obecnie mam rame z dolnym ciagiem i przerzutkê down swing i niestety w takiej konfiguracji chodzi mi naprawde cie¿ko - du¿± si³ê trzeba na d¼wignie manetki przy³o¿yæ. Próbowa³em 2 ró¿nych przerzutek (alivio i LX) oraz 2 manetek (2 ró¿ne XT) i za ka¿dym razem jest tak samo. Jakkolwiek eliminacje przedniej przerzutki nawet mi sie podba to jednak nie bêdê ukrywa³ i¿ napêd 1x11 niespecjalnie mnie zachwyca. Jesli ju¿ to znacznie bardziej przemawiaj± do mnie piasty wielobiegowe - mo¿e nie jest to rozwi±zanie do sportu wyczynowego (waga) ale w turystyce czy nawet sporcie amatorskim winno sie sprawdziæ znakomicie. |
|
Data: 2012-07-03 08:33:36 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Mon, 02 Jul 2012 19:55:24 +0200, cichybartko wrote:
Kiedyś doświadczony kolega pokazał mi że w cięższym terenie w moich Na piachy błoto w ogóle nie potrzebujesz ani jednej przerzutki. I masz lajtowy rowerek, którym pośmigasz w każdych wertepach: http://www.flickr.com/photos/olgierd/7474676996/lightbox/ -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 23:02:37 | |
Autor: cichybartko | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 10:33, Olgierd pisze:
On Mon, 02 Jul 2012 19:55:24 +0200, cichybartko wrote: Na Twój rower zwróciłem już uwagę przy wątku o karbonowym sztywnym widelcu. Muszę przyznać że wygląda to stylowo :). Nie ukrywam że i taką opcję ostatnio rozważałem. Dziś miałem popróbować pojeździć na środkowym blacie z 32 zębami i z tyłu na 21. Niestety jak przed 20 się rozpadało tak leje do teraz. Pozdrawiam, Bartosz. |
|
Data: 2012-07-04 06:43:28 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tue, 03 Jul 2012 23:02:37 +0200, cichybartko wrote:
Na piachy błoto w ogóle nie potrzebujesz ani jednej przerzutki. I masz Ech, niezamierzenie przyjdzie mi zmierzyć się z rolą arbitra elegantiarum ;-) Nie ukrywam że i taką To zdecydowanie za miękko, chyba że lecisz w pagórki. Do normalnej jazdy proponuję 32:16. Natomiast przyznam, że kombinuję właśnie drugi rower, właściwie ma to być 1x9, ale zacząłem właśnie rozważać opcję założenia dwóch zębatek z tyłu: 18T oraz powiedzmy 24T (to będzie 29er, więc potrzeba nieco bardziej miękkich przełożeń). -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 08:54:01 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-02, cichybartko wrote:
W dniu 2012-07-02 18:35, Jan Srzednicki pisze: Liniowa zmiana biegów. Zwykle żeby uzyskać przełożenie, które chcę mieć, muszę zmienić zarówno bieg z przodu, jak i z tyłu (przeskok z przodu jest relatywnie znacznie większy). No i, mniej śmieci na kierownicy, mniej linek, ogólnie lżej (manetka, przerzutka, linka i 1 blat mniej to będzie jakieś 300-400g, to już w miarę zauważalne). Oraz, zwyczajnie nienawidzę ustawiać przednich przerzutek. Jak tylne zdarza mi się ustawić dobrze prawie "od palca", tak z przednimi zawsze się męczę i bluzgam. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-02 20:10:46 | |
Autor: Ignac | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa³(a):
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1 Ja równie¿ bo 1x11 to dos³ownie kij w szprychy mojej ideii równego wyje¿dzania zêbów kaset i je¿eli w przypadku napêdów tradycyjnych 2x czy 3x (i dziêki temu pewnej powtarzalno¶æ prze³o¿eñ)daje siê to zrobiæ to w przypadku tego napêdu ¿adn± miar± i kaseta bêdzie siê zu¿ywaæ losowo bez mojego na to wp³ywu, bo tylko ukszta³towanie terenu bêdzie o tym decydowaæ. A na nierówno zu¿ytej kasecie przek³adanie ³añcucha to bêdzie koszmar. To spece od marketingu ka¿± wymieniaæ j± przyk³adowo co 1000 km. A jak bêdzie wygl±daæ ¿ywotno¶æ tarczy korb 1x-wymieniaæ co 2000km. Widzê w tym pomy¶le bardzo istotny przyp³yw przychodów producenta i totalne naiezadowolnenie bikerów,zobaczymy. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-02 22:05:17 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Mon, 02 Jul 2012 20:10:46 +0000, Ignac napisał(a):
Ja również bo 1x11 to dosłownie kij w szprychy mojej ideii równegoW sumie nigdy nie czytałem zaleceń producentów ale na serio gdzieś to jest napisane żeby tak często wymieniać kasetę? Zresztą jaki byłby sens, częstej wymiany? Coś zostało podane w tej kwestii? Pomijam wątek marketingowy. Interesuje mnie uzasadnienie takiego postępowania. No chyba że chodzi o teoretycznie lepszy komfort pracy łańcuch-kaseta. Coby nic w trakcie jazdy nie przeskakiwało. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-03 08:17:09 | |
Autor: qed | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 03.07.2012 00:05, piecia aka dracorp pisze:
...chyba że chodzi o O to to to :) QED |
|
Data: 2012-07-03 09:02:34 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 03 Jul 2012 08:17:09 +0200, qed napisał(a):
...chyba że chodzi oO to to to :) Zawsze można co jazdę wymieniać łańcuch, kasetę, korbę i lecieć na "wylajtowanym" sprzęcie :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-03 11:00:22 | |
Autor: cytawa | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Ignac pisze:
Ja równie¿ bo 1x11 to dos³ownie kij w szprychy mojej ideii Nie przejmuj sie tylko dokladnie policz jakie tryby oferuje Sachs. Z przodu 42 zeby a z tylu najwiekszy tryb tez ma 42. !!! Toz to miod na twoja i moja idee. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-03 15:35:46 | |
Autor: Ignac | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisa³(a):
Ignac pisze: No dobra pod wzglêdem zestopniowania prze³o¿eñ nich bêdzie,ale wyobra¼ sobie jak bêdzie szeroko¶æ: zêbatek kasety (od ¿yletki na pewno grubsza) i ³añcucha i co z trwa³o¶ci± o precyzyjno¶ci prze³±czania biegów nie wspomnê. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-04 08:36:05 | |
Autor: cytawa | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Ignac pisze:
No dobra pod wzglêdem zestopniowania prze³o¿eñ nich bêdzie,ale wyobra¼ To juz zupelnie inna para kaloszy. Zgadzam sie calkowicie, ze taka ilosc trybow rodzi zupelnie inne problemy, ktorych nie bylo przy napedach 7 biegowych. Jeszcze jak znam zycie to zrobia zintegrowana kasete, ktora trzeba bedzie w calosci wymieniac, gdy tak naprawde zuzyte beda conajwyzej 2 tryby. Pisalem to w kontekscie innej dyskusji o rzekomym szkodliwym przekosie lancucha. Jak widac inzynierowie Sachsa w tym temacie maja takie poglady jak ja. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-04 16:18:41 | |
Autor: Ignac | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisa³(a):
To juz zupelnie inna para kaloszy. Zgadzam sie calkowicie, ze taka ilosc trybow rodzi zupelnie inne problemy, ktorych nie bylo przy napedach 7 biegowych. Jeszcze jak znam zycie to zrobia zintegrowana kasete, ktora trzeba bedzie w calosci wymieniac, gdy tak naprawde zuzyte beda conajwyzej 2 tryby. Zgad³e¶,2-11 jako ca³o¶c a 1 jako osobna czê¶c,no bo musz± ze wszystkiego zrobiæ produkt marketingowy. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-02 21:48:44 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote:
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1 Mnie zastanawia czy dożyję czasów jak ktoś stwierdzi, że to jednak łańcuch jest problematyczny, bo się telepie, spada, naciąga, brudzi i zrywa. Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzętu robią wszystko, żeby tylko wałka nie zastosować. pozdr. w. |
|
Data: 2012-07-02 21:51:25 | |
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-02 21:48, Wojciech Waga pisze:
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote:Widziałem ostatnio na Masie w WAW rower z paskiem zębatym, nie miałem czasu zbytnio na rozmowę, ale właściciel sobie chwalił. W połączeniu z biegami w piaście wydaje mi się to bardzo wygodne. |
|
Data: 2012-07-02 21:56:47 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
"Micha³ \"Mhrok\" Kalida", Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200, pl.rec.rowery:
Widzia³em ostatnio na Masie w WAW rower z paskiem zêbatym, nie mia³em czasu zbytnio na rozmowê, ale w³a¶ciciel sobie chwali³. W po³±czeniu z biegami w pia¶cie wydaje mi siê to bardzo wygodne. Strida? -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-02 22:53:36 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200
"Michał \"Mhrok\" Kalida" <mhrok@mhroczny.eu> wrote: W dniu 2012-07-02 21:48, Wojciech Waga pisze: Wada taka, że nie wymyślono jeszcze sposobu solidnego i gładkiego łączenia paska, więc to wymaga ram z otwartym/otwieralnym prawym tylnym trójkątem (no chyba że faktycznie Strida, która w ogóle nie ma tylnego trójkata). -- Tomasz Minkiewicz tommink@gmail.com |
|
Data: 2012-07-02 23:42:05 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Dnia Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200, "Micha³ \"Mhrok\" Kalida" napisa³(a):
W dniu 2012-07-02 21:48, Wojciech Waga pisze: w po³±czeniu z biegami w piacie to IMO nawet ³añcuch zyskuje sporona trwa³o¶ci a traci sporo ze swojej uci±¿liwo¶ci :D |
|
Data: 2012-07-02 23:48:21 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Dnia Mon, 02 Jul 2012 21:48:44 +0200, Wojciech Waga napisa³(a):
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote: stosuj± czasami - ale jako¶ wielkiej popularno¶ci to nie zyskuje. Choæ w sumie nie wiem dlaczego. mo¿e poprostu konserwatyzm klientów? Mi sie taka konstrukcja zwyczajnie (estetycznie) nie podoba. Z drugiej strony pojawiaj± siê paski ale to te¿ ma swoje wady. |
|
Data: 2012-07-03 10:26:17 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-02 23:48, ...::QRT::... pisze:
Dnia Mon, 02 Jul 2012 21:48:44 +0200, Wojciech Waga napisa³(a):jakie? |
|
Data: 2012-07-03 10:37:46 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 03 Jul 2012 10:26:17 +0200, pawlin napisa³(a):
W dniu 2012-07-02 23:48, ...::QRT::... pisze: paska nie da sie rozpi±æ albo zapi±æ - aby to za³o¿yæ koniczna jest taka konstrukcja ramy umo¿liwiaj±ca jego za³o¿enie. Zasadniczo mo¿na kupic zestawy do konwersji ale bez ramy w której mo¿na "otworzyæ" tylni trójk±t nie bardzo da sie to zastosowaæ. |
|
Data: 2012-07-03 10:47:25 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 10:37, ...::QRT::... pisze:
Dnia Tue, 03 Jul 2012 10:26:17 +0200, pawlin napisa³(a):a poza tym? |
|
Data: 2012-07-03 08:51:19 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tue, 03 Jul 2012 10:47:25 +0200, pawlin wrote:
paska nie da sie rozpiąć albo zapiąć - aby to założyć koniczna jesta poza tym? Właściwie to wystarczy ;-) bo jeśli nie masz ramy pod pasek, to leżysz. Poza tym pasek jest znacznie droższy i nasycenie rynku jest wyraźnie mniejsze. Poza tym zdaje się, że byłby problem z ramami z uginającym się tyłem. Kolejny minus to podobno znacznie gorsza praca po oblepieniu go (śniegiem, a chyba i błotem). Plus jest taki, że zapominasz o smarowaniu itd., a nawet rozciągnięty nie niszczy zębatki. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 11:02:55 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 10:51, Olgierd pisze:
On Tue, 03 Jul 2012 10:47:25 +0200, pawlin wrote: kupujesz odpowiednia rame z mysla o napedzie paskowym
wlasnie. sprawdzilem kazdy element kosztuje 50-60$ wiec 150-180$ za caly naped. Poza tym zdaje się, że byłby problem z ramami z uginającym się tyłem. Kolejny minus to podobno znacznie gorsza praca po oblepieniu go a czy nie ma jakiejs oslonki tak jak jest dla lancucha? czyli wzrasta zywotnosc? ciekawe ile wytrzyma? gdzies mi mowili ze pasek 10tys km czyli 1-2 sezony a jak z koronkami i blatem? mi sie marzy taki rowerek z alfine 11 na pokladzie :) |
|
Data: 2012-07-03 09:16:24 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote:
Właściwie to wystarczy ;-) bo jeśli nie masz ramy pod pasek, to leżysz. No to kup ;-) Najlepiej MTB. Dodam, że miałem taką ramę (nie MTB, lecz miejsko-wyścigowego Treka 2nd District) i rewelacja to-to nie była (rama, bo napęd w 2nd District był normalny). Poza tym pasek jest znacznie droższy i nasycenie rynku jest wyraźnie Przy czym na CRC nie ma, na Wiggle nie ma... Ze znanych mi większych producentów tylko Trek to stosuje (wcześniej w topowym District, teraz w najdroższym Soho). Poza tym zdaje się, że byłby problem z ramami z uginającym się Możesz założyć, ale śniegu przecież tym nie powstrzymasz. Plus jest taki, że zapominasz o smarowaniu itd., a nawet rozciągniętyczyli wzrasta zywotnosc? ciekawe ile wytrzyma? gdzies mi mowili ze pasek Nie wiem :) -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 03:54:11 | |
Autor: rmikke | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tuesday, July 3, 2012 11:16:24 AM UTC+2, Olgierd wrote:
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote: Hmmm... Jakby wesz³o na szeroko¶æ do ChainGlidera... >> Plus jest taki, ¿e zapominasz o smarowaniu itd., a nawet rozci±gniêty Pisali, ¿e tak. |
|
Data: 2012-07-03 11:23:43 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 11:16, Olgierd pisze:
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote: wystarczy mi cross albo treking :)
http://www.universalcycles.com/shopping/index.php?category=4081 tylko nie wglebialem sie jak z dostawa do polski
chodzilo mi o cos takiego http://www.rowerystylowe.pl/oslona-lancucha-hebie-chainglider-p-4123.html dlaczego to sniegu nie powstrzyma?
|
|
Data: 2012-07-03 12:09:49 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:16:24 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote: jeszcze scott w modelu Venture 10 - swoj± drog± bardzo ³adny rower. |
|
Data: 2012-07-03 10:13:32 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tue, 03 Jul 2012 12:09:49 +0200, ...::QRT::... wrote:
Przy czym na CRC nie ma, na Wiggle nie ma... I jeszcze Schindelhauer. Ale to w sumie manufaktura. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 12:22:52 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 12:13, Olgierd pisze:
On Tue, 03 Jul 2012 12:09:49 +0200, ...::QRT::... wrote: ladne rowerki |
|
Data: 2012-07-03 12:15:20 | |
Autor: pawlin | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
W dniu 2012-07-03 12:09, ...::QRT::... pisze:
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:16:24 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):cena tez ladna :) |
|
Data: 2012-07-03 10:41:31 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Tue, 03 Jul 2012 12:15:20 +0200, pawlin wrote:
jeszcze scott w modelu Venture 10 - swoją drogą bardzo ładny rower.cena tez ladna Kilka lat temu, jak Trek wypuszczał modele District, różnica w cenie modeli na pasek i na łańcuch sięgała ok. 1500 zł. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 08:30:02 | |
Autor: Olgierd | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
On Mon, 02 Jul 2012 21:48:44 +0200, Wojciech Waga wrote:
Mnie zastanawia czy dożyję czasów jak ktoś stwierdzi, że to jednak Gary Fisher miał co najmniej 15 lat temu powiedzieć "no chain no pain". Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzętu robią wszystko, żeby Stosują paski (np. Gates Carbon coś tam coś tam). -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-03 10:57:03 | |
Autor: Korban | |
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 3 Jul 2012 08:30:02 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):
W Nicei w wypo¿yczalni rowerów miejskich dominuj± rowery z wa³kiem. Przypuszczam, ¿e ze wzglêdu na wiêksz± trwa³o¶æ i mniejsz± k³opotliwo¶æ. Ale jak widaæ nie jest to rozwi±zanie popularne w tego typu rowerach, zapewne przyczyn± jest cena. Mirek |
|
Data: 2012-07-03 09:19:01 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-03, Korban wrote:
Dnia Tue, 3 Jul 2012 08:30:02 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a): W jakim typie rowerów? Wiesz, ile kosztuje osprzęt XX (XX1 będzie zapewnie podobnie)? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-03 13:14:22 | |
Autor: Korban | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:19:01 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a):
Typ roweru? Taki jak na obrazku http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/93853/93853,1276774524,2/stock-photo-bicycles-for-hire-in-stands-on-the-seafront-at-nice-cote-d-azur-france-55392025.jpg Nie mam pojêcia jaka to jest klasa napêdu i ile kosztuje, ale przypuszczam, ¿e w porównaniu do taniego napêdu ³añcuchowego (nikt przecie¿ nie bêdzie pakowa³ do roweru do wypo¿yczania jakich¶ ¶rednich, ani tym bardziej topowych grup napêdu). A za³o¿enie pewnie by³o takie: ma byæ trwa³e i wymagaj±ce jak najd³u¿szego czasu miêdzy przegl±dami. Wa³ek takie za³o¿enia chyba spe³nia. Mirek |
|
Data: 2012-07-03 13:16:28 | |
Autor: Korban | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Dnia Tue, 3 Jul 2012 13:14:22 +0200, Korban napisa³(a):
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:19:01 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a): * w porównaniu do taniego napêdu ³añcuchowego (), sporo dro¿sza Mirek |
|
Data: 2012-07-03 09:17:36 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-02, Wojciech Waga wrote:
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote: Przerzutka w XX1 ma sprzęgiełko, żeby się nie telepał. :) Ale oczywiście, robią różne takie. Z ostatnich wynalazków, niemiecki Pinion próbuje upowszechnić przysuportowe skrzynie biegów, na razie są ciężkie, ale może im się uda pozbijać wagę. Piasty wielobiegowe w MTB dość brzydko przeciążają tylne koło, co zwiększa masę nieamortyzowaną i ogólnie psuje środek ciężkości, chociaż oczywiście się da. Dopiero po wywaleniu przerzutek można myśleć o wałkach. Tylko dodatkowa kwestia - prawie wszystkie aktualnie występujące zawieszenia tylne mają zmienną odległość tylna ośka - suport, co w przypadku wałków czy pasków napędowych znacząco utrudnia sprawę. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-03 11:21:56 | |
Autor: de Fresz | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-02 21:48:44 +0200, Wojciech Waga <na@drzewo.pl> said:
Mnie zastanawia czy do¿yjê czasów jak kto¶ stwierdzi, ¿e to jednak ³añcuch jest problematyczny, bo siê telepie, spada, naci±ga, brudzi i zrywa. Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzêtu robi± wszystko, ¿eby tylko wa³ka nie zastosowaæ. Mogê Ci powiedzieæ jak to wygl±da w motocyklach: wa³ek jest ciê¿ki, dro¿szy, teoretycznie bezobs³ugowy, a jednak czasem ulega awarii, która jest kosztowna i nie do naprawienia metodami kowalskimi. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-03 11:23:11 | |
Autor: de Fresz | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
On 2012-07-03 11:21:56 +0200, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> said:
Mogê Ci powiedzieæ jak to wygl±da w motocyklach: wa³ek jest ciê¿ki, dro¿szy, teoretycznie bezobs³ugowy, a jednak czasem ulega awarii, która jest kosztowna i nie do naprawienia metodami kowalskimi. Aaaa i zapomnia³em jeszcze o wiêkszych stratach energii na wale w porównaniu z ³añcuchem. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-08 19:46:20 | |
Autor: Mike | |
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi | |
Trochę nowych info i zdjęć:
http://www.bikerumor.com/2012/07/07/hands-on-sram-xx1-1x11-group-details-pics-more/ -- pozdrawiam Mike [WRO][MTB Votum Team Wrocław] [GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl http://mikemtb.org |