Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi

Data: 2012-07-02 21:48:44
Autor: Wojciech Waga
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote:
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1

Co prawda nie mam przekonania, że musieli to zrobić na 11 biegów,
zamiast trochę rozciągnąć 10, ale jazda bez przedniej przerzutki robi
siÄ™ coraz bardziej interesujÄ…ca.

Mnie zastanawia czy dożyję czasów jak ktoś stwierdzi, że to jednak łańcuch jest problematyczny, bo się telepie, spada, naciąga, brudzi i zrywa. Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzętu robią wszystko, żeby tylko wałka nie zastosować.

pozdr.
w.

Data: 2012-07-02 21:51:25
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-07-02 21:48, Wojciech Waga pisze:
[...]

Widziałem ostatnio na Masie w WAW rower z paskiem zębatym, nie miałem czasu zbytnio na rozmowę, ale właściciel sobie chwalił. W połączeniu z biegami w piaście wydaje mi się to bardzo wygodne.

Data: 2012-07-02 21:56:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
"Micha³ \"Mhrok\" Kalida", Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200, pl.rec.rowery:
Widzia³em ostatnio na Masie w WAW rower z paskiem zêbatym, nie mia³em czasu zbytnio na rozmowê, ale w³a¶ciciel sobie chwali³. W po³±czeniu z biegami w pia¶cie wydaje mi siê to bardzo wygodne.

Strida?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-07-02 22:53:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
On Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200
"Michał \"Mhrok\" Kalida" <mhrok@mhroczny.eu> wrote:

> [...]
z biegami w piaście wydaje mi się to bardzo wygodne.

Wada taka, że nie wymyślono jeszcze sposobu solidnego i gładkiego
łączenia paska, więc to wymaga ram z otwartym/otwieralnym prawym
tylnym trójkątem (no chyba że faktycznie Strida, która w ogóle nie ma
tylnego trójkata).

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-07-02 23:42:05
Autor: ...::QRT::...
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
Dnia Mon, 02 Jul 2012 21:51:25 +0200, "Micha³ \"Mhrok\" Kalida" napisa³(a):

W dniu 2012-07-02 21:48, Wojciech Waga pisze:
On 07/02/2012 06:35 PM, Jan Srzednicki wrote:
http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1

Co prawda nie mam przekonania, ¿e musieli to zrobiæ na 11 biegów,
zamiast trochê rozci±gn±æ 10, ale jazda bez przedniej przerzutki robi
siê coraz bardziej interesuj±ca.

Mnie zastanawia czy do¿yjê czasów jak kto¶ stwierdzi, ¿e to jednak
³añcuch jest problematyczny, bo siê telepie, spada, naci±ga, brudzi i
zrywa. Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzêtu robi± wszystko, ¿eby
tylko wa³ka nie zastosowaæ.

pozdr.
w.

Widzia³em ostatnio na Masie w WAW rower z paskiem zêbatym, nie mia³em czasu zbytnio na rozmowê, ale w³a¶ciciel sobie chwali³. W po³±czeniu z biegami w pia¶cie wydaje mi siê to bardzo wygodne.

w po³±czeniu z biegami w piacie to IMO nawet ³añcuch zyskuje sporona
trwa³o¶ci a traci sporo ze swojej uci±¿liwo¶ci :D

Data: 2012-07-02 23:48:21
Autor: ...::QRT::...
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
Dnia Mon, 02 Jul 2012 21:48:44 +0200, Wojciech Waga napisa³(a):

[...]

stosuj± czasami - ale jako¶ wielkiej popularno¶ci to nie zyskuje. Choæ w
sumie nie wiem dlaczego. mo¿e poprostu konserwatyzm klientów? Mi sie taka
konstrukcja zwyczajnie (estetycznie) nie podoba. Z drugiej strony pojawiaj± siê paski ale to te¿ ma swoje wady.

Data: 2012-07-03 10:37:46
Autor: ...::QRT::...
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi
Dnia Tue, 03 Jul 2012 10:26:17 +0200, pawlin napisa³(a):

[...]

paska nie da sie rozpi±æ albo zapi±æ - aby to za³o¿yæ koniczna jest taka
konstrukcja ramy umo¿liwiaj±ca jego za³o¿enie. Zasadniczo mo¿na kupic zestawy do konwersji ale bez ramy w której mo¿na
"otworzyæ" tylni trójk±t nie bardzo da sie to zastosowaæ.

Data: 2012-07-03 08:51:19
Autor: Olgierd
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi
On Tue, 03 Jul 2012 10:47:25 +0200, pawlin wrote:

paska nie da sie rozpiąć albo zapiąć - aby to założyć koniczna jest
taka konstrukcja ramy umożliwiająca jego założenie.
Zasadniczo można kupic zestawy do konwersji ale bez ramy w której można
"otworzyć" tylni trójkąt nie bardzo da sie to zastosować.

a poza tym?

Właściwie to wystarczy ;-) bo jeśli nie masz ramy pod pasek, to leżysz.

Poza tym pasek jest znacznie droższy i nasycenie rynku jest wyraźnie mniejsze. Poza tym zdaje się, że byłby problem z ramami z uginającym się tyłem. Kolejny minus to podobno znacznie gorsza praca po oblepieniu go (śniegiem, a chyba i błotem).

Plus jest taki, że zapominasz o smarowaniu itd., a nawet rozciągnięty nie niszczy zębatki. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-03 11:02:55
Autor: pawlin
W dniu 2012-07-03 10:51, Olgierd pisze:
[...]

kupujesz odpowiednia rame z mysla o napedzie paskowym

Poza tym pasek jest znacznie droższy i nasycenie rynku jest wyraźnie
mniejsze.

wlasnie. sprawdzilem kazdy element kosztuje 50-60$ wiec 150-180$ za caly naped.

  Poza tym zdaje siÄ™, że byÅ‚by problem z ramami z uginajÄ…cym siÄ™
tyłem. Kolejny minus to podobno znacznie gorsza praca po oblepieniu go
(śniegiem, a chyba i błotem).

a czy nie ma jakiejs oslonki tak jak jest dla lancucha?

Plus jest taki, że zapominasz o smarowaniu itd., a nawet rozciągnięty nie
niszczy zębatki.

czyli wzrasta zywotnosc? ciekawe ile wytrzyma? gdzies mi mowili ze pasek 10tys km czyli 1-2 sezony a jak z koronkami i blatem?

mi sie marzy taki rowerek z alfine 11 na pokladzie :)

Data: 2012-07-03 09:16:24
Autor: Olgierd
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote:

Właściwie to wystarczy ;-) bo jeśli nie masz ramy pod pasek, to leżysz.

kupujesz odpowiednia rame z mysla o napedzie paskowym

No to kup ;-) Najlepiej MTB.

Dodam, że miałem taką ramę (nie MTB, lecz miejsko-wyścigowego Treka 2nd District) i rewelacja to-to nie była (rama, bo napęd w 2nd District był normalny).

Poza tym pasek jest znacznie droższy i nasycenie rynku jest wyraźnie
mniejsze.

wlasnie. sprawdzilem kazdy element kosztuje 50-60$ wiec 150-180$ za caly
naped.

Przy czym na CRC nie ma, na Wiggle nie ma... Ze znanych mi większych producentów tylko Trek to stosuje (wcześniej w topowym District, teraz w najdroższym Soho).

[...]

Możesz założyć, ale śniegu przecież tym nie powstrzymasz.

Nie wiem :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-03 03:54:11
Autor: rmikke
On Tuesday, July 3, 2012 11:16:24 AM UTC+2, Olgierd wrote:
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote:

>   Poza tym zdaje siê, ¿e by³by problem z ramami z uginaj±cym siê

Mo¿esz za³o¿yæ, ale ¶niegu przecie¿ tym nie powstrzymasz.

Hmmm...
Jakby wesz³o na szeroko¶æ do ChainGlidera...

Nie wiem :)

Pisali, ¿e tak.

Data: 2012-07-03 11:23:43
Autor: pawlin
W dniu 2012-07-03 11:16, Olgierd pisze:
On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote:

Właściwie to wystarczy ;-) bo jeśli nie masz ramy pod pasek, to leżysz.

kupujesz odpowiednia rame z mysla o napedzie paskowym

No to kup ;-) Najlepiej MTB.

wystarczy mi cross albo treking :)

http://www.universalcycles.com/shopping/index.php?category=4081 tylko nie wglebialem sie jak z dostawa do polski

[...]

chodzilo mi o cos takiego http://www.rowerystylowe.pl/oslona-lancucha-hebie-chainglider-p-4123.html

dlaczego to sniegu nie powstrzyma?

Data: 2012-07-03 12:09:49
Autor: ...::QRT::...
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:16:24 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

On Tue, 03 Jul 2012 11:02:55 +0200, pawlin wrote:

W³a¶ciwie to wystarczy ;-) bo je¶li nie masz ramy pod pasek, to le¿ysz.

kupujesz odpowiednia rame z mysla o napedzie paskowym

No to kup ;-) Najlepiej MTB.

Dodam, ¿e mia³em tak± ramê (nie MTB, lecz miejsko-wy¶cigowego Treka 2nd District) i rewelacja to-to nie by³a (rama, bo napêd w 2nd District by³ normalny).

Poza tym pasek jest znacznie dro¿szy i nasycenie rynku jest wyra¼nie
mniejsze.

wlasnie. sprawdzilem kazdy element kosztuje 50-60$ wiec 150-180$ za caly
naped.

Przy czym na CRC nie ma, na Wiggle nie ma... Ze znanych mi wiêkszych producentów tylko Trek to stosuje (wcze¶niej w topowym District, teraz w najdro¿szym Soho).

jeszcze scott w modelu Venture 10 - swoj± drog± bardzo ³adny rower.

Data: 2012-07-03 10:13:32
Autor: Olgierd
On Tue, 03 Jul 2012 12:09:49 +0200, ...::QRT::... wrote:

Przy czym na CRC nie ma, na Wiggle nie ma...
Ze znanych mi większych producentów tylko Trek to stosuje (wcześniej w
topowym District, teraz w najdroższym Soho).

jeszcze scott w modelu Venture 10 - swojÄ… drogÄ… bardzo Å‚adny rower.

I jeszcze Schindelhauer. Ale to w sumie manufaktura.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-03 10:41:31
Autor: Olgierd
On Tue, 03 Jul 2012 12:15:20 +0200, pawlin wrote:

jeszcze scott w modelu Venture 10 - swojÄ… drogÄ… bardzo Å‚adny rower.

cena tez ladna

Kilka lat temu, jak Trek wypuszczał modele District, różnica w cenie modeli na pasek i na łańcuch sięgała ok. 1500 zł. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-03 08:30:02
Autor: Olgierd
On Mon, 02 Jul 2012 21:48:44 +0200, Wojciech Waga wrote:

Mnie zastanawia czy dożyję czasów jak ktoś stwierdzi, że to jednak
łańcuch jest problematyczny, bo się telepie, spada, naciąga, brudzi i
zrywa.

Gary Fisher miał co najmniej 15 lat temu powiedzieć "no chain no pain".

Data: 2012-07-03 10:57:03
Autor: Korban
Tudum, 11 rzêdów w MTB nadchodzi
Dnia Tue, 3 Jul 2012 08:30:02 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzêtu robi± wszystko, ¿eby
tylko wa³ka nie zastosowaæ.

Stosuj± paski (np. Gates Carbon co¶ tam co¶ tam).

W Nicei w wypo¿yczalni rowerów miejskich dominuj± rowery z wa³kiem.
Przypuszczam, ¿e ze wzglêdu na wiêksz± trwa³o¶æ i mniejsz± k³opotliwo¶æ.
Ale jak widaæ nie jest to rozwi±zanie popularne w tego typu rowerach,
zapewne przyczyn± jest cena. Mirek

Data: 2012-07-03 09:19:01
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-07-03, Korban wrote:
Dnia Tue, 3 Jul 2012 08:30:02 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Nie wiem dlaczego dzisiaj producenci sprzętu robią wszystko, żeby
tylko wałka nie zastosować.

W Nicei w wypożyczalni rowerów miejskich dominują rowery z wałkiem.
Przypuszczam, że ze względu na większą trwałość i mniejszą kłopotliwość.
Ale jak widać nie jest to rozwiązanie popularne w tego typu rowerach,
zapewne przyczynÄ… jest cena.

W jakim typie rowerów? Wiesz, ile kosztuje osprzęt XX (XX1 będzie
zapewnie podobnie)?

Data: 2012-07-03 13:14:22
Autor: Korban
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
Dnia Tue, 3 Jul 2012 09:19:01 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a):

[...]

W jakim typie rowerów? Wiesz, ile kosztuje osprzêt XX (XX1 bêdzie
zapewnie podobnie)?

Typ roweru? Taki jak na obrazku
http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/93853/93853,1276774524,2/stock-photo-bicycles-for-hire-in-stands-on-the-seafront-at-nice-cote-d-azur-france-55392025.jpg
Nie mam pojêcia jaka to jest klasa napêdu i ile kosztuje, ale przypuszczam,
¿e w porównaniu do taniego napêdu ³añcuchowego (nikt przecie¿ nie bêdzie
pakowa³ do roweru do wypo¿yczania jakich¶ ¶rednich, ani tym bardziej
topowych grup napêdu). A za³o¿enie pewnie by³o takie: ma byæ trwa³e i
wymagaj±ce jak najd³u¿szego czasu miêdzy przegl±dami. Wa³ek takie za³o¿enia
chyba spe³nia. Mirek

Data: 2012-07-03 13:16:28
Autor: Korban
Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi
Dnia Tue, 3 Jul 2012 13:14:22 +0200, Korban napisa³(a):

[...]

* w porównaniu do taniego napêdu ³añcuchowego (), sporo dro¿sza

Mirek

Data: 2012-07-03 09:17:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-07-02, Wojciech Waga wrote:
[...]

Przerzutka w XX1 ma sprzęgiełko, żeby się nie telepał. :)

Ale oczywiście, robią różne takie. Z ostatnich wynalazków, niemiecki
Pinion próbuje upowszechnić przysuportowe skrzynie biegów, na razie są
ciężkie, ale może im się uda pozbijać wagę. Piasty wielobiegowe w MTB
dość brzydko przeciążają tylne koło, co zwiększa masę nieamortyzowaną i
ogólnie psuje środek ciężkości, chociaż oczywiście się da.

Dopiero po wywaleniu przerzutek można myśleć o wałkach. Tylko dodatkowa
kwestia - prawie wszystkie aktualnie występujące zawieszenia tylne mają
zmienną odległość tylna ośka - suport, co w przypadku wałków czy pasków
napędowych znacząco utrudnia sprawę.

Data: 2012-07-03 11:21:56
Autor: de Fresz
On 2012-07-02 21:48:44 +0200, Wojciech Waga <na@drzewo.pl> said:

[...]

Mogê Ci powiedzieæ jak to wygl±da w motocyklach: wa³ek jest ciê¿ki, dro¿szy, teoretycznie bezobs³ugowy, a jednak czasem ulega awarii, która jest kosztowna i nie do naprawienia metodami kowalskimi.

de Fresz

Data: 2012-07-03 11:23:11
Autor: de Fresz
On 2012-07-03 11:21:56 +0200, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> said:

Mogê Ci powiedzieæ jak to wygl±da w motocyklach: wa³ek jest ciê¿ki, dro¿szy, teoretycznie bezobs³ugowy, a jednak czasem ulega awarii, która jest kosztowna i nie do naprawienia metodami kowalskimi.

Aaaa i zapomnia³em jeszcze o wiêkszych stratach energii na wale w porównaniu z ³añcuchem.

de Fresz

Tudum, 11 rzędów w MTB nadchodzi