Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tuleje poliuretanowe?

Tuleje poliuretanowe?

Data: 2010-05-08 12:50:00
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Witam.

No właśnie miał ktoś do czynienia?
Zawsze byłem zwolennikiem montażu oryginalnych podzespołów ale w tym wypadku mam dylemat.

Pacjent poczciwy gofer 3 generacji z klekotem 1Z pod maską, zawieszenie w 100% seryjne no i właśnie, wytłuczone do granic możliwości, po tym jak musiałem się tym w pare miejsc przejechać włosy mi czapkę podjęły, że to się nie prowadzi wcale. Rodzice jeździli i twierdzili że zawsze był miekki jak błoto i bujał się jak autobus. Amorki sachsa jakas podstawowa wersja, ale jeszcze całkiem zdrowe.
Cały zestaw naprawczy 2 wahaczy kosztuje,

uwaga!!

70zł FEBI, aż mi się nie chce wierzyć :D
BOGE/Lemforder kosztuje może 120... 4tuleje 2 łaczniki stabilizatora, 2 sworznie...

No i co teraz... kupić BOGE założyć i mieć poczucie spełnienia, że kupiło się produkt zbliżony do oryginału, czy kombinować z poliuretanami?

Owszem auto było zawsze miękkie jak zgniły banan, na dziurach można było głową, boczną szybę wytłuc jak się rozbujał, co wskazywałoby bardziej na nietrzymające amortyzatory ale nie, te są zdrowe (3 lata 30kkm przebiegu). Jak będe wymieniał napewno na olejowo gazowe...

Ma ktoś włożone u siebie te wynalazki poliuretanowe? Jaki efekt, jaka wytrzymałość? No i gdzie to kupić, jest conajmniej kilka firm które to klepią.
O tu np. coś znalazłem:

http://tiny.pl/htxb2

Nie chciałbym z kolei, żeby po założeniu tego wynalazku, auto stało się twarde jak zdrowy beton. Jedynie chciałbym zeby się nieco ustabilizowało. Owszem wymiana na sprawne oryginalne części też da porządany efekt, ale będzie nadal miekki, za miekki...
Auto i jak jest bardzo niskie, golf taki już jest, a spręzyny wymieniałem już na nowe lesjofors.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-08 14:18:57
Autor: J.F.
Tuleje poliuretanowe?
On Sat, 8 May 2010 12:50:00 +0200,  "Lewis"
70zł FEBI, aż mi się nie chce wierzyć :D
BOGE/Lemforder kosztuje może 120... 4tuleje 2 łaczniki stabilizatora, 2 sworznie...
No i co teraz... kupić BOGE założyć i mieć poczucie spełnienia, że kupiło się produkt zbliżony do oryginału, czy kombinować z poliuretanami?

poliuretany ponoc nawet lepsze, ale mysle ze i tu firma ma znaczenie.
Moze nie warto przeplacac, sie zuzyja za szybko to wymienisz jeszcze
raz i tyle.

Owszem auto było zawsze miękkie jak zgniły banan, na dziurach można było głową, boczną szybę wytłuc jak się rozbujał, co wskazywałoby bardziej na nietrzymające amortyzatory ale nie, te są zdrowe (3 lata 30kkm przebiegu). Jak będe wymieniał napewno na olejowo gazowe...

IMO one nie sa zdrowe. A moze stabilizator urwany czy cos ? Z luzami na tulejach auto sie nie buja, jesli amory tlumia.

J.

Data: 2010-05-08 14:31:29
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4dlau5558isa76jfp1m62gt93t6brml2dg4ax.com...
On Sat, 8 May 2010 12:50:00 +0200,  "Lewis"

poliuretany ponoc nawet lepsze, ale mysle ze i tu firma ma znaczenie.
Moze nie warto przeplacac, sie zuzyja za szybko to wymienisz jeszcze
raz i tyle.

No nie wiem właśnie znalazłem kilka firm ale konkretnego stwierdzenia od użytkowników ze sa dobre czy złe nie moge znaleźc.

IMO one nie sa zdrowe. A moze stabilizator urwany czy cos ?
Z luzami na tulejach auto sie nie buja, jesli amory tlumia.
J.

Ogólnie od kąd pamiętam auto było miękkie, rozbujanie go na boki jedną ręką nie sprawiało najmniejszego problemu a amorki miałem wymienione. Nigdy więcej zwykłego podstawowego modelu sachsa! Gazowo-olejowa KYB jednak sprawdza się najlepiej.
Łączniki stabilizatora wymienione 20kkm wstecz ale jakies tanie mogga kupiłem, na szybko potrzebowałem. Ogólnie przejrzałem zawias i mam do wymiany tuleje tylnej belki sworzeń z prawej strony, i tuleje wahaczy. Tylko stoje przed dylematem: BOGE czy poliuretan.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-08 21:19:40
Autor: J.F.
Tuleje poliuretanowe?
On Sat, 8 May 2010 14:31:29 +0200,  "Lewis"
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No nie wiem właśnie znalazłem kilka firm ale konkretnego stwierdzenia od użytkowników ze sa dobre czy złe nie moge znaleźc.

Ja  nie pomoge. Jak mi mechanik do sierry zalozyl cos, co on uznal za
stosowne, tak go wiecej nie musialem odwiedzac. Pogadac z taksowkarzami ?
Ogólnie od kąd pamiętam auto było miękkie, rozbujanie go na boki jedną ręką nie sprawiało najmniejszego problemu a amorki miałem wymienione.

Zebysmy sie zrozumieli - normalne amory IMO dzialaja tak, ze auto
wychylone wraca do rownowagi bez bujniecia lub z jednym przegieciem w
druga strone, ale niewielkim.

Wychylic reka oczywiscie mozna, bo na to amory nie wplywaja, bujac tez mozna - ale trzeba sie ciagle przykladac.

Jak sie kiwne lewo-prawo na fotelu to potem czuje jak na cale auto
drganie przechodzi.

Łączniki stabilizatora wymienione 20kkm wstecz

Przebieg bez znaczenia - jesli nie sa kompletnie urwane, to
stabilizator powinien pracowac.

J.

Data: 2010-05-08 21:40:10
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtdbu559r56pag3k5844d4u3rrh1sk6gps4ax.com...
On Sat, 8 May 2010 14:31:29 +0200,  "Lewis"
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
No nie wiem właśnie znalazłem kilka firm ale konkretnego stwierdzenia od
użytkowników ze sa dobre czy złe nie moge znaleźc.
Ja  nie pomoge. Jak mi mechanik do sierry zalozyl cos, co on uznal za
stosowne, tak go wiecej nie musialem odwiedzac.
Pogadac z taksowkarzami ?
Ogólnie od kąd pamiętam auto było miękkie, rozbujanie go na boki jedną
ręką  nie sprawiało najmniejszego problemu a amorki miałem wymienione.
Zebysmy sie zrozumieli - normalne amory IMO dzialaja tak, ze auto
wychylone wraca do rownowagi bez bujniecia lub z jednym przegieciem w
druga strone, ale niewielkim.
Wychylic reka oczywiscie mozna, bo na to amory nie wplywaja,
bujac tez mozna - ale trzeba sie ciagle przykladac.
Jak sie kiwne lewo-prawo na fotelu to potem czuje jak na cale auto
drganie przechodzi.
Łączniki stabilizatora wymienione 20kkm wstecz
Przebieg bez znaczenia - jesli nie sa kompletnie urwane, to
stabilizator powinien pracowac.
J.

Łączniki mam całe sprawne nawet zabardzo nie zużyte, rozbierałem całą prawa kolumnę bo niepokoiło mnie stukanie, sworzeń powiedzial papa, ale przy okazji sprawdziłem kilka innych ekspolatacyjnych elementów które wypadałoby już wymienić, i tak przeglądając allegro z ciekawości ile kosztuje zestaw naprawczy wahaczy natknąłem się na te wynalazki poliuretanowe.
Ale widzę ze nie ma sensu.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-08 14:52:36
Autor: Czarek Daniluk
Tuleje poliuretanowe?
W dniu 2010-05-08 12:50, Lewis pisze:

Nie chciałbym z kolei, żeby po założeniu tego wynalazku, auto stało się
twarde jak zdrowy beton. Jedynie chciałbym zeby się nieco
ustabilizowało. Owszem wymiana na sprawne oryginalne części też da
porządany efekt, ale będzie nadal miekki, za miekki...
Auto i jak jest bardzo niskie, golf taki już jest, a spręzyny
wymieniałem już na nowe lesjofors.


Mam założonego właśnie Bikopura, po 2 latach jeden ten większy sobie pękł, albo odkleił się od pierścienia stalowego.
Reklamowałem telefonicznie, daj boże czekam na przesyłkę z drugimi silentblockami od wielkanocy, przesyłki ani widu ani słychu, sami do mnie zadzwonili po 2 emailach z reklamacją.
Za zestaw zapłaciłem ponad 360zł.

Z tego co widzę to teraz zmienili konstrukcję tych silentblocków (bez pierścienia metalowego) więc powinny wytrzymać o wiele dłużej.

Jak jeszcze z tydzień nie przyjdą do mnie to - zdemontuję, wyślę do nich poleconym za potwierdzeniem odbioru i z pisemną reklamacją - nie po to zapłaciłem kupę kasy za nie żeby co 2 lata rozbierać zawiesie.

Mój pacjent to MK3 Variant TDI z silnikiem ALE - ale to raczej nie ma wpływu na zawiesie.

Mój nigdy nie był miękki, ale po zamianie na pandę i spowrotem to jest miękki że hej ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-05-08 16:46:19
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:hs3mqj$6ij$1news.onet.pl...
Mam założonego właśnie Bikopura, po 2 latach jeden ten większy sobie pękł, albo odkleił się od pierścienia stalowego.

Miałeś ten czerwony model?
Jak wrażenia z jazdy?
Poprawił się komfort?
Nie przenosi na karoserię jakichś dziwnych dźwięków?
Warto spróbować?

Kiedyś kupiłem do Audi 80 B4 poduszkę silnika jakiś tani zamiennik to był twardy i w kabinie czułem się jak w jakimś ciągniku, silnik benzyna 2.0 ABT.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-09 12:37:40
Autor: Czarek Daniluk
Tuleje poliuretanowe?
W dniu 2010-05-08 16:46, Lewis pisze:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w
wiadomości news:hs3mqj$6ij$1news.onet.pl...
Mam założonego właśnie Bikopura, po 2 latach jeden ten większy sobie
pękł, albo odkleił się od pierścienia stalowego.

Miałeś ten czerwony model?
Jak wrażenia z jazdy?
Poprawił się komfort?
Nie przenosi na karoserię jakichś dziwnych dźwięków?
Warto spróbować?

Kiedyś kupiłem do Audi 80 B4 poduszkę silnika jakiś tani zamiennik to
był twardy i w kabinie czułem się jak w jakimś ciągniku, silnik benzyna
2.0 ABT.


Za dzisiejszą cenę można kupować.
Ja tam żadnych różnic pomiędzy zwykłymi a tymi po zamontowaniu nie odczuwałem.
Znaczy się odczułem teraz, ale to przez zamontowanie 15" z 195/55 ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Ja płaciłem za zestaw 364zł ;)

Data: 2010-05-08 16:50:21
Autor: Tomasz Pyra
Tuleje poliuretanowe?
Lewis pisze:

Nie chciałbym z kolei, żeby po założeniu tego wynalazku, auto stało się twarde jak zdrowy beton. Jedynie chciałbym zeby się nieco ustabilizowało. Owszem wymiana na sprawne oryginalne części też da porządany efekt, ale będzie nadal miekki, za miekki...

Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie.

Tuleje na twardsze wymienia się po utwardzeniu zawieszenia, bo te wtedy muszą przenosić większe siły i zbyt miękkie zaczęłyby mocno pracować i szybko by się zużyły.

Na zachowanie o którym piszesz mają wpływ amortyzatory, sprężyny i stabilizatory.

Data: 2010-05-08 17:04:29
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be57a2d$0$17090$65785112news.neostrada.pl...

Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie.
Tuleje na twardsze wymienia się po utwardzeniu zawieszenia, bo te wtedy muszą przenosić większe siły i zbyt miękkie zaczęłyby mocno pracować i szybko by się zużyły.
Na zachowanie o którym piszesz mają wpływ amortyzatory, sprężyny i stabilizatory.

Sprężyny i amorki wymienione 30kkm wstecz.i od zawsze miekki.

Więc wymiana na poliuretan nie wpłynie znacząco na komfort a trwałość może znacznie poprawić? Dla mnie bomba :)

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-08 17:15:20
Autor: Tomasz Pyra
Tuleje poliuretanowe?
Lewis pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be57a2d$0$17090$65785112news.neostrada.pl...

Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie.
Tuleje na twardsze wymienia się po utwardzeniu zawieszenia, bo te wtedy muszą przenosić większe siły i zbyt miękkie zaczęłyby mocno pracować i szybko by się zużyły.
Na zachowanie o którym piszesz mają wpływ amortyzatory, sprężyny i stabilizatory.

Sprężyny i amorki wymienione 30kkm wstecz.i od zawsze miekki.

Więc wymiana na poliuretan nie wpłynie znacząco na komfort a trwałość może znacznie poprawić? Dla mnie bomba :)

Trwałość samych tulei pewnie się poprawi, tylko poliuretany pewnie będą twardsze niż seryjne tuleje, co przynajmniej teoretycznie może spowodować pojawienie się w kabinie jakiś drgań czy hałasów.

Tyle czy warto?
Poliuretan to pewnie kupisz samo "gumowe", musisz to jeszcze włożyć między metalowe elementy tulei i łączników (co niekoniecznie jest takie banalne), w dodatku sporo za to zapłacisz.

A jeżeli samochód firmowo jest miękki, to seryjne gumowe elementy powinny być wystarczająco trwałe.

Data: 2010-05-08 17:21:01
Autor: Lewis
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be58007$0$17094$65785112news.neostrada.pl...

Trwałość samych tulei pewnie się poprawi, tylko poliuretany pewnie będą twardsze niż seryjne tuleje, co przynajmniej teoretycznie może spowodować pojawienie się w kabinie jakiś drgań czy hałasów.
Tyle czy warto?
Poliuretan to pewnie kupisz samo "gumowe", musisz to jeszcze włożyć między metalowe elementy tulei i łączników (co niekoniecznie jest takie banalne), w dodatku sporo za to zapłacisz.
A jeżeli samochód firmowo jest miękki, to seryjne gumowe elementy powinny być wystarczająco trwałe.

Złożenie tego do kupy akurat nie stanowi mi problemu. Ale skoro nie warta skóra wyprawki, i istnieje ryzyko dodatkowych hałasów to chyba sobie odpuszcze...

No nic dzięki za rady.
W przyszłości tylko zmiana amortyzatorów na KYB Excel G albo Ultra SR cena zbliżona.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-08 22:06:00
Autor: Bartek
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hs3vi1$ve4$1news.onet.pl...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be58007$0$17094$65785112news.neostrada.pl...

Trwałość samych tulei pewnie się poprawi, tylko poliuretany pewnie będą twardsze niż seryjne tuleje, co przynajmniej teoretycznie może spowodować pojawienie się w kabinie jakiś drgań czy hałasów.
Tyle czy warto?
Poliuretan to pewnie kupisz samo "gumowe", musisz to jeszcze włożyć między metalowe elementy tulei i łączników (co niekoniecznie jest takie banalne), w dodatku sporo za to zapłacisz.
A jeżeli samochód firmowo jest miękki, to seryjne gumowe elementy powinny być wystarczająco trwałe.

Złożenie tego do kupy akurat nie stanowi mi problemu. Ale skoro nie warta skóra wyprawki, i istnieje ryzyko dodatkowych hałasów to chyba sobie odpuszcze...

tak jak pisalem - raczej o te drgania bm sie nie bal, bo znam osobiscie już 3 osoby ktore na tym smigają i niema problemow. mowie, o tulejach o twardzosci zblizonej do klasycznego silentblocka.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-05-10 10:40:34
Autor: Radion
Tuleje poliuretanowe?
Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie.

No nie wiem... Ja zrobiłem tak jak w tym wątku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207253&highlight=audi i teraz samochód lepiej się prowadzi, jest sztywniejszy, nie buja w ciasnych szybko pokonywanych zakrętach, ale komfort jazdy się pogorszył... Jeżdzi się jak taczką prawie...Jak byłem ustawiać zbieżność po wymianie, to diagnosta powiedział że sworznie wahaczy dostają teraz bardziej po d... a tem mam jeszcze od nowości.

pozdr.
Radek

Data: 2010-05-08 21:59:24
Autor: Bartek
Tuleje poliuretanowe?
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hs3fls$k1k$1news.onet.pl...
Witam.

No właśnie miał ktoś do czynienia?

ja osiobiscie jescze nie,
ale tylko jescze ;) bo będę miał jak założę - do mojego auta tuleje są tylko ted-gum firmy bodaj, natomiast są sprawdzone w bojach już tuleje firmy deuter z olkusza.

sprawdzic trzeba czy do golfera mają.
http://poliuretan.olkusz.pl/

z tym że:
Tuleja poliuretanowa drugiej tuleji poliuretanowej rowna nie jest;)
można mieć różne twardości - od zamienników dla normalnyfch gum, po ekstremalnie utwadzone do aut sportowych.

w firmie jaką wskazałem można się w tych tematach mocno dogadać. ogolnie, tuleje sprzedawane w wersji podstawowej to odpowiedniki dla normalnych tuleji - tzn dają lekkie utwardzenie, ale nie jest to extreme.
i dobrze, bo to niema rozwalic jakiejs  klasyczej budy.

firma godna polecenia - znajomi brali u nich do roznych aut, dorabiali też na zamowienie, zarownodo aut tuningowanych jak i do klasyków.

tak więc - sam jescze nic nie powiem, z wlasnych obserwacji, ale warto przemyślec - szczegolnie do aut nietypowych;), bo np. u mnie wyszło znacznie taniej niż normalne tuleje.

mnie sie trafilo jescze inaczej, bo kupilem od goscia ktory kupil dla siebie, i sprzedał auto - - a tuleje mu zostaly.

przy zakladaniu - bardzo istotne jest to by je dobrze posmarować, bo podobno czasem piszczą - firma dodaje do zestawu 2 woreczki smaru, ale dla spokoju można zasmarować większą ilością.
z tym że to piszczenie u jednych wystepuje, a u innych nie i to czasem ludzie maja produkty z roznych firm.

--
Pozdrawiam, Bartek

Tuleje poliuretanowe?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona