Data: 2010-05-08 16:50:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Lewis pisze:
Nie chciałbym z kolei, żeby po założeniu tego wynalazku, auto stało się twarde jak zdrowy beton. Jedynie chciałbym zeby się nieco ustabilizowało. Owszem wymiana na sprawne oryginalne części też da porządany efekt, ale będzie nadal miekki, za miekki... Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie. Tuleje na twardsze wymienia się po utwardzeniu zawieszenia, bo te wtedy muszą przenosić większe siły i zbyt miękkie zaczęłyby mocno pracować i szybko by się zużyły. Na zachowanie o którym piszesz mają wpływ amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. |
|
Data: 2010-05-08 17:04:29 | |
Autor: Lewis | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be57a2d$0$17090$65785112news.neostrada.pl...
Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie. Sprężyny i amorki wymienione 30kkm wstecz.i od zawsze miekki. Więc wymiana na poliuretan nie wpłynie znacząco na komfort a trwałość może znacznie poprawić? Dla mnie bomba :) -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-05-08 17:15:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Lewis pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be57a2d$0$17090$65785112news.neostrada.pl... Trwałość samych tulei pewnie się poprawi, tylko poliuretany pewnie będą twardsze niż seryjne tuleje, co przynajmniej teoretycznie może spowodować pojawienie się w kabinie jakiś drgań czy hałasów. Tyle czy warto? Poliuretan to pewnie kupisz samo "gumowe", musisz to jeszcze włożyć między metalowe elementy tulei i łączników (co niekoniecznie jest takie banalne), w dodatku sporo za to zapłacisz. A jeżeli samochód firmowo jest miękki, to seryjne gumowe elementy powinny być wystarczająco trwałe. |
|
Data: 2010-05-08 17:21:01 | |
Autor: Lewis | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be58007$0$17094$65785112news.neostrada.pl...
Trwałość samych tulei pewnie się poprawi, tylko poliuretany pewnie będą twardsze niż seryjne tuleje, co przynajmniej teoretycznie może spowodować pojawienie się w kabinie jakiś drgań czy hałasów. Złożenie tego do kupy akurat nie stanowi mi problemu. Ale skoro nie warta skóra wyprawki, i istnieje ryzyko dodatkowych hałasów to chyba sobie odpuszcze... No nic dzięki za rady. W przyszłości tylko zmiana amortyzatorów na KYB Excel G albo Ultra SR cena zbliżona. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-05-08 22:06:00 | |
Autor: Bartek | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hs3vi1$ve4$1news.onet.pl...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4be58007$0$17094$65785112news.neostrada.pl... tak jak pisalem - raczej o te drgania bm sie nie bal, bo znam osobiscie już 3 osoby ktore na tym smigają i niema problemow. mowie, o tulejach o twardzosci zblizonej do klasycznego silentblocka. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2010-05-10 10:40:34 | |
Autor: Radion | |
Tuleje poliuretanowe? | |
Tulejami tu nic nie zmienisz - zakres pracy tulei jest tak mały że nie mają wpływu na to czy auto jest twarde, miękkie i czy się buja czy nie. No nie wiem... Ja zrobiłem tak jak w tym wątku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207253&highlight=audi i teraz samochód lepiej się prowadzi, jest sztywniejszy, nie buja w ciasnych szybko pokonywanych zakrętach, ale komfort jazdy się pogorszył... Jeżdzi się jak taczką prawie...Jak byłem ustawiać zbieżność po wymianie, to diagnosta powiedział że sworznie wahaczy dostają teraz bardziej po d... a tem mam jeszcze od nowości. pozdr. Radek |