Tunelik

Data: 2009-03-21 21:20:09
Autor: Wasz Drogi Bronisław
Tunelik
Uszczypnijcie mnie, albo powiedzcie, ze to durnota dziennikarska (TVN) z tym tunelem w Kasprowym Wierchu.

Data: 2009-03-22 08:40:18
Autor: serak
Tunelik
Uszczypnijcie mnie, albo powiedzcie, ze to durnota dziennikarska (TVN) z
tym tunelem w Kasprowym Wierchu.
Na szczypanie nie licz, ale napisz o co chodzi lub podaj linka.

Data: 2009-03-22 08:44:11
Autor: serak
Tunelik
Sciągnąłem z forum e-góry, gdzie nie było podane źródło:
Spotkanie radnych Zakopanego, Popradu i Wysokich Tatr wywołało temat
tunelu w rejonie Kasprowego Wierchu. Spotkanie, o którym mowa, było
już szóstą wspólną sesją połączonych rad z trzech partnerskich miast z
obydwu stron Tatr.

Po otwierających posiedzenie wystąpieniach burmistrza Zakopanego,
Janusza Majchra, wiceprimatora Popradu Gustava Dobaka i primatora
Wysokich Tatr Jana Mokosa, zabrał głos przewodniczący wspólnej Komisji
Rozwoju Przestrzennego i Infrastruktury, zakopiański radny Jan Karpiel-
Bułecka. Opowiadając o ostatnich miesiącach działania komisji,
wspominał między innymi wizytę na Kasprowym Wierchu: - Chwaliliśmy się
wtedy zmodernizowaną kolejką, zazdroszcząc jednocześnie Słowakom tego,
jak łatwo im przychodzą inwestycje narciarskie. Jak się jednak okazało
w trakcie wizyty w Tatrzańskiej Łomnicy, oni też mieli swoje problemy,
nie tyle z parkiem narodowym, co z innymi "zielonymi".

Karpiel - Bułecka zelektryzował również zgromadzonych inną kwestią
związaną z Kasprowym - Tatr nie było widać, a to, co było widać, to
była mgła, nie mogliśmy więc pokazać naszym gościom, gdzie ma być
tunel pod Kasprowym, ale najważniejsze, że obecny dziś tutaj dyrektor
Skawiński na tunel ten się zgodził i wyraził przekonanie, że jedynym
problemem będzie pozbycie się urobku z wykopanej dziury.

Słowa te wprowadziły duże ożywienie wśród zgromadzonych. Od dawna
znane jest bowiem negatywne podejście TPN do pomysłu, stworzonego
przez grupę zakopiańskich biznesmenów i samorządowców, dotyczącego
połączenia tunelem przebiegającym pod główną granią Tatr - Doliny
Bystrej po polskiej stronie i słowackiej Doliny Cichej. Nic więc
dziwnego, że dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego wykorzystał
pierwszą możliwą okazję do wyjaśnienia nieporozumienia: - Tunel
pomiędzy Doliną Goryczkową a Doliną Cichą uważałem i będę uważał za
pomysł nierealny, wręcz absurdalny - zapewniał Skawiński. - W czasie
pobytu na Kasprowym Wierchu rozmowa dotyczyła jedynie pomysłu
połączenia górnych stacji kolejek krzesełkowych z Kotła Gąsienicowego
i Goryczkowego tunelem wybitym w kopule szczytowej Kasprowego. Nie
wyrażałem też wówczas żadnej zdecydowanej opinii co do takiego
pomysłu, uważam, że jest na to po prostu za wcześnie. Państwowe Koleje
Linowe, z tego, co wiem, nie podjęły jeszcze żadnych konkretnych
działań w tym kierunku, na przykład wystąpienia o warunki
zagospodarowania terenu. Ustosunkowywać się będziemy dopiero na
odpowiednim etapie, a ostateczna decyzja i tak należeć będzie do
ministra środowiska - wyjaśniał dyrektor TPN.

Poproszony o komentarz dyrektor do spraw technicznych PKL, Paweł
Murzyn, studził atmosferę wokół pomysłu: - To nie jest żadna nowa
idea, zrodziła się ona jeszcze na początku lat siedemdziesiątych wraz
z wybudowaniem kolejki na Goryczkowej. Nie jest to tak drogie
rozwiązanie, jak mogłoby się wydawać, ma natomiast mnóstwo zalet -
latem w przypadku załamania pogody dawałoby miejsce do schronienia się
turystom przebywającym na Kasprowym, przede wszystkim zaś zimą
eliminowałoby niebezpieczny objazd szczytu Kasprowego nad Doliną
Cichą.

Tunelik