Tuner Cyfry +???

Data: 2009-04-05 18:13:13
Autor: Lookasz
Tuner Cyfry +???
Witam

Wprowadziłem się do mieszkania, w którym znalazłem tuner cyfry + philipsa bez karty. Czy mozna jakoś wykorzystać ten tuner np do odbiotu tv satelitarnej ogólnie dostępnej?

dzieki i pozdrawiam

Data: 2009-04-05 18:44:15
Autor: Sat_Diver
Tuner Cyfry +???
Nastał dzień 2009-04-05 18:13, Lookasz donosi, że:
Wprowadziłem się do mieszkania, w którym znalazłem tuner cyfry + philipsa bez karty. Czy mozna jakoś wykorzystać ten tuner np do odbiotu tv satelitarnej ogólnie dostępnej?
Zakładając, że tuner jest własnościowy, można uczynić z niego zwykły tuner FTA, nie wymagający karty.
Szczegóły tutaj (wymagana rejestracja):
http://dvhk.pl/forumdisplay.php?f=19

Data: 2009-04-05 18:50:00
Autor: Sat_Diver
Tuner Cyfry +???
[...]

A jeśli jest własnościowy, to zawsze można go sprzedać poprzez pewien serwis na A, i za te pieniążki kupić jakiś zwykły tuner FTA lub komplecik do TnK ;)

Data: 2009-04-06 03:29:57
Autor: byku
Tuner Cyfry +???
To jak już jesteśmy w tym temacie, to zna ktoś jakąś alternatywę dla dekodera pvr cyfry?
Obsluguje HD no i przyzwyczailiśmy się do wygody jaką daje przewijanie. Płacę za to 20 zł co miesiąc i zastanawiam się, czy jest sens wywalać kasę na coś innego?

Data: 2009-04-06 07:24:54
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
byku pisze:
[...]

dwie dychy za miesiąc to trochę dużo, pomyślałbym ewentualnie
o htpc, tylko musisz zastanowić się czy chcesz wydać
naraz kase. będziesz miał większe możliwości.

pawell

Data: 2009-04-06 22:43:42
Autor: nom
Tuner Cyfry +???

Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49d99234$1news.home.net.pl...
byku pisze:

dwie dychy za miesiąc to trochę dużo, pomyślałbym ewentualnie
o htpc, tylko musisz zastanowić się czy chcesz wydać

Jaką ma moc Twoje htpc? Komputer pobiera trochę więcej prądu niż odbiornik SAT.
Ja mam AMD sempron, ATI 9250, dysk twardym, nagrywarkę i pobiera to 120W jak jestem w internecie. :-)
DVD stacjonarne pobiera tylko 10W.
Na prąd wydasz więcej niż on to 20zł na abonament + prąd. :-)

Data: 2009-04-06 23:04:28
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???

byku pisze:

[...]

Mój powinien mniej, mam energooszczędne podzespoły (brak osobnej karty, Athlon z serii e).

DVD stacjonarne pobiera tylko 10W.

Ale htpc jest zamiast tunera pvr ORAZ dvd (i paru innych rzeczy też).
A możesz być spokojny, że dekoder z hdd wcale tak dużo prądu mniej nie pobiera.
Zwłaszcza w stanie czuwania (czyli w zdecydowanej większości czasu) pobiera DUŻO WIĘCEJ prądu niż zahibernowany htpc.

Na prąd wydasz więcej niż on to 20zł na abonament + prąd. :-)

A to on tv sat z dvd ogląda?
ROTFL !!!!

Data: 2009-04-07 07:46:58
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???

byku pisze:

[...]

ja nie używam htpc jeszcze, tak dla ścisłości.
120w na kompa to dobrze, ale ma za to większe możliwości.
moj dekoder z dyskiem pobiera 25w, ale kazdy musi się
zastanowić do czego chce uzywać, są ciekawe rzeczy,
które można tylko na htpc uruchomić.
pisząc o 20-stu zł/mc użytkowania to dużo, ponieważ ja
nie płace.

pawell

Data: 2009-04-07 12:37:19
Autor: nom
Tuner Cyfry +???

Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości:
pisząc o 20-stu zł/mc użytkowania to dużo, ponieważ ja
nie płace.

Mama płaci? ;-)

Sprawa płacić czy nie to już jest kwestia moralności, tzw. logika Kalego (jak Kalemu ukraść krowę to nie jest dobrze, a jak Kali ukraść krowę to jest OK.) :-)

Data: 2009-04-07 13:38:03
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
nom pisze:

[...]

nie wiem do kogo pijesz, wiem  że nie jesteś zorientowany
i informuję Cię, że nie wszyscy operatorzy pobierają dzierżawe
za dekoder.

pawell

Data: 2009-04-07 13:39:51
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
[...]

Za pvr?
Reszta albo kasuje z góry, albo każe płacić opłaty aktywacyjne.

Data: 2009-04-07 13:47:50
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:
[...]

aktywacje pobierają wszyscy operatorzy w różnych wysokościach.
ja za pvr płaciłem 99pln.

pawell

Data: 2009-04-07 14:01:39
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:

aktywacje pobierają wszyscy operatorzy w różnych wysokościach.

Za dekoder nie wszyscy.

ja za pvr płaciłem 99pln.

Ale gdzie?

Data: 2009-04-07 14:11:25
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:
[...]

z tego co wiem to aktywacja nie dotyczy tylko dekodera,
ale ogólnie - systemu, 1 zł czy więcej.
wiadomo, cyfra aktywacje za samą karte bierze 1 zł, a kiedyś
brała 49 zł, teraz kwota większa od jeden by im nie przeszła.

w n

pawell

Data: 2009-04-07 14:16:54
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49db4275$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Dotyczy.
W n jest różna dla różnych dekoderów.

ale ogólnie - systemu, 1 zł czy więcej.
wiadomo, cyfra aktywacje za samą karte bierze 1 zł,

Niekoniecznie.
Zależy od promocji, sposobu płatności i pakietu.

Data: 2009-04-07 14:30:11
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:
[...]

reasumując każdy operator kasuje aktywacje tak jak sobie
ustali, czy robi promocje czy nie.
ale wszyscy poza n sprzedają lub dzierżawią sprzęt, ale nie wypożyczają.

pawell

Data: 2009-04-07 14:37:55
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:

reasumując każdy operator kasuje aktywacje tak jak sobie
ustali, czy robi promocje czy nie.

Ale nie każdy i nie zawsze wlicza w to cenę dekodera.

ale wszyscy poza n sprzedają lub dzierżawią sprzęt, ale nie wypożyczają.

Niezrozumiałe zdanie.

Data: 2009-04-07 15:15:28
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:

ale wszyscy poza n sprzedają lub dzierżawią sprzęt, ale nie wypożyczają.

Niezrozumiałe zdanie.

hmmm.
tylko n wypożycza, pozostali dzierżawią lub sprzedają.
sorrki, nie wiem jak tepsa, czy też nie wypożycza.

pawell

Data: 2009-04-07 15:50:53
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49db5179$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

ale wszyscy poza n sprzedają lub dzierżawią sprzęt, ale nie wypożyczają.

Niezrozumiałe zdanie.

hmmm.
tylko n wypożycza, pozostali dzierżawią

Dalej nie rozumiem o co Ci chodzi.
O użyczenie?

lub sprzedają.
sorrki, nie wiem jak tepsa, czy też nie wypożycza.

Użycza.

Data: 2009-04-08 07:19:11
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:

lub sprzedają.
sorrki, nie wiem jak tepsa, czy też nie wypożycza.

Użycza.

niech tak zostanie.

pawell

Data: 2009-04-08 22:07:15
Autor: Marek Dyjor
Tuner Cyfry +???
byku pisze:

[...]

sądzę że PVR pobiera trochę wiecej pradu niż DVD

Data: 2009-04-08 23:55:32
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

DVD stacjonarne pobiera tylko 10W.
Na prąd wydasz więcej niż on to 20zł na abonament + prąd. :-)

sądzę że PVR pobiera trochę wiecej pradu niż DVD

Na pewno.
I to często non stop, a nie tylko w trybie online.

Data: 2009-04-09 07:29:53
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:
[...]

ok 25W non topa

pawell

Data: 2009-04-09 10:26:48
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
[...]

Z tego co widziałem na grupie w przypadku nrecordera znacznie więcej.

Data: 2009-04-06 23:44:36
Autor: byku
Tuner Cyfry +???

dwie dychy za miesiąc to trochę dużo, pomyślałbym ewentualnie
o htpc, tylko musisz zastanowić się czy chcesz wydać
naraz kase. będziesz miał większe możliwości.

Wiesz co miałem przez kilka ładnych lat kartę skystar2. Męczyło mnie to troszkę. Ciągle coś się wieszało itd.
Muszę jednak chyba nad tym pomyśleć. Jaką kartę byście polecali?
Z drugiej strony np. mój skystar2 się zdewaluował w pewnym momencie bo wszystko przeszło na s2.
I co wywalić teraz kasę a za rok dostawca zmieni system?

No nic przedstawie wam mój wstępny konfig. Wykorzystałbym w tym celu komputer którego używam na co dzień.
Największym atutem będzie w tym momencie również to, że mógłbym grać na tv w gry w rozdzielczościach full hd - np. w taki mass effect.
Najlepiej byłoby przeciągnąć kable do klawiatury, monitora oraz myszki do pokoju obok (jest to niewielka odległość) i tam sobie pracować.
Może jest jakiś inny patent na to żeby mieć "końcówkę" do prac biurowych?

dualcore 1.8 podkręcony na 2.8 (pasywne chłodzenie procesora)
8800gt (pasywnie chłodzona)
zasilacz 500w
2GB ram
vista home edition
dysk 500gb

do tego dokupuje technisat skystar hd + moduł ci
http://www.yansat.pl/index.php/86/359/366

do tego dokupuje odtwarzacz blue-ray

na dzień dobry jest zonk taki że pewnie to wszystko się nie zmieści do obudowy htpc (chłodzenie na proc to wielki scythe ninja alu , to samo 8800gt - też dużo miejsca bierze :( )

w sumie jak mi ktoś by doradził jak rozwiązać tą końcówkę do pracy biurowej to bym w to wszedł chyba :))

Data: 2009-04-06 23:53:06
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Lepiej xp.
Mniej obciąża system, a tego nie potrzebujesz, do tego większa zgodność softu do dvb.

Komp styknie (nie wiem jak karta, nie używam nvidii).

do tego dokupuje technisat skystar hd + moduł ci
http://www.yansat.pl/index.php/86/359/366

Daruj sobie ten moduł, zamiast tego kup Phoenixa.
Mniej kłopotów i taniej.

No chyba że do Polsatu - z nim nie wiem czy to zadziała bez modułu CAM.

[...]

Najtaniej wyjdzie do pracy biurowych mieć drugi, choćby stary za kilkase zł komp.
Wszystkie kombinacje z kompem w trakcie mogą przeszkadzać w płynnym oglądaniu tv.
A mocą komp nie poraża.

Data: 2009-04-07 00:30:09
Autor: byku
Tuner Cyfry +???
do tego dokupuje technisat skystar hd + moduł ci
http://www.yansat.pl/index.php/86/359/366

Daruj sobie ten moduł, zamiast tego kup Phoenixa.
Mniej kłopotów i taniej.

no ale jak będę odbieral cyfre np. jak zależy mi na kanałach HD oraz z tego co wiem to wszystko jest w S2 ? Nie mam takiej karty dvb która czyta s2

[...]

oczywiście masz racje przecież nie będę czekał z pracą na kompie jak kobieta będzie coś oglądać, muszą być 2 kompy.

Data: 2009-04-07 00:37:11
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:grdvqp$dla$1news.onet.pl...
[...]

Masz sobie darować moduł CI, a nie kartę S2.
BTW: ZTCW Polsat ma HD w dvb-s.

[...]

Dokładnie.
A na pewno będzie chciała oglądać wtedy, gdy Ty będziesz chciał pracować.

Data: 2009-04-07 07:58:15
Autor: pawell32
Tuner Cyfry +???
Cavallino pisze:

Daruj sobie ten moduł, zamiast tego kup Phoenixa.
Mniej kłopotów i taniej.

No chyba że do Polsatu - z nim nie wiem czy to zadziała bez modułu CAM.

polsat nie działa bez modułu.

pawell

Data: 2009-04-06 11:23:23
Autor: Cavallino
Tuner Cyfry +???
Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:grblvr$r82$1news.onet.pl...
To jak już jesteśmy w tym temacie, to zna ktoś jakąś alternatywę dla dekodera pvr cyfry?

htpc

Przesiadłem się pół roku temu i jestem zadowolony.

Tuner Cyfry +???