Tuner DVB-C i kablówka

Data: 2011-08-16 10:25:19
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
Witam,
kupiłem taki tuner DVB-C
http://www.komputronik.pl/product/64489/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/CableStar_HD_2_DVB_C_MPEG_2_MPEG_4_pilot_z_czujnikiem_modul_zlacza_CI.html

i podpiąłem do takiej telewizji kablowej z takimi parametrami:
http://www.satkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=17

Moim problemem jest to że odbieram tylko 5 programów na częstotliwości 346MHz.
Pozostałych programów nie odbieram, pomimo że w DVB Viewer (program dostarczony
do karty) pasek sygnału pokazuje że na tych pozostałych częstotliwościach pokazuje poziom sygnału a karta nie łapie żadnych programów.
Czy możecie mi doradzić co może być nie tak?
Bo utknąłem w martwym punkcie i nie wiem co robić dalej.

Robert

Data: 2011-08-16 10:48:02
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
[...]

Bo odebrałeś jeden kanał na częstotliwości z pasma DVB-C, pozostałe to DVB-T, których ta karta nie odbierze :-)

Data: 2011-08-16 10:53:54
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
http://www.satkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=17

A swoją drogą to zajebiści modele :-). Na stronie pieprzą o DVB-C, nawet jest logo DVB-C, a transmitują w DVB-T :-).
Poza tym jeśli to cały repertuar to MZ nie warto tego nawet brać ;-))). prawie żadnych ciekawych stacji, popatrz też np. na QAM-TV9. Na jednym kanale 9 stacji SD i jedna HD. Przy FEC 5/6 NatGeoWild HD zajmuje prawie połowę kanału DVB-T, a oni dopchali tam jeszcze 9 SD ;-))).

Data: 2011-08-16 11:12:17
Autor: rora1
Tuner DVB-C i kablówka
> [...]

Poza tym jeśli to cały repertuar to MZ nie warto tego nawet brać ;-))). prawie żadnych ciekawych stacji, popatrz też np. na QAM-TV9. Na jednym kanale 9 stacji SD i jedna HD. Przy FEC 5/6 NatGeoWild HD zajmuje prawie połowę kanału DVB-T, a oni dopchali tam jeszcze 9 SD ;-))).

To co, mam złą kartę? Myślałem że DVB-T to jest cyfrowa telewizja
naziemna. To co, częstotliwości pokrywają się z DVB-C?
Częstotliwość 346MHz to jest częstotliwość do DVB-C?
A pozostałe częstotliwości to DVB-T?
Nic z tego nie rozumiem...
Jaką w takim razie mam kupić kartę do komputera żeby odebrać pełny pakiet z tej kablówki?
Teraz to mi z lekka zamieszałeś ...
Skąd wiesz że transmitują w DVB-T?

Robert

Data: 2011-08-16 14:45:58
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
To co, mam złą kartę?

Tak, masz złą.

Myślałem że DVB-T to jest cyfrowa telewizja
naziemna.

Nie, to (w dużym skrócie) jest sposób modulacji. Z uwagi na to, iż używany jest (w założeniu) do transmisji w eterze i większy nacisk położony jest na m.in. korekcję błędów, to ma mniejsze pasmo użyteczne. Ale w kablu można używać dowolnej modulacji, to tylko kwestia sprzętu :-).

To co, częstotliwości pokrywają się z DVB-C?

Nie, nie pokrywają się. DVB-C jest odpowiednikiem zakresu kanałów S w analogu, a DVB-T kanałów C.

Częstotliwość 346MHz to jest częstotliwość do DVB-C?
A pozostałe częstotliwości to DVB-T?

W przypadku tej sieci tak jest.

Jaką w takim razie mam kupić kartę do komputera żeby odebrać pełny
pakiet z tej kablówki?

Najlepiej taką, która ma oba zakresy, czyli DVB-C i DVB-T. Pewnie różnica w cenie niewielka

Skąd wiesz że transmitują w DVB-T?

Bo to pasmo DVB-T ;-)

Data: 2011-08-16 14:59:07
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
> To co, mam złą kartę?

Tak, masz złą.

> [...]

> pakiet z tej kablówki?

Najlepiej taką, która ma oba zakresy, czyli DVB-C i DVB-T. Pewnie różnica w cenie niewielka

Tylko z ciekawości zadzwoniłem do kablówki i powiedzieli mi że tuner musi być DVB-C.
Tylko że z tunerami DVB-C jest mały problem, bo tylko tę kartę znalazłem
z tunerem DVB-C. Obecnie moda jest na karty DVB-T, i nie spotkałem
się żeby karta miała jednocześnie DVB-C i DVB-T.
Tak spytam z ciekawości, może oni faktycznie nadają w DVB-C, bo nie rozumiem
skąd masz taką pewność że pozostałe częstotliwości to DVB-T?
Jakiś magik jesteś?
Ale w tej karcie co mam można spokojnie wpisać częstotliwości które one podali.
Gdyby to były częstotliwości DVB-T to nie dałoby się ich wpisać.
Czyżbym się mylił? Chyba nie robili by takiej wiochy ...

Data: 2011-08-16 16:23:30
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
Tylko z ciekawości zadzwoniłem do kablówki i powiedzieli mi że tuner musi
być DVB-C.

Jakoś dziwnie mi to wygląda szczerze mówiąc. Za wielkim znawcą sposobów modulacji to nie jestem, ale jak szukałem sprzętu do swojej stacji to nie widziałem żadnego, który by transmitował DVB-C w paśmie DVB-T :-). Ale może są takie...

Tylko że z tunerami DVB-C jest mały problem, bo tylko tę kartę znalazłem
z tunerem DVB-C.

Nie powiem Ci jak jest z kartami, ale same tunery chyba bez problemu można kupić. Dlaczego kart nie bardzo? to nie wiem...

Tak spytam z ciekawości, może oni faktycznie nadają w DVB-C, bo nie rozumiem
skąd masz taką pewność że pozostałe częstotliwości to DVB-T?
Jakiś magik jesteś?

Poszukaj sobie w necie zakresy DVB-C i DVB-T, nie trzeba być magikiem :-). Ale możliwe jest że używają modulacji QAM i transmitują to na kanałach z UHF, czyli w paśmie DVB-T. Różne cuda ludzie robią...

Ale w tej karcie co mam można spokojnie wpisać częstotliwości które one podali.
Gdyby to były częstotliwości DVB-T to nie dałoby się ich wpisać.
Czyżbym się mylił?

Możesz się mylić. Sam miałem tuner tylko DVB-T, w którym może wpisać dowolną częstotliwość, ale nie odbierze DVB-C :-). Pokaże że jest sygnał, ale nic więcej.

Data: 2011-08-16 18:09:54
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
> [...]

Jakoś dziwnie mi to wygląda szczerze mówiąc. Za wielkim znawcą sposobów modulacji to nie jestem, ale jak szukałem sprzętu do swojej stacji to nie widziałem żadnego, który by transmitował DVB-C w paśmie DVB-T :-). Ale może są takie...
Tylko jak im to udowodnić że nadają w DVB-T?
A w DVB-T też sie ustawia QAM i symbol rate?
Czyżby nic innego mi nie pozostawało jak sprawdzić z kartą DVB-T?

Zauważyłem jeszcze że w programie ProgDVB na częstotliwości 346 MHz
(na niej odbieram 5 programów) pokazuje mi 80% sygnału i 60% jakość sygnału.
Natomiast na częstotliwościach pozostałych podanych przez kablówkę
poziom sygnału pojawia się i znika. Tak jakby sygnał na tych częstotliwościach
był słaby. Sprawdzę jeszcze na krótszym kablu i dam znać co i jak.

Data: 2011-08-16 19:51:15
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
Pragnę wszystkim zakomunikować że po skróceniu kabla programy ruszyły,
po prostu sygnał jest mocniejszy i wszystko hula.
Czyli jednak w tej kablówce nie kłamią i nadają w DVB-C. I ta
kablówka działa z kartą CableStar HD2 firmy Technisat.
Tak informuję jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem.

Pozdrówka
Robert

Data: 2011-08-17 09:07:23
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
Pragnę wszystkim zakomunikować że po skróceniu kabla programy ruszyły,
po prostu sygnał jest mocniejszy i wszystko hula.

A jakim Ty kablem podłączyłeś tę kartę? Bo jeśli jego skrócenie pomogło (a zakładam że raczej dużo go nie skróciłeś) to jest prawdopodobne że nie był to kabel 75 Ohm :-).

Czyli jednak w tej kablówce nie kłamią i nadają w DVB-C.

To tylko się cieszyć :-)

Data: 2011-08-17 09:48:44
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
> [...]

> Czyli jednak w tej kablówce nie kłamią i nadają w DVB-C.

No skróciłem o jakieś 15 metrów. To był dołożony kabel przeze mnie,
ma bardzo cienką żyłę w środku. Ale nie wiem czy powodem
tłumienia częstotliwości nie jest rozgałęziacz. Bo z kablówki
mam rozdzielone na 3 telewizory. Po prostu wpiąłem się bezpośrednio
do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
jakby rozdzielał jeszcze na 3.

Robert

Data: 2011-08-17 09:58:23
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
No skróciłem o jakieś 15 metrów. To był dołożony kabel przeze mnie,
ma bardzo cienką żyłę w środku.

Jak ma bardzo cienką żyłkę to tłumić może nawet 30 dB/100 m :-).

Ale nie wiem czy powodem
tłumienia częstotliwości nie jest rozgałęziacz. Bo z kablówki
mam rozdzielone na 3 telewizory.

Znam "rozgałęźniki", które mają w środku.... tylko zlutowane wyjścia (czasem przez rezystory) :-). Jeśli to taki twór to w połączeniu z tym kabelkiem faktycznie mogło być nieciekawie :-)

Po prostu wpiąłem się bezpośrednio
do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.

Trzeba było od tego zacząć :-)

To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
jakby rozdzielał jeszcze na 3.

Normalny rozgałęźnik, pełno ich na allegro nawet. Koszt to kilkanaście złotych.

Data: 2011-08-17 10:18:15
Autor: pawell32
Tuner DVB-C i kablówka
W dniu 2011-08-17 09:48, Robert pisze:
do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
jakby rozdzielał jeszcze na 3.

np. :
http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-tv-naziemnej-axing-bve-30-01-i1758415385.html

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-08-17 10:51:06
Autor: rora1
Tuner DVB-C i kablówka
> [...]
> do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
> To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej

A takie coś będzie dobre?
http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_tv_trojdrozny_r-3_signal_R60103.htm

Mam jeszcze jeden mały problem, bo po podłączeniu kabla z kablówki do karty
telewizyjnej w komputerze trochę miga monitor LCD, co może być tego przyczyną?
Może to miganie nie jest jakieś drastyczne ale zauważalne.

Robert

Data: 2011-08-17 12:23:50
Autor: pawell32
Tuner DVB-C i kablówka
W dniu 2011-08-17 10:51, rora1@poczta.onet.pl pisze:
A takie coś będzie dobre?
http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_tv_trojdrozny_r-3_signal_R60103.htm

tak, to prawie taki sam.

Mam jeszcze jeden mały problem, bo po podłączeniu kabla z kablówki do karty
telewizyjnej w komputerze trochę miga monitor LCD, co może być tego przyczyną?
Może to miganie nie jest jakieś drastyczne ale zauważalne.

zastosuj izolator.
http://www.dipol.com.pl/izolator,search-4344

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-08-17 14:22:51
Autor: Rico
Tuner DVB-C i kablówka

[...]

Gdybyś od razu napisał...

Każde urządzenie działa jak dostanie minimalna wielkość sygnału która
jest niezbędna do działania urządzenia. Problem jest z tym ze każdy metr
kabla, każdy rozgałęziacz, każde gniazdo TV "zżera" ten sygnał.
Tak dla przykładu: 15 m kabla to będzie jakieś 2 dB tłumienia,
3x rozgałęziacz jak dobry to kolo 6 dB, gniazdo TV - 1-2 dB i już mamy
10 dB straty. Jeśli sygnał wchodzący do mieszkania jest "jeszcze ok" to
na TV już jest za mały. Następny problem to to ze to tłumienie rośnie
wraz z częstotliwością i na wyższych częstotliwościach może być 2-2.5
raza wyższe. Wprawdzie na wyjściu wzmacniacza końcowego sygnał
wychodzący ustawia się tak ze im wyższa częstotliwość tym wyższy sygnał
ale często zanim sygnał dotrze do mieszkania to "górka" zjeżdża na 0 a
dalej to na minus. Dlatego na pierwszej częstotliwości jeszcze udało Ci
się odebrać programy, na pozostałych już nie. Czasem po prostu trzeba
zastosować wzmacniacz mieszkaniowy który ten sygnał wzmocni.
Fachowcy mogą mieć zastrzeżenia do tego opisu, z grubsza się zgadza.
cu

Data: 2011-08-16 14:23:03
Autor: Rico
Tuner DVB-C i kablówka

[...]

Nie znam karty ani nie czytałem instrukcji obsługi ale tak na zdrowy
rozum to zescanowales jedna częstotliwość i znalazes programy ktore sa
na tej częstotliwości. A to nie analog wiec moze musisz ustawic kazda z
tych 12 czestotliwosci osobno i na kazdej zrobic scan to wtedy znajdzie
programy na tych innych czestotliwosciach.A karta nie odbiera zadnych
DVB-T, cos sie komus chyba... . Ale moge sie mylic ... .
cu

Data: 2011-08-16 14:50:09
Autor: Robert
Tuner DVB-C i kablówka
[...]
Zmieniam w programie skanowaną częstotliwość (częstotliwość ze strony kablówki)
i mówię, że znajduję tylko te 5 programów na częstotliwości 346MHz.
Na pozostałych wpisanych częstotliwościach pokazuje mi że jest sygnał ale
nie dekoduje żadnych programów.
No właśnie nie bardzo rozumiem o co chodziło wcześniejszemu przedmówcy z tym
DVB-T, że niby skąd on to wie że kablówka nadaje w DVB-T?

Pozdrówka
Robert

Data: 2011-08-16 14:57:52
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
[...]

Bo możliwe że wykrywa sygnał, ale nie jest w stanie go zdekodować. Dlatego kup kartę DVB-T + DVB-C i będziesz miał po problemie. A najlepiej to dowiedz się u nich, bo coś nawet na stronie jest ściema. Klikasz na stronę główną to gadają że zakres zaczyna się 340 - 700 MHz, a jak klikniesz na zakładkę Tel. Cyfrowa to nagle zmienia się rozpiska i zakres do 480-600 MHz :-). Jakby sami nie wiedzieli co nadają ;-))

Data: 2011-08-16 16:30:21
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
Moim problemem jest to że odbieram tylko 5 programów na częstotliwości 346MHz.

A tak na marginesie to znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę :-). Jakim cudem oni retransmitują kanał analogowy i multiplex jednocześnie na tym samym kanale? ;-))).
TVN Turbo - 343,25 Mhz
QAM-TV5  - 346 MHz

:-)

Data: 2011-08-16 16:34:06
Autor: Robert_J
Tuner DVB-C i kablówka
[...]

Sorry, dopiero zauważyłem że to dwie różne sieci :-).

Tuner DVB-C i kablówka