Tuner DVB-T dla starszej osoby

Data: 2014-05-16 14:00:26
Autor:
Tuner DVB-T dla starszej osoby
Dzień dobry,

Czy ktoś z Was poleci jakiś dobry tuner dla starszej osoby?

Ważne aby:
1. Tuner miał dobry pilot tzn. silny, duży oraz czytelny.
2. Tuner nie przestawiał samoistnie kolejności programów (tak czyni obecny tuner Cabletech urz0090, który pomimo najnowszego firmware co chwila zmienia koleność programów).
3. Tuner czytelnie i wielką czcionką wyświetlał nazwę kanału (chodzi o osobę starszą ze słabym wzrokiem).

Punkt 2 jest dla mnie najważniejszy, często stacje nadawcze zmieniają jakieś parametry po czym tuner na nowo ustawia "własną" kolejność programów. W Cabletech mimo wyłączenia możliwości sortowania nic to nie pomaga, w związku z tym minimum raz w miesiącu kolejność programów jest zmieniana.

Data: 2014-05-16 13:55:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 16 May 2014 14:00:26 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Jak sobie wyobrażasz rozpoznawanie przez tuner kanału po kompletnej
zmianie, takiej jaka była na wiosnę? Że będzie miał krasnoludka, który
będzie wychodził i sprawdzał czy na ekranie jest wciąż TVP1?
Jak nadawca przesunie kanały na inny MUX, nie dziw się, że dla tunera to
jest zupełnie inny kanał

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-05-16 16:09:01
Autor:
[...]

Nie wiem jaka zmiana była na wiosnę ale tuner Cabletech urz0090 zmienia kolejność kanałów bardzo często, minimum raz w miesiącu przez ostani rok. Czasem po dłuższym wyłączeniu go z gniazdka potrafi wszystko poprzestawiać.

Przecież każdy kanał ma chyba jakieś ID czy inny numer go indentyfikujący (choćby nazwa kanału), czy te numery są tak często zmieniane przez techników od DVB-T?

Data: 2014-05-16 16:12:00
Autor: Borneq
W dniu 2014-05-16 16:09, qwerty pisze:
Przecież każdy kanał ma chyba jakieś ID czy inny numer go
indentyfikujący (choćby nazwa kanału), czy te numery są tak często
zmieniane przez techników od DVB-T?

Jak jest spis kanałów, to np. widać kanał 801 - program I lub TVN, więc powinien rozpoznawać po tym identyfikatorze

Data: 2014-05-16 15:15:18
Autor: sat_diver
Tuner DVB-T dla starszej osoby
Nastał dzień 2014-05-16 14:00, qwerty donosi, że:
Czy ktoś z Was poleci jakiś dobry tuner dla starszej osoby?
WaĹźne aby:
1. Tuner miał dobry pilot tzn. silny, duży oraz czytelny.

Z tym kryterium chyba najlepiej Wiwa np HD90 - duże, kwadratowe klawisze, na dodatek białe są fluorescencyjne (świecą w ciemności)

Data: 2014-05-16 16:26:32
Autor: nom

Użytkownik "sat_diver" <satdiver@satdiver.info> napisał w wiadomości news:53760f6d$0$2161$65785112news.neostrada.pl...
Z tym kryterium chyba najlepiej Wiwa np HD90 - duże, kwadratowe klawisze, na dodatek białe są fluorescencyjne (świecą w ciemności)

I dodatkow nowa Wiwa ma pilot Memo Control z możliwością zaptrogramowania przycisków z pilota telewizora. :-)

Data: 2014-05-17 14:15:23
Autor:
Tuner DVB-T dla starszej osoby
Wczoraj przeglądałem internet i znalazłem dekoder Opticum GLOBO HD N3, ciekawostką jest, że jest to dekoder certyfikowany, ponadto czcionki menu są duże i ładne. Czy ktoś z Was ma taki dekoder, czy sprawia on jakieś problemy, czy lista kolejności progamów zmienia się samoczynnie?

Data: 2014-05-17 20:29:01
Autor: on
Tuner DVB-T dla starszej osoby
> dekoder certyfikowany

Czy mógłbyś nam przybliżyć na czym polega to "certyfikowanie".
Kto i w jakim zakresie go certyfikował?

Data: 2014-05-20 19:49:51
Autor: PiteR
qwerty pisze tak:

[...]

Ja mam dwa takie N3 "w tzw opiece" u starszych ludzi ale nie powiedziałbym że czcionki są wypasione :) Na 21 calach CRT są chudziutkie i słabo widoczne.

Lista się nie zmienia. Włączone sortowanie wg "kanały SD" Jeśli coś mieszają na muxach to kanał ginie całkiem lub traci dźwięk. Trzeba wtedy odświeżyć kanały przeszukując automatycznie pasmo i wszystko jest super do następnego mieszania.

Przy słabej antenie (dwa druty 4mm2 po 30cm) w pionie, 6km od nadajnika, okna od złej strony, dom 100 lat z cegły, jeszcze poprawnie odbiera.

Jest jednak na tej "antenie" wrażliwy na zapalarkę do gazu, piec c.o. odkurzacze, wiertary itp. Na sekundę zamraża obraz.

Generalnie jest nieźle. Kupiłbym go jeszcze raz.

--
Piter

Tuner DVB-T dla starszej osoby