Tuner DVB-T z DVB-C

Data: 2012-03-27 13:31:06
Autor: Mirek Ptak
Tuner DVB-T z DVB-C
Czołem!

Mam w domu backupową kablówkę (pakiet podstawowy, zresztą sam już nie wiem dlaczego, bo padnięcie mojego dostawcy IPTV było wieki temu :) ), która nadaje też DVB-C. Wiem bo, kiedy kupiłem nowy TV dla teściów to dla sprawdzenia podłączyłem go do kabla i znalazł mi masę programów cyfrowych z czego około 1/3 było niezakodowanych. Niestety żaden mój TV nie ma DVB-C z MPEG-4 (a nawet DVB-T), a tuner DVB-T Not Only TV Hybrid na USB, który mam do kompa nie dogaduje się z DVB-C.

Staram się ostatnio zorientować, czy dostępny jest jakiś zewnętrzny tuner DVB-T, który miałby też możliwość odbioru DVB-C, niestety jak do tej pory bez powodzenia.
Może ktoś z Was ma taką wiedzę?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-03-27 12:44:22
Autor: Waldek Godel
Tuner DVB-T z DVB-C
Dnia Tue, 27 Mar 2012 13:31:06 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Staram się ostatnio zorientować, czy dostępny jest jakiś zewnętrzny tuner DVB-T, który miałby też możliwość odbioru DVB-C, niestety jak do tej pory bez powodzenia.
Może ktoś z Was ma taką wiedzę?

Na przestrzeni lat widziałem kilka osób które próbowały różne tunery DVB-C
w polskich kablówkach, ale nie widziałem ani jednej osoby, której by to
działało. Weź pod uwagę, że nawet jak znajdziesz jakimś cudem taki
odbiornik jak chcesz, to on będzie obsługiwał odpowiednik FTA (FTC?), a
polscy zgrywusi wszystko kodują i dają karty z uprawnieniami, żeby ubijać
tych co nie płacą.

Ale w sumie sprzęt istnieje - taki Dreambox 8000 ma dwa sloty na dodatkowe
głowice, wkładasz jedną DVB-T, jedną DVB-C i jeszcze masz gratis satelitę
:-)

Wrrróć... jest jeszcze prościej (i taniej ;-))) - głowica do Dreama jest
uniwersalna, DVB-T/C
http://www.dream-multimedia-tv.de/tunermodule
ale możesz mieć też dwie oddzielne, dla pełnej profeski :-)

Jak już chcesz biedować, to DM500HD też jest dostepny w wersji DVB-T/C ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-03-27 14:01:18
Autor: Mirek Ptak
Tuner DVB-T z DVB-C
Dnia 2012-03-27 13:44,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Zdaję sobie sprawę, że (być może) z czasem to co było odkodowane zakodują, ale puki co da się oglądać sporo kanałów w tym jeden, którego nie mam w Jamboxie, czyli TVN-HD, który moja łajf by chętnie w takiej jakości pooglądała czasami :)
[...]
Jak już chcesz biedować, to DM500HD też jest dostepny w wersji DVB-T/C ;-)

Nie puszczę takiej kasy, żeby w *ten* sposób zrobić żonie przyjemność ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-03-27 07:22:20
Autor: J K
Tuner DVB-T z DVB-C
Zalezy jaki ten odbiornik DVB-T/C a wiem ze sa takie na rynku.Jezeli
software tagieo odbiornika oparte jest na GNU - to wiele ludzi
niezaleznie rozwija rozne pluginy ktore moga obslugiwac smartkarty
roznych systemow kodowania.
A wiadomo w rodzimych kablowkach to wolna amerykanka i kazdy koduje
stream QAM w kablu w DVB-C.
Najczesciej sa to stosowane systemy Conax,Irdeto,Viaccess.
Ja osobiscie uzywam LCD Sony Bravia ktory ma na pokladzie demodulator
DVB-T i DVB-C dostalem od providera modul kodowania PCMCIA od Telenora
i karta kodowa CONAX CAS-7.Ich oferta jest dobra bo zawiera wiele
kanalow HD ktorych normalnie nie mogbym odladac z jednej cyfrowej
platformy.
Tak wiec radze Koledze zorientowac sie w przyszlym odbiorniku DVB-T/C
z jakimi systememi kodowania wspopracuje czytnik kart kodowych.

t.

Data: 2012-03-28 08:12:43
Autor: Mirek Ptak
Tuner DVB-T z DVB-C
Dnia 2012-03-27 16:22,  *J K* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Tak wiec radze Koledze zorientowac sie w przyszlym odbiorniku DVB-T/C
z jakimi systememi kodowania wspopracuje czytnik kart kodowych.

Jak będę TV zmieniał to pewnie tak zrobię, jednak teraz interesuje mnie tylko tuner (który pewnie nie istnieje :( ), bo z Jamboxa (IPTV) jestem zadowolony (trochę mniej z ceny :) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-06 20:47:29
Autor: Jingiel
Tuner DVB-T z DVB-C

Jak będę TV zmieniał to pewnie tak zrobię, jednak teraz interesuje mnie
tylko tuner (który pewnie nie istnieje :( ), bo z Jamboxa (IPTV) jestem
zadowolony (trochę mniej z ceny :) ).

Ferguson AC8000 HD,Opticum HD XC403p

--

Jingiel