Tuner TV via USB -- kolejny raz

Data: 2012-01-30 01:10:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Co gorsze -- MT-4163 czy MT-4161?
MT-4163 widziałem w Carrefourze za 59.99 złotych.

  http://leszekc.w.tkb.pl/TV/MT4163_1.jpg

Data: 2012-01-30 08:41:52
Autor: Marx
Tuner TV via USB -- kolejny raz
On 30.01.2012 01:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Co gorsze -- MT-4163 czy MT-4161?
MT-4163 widziałem w Carrefourze za 59.99 złotych.

http://leszekc.w.tkb.pl/TV/MT4163_1.jpg

skoro nie umiesz znaleźć w necie informacji których jest od groma (np http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=36&t=812 ) to kup i sprawdź, to naprawdę kosztuje parę groszy, najwyżej odsprzedasz na allegro ze stratą 5zł...

Marx

Data: 2012-01-30 12:29:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Marx" a7uhv8-90h.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

[...]

Strata czasu byłaby zdecydowanie większa niż koszt tego czegoś. :)
Szukam kogoś, kto to testował świadomie. :)

Na podanej stronie niczego ciekawego o tych tunerach nie ma. :)
Na innych też, poza tym, że MT 4161 grzeje się mocno. :)

Data: 2012-01-30 13:53:24
Autor: Marx
Tuner TV via USB -- kolejny raz
On 30.01.2012 12:29, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

a co rozumiesz przez coś ciekawego? bajki n/t tunera?
w tunerze DVB-T liczy się dobry driver pod konkretny system, a ten wynika wprost z układu scalonego zastosowanego w środku. Ponoć różnią się też czułością ale miarodajnych informacji na ten temat brak.
Układów stosowanych w DVB-T jest niewiele, w zasadzie pod uwagę można brać tylko dwa. Wszystko to jest opisane w zacytowanym wyżej wątku, tyle że trzeba poświęcić trochę czasu na jego przeczytanie w całości, czego zdecydowanie ci zabrakło.
Marx

Ps. forum emitela to najlepsze polskie źródło n/t DVB-T, więc jak tam nie znalazłeś odpowiedzi to raczej nigdzie nie znajdziesz.

Data: 2012-01-30 14:13:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Marx" efgiv8-cc9.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

[...]

Choć czasu zabrakło -- przeczytałem niemal całość. (nie wnikałem w znaczenie
nicków czy ich pochodzenie; nie delektowałem się oprawa graficzną itp...)

Tuż po tym, jak przeczytałem, mogłem zdać egzamin z nabytej (dla mnie
nieprzydatnej niestety) wiedzy. :)

Ps. forum emitela to najlepsze polskie źródło n/t DVB-T, więc jak tam nie znalazłeś odpowiedzi to raczej nigdzie nie znajdziesz.

Być może tak jest.

Data: 2012-01-31 08:31:35
Autor: Marx
Tuner TV via USB -- kolejny raz
On 30.01.2012 14:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Tuż po tym, jak przeczytałem, mogłem zdać egzamin z nabytej (dla mnie
nieprzydatnej niestety) wiedzy. :)
a to już wyłącznie kwestia nieprzyswojenia wiedzy.
bo zgodnie z radami tam zamieszczonymi działający dobrze tuner DVB-T można kupić taniej na allegro i kupi go taniej każdy nie tylko emeryt we wtorek.

Marx

Data: 2012-01-31 14:13:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Marx" 30ikv8-fke.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

a to już wyłącznie kwestia nieprzyswojenia wiedzy.
bo zgodnie z radami tam zamieszczonymi działający dobrze tuner DVB-T można kupić taniej na allegro
i kupi go taniej każdy nie tylko emeryt we wtorek.

Przyswajanie wiedzy powiadasz? Emeryt we wtorek? Taniej na Allegro...

 () nie we wtorek, ale w poniedziałek
 () ponoć mogę kupić w Auchan i sprzedać na Allegro ze stratą 5 złotych
 () taniej na Allegro niż w Auchan dla emeryta

I to cała Wasza, ukochani w Panu, Pani i Pannie, wiedza. :)

Ja kupię w Auchan i sprzedam ze stratą 5 złotych a ktoś
inny kupi taniej na Allegro niż emeryt w super promocji...

  a>b  b>c  c>a  i nadal jest OK...

Proponuję wizytę u psychiatry. :) Tanio na pewno nie jest,
bo psychiatra musi ;) żyć [nie wiem, po co] z czegoś i z kogoś,
nie wiem, jak z kolejkami -- IMO coraz dłuższe, ale może źle
oceniam świat, patrząc nań przez pryzmat Usenetu, ale ponoć
bez skierowania od rodzinnego. :)

-=-

Gdyby ktokolwiek z uczestników coś (cokolwiek) wiedział o DVB-T
i miał chęć rozsądnego wypowiedzenia się w tym wątku, napisałby,
czym różni się 4161 od 4163.

Nawet twierdzenia typu

  ważny jest czipset

są bezsensowne (i nie dlatego, że chip, nie czip czy inna cipa)
bo 4161 ponoć rozgrzewa się do czerwoności, a przecież obraz
nie miał być monochromatyczny (czerwony) ale kolorowy... ;)

-=-

Jeśli w Auchan sprzedawano 4161 za 48 złotych licząc się z różnymi
keszbekami, czyli za cenę mniejszą niż 45 złotych, to znak, że
Auchan kupuje to za kilka złotych. ;)

Spytałem, czy tamta (48 złotych) cena była pomyłką i dostałem
odpowiedź, że nie była to pomyłka, ale promocja, której celem
było zachęcenie ludzi do kupowania.

-=-

Maleńka (kilka razy mniejsza niż 4161, choć ma w sobie antenę) karta
sieciowa (WiFi) standardu n i szybkością 150 Mb/s kosztuje mniej niż
30 złotych a zapewnia łączność w obie strony, dlaczego więc taki tuner
ma kosztować 3 razy więcej niż ta karta? :)

Dongle BT można znaleźć po parę (2 czy 3) złotych, ale w sklepach
telewizyjnych można za nie zapłacić nie 2, nie 20, ale 80 złotych!
I to o czymś świadczy. Ja od roku nie zamierzam kupować BT2, bo to
zwykły badziew, :) a tymczasem są chętni do płacenia niemal 100 złotych za takie coś...

Data: 2012-02-01 09:43:41
Autor: Marx
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Kup na allegro cokolwiek z ITE9135
Zacytuje z końcówki wątku który ponoć przeczytałeś w całości
"chińczyk na ITE9135 to 50zł a starsze to nawet 25 z przesylką."
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?p=89596#p89596

Allegro chyba umiesz obsługiwać czy też będziesz pytać jak się wyszukuje?

Marx

Data: 2012-02-01 15:10:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Marx" bjanv8-vks.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

Kup na allegro cokolwiek z ITE9135

Wpłać mi pieniądze, zaprezentuj swoje warunki i pogadamy. :)

[...]

Nie umiem. :) I nigdy nie obsługiwałem. Nie jestem usługodawcą!!
[dotąd myślałem, że mam być klientem Allegro, nie zaś je obsługiwać,
że mam być odbiorcą usług, nie zaś usługodawcą świadczącym swe usługi
na rzecz Allegro]

-=-

Mnie interesuje ktoś, kto uruchomił te urządzenia. :)
Wiedza (choćby i naukowa?) teoretyczna jest dla mnie
(jakby to określić) niepraktyczna. ;)

I (jak na razie) opinie są zgodne -- tuner potrzebuje dobrej anteny,
najlepiej zewnętrznej, a jeszcze lepiej zewnętrznej wyniesionej nad
dachy (niekoniecznie Paryża) aby pełnić swe funkcje należycie.

Cały krzyk o TV Trwam jest być może krzykiem o nic -- bo dotyczy być
może tylko garstki osób, jeśli od tych osób, które są w zasięgu DVB-T
odejmiemy te osoby, które są w zasięgu stałego (że tak to określę)
internetu -- TV Trwam nie sposób nie znaleźć :) w internecie. Jest
jak najkrzykliwsza reklama, jaka znam.

-=-

Pokazywane tunery niekoniecznie będą odbierały na dołączonych
antenkach, zwłaszcza wewnątrz miast, zwłaszcza na parterze,
zwłaszcza daleko od nadajników. :) W mieszkaniu (czy raczej
w domu) można (a raczej trzeba) postawić porządną antenę, ale
nie można zabierać ze sobą takiej anteny na przejażdżki do lasu. :)

Tuner zajmuje mało miejsca, zatem może być wożony -- zabieranie
anteny to poważna sprawa. :)

-=-

Jeśli mam kupić kilka tunerów (choćby i tanich) aby je testować,
na dodatek z różnymi antenami, to chyba nie mogę tego robić za
darmo. :) Co więcej -- rozumiem, że nikt z Was nie miał do
czynienia z takimi tunerami, a niewielu w ogóle ma do czynienia
z DVB-T. Najwyraźniej jedyną osobą, z jaką można porozmawiać
jest qwerty. :) On nawet zbudował swoja własną antenę. :)

Data: 2012-02-03 11:59:23
Autor: Marx
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Jesteś odporny na wiedzę jak mało kto. W zacytowanym wątku (na forum Emitela - a więc firmy budującej i zarządzającej infrastrukturą DVB-T, wypowiada się tam czasami ich pracownik) są dziesiątki opinii właścicieli takich tunerów i anten. Ale dla ciebie ważniejszy jest qwerty gdyż jest w usenecie. Ręce opadają. Zamiast kierować się rzeczowymi opiniami właścicieli działających instalacji DVB-T tracisz czas na pisanie pierdół o kościele, psychiatrykach i groszowych odsetkach. Współczuję ale szkoda mi czasu na dalsze pisanie
EOT
Marx

Data: 2012-02-03 16:49:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Marx" r9rsv8-9ck.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl

Jesteś odporny na wiedzę jak mało kto. W zacytowanym wątku (na forum

IMO jestem raczej odporny na rady typu -- kup kilka tunerów, kilka anten,
potestuj, pomierz czymś miarodajnym, opisz wyniki pomiarów i badań czy
testów... A następnie daj nam pieniądze na piwo oraz na zakupienie
najbardziej gównianych tunerów DVB-T...

  "Eneuel Leszek Ciszewski" jgbh4u$bk$1@inews.gazeta.pl

> [...]
  > z DVB-T. Najwyraźniej jedyną osobą, z jaką można porozmawiać
  > jest qwerty. :) On nawet zbudował swoja własną antenę. :)

Jak widać wyraźnie (widać?) porównałem go z innymi uczestnikami tego
wątku, nie zas z Emitelem. :)

[...]

Trudno zgadnąć, czy DVB-T na takiej małej antence w lesie ma sens, ale
EOTu nie ma. Tak więc wróżba (co do zakończenia T) nie sprawdziła się.
Zatem i inne Twoje wypowiedzi są (jakby to określić) niewiarygodne.

Już wiem, że mogę wystawić antenę nad dach bloku (czy domu) i poprowadzić
drutu do tunera, lub (IMO lepiej) od tunera do komputera i cieszyć się
bezpłatną ;) telewizją cyfrową. :) Wiem też, że na takiej krótkiej
antence w lesie może być różnie, zazwyczaj dobrze, bo bez zakłócania
ciszy w lesie. ;)

Raczej należy oczekiwać rozwoju wszędobylskiego dostępu do sieci
komputerowych niż do DVB-T, która jest IMO mocno spóźniona.

Data: 2012-02-03 19:17:32
Autor: ToMasz
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Posklejaj sobie:

http://www.ebay.pl/itm/USB-2-0-Digital-DVB-T-HDTV-TV-Tuner-Recorder-Receiver-/160579448162?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item256347ed62

O ile wiem, będzie działał. Niestety nie testowałem. Testowałem TV z anteną na analog i na dvbt. Ta sama odległość do nadajnika, dvbt o wieeeeele słabsza moc. antena - pętla z drutu wielkości talerza. analog - mocno zaśnieżony obraz, czasami przebijają kolory. DVbt - czulszy na ustawienie anteny, ale jak załapie - obraz żyeleta.
Co do tego co jest nadawane w Dvbt - dla mnie masakra, więc olałem dalsze zabawy z anteną.
Jeśli nie zdecydujesz się na zakup z Ebaya, to poprostu poczekaj, urządzenia te stanieją do 10 usd.

ToMasz

Data: 2012-02-03 19:26:50
Autor: marfi
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgh8bt$svs$1inews.gazeta.pl...
Posklejaj sobie:

Jeśli nie zdecydujesz się na zakup z Ebaya, to poprostu poczekaj, urządzenia te stanieją do 10 usd.

  Kilka miesięcy temu kupiłem na dealextreme tuner za ok $7 - teraz kosztują $12,40 czyli chyba popyt wzrósł.
http://www.dealextreme.com/p/usb-dvb-t-tv-dongle-with-remote-8309

--
marfi

Data: 2012-02-03 19:43:48
Autor: ToMasz
Tuner TV via USB -- kolejny raz
W dniu 03.02.2012 19:26, marfi pisze:
[...]

działa czy nie?

ToMasz

Data: 2012-02-03 19:53:40
Autor: marfi
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgh9t4$3eg$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Kupiłem wyłącznie w celach testowych - działał kilka razy przez kilkanaście minut - teraz wisi bezczynnie na gwoździu.

--
marfi

Data: 2012-02-03 20:09:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"marfi" 4f2c2d36$0$1228$65785112@news.neostrada.pl

działa czy nie?

 Kupiłem wyłącznie w celach testowych - działał kilka razy przez kilkanaście minut - teraz wisi bezczynnie na gwoździu.

I ja właśnie tego typu użytkowania chcę uniknąć. :)

Data: 2012-02-03 20:47:03
Autor: marfi
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jghbd6$8ph$1inews.gazeta.pl...

[...]

  Czyli nie kupiłeś ale myślisz, że może kupisz ale jak będzie o 50 groszy tańsze, pod warunkiem, że będzie to blisko, temperatura dodatnia i wiatr pólnocno-wschodni w porywach nie więcej niż 3 ale nie mnij niż 1,5 :)

--
marfi

Data: 2012-02-03 23:42:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"marfi" 4f2c39b9$0$1272$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wprawdzie jest to odpowiedź na inny mój post, ale chyba można ją zaliczyć. :)

   "Eneuel Leszek Ciszewski" jgh0qc$5ge$1@inews.gazeta.pl

Bareizm...

Data: 2012-01-30 14:17:15
Autor: marfi
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jg5v6n$mas$1inews.gazeta.pl...
kto to testował świadomie. :)

Na podanej stronie niczego ciekawego o tych tunerach nie ma. :)
Na innych też, poza tym, że MT 4161 grzeje się mocno. :)

  Poczytaj program TV to dojdzesz do wniosku, że po chuj ci ten tuner.

--
marfi

Data: 2012-01-30 14:31:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"marfi" 4f26985d$0$1270$65785112@news.neostrada.pl

Na podanej stronie niczego ciekawego o tych tunerach nie ma. :)
Na innych też, poza tym, że MT 4161 grzeje się mocno. :)

 Poczytaj program TV to dojdzesz do wniosku, że po chuj ci ten tuner.

A to już zupełnie inny problem, jednak za 44 złote można spróbować
TV na bezdrożach -- drogach czystych jak wyprana biała ;) bielizna
czy niezapisana kartka papieru... :)

Data: 2012-01-30 14:37:40
Autor: marfi
Tuner TV via USB -- kolejny raz
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jg6642$e43$2inews.gazeta.pl...

[...]

  Abonament opłacasz regularnie czy masz zamiar dopiero rozpocząć dotowanie TVP?

--
marfi

Data: 2012-01-30 14:51:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"marfi" 4f269d27$0$1215$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jaki abonament? Nie korzystam ze stołówki. ;)

Data: 2012-01-30 14:44:36
Autor: z
Tuner TV via USB -- kolejny raz
[...]

Biorąc pod uwagę że w sieci jest już tyle TV do oglądania to podłączanie tunerów, kabli (anten) do laptopa i taszczenie tego z nim staje się coraz mniej sensowne.

Ups... Założyłem że usb -> laptop i że masz net po wifi a to założenie nie musi być trafne :-)
Ja sobie chyba na razie odpuszczę. No chyba że ACTA ruszy do akcji i powyłącza wszystko i nie będzie NIC. :-)

Data: 2012-01-30 14:56:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"z" jg66s6$gcf$1@inews.gazeta.pl

Biorąc pod uwagę że w sieci jest już tyle TV do oglądania to podłączanie tunerów, kabli (anten) do laptopa i taszczenie tego z nim staje się coraz mniej sensowne.

I ja to wiem. I to tłumaczę tym, którzy płaczą :) nad tym, że TV Trwam
nie będzie na masztach. :) Ale zawsze może tak przytrafić się, że gdzieś
w lesie będzie taka (mocno spóźniona!!) TV a netu nie będzie. ;)

Ups... Założyłem że usb -> laptop i że masz net po wifi a to założenie nie musi być trafne :-)

Mam notebook i netbook, i zamierzam inwestować jedynie w takie
komputery, nie zaś ,,stacjonarne''. :)

Mam też blaszaki, ale one są już raczej za mało wydajne do filmów... :)

Ja sobie chyba na razie odpuszczę. No chyba że ACTA ruszy do akcji i powyłącza wszystko i nie będzie NIC. :-)

Wówczas tym bardziej nie będzie TV niczego poza prognoza
pogody -- (oczywiście?) cenzurowaną przez rząd... :)
[i ewentualnie -- notowaniem kursu złotówki względem grosza]

Data: 2012-01-30 17:33:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Eneuel Leszek Ciszewski" jg4na2$kdt$1@inews.gazeta.pl

Co gorsze -- MT-4163 czy MT-4161?
MT-4163 widziałem w Carrefourze za 59.99 złotych.

 http://leszekc.w.tkb.pl/TV/MT4163_1.jpg

Dużo gadania a ja nie wiem, co wybrać. Dzisiaj
poniedziałek -- w Auchan emeryci mają zatem
o 5% taniej... :)

Data: 2012-01-31 00:33:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tuner TV via USB -- kolejny raz

"Eneuel Leszek Ciszewski" jg6gp5$hqi$1@inews.gazeta.pl

Dużo gadania a ja nie wiem, co wybrać. Dzisiaj
poniedziałek -- w Auchan emeryci mają zatem
o 5% taniej... :)

W Auchan już prawie po 75 złotych. :) Powiedziano mi
tam, że na dołączonej antenie raczej może być ciężko.
A ponieważ ja to chciałbym wozić do lasu, więc... :)

  http://leszekc.w.tkb.pl/TV/MT4161_B.jpg <-- zł 74.99

Tuner TV via USB -- kolejny raz