Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów

Data: 2010-01-13 03:21:22
Autor: Art
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Witam,

Zamierzam zakupić tuner na którym będę mógł oglądać Cyfrę podzieloną
splitterem. Sprzedawca w sklepie RTV-SAT polecił mi aby kupić tuner
'dedykowany' pod cyfrę aby nie było problemów z aktualizacją listy
kanałów. Inne tunery - Ferguson, Globo - uniwersalne muszą być
uaktualniane i z czasem kiedy wychodzą nowsze modele to o starszych
się zapomina i brakuje później aktualnych list kanałów.
W związku z tym jak się sprawa ma w dedykowanych urządzeniach Cyfry np
Pace 2221, czy lista się sama aktualizuje jak coś się zmieni w Cyfrze?
Pierwotnie myślałem o kupnie Arivy 200 ale teraz bardziej skłaniam się
do Pace 2221  bo jest mały, dedykowany pod Cyfrę, dobra współpraca ze
splitterami, wyjście AC, niestety tylko SD bez PVR itp.

Pozdrawiam,
Art

Data: 2010-01-13 13:30:30
Autor: pawell32
Art pisze:
[...]

jeżeli zależy Ci na bezproblemowej pracy to pace 2221 jest
dobrym wyborem, sam się aktualizuje (lista).
fakt to tylko sd, ale za dobry hd trzeba dać ok 800 zł.
ferguson zszedł na psy i jedyny hd tej firmy, który mogę polecić,
który działa dobrze szczególnie ze spliterami to 8800 lub 8900,
albo jakiś globo. większość dekoderów współpracuje, tylko właśnie trzeba
pamiętać o aktualizacjach listy, ale za to masz możliwość ułożenia listy
po swojemu i mieć znacznie więcej.
z doświadczenia wiem, że ogląda się kilka, kilkanaście kanałów i lepiej
mieć dedykowany dekoder.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-01-13 13:40:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

ferguson zszedł na psy i jedyny hd tej firmy, który mogę polecić,
który działa dobrze szczególnie ze spliterami to 8800 lub 8900,
albo jakiś globo.

Jeszcze niedawno chwaliłeś arrivę, więc to ciekawa informacji.
Coś popsuli, czy zawsze była kiepska?

Data: 2010-01-13 05:04:38
Autor: Art
On Jan 13, 1:40 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "pawell32" <paw...@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
> albo jakiś globo.

Jeszcze niedawno chwaliłeś arrivę, więc to ciekawa informacji.

Ja też byłem zawsze przekonany do Fergusona, mam jeszcze w domu model
3018 ale nie mogę już znaleźc aktualnej listy kanałów...  Pierwsze
kierowałem się uniwersalnością (możliwość korzystania z CP, TNK, C+
itp) ale teraz chyba jednak zdecyduję się na sprzęt dedykowany pod
konkretnego operatora, tym bardziej zależy mi żeby dobrze
współpracował z splitterem.
Pierwotnie myślałem o kupnie Ariva 200 ale na ten czas oprogramowanie
do niego jest jeszcze niedopracowane, współpraca ze splitterami też
nie dokońca wyjaśniona-czasem działa, czasem nie..., zacięcia itp.....
dlatego chyba wybiorę PACE 2221

Dziękuję i pozdrawiam,
Art

Data: 2010-01-13 13:45:56
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
[...]

nie przypominam sobie bym chwalił arive. rozważałem ją ze względu
na cene, ale nie miałem tego w rekach. sporo czasu miałem hf8900 i kilka
sprzedałem.

Data: 2010-01-13 13:57:50
Autor: Cavallino
[...]

Pomijając to co powyżej, bo to mniej istotne - a co jest nie tak z arrivą?

Data: 2010-01-13 14:00:01
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
[...]

mogą występować problemy ze spliterem

Data: 2010-01-13 14:39:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b4dc906$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

Pomijając to co powyżej, bo to mniej istotne - a co jest nie tak z arrivą?

mogą występować problemy ze spliterem

I tylko to?

nie rozumiem

Czego?
Problemy ze splitterami mi akurat w niczym nie przeszkadzają, bo nie używam i nie zamierzam używać.
Więc jeśli reszta jest ok, to może kiedyś się skuszę.

Data: 2010-01-13 14:41:27
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
[...]

przecież masz dekoder hd

Data: 2010-01-13 14:48:08
Autor: Cavallino
[...]

Nawet trzy.
Jeden pożyczony od Cyfry, drugi od TP SA (oba bez dysku), a tak być nie musi na wieki.
Trzeci to htpc, obecnie już nieopłacalny cenowo, gdy coś się z nim podzieje (lub z innym kompem w domu).
Więc jakby co to dobrze wiedzieć na co zmienić, a arriva to chyba najtńszy tuner combo hd na rynku.

Data: 2010-01-13 14:55:04
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
[...]

OPTICUM HD X550 jest w podobnej cenie, nie ma karty sieciowej, ale usb
ma z tyłu.

Data: 2010-01-13 15:18:48
Autor: Cavallino
[...]

Szkoda że w podobnej cenie nie robią niczego z dyskiem zabudowanym.
Koszt takiego hdd powinien być niższy niż indywidualny zakup hdd na usb.

Data: 2010-01-14 13:12:54
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "Cavallino"

Trzeci to htpc, obecnie już nieopłacalny cenowo, gdy coś się z nim podzieje (lub z innym kompem w domu).

Były fan wita byłego fana htpc z powrotem w domu ;)

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 13:21:21
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hin1t3$npg$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"

Trzeci to htpc, obecnie już nieopłacalny cenowo, gdy coś się z nim podzieje (lub z innym kompem w domu).

Były fan wita byłego fana htpc z powrotem w domu ;)

Pytanie tylko, czy po ew. zakupie jakiegoś alternatywnego sprzętu nie zmienię szybko zdania, jak mi czegoś zacznie brakować co w htpc było......
Tak to już w życiu jest, że zawsze Ci się wydaje że coś innego byłoby lepsze niż to co masz, ale tylko dopóki nie spróbujesz zmiany.

Jak na razie htpc spełnia moje potrzeby w 100%, zrażony trochę jestem dlatego, że niedawno zaliczył pad dysku, a nie miałem kopii zapasowej. :-(
Wiem że to moja wina, ale co musiałem się ponownie narobić to moje, zwłaszcza że pierwsza reinstalka systemu nie wypaliła i do dziś nie wiem czemu.

Data: 2010-01-14 13:36:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b4f0d64news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

to zależy co oczekujesz lub co potrzebujesz

Głównym pomysłem te 1,5 roku temu była kwestia zaoszczędzenia na opłatach i skorzystanie z dvb-t.
Teraz ceny mocno spadły, średnio przez 2 lata zapłacę Cyfrze tyle ile płaciłem wtedy za o połowę gorszy pakiet, do tego dostałem w tej cenie telewizorek i tuner HD za friko.
Do tego oferta dvb-t już nie jest taka fajna jak wtedy, a i ceny alternatywnego sprzętu spadły o 1/3.

[...]

dalej jedziesz na dvbview czy progdvb?

DVBViewer
Żaden inny program nie oferuje hibernacji i budzenia kompa w celu nagrania czegoś.
Szkoda tylko że nie umie sobie zaktualizować listy kanałów Cyfry.

Data: 2010-01-14 16:28:06
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "Cavallino"

DVBViewer
Żaden inny program nie oferuje hibernacji i budzenia kompa w celu nagrania czegoś.
bzdurzysz,

Szkoda tylko że nie umie sobie zaktualizować listy kanałów Cyfry.
Akurat to proste do zaimplementowania ale jesteś jedyną osobą która ją wyartykułowała.

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 15:56:02
Autor: bufi
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
olo wrote:

Użytkownik "Cavallino"
> Żaden inny program nie oferuje hibernacji i budzenia kompa w celu
> nagrania  czegoś.

bzdurzysz,

A który jeszcze to potrafi?

pzdr
olo

Pozdrawiam

Data: 2010-01-14 17:04:08
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "bufi"

bzdurzysz,

A który jeszcze to potrafi?

cudze chwalicie .....
http://skyview.pl/
i wiele innych rzeczy których nie potrafi DVBViewer
ale nie polecam jeżeli:
1. Nie masz czasu na okiełznanie małoergonomicznego UI.
2. Nie masz ochoty na poznawanie slangu pojęć DVB-X

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 20:19:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hinfel$o5g$1mx1.internetia.pl...
[...]

A nadaje się jako htpc do codziennego użytku?

ale nie polecam jeżeli:
1. Nie masz czasu na okiełznanie małoergonomicznego UI.
2. Nie masz ochoty na poznawanie slangu pojęć DVB-X

Ano czyli się nie nadaje.
Ja mówiłem o poważnych, dopracowanych programach, a nie jakichś wydziwach.
O ile zresztą pamiętam to skyview próbowałem użyć, ale nie potrafił skorzystać z mojego tunera dvb-t (mimo że wszystkie inne programy bez problemu to robią), więc sam sie skreślił.

A teraz wypadałoby się wycofać z zarzutu pisania bzdur, który mi postawiłeś.

Data: 2010-01-14 21:00:51
Autor: olo
[...]

Dokładnie jak HTPC nadaje się nie dla wszystkich koniec kropka.

Ja mówiłem o poważnych, dopracowanych programach, a nie jakichś wydziwach.
Co jest wydziwem ? Jak poznajesz jaki program jest "poważny" a jaki "dopracowany"?.
Na razie to program jest poważny i dopracowany jeżeli współpracuje z twoim egzotycznym tunerem DVB-T AFAIK. Może przynajmniej zanim się wypowiesz, poczytaj co potrafi SV tu:
http://www.esat.pl/viewforum.php?f=25
lub po angielsku dla zalogowanych tu:
http://www.esat.pl/viewforum.php?f=25
to będziesz wiedział co potrafi SV a DVBView prawdopodobnie nigdy nie będzie umiał.
Jak poczytasz jeszcze o DivX Windows to może zrozumiesz że stabilność i jakość obrazu i dźwięku to w znikomym stopniu sprawa softu a komplet - urządzenie DVB-X i jego sterowniki, OS, karta grafiki i kodeki obsługujące graf przetwarzania informacji a film możesz sobie puścić samym programem grapheditor bez jakiegokolwiek programu obsługi karty.

[...]

Dobrze - piszesz NIEPRAWDĘ którą potem dowodzisz swoją ignorancją.

pozdr
olo

Data: 2010-01-14 21:04:14
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
errata
jest
lub po angielsku dla zalogowanych tu:
http://www.esat.pl/viewforum.php?f=25
powinno być:
lub po angielsku dla zalogowanych tu:
http://dvbn.happysat.org/viewforum.php?f=50&sid=a96f8115dadcdaec54970767c00e94ba

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 21:08:26
Autor: Cavallino
[...]

Już te dwie rzeczy które zapodałeś wykreślają go z tej grupy.
Program dla htpc MUSI być maksymalnie prosty w obsłudze, sam już o tym pisałeś.
Nie dziwię się, że rodzina nie chce obsługiwać takiego czegoś co nawet dla informatyka na pierwszy rzut oka jest totalnie niestrawne.

I oczywiście musi być uniwersalny, a nie wybierać sobie które z windowsowych sterowników i urządzeń obsłuży, a które nie.

Jak poczytasz jeszcze o DivX Windows to może zrozumiesz że stabilność i jakość obrazu i dźwięku to w znikomym stopniu sprawa softu a komplet - urządzenie DVB-X i jego sterowniki,

Ale ja zupełnie nie o tym pisałem.

Dobrze - piszesz NIEPRAWDĘ którą potem dowodzisz swoją ignorancją.

Ty masz dzisiaj jakiś okres czy coś, czy może nadepnąłem na odcisk?
Jesteś autorem tego gniota, że się tak zapieniłeś, mimo że nawet o nim nie wspominałem?

Data: 2010-01-15 08:25:28
Autor: olo
[...]

Nigdzie tak nie pisałem. Pisałem że - HTPC nie jest żadną alternatywą dla dedykowanych tunerów i półtora roku do tego dorastałeś. Pisałem też że SV nie jest programem dla ludzi którym się nie chce czytać.

[...]

Gdybyś miał pojęcie o ewolucji modeli sterowników związanych z DirectX w systemach Windows to nie pierniczyłbyś takich rzeczy. Nie było i nadal nie ma prawdziwego API Windows do interfejsów z brodcastowymi strumieniami. Pojawiły się co prawda sterowniki BDA ale SDK BDA nie uwzględnia np. funkcji DiseQ a o sterowaniu obrotnicą to w ogóle zapomnij.

Jak poczytasz jeszcze o DivX Windows to może zrozumiesz że stabilność i jakość obrazu i dźwięku to w znikomym stopniu sprawa softu a komplet - urządzenie DVB-X i jego sterowniki,

Ale ja zupełnie nie o tym pisałem.

Dokładnie o tym pisałeś - o dopracowaniu programu.

Dobrze - piszesz NIEPRAWDĘ którą potem dowodzisz swoją ignorancją.

Ty masz dzisiaj jakiś okres czy coś, czy może nadepnąłem na odcisk?
Jesteś autorem tego gniota,
Widzisz gdybym miał zapędy wystawiania tego typu "laurek" to napisałbym że dla mnie gniotem dla leniwych analfabetów jest DVBView, a w przeciwieństwie do ciebie znam produkt którem przypinałbym łatkę :(

że się tak zapieniłeś, mimo że nawet o nim nie wspominałem?
Nie, ale jak słyszę od ignoranta opinię na temat o którym nie i nie chce mieć pojęcia to mi skacze ciśnienie.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 10:14:47
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Program dla htpc MUSI być maksymalnie prosty w obsłudze, sam już o tym pisałeś.
Nigdzie tak nie pisałem.

Jasne, najpierw narzekasz że ludzie nie chcą obsługiwać htpc bo za trudne, a potem mówisz że łatwa obsługa jest zbędna.
No i może na tym polega błąd, dvbviewer u mnie chodzi praktycznie tak samo jak soft na innym tunerze stacjonarnym, z tą różnicą że między odpaleniem systemu a automatycznym odpaleniem dvbviewera na chwilę pojawia się tapeta Windowsa.
Obsługa całej reszty jest już z pilota - bez większych różnic w stosunku do innych pvr, za to z większym możliwościami i większą stabilnością nagrywania w stosunku np. do pvr Cyfry który miałem wcześniej.

[...]

Widzisz, ja nie jestem docent doktor teoretyk, więc mi wisi z jakiego powodu jakiś program nie działa.
Jak nie działa na urządzeniu na którym chodzą wszystkie inne przetestowane programy, to sprawa jest prosta i oczywista - wina tkwi w programie.

Ale ja zupełnie nie o tym pisałem.

Dokładnie o tym pisałeś - o dopracowaniu programu.

Czy system operacyjny, który nie chciałby Ci się uruchomić na Twoim kompie za chińskiego boga, uznałbyś za dobry i dopracowany?
Bo ja nie byłbym w stanie.

Widzisz gdybym miał zapędy wystawiania tego typu "laurek" to napisałbym że dla mnie gniotem dla leniwych analfabetów jest DVBView

Może i tak, sam bym kilka rzeczy w nim ulepszył.
Tyle że to nic nie zmienia.

Nie, ale jak słyszę od ignoranta opinię na temat o którym nie i nie chce mieć pojęcia to mi skacze ciśnienie.

No dobra.
Dość tego pyskowania.
PLONK WARNING

Data: 2010-01-15 11:44:26
Autor: olo
[...]

Możesz mieć dowolne poglądy prywatne, tylko ty jeszcze odnosisz wrażenie że to prawdy absolutne.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:03:21
Autor: olo
[...]

Teraz dopiero dostrzegłem w innym twoim poście piszesz że podobnie jak żona jesteś informatykiem.
O ile powyższe zdanie może spokojnie wypowiedzieć każdy użytkownik kompa to jednak informatyka ono dyskwalifikuje.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:14:47
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipi6n$edq$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"

[...]

Jasne, bo każdy informatyk ma obowiązek doktoryzować się ze sprzętu i jego pochodnych, ze szczególnym uwzględnieniem sterowników, DirectX itd. ;-)
Tak to jest jak ludziska nie rozumieją pojęć, które czytają.

Data: 2010-01-15 12:20:13
Autor: olo
[...]

Nie może nawet zajmować się tylko Uniksem dla mainframów, czy wyłacznie javą dla symbiana, ale po poświęceniu kilku godzin na temat z innego OS-a powinien mieć nie tylko pojęcie o tym jak gdzie indziej to działa ale również dlaczego jemu nie działa.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:23:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipj6b$pik$1mx1.internetia.pl...
[...]

A może totalnie nie interesować się sprzętem, systemami operacyjnymi i tym podobnymi nieciekawymi rzeczami, czy już nie ma takiej opcji?
"Informatyk" to pojęcie mocno szerokie, nagminne jest mylenie tego pojęcia z funkcją administratora czy innego serwisanta.

Data: 2010-01-15 12:32:41
Autor: olo
[...]

Może ale to jak kierowca nieinteresujący się samochodami. Osobiście zauważyłem że informatycy znający sprzęt piszą sensowniej programy. Nie mają też żadnych problemów z dedugowaniem, bo o optymalizacji kody i wstawkach w językach niższych poziomów już nie wspomnę.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:42:00
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipjtn$kg$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"
[...]

Dokładnie tak, tyle że nie samochodami a zadaą ich działania.

Mnie jest dokładnie obojętnie jakim cudem tłoki poruszają się w silniku, ani nie zamierzam wnikać w to czy producent zwalił mechanikę czy oprogramowanie komputera.
Od tego są inni.
Dla mnie jest ważne czy samochód jedzie, czy stoi w serwisie.

Zdecydowanie istotniejsze od technicznych niuansów jest to jak go wykonano, jak zaprojektowano jego wnętrze, czy jest wygodny, czy fajnie wygląda, ile kosztuje itd.

Data: 2010-01-14 23:40:28
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Może przynajmniej zanim się wypowiesz, poczytaj co potrafi SV tu:
http://www.esat.pl/viewforum.php?f=25

Nie, no proszę Cię.
Każesz mi czytać 188 stron tylko po to, żeby dowiedzieć się co potrafi program, który u mnie i tak nie zadziała?
Jeśli naprawdę to coś wartego zainteresowania, a czego nie ma konkurencja, to opisz to tutaj w kilku punktach.
Na pewno kogoś zainteresuje, może i ja się dowiem czegoś co mi brakuje a z czego nie zdaję sobie sprawy.

Data: 2010-01-15 08:26:37
Autor: olo
[...]

Punkty numerować cyframi arabskimi czy rzymskimi ?

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 10:15:33
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hip5gb$glc$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"

[...]

Możesz wcale nie numerować, tylko napisz coś, co wniesie cokolwiek.
To że umiesz pyskować już pokazałeś, teraz czas na jakieś informacje.

Data: 2010-01-15 11:42:03
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "Cavallino"

Możesz wcale nie numerować, tylko napisz coś, co wniesie cokolwiek.
To że umiesz pyskować już pokazałeś, teraz czas na jakieś informacje.
Napisałem i nie mam zamiaru ani cię zmuszać do czytania ani robić ci streszczeń. Newsy mają pomagać w rozwiązywaniu problemów a nie dopieszczać leniwych ignorantów. Zaleca się również żeby osoby publikujące podawały rzetelne informacje. Netykieta jest powszechnie dostępna więc tym razem nie podam ci linka, bo i tak na pewno nie przeczytasz.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:01:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipgup$ub6$1mx1.internetia.pl...
[...]

To chyba jakieś inne definicje znasz.
Grupy dyskusyjne są po to aby dyskutować o jakimś problemie, to nie jest help desk.
A trudno dyskutować o czymś o czym nikomu się najpierw nie chce napisać.
No chyba że też nie wiesz. ;-)

Ale jak nie chcesz to ja zacznę o zaletach SkyView które pamiętam:

1.
Możliwość odpalenia wielu instancji programu w tym samym czasie - to daje szansę na niezależne nagrywanie/oglądanie różnych kanałów.
Nie wiem co prawda jak w takim przypadku jest z dzieleniem uprawnień do tychże kanałów, czy też jest szansa je podzielić.

Niemniej sam fakt jest cenny - np. w dvbviewerze tego nie zrobisz, a co za tym idzie gdy korzystasz z phoenixa i chcesz nagrywać kanał kodowany, to musisz w tym samym czasie go oglądać, inaczej wtyczka nie odkoduje programu w tle.

Gdyby dało się odpalić program po raz drugi ten problem by nie występował, bo mógłbyś sobie obejrzeć cokolwiek innego w drugiej instancji.

Data: 2010-01-15 12:08:51
Autor: olo
[...]

Więcej możesz je odpalić na wielu różnych kartach.

[...]

to cecha wtyczek, jak ktoś napisze wieloinstancyjną to dlaczego nie

Gdyby dało się odpalić program po raz drugi ten problem by nie występował, bo mógłbyś sobie obejrzeć cokolwiek innego w drugiej instancji.
Daje się ale i tak jesteś zmuszony do wyboru z jednego transpondera.
Zresztą możesz też uruchomić SV jak serewr http i nagrywać klientem na innym kompie np.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:18:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipih1$hfh$1mx1.internetia.pl...
[...]

To się rozumie samo przez sie, dla jednej karty nie miałoby to wielkiego sensu, bo i tak za wiele sobie nie pooglądasz z powodu ograniczeń sprzętowych - dwugłowicowych kart raczej nie ma za wiele.

[...]

Jasne, ale czy spotkałeś takową, która poradzi sobie z kartą Cyfry?
Ja nie.

Gdyby dało się odpalić program po raz drugi ten problem by nie występował, bo mógłbyś sobie obejrzeć cokolwiek innego w drugiej instancji.
Daje się ale i tak jesteś zmuszony do wyboru z jednego transpondera.

Wiem, ale już mogę sobie obejrzeć coś z tunera naziemnego czy wcześniej nagranego.

Zresztą możesz też uruchomić SV jak serewr http i nagrywać klientem na innym kompie np.

To już prościej mi odpalić drugi (inny) program do obsługi tunera naziemnego czy oglądania zgranego wcześniej materiału (tak właśnie robię).
Oczywiście gdyby jedne program to zapewnił, byłoby to lepsze rozwiązanie.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:29:01
Autor: olo
[...]

podsumowując może odpalić wiele instancji na wielu kartach a po co to sprwa potrzeb lub fantazji.

[...]

nie jakimś sposobem może być lokalny serwer do sharingu, i użycie różnych pluginów poprzez różne instancje programu.

Daje się ale i tak jesteś zmuszony do wyboru z jednego transpondera.

Wiem, ale już mogę sobie obejrzeć coś z tunera naziemnego czy wcześniej nagranego.

SV może nagrywać dowolne zadeklarowane czy nawet wszystkie strumienie PID. Jak nagrasz z ECM-ami to powinny się potem zdekodować poprawnie.

[...]

Bo to raczej funkcjnalność dla większego LAN-u stawiasz serewr gdzie dla każdego transpondera np. C+ dedykujesz kartę i masz w całej sieci TV.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:33:14
Autor: Cavallino
[...]

Dobrze rozumiem, że jak nagram całość (czy DVBviewerem na przykład też?), to SkyView zdekoduje mi to w momencie odtwarzania korzystając z karty w phoeniksie?
Bo to by była cecha dla której mógłbym się pokusić o instalację, wtedy już sprzęt nie gra roli.

Data: 2010-01-15 12:54:23
Autor: olo
[...]

Teoretycznie tak, ale dawno nie odtwarzałem w ten sposób.Na pewno, ludzie nagrywają SV multirecorderem cały strumień transpodera i odtwarzają wybrane kanały za pomocą pluginu offline dekoder. Podam linka jak się dopytam.

Bo to by była cecha dla której mógłbym się pokusić o instalację, wtedy już sprzęt nie gra roli.
Mnie najbardziej podobało się jak SV robił z MHW tygodniowy program w html-u i w sieci można sobie było na tej podstawie ustalić grafik oglądania i nagrywania, ale ... też wróciłem do normalności :)

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 13:10:00
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl>
[...]

http://joshyfun.cjb.net/ + Poor Man

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 13:15:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipm3m$lff$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl>
[...]

????

Data: 2010-01-15 13:36:25
Autor: olo
[...]

Komplet pluginów do odtwarzania nagranych multirecorderem programów:
Dla C+
1. Poor Man's CAM 2.xx (SECA) (2.62)
2.OffLine Descrambler (2.50)

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 13:41:46
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hipnlb$70r$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"
[...]

To nawet miałem, ale przynajmniej w dvbviewerze nie potrafił odtworzyć zakodowanego nagrania.
Już nie mówiąc o tym że ciął niemiłosiernie nawet na bieżąco.

Czy ma znaczenie czym taki materiał jest odtwarzany?

Data: 2010-01-15 14:53:13
Autor: olo
[...]

to jest klient najprostszego protokołu, co było serwerem ?

Już nie mówiąc o tym że ciął niemiłosiernie nawet na bieżąco.

nie wiem co masz na myśli pisząc ciął ale raczej nie w nim szukałbym winy - analizowałeś czasy: wysłanie ECM - odpowiedź serwera?

Czy ma znaczenie czym taki materiał jest odtwarzany?
bitrate ma, ponieważ jeszcze trzeba kodowane strumienie zdeskramblować. Ale akurat z deskramblowaniem SV radzi sobie b. dobrze więc w dobie współczesnych mocy obliczeniowych nie można zauważyć istotnych różnic w obciążeniu procesora w SV czego nie można powiedzieć o DVBV.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 19:11:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hips72$h1q$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tak jak pisałem - dvbviewer.
Używałem w nim tej wtyczki prawie przez rok.
Teraz byłem zmuszony zmienić ją na Acamd.

Już nie mówiąc o tym że ciął niemiłosiernie nawet na bieżąco.

nie wiem co masz na myśli pisząc ciął ale raczej nie w nim szukałbym winy -

A jednak.
Po zmianie wersji dvbviewera przestał się wyrabiać na kanałach HD.
Ktoś mi poradził zmianę wtyczki na acamd jako remedium i miał rację - przycięcia zniknęły jak ręką odjął.

analizowałeś czasy: wysłanie ECM - odpowiedź serwera?

Nie, już Ci pisałem że tak głęboko w to nie wchodzę, co Ty nazwałeś ignorancją. ;-)

[...]

Aż tak źle chyba nie jest, zwyczajowo na SD zużycie procka nie przekracza 10%.
Przy HD z dużym bitrate więcej, potrafi dochodzić do 50%.

Data: 2010-01-15 19:33:44
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "Cavallino"

to jest klient najprostszego protokołu, co było serwerem ?

SBCS

[...]

sam plugin działa hasło odpowiedź nigdy nie było z nim problemu, nie testowałem z DVBV

[...]

Z kartami wspomagającymi mpeg4 i deskramblowaniem ok. 10 % ale bez wspomagania grafiki 50% i więcej Duococer 3 GHz

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 23:57:03
Autor: Cavallino
[...]

Chyba dopiero teraz załapałem - ten Offline desclambler to osobny program, który można otworzyć nagrany zakodowany ts?

Data: 2010-01-18 08:28:26
Autor: olo
[...]

Tylko plugin dedykowany do zakodowanych nagrań.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 05:40:15
Autor: bufi
olo wrote:

> A który jeszcze to potrafi?
> cudze chwalicie .....
http://skyview.pl/
i wiele innych rzeczy których nie potrafi DVBViewer

No u mnie podobnie jak u kolegi. Program nie widzi
karty SkySTar HD2, który jest na liście osługiwanych
kart. Kompletnie nie mam pojęcia nawet gdzie ręcznie
zapodać tę kartę. Na progDVB wszystko działa.

ale nie polecam jeżeli:
1. Nie masz czasu na okiełznanie małoergonomicznego UI.
2. Nie masz ochoty na poznawanie slangu pojęć DVB-X

A CI obsługuje? Bo coś tam na forum pisali, że nie za bardzo.
Jeśli nie to odpada całkowicie, a szkoda bo wydaje się ciekawym
programem.

pzdr
olo

Pozdrawiam

Data: 2010-01-15 08:31:20
Autor: olo
Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości news:hiov3v$6t0$1inews.gazeta.pl...
olo wrote:

> [...]

A CI obsługuje? Bo coś tam na forum pisali, że nie za bardzo.
Jeśli nie to odpada całkowicie, a szkoda bo wydaje się ciekawym

W ciągu 15 sek. można znaleźć że:
SkyView NIE działa z kartą SkyStar HD2 (jest to chyba OEM Twinhan), działa natomiast ze SkyStar HD (OEM Technotrend).
oraz:
Dodałem obsługę CI dla TT S2-3200 (być moze inne karty TT również obsłuży) Na razie sprawdzane tylko dla TNK. Jeżeli jest ktoś chętny testować to proszę info namarfi@bb.onet.pl .

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 10:19:18
Autor: Cavallino
olo wrote:

> [...]

A CI obsługuje? Bo coś tam na forum pisali, że nie za bardzo.
Jeśli nie to odpada całkowicie, a szkoda bo wydaje się ciekawym

I pewnie to też wina wszystkich świętych, lenistwa użytkowników, samej karty, natomiast w samym programie nie ma winy żadnej?
Akurat ta karta RÓWNIEŻ pracuje bezproblemowo pod DVBviewer.
BTW: Jako że mam właśnie Twinhana, to pewnie oznacza że również moja karta dvb-s nie zostałaby obsłużona przez Skyview.
Dziwne przypadki, 100% trafień w niechodzący sprzęt, ale oczywiście program wspaniały (zapewne).
I wolny od wad.
W końcu jak czegoś się nie da użyć na niczym, to wad się też nie zauważy. ;-)

Data: 2010-01-15 11:51:30
Autor: olo
[...]

Zamiast bić pianę na newsach możesz w kilka sekumd ustalić że działa z:
a.. AirStar
a.. SkyStar 2
a.. Technotrend TT-budget S-1401 (BDA)
a.. Technotrend TT-budget S-2400 (BDA)
a.. Technotrend TT-budget S2-3200 (BDA/DVB-S2 & Common Interface)
a.. Twinhan 1022A DVB-S - czasem działa czasem nie działa (BDA)
a.. Twinhan 3054 DVB-T (BDA)
a.. Technisat SkyStar HD (BDA)
a.. Technisat SkyStar HD2 - od wersji 2.5301.0.8436 (BDA)
a.. Technisat SkyStar S2 - od wersji 2.5301.0.8436 (BDA)
a.. Pinnacle PCTV Sat 400e USB (BDA)
a.. Pinnacle 7010iX PCIe (DVB-S, DVB-T, Analog, FM) (BDA)
a.. Pinnacle 3010IX PCIe (DVB-T, Analog, FM) (BDA)
i uzyskać pewność że kolejny raz wypisujesz BZDURY autorytarnie pisząc o czymś o czy nie masz zielonego pojęcia. Zanim napiszesz kolejną głupotę to przeczytaj proszę i przynajmniej spróbój zrozumieć sens netykiety.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:03:15
Autor: Cavallino
[...]

Problem nie jest w tym z czym działa, tylko w tym z czym nie działa bez wyraźnego powodu.

Data: 2010-01-15 12:10:20
Autor: olo
[...]

Wyraźny powód jest li tylko jeden i o nim pisałem - sterowniki BDA są niedopracowane i producenci sprzętu w różny sposób implementują brakujące funkcje jak np. Diseq.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:21:07
Autor: Cavallino
[...]

Ja akurat miałem problemy z tunerem naziemnym, tam raczej zaimplementowanego diseqa niet, więc nie to było przyczyną.
No i umiejętność pracy na danym sterowniku nawet wtedy gdy jest niedopracowany, jest też jakimś wyznacznikiem.

Data: 2010-01-15 12:36:47
Autor: olo
[...]

Oczywiście że można się bawić w hackera ale to i zabiera nieporównywalnie więcej czasu (podsłuchiwanie wymiany danych ze sterownikiem i ich interpretacja) i nie zapewnia ani kompletności ani rzetelności uzyskanych wyników. Jak twój producent udostępnia SDK do twojego urządzenia to podeślij będzie jasne dlaczego nie działa.

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 12:48:00
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Jak twój producent udostępnia SDK do twojego urządzenia to podeślij będzie jasne dlaczego nie działa.

Gugiel nie wypluwa nic ciekawego na hasło AF9015 i SDK.

Data: 2010-01-15 12:58:58
Autor: olo
[...]

a strona producenta?

pzdr
olo

Data: 2010-01-15 13:06:19
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hiplf0$f56$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"

Jak twój producent udostępnia SDK do twojego urządzenia to podeślij będzie jasne dlaczego nie działa.

Gugiel nie wypluwa nic ciekawego na hasło AF9015 i SDK.
a strona producenta?

Nawet nie pamiętam jaki jest producent tego chipu, producent samego tunera się nie liczy, bo to jakiś OEM-owy dystrybutor (LifeView).

Data: 2010-01-15 16:19:11
Autor: bufi
olo wrote:

> [...]
> programem.
> W ciągu 15 sek. można znaleźć że:
SkyView NIE działa z kartą SkyStar HD2 (jest to chyba OEM Twinhan),

Chyba masz rację, moja karta zgłasza się jako 'klon' Twinhana.

[...]

Ja bym chętnie potestował tego klona Twinhana + CI + CAM Polsatu.
Tylko potrzebuje jego obsługi ;)

Czy to jakiś problem zaimplementować obsługę Twihana czy lepiej kupić
inną kartę?

pzdr
olo

Pozdrawiam

Data: 2010-01-15 19:14:19
Autor: Cavallino
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości news:

Ja bym chętnie potestował tego klona Twinhana + CI + CAM Polsatu.
Tylko potrzebuje jego obsługi ;)

A czy dana karta Twinhana działa prawidłowo w takiej konfiguracji w jakimkolwiek sofcie?
Bo mój Twinhan (AD SP-400) z CAM Cyfry nie chciał działać, podobno z jego CI są problemy sprzętowe i działać raczej nie będzie.
Stąd używam phoenixa jako czytnika karty - tańsza opcja i bez większych problemów.

Data: 2010-01-16 08:36:07
Autor: bufi
Cavallino wrote:

> [...]

A czy dana karta Twinhana działa prawidłowo w takiej konfiguracji w
jakimkolwiek sofcie?  Bo mój Twinhan (AD SP-400) z CAM Cyfry nie

Wspomniany wcześniej SkyStar HD2 z jego firmowym CI. Używam do oglądania
ProgDVB. Ustawiam w nim w Device Option: AzureWave (TwinHan) i działa
mi CAM Polsatu. Z resztą inny CAM na Viaccess też działa.

Na firmowych programach Technisata, DVBViewer TE i TE2 również działa
CI/CAM właściwie z automatu. Nie udało mi się uruchomić CI na AltDVB i
DVBDream.

chciał działać, podobno z jego CI są problemy sprzętowe i działać
raczej nie będzie.  Stąd używam phoenixa jako czytnika karty - tańsza
opcja i bez większych problemów.

Słyszałem o tym sposobie, jednak nie udało mi się znaleść info.
jak uruchomić kartę polsatu. Zostałem przy CI i CAM.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-16 11:02:15
Autor: Cavallino
[...]

No tak, z CAM Polsatu powinno być lepiej, o viaccess nie mówiąc.
Ale HD w C+ jest najbardziej wymagające i tu już bywa kiepsko, ale zależy to od wersji sprzętu.

Data: 2010-01-15 19:38:18
Autor: olo
Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości news:hiq4hv$lv1$1inews.gazeta.pl...
olo wrote:

[...]

To poczytaj esat i jak dalej nie będziesz wiedział jak pisz na forum albo do marfiego.

Czy to jakiś problem zaimplementować obsługę Twihana czy lepiej kupić
inną kartę?

jakieś twinhamy obsługuje
www.skyview.pl
Jak jest dostęp do SDK to nie a jak nie ma to problem

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 20:16:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hindb6$66c$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Cavallino"

DVBViewer
Żaden inny program nie oferuje hibernacji i budzenia kompa w celu nagrania czegoś.
bzdurzysz,

To nie była konstruktywna odpowiedź.

Szkoda tylko że nie umie sobie zaktualizować listy kanałów Cyfry.
Akurat to proste do zaimplementowania ale jesteś jedyną osobą która ją wyartykułowała.

Czy z powyższego zdania należy zrozumieć, że nikt więcej tego nie chce, nie zgłosił, zgłaszających jest za mało, czy może jeszcze co innego?

Data: 2010-01-15 11:57:50
Autor: olo
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Użytkownik "Cavallino"

Czy z powyższego zdania należy zrozumieć, że nikt więcej tego nie chce, nie zgłosił, zgłaszających jest za mało, czy może jeszcze co innego?
Tylko że łatwo zaimplementować. Może jeszcze że użytkownicy wolą wykorzystywać dostępne mechanizmy zarządzania listami programów.

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 16:25:44
Autor: olo
[...]

                                       *****
Elstyczność rozwiązania ma oczywiste plusy dla zaawansowanego użytkownika. Uciążliwość help desku we wszystkich warstwach OSI oraz niechęć współdomowników w do podnoszenia swojej kultury technicznej jest trudne do zniesienia. HTPC - TAK! TAK! TAK! ale tylko dla samotnie żyjących pasjonatów :) PC i osób których potrzeby są nie do zrealizowalnia poprzez standardowy sprzęt. Ale to IMVHO pojedyńcze promile użytkowników.

pzdr
olo

Data: 2010-01-14 20:15:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisał w wiadomości news:hind6l$550$1mx1.internetia.pl...
[...]

U mnie akurat żona też informatyk, dzieciak dobrze jak się uczy, drugi ma swój tuner, więc problem jakby mniejszy.

Data: 2010-01-13 14:22:54
Autor: L
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl>
mogą występować problemy ze spliterem

z najtańszymi - tak , ze smal/big II lub III nie ma najmniejszych problemow .. Z split wi-fi - bez problemow z wersją tą sprzed clone . Regula prosta - trzeba kupować taki który ma wsparcie a nie kilka zl tańszy i mieć utajniony wsad serwerka czy karty ;)

Data: 2010-01-13 06:03:10
Autor: Art
On Jan 13, 2:22 pm, "L" <nos...@nospam.com> wrote:
U ytkownik "pawell32" <paw...@net-sat.pl>

> mog wyst powa problemy ze spliterem

z najta szymi - tak , ze smal/big II lub III nie ma najmniejszych problemow
. Z split wi-fi - bez problemow z wersj t sprzed clone . Regula prosta -
trzeba kupowa taki kt ry ma wsparcie a nie kilka zl ta szy i mie utajniony
wsad serwerka czy karty ;)

widzę że masz doświadczenie ze splitterami Wifi...
Co sądzisz o divISO...? Producent na miejscu tzn. Polska więc wsparcie
powinno być bez kłopotu.

Data: 2010-01-13 16:03:35
Autor: L
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
Co sądzisz o divISO...? Producent na miejscu tzn. Polska więc wsparcie
powinno być bez kłopotu.

nie miałem z nim do czynienia... na portalu aukcyjnym sprzedaje go firma z Łodzi ktora  w swoim regulaminie deklaruje przestrzeganie ( Dz. U. z 2002r, Nr 101. poz. 926) - zwroty. .Na stronie producenta są i owszem pliki do ściągnięcia - lecz to są narzędzia (miło ze śą ) - wsadów nie znalazlem..... jest szansa że się rozręcą , lecz nie jest to pewnikiem . W dziale F.A.Q. jest co prawda deklaracja do pytania : A co się stanie jeśli operator coś zmieni, czy będzie trzeba wymienić splitter? moje zdanie - rzecz warta uwagi ;) ryzyko b.male - ponoc za 2 lata i tak ma być koniec świata ;( - pewniaków nie ma w zyciu , urlop na Haiti odwolany

Data: 2010-01-13 14:27:16
Autor: pawell32
L pisze:
[...]

nie używam tanich.
do tej pory kupowałem rf100 lub kablowy.
największe problemy miałem jak raz się wkopałem z 6900.

Data: 2010-01-13 22:01:31
Autor: noy
[...]

OPTICUM HD 9600
ponoć ma aktualizacje na cyfrę
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=107&id=1518

pzdr
J/P

Data: 2010-01-13 22:48:56
Autor: Art
On 13 Sty, 22:01, noy <ja...@kasuj.mati.com.pl> wrote:
> [...]
> splitterem. Sprzedawca w sklepie RTV-SAT polecił mi aby kupić tuner
> 'dedykowany' pod cyfrę aby nie było problemów z aktualizacją listy

Oooo...
Dziękuję za informację :)
Tunerek wart zainteresowania ;)

Data: 2010-01-14 06:26:54
Autor: Mamut
Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów
kup Arive 200 a nawet 100, naprawde bezproblemowe tunery.
Niedopracowanych rzeczy jest bardzo mało jak na tunery ktore są pare
miesiecy na rynku. A ferguson bardzo czesto wypuszcza nowe ulepszone
softy.
Splittery działają ok, chyba że ma sie nieodpowiedni.
Za tą cene nie ma konkurencji.
Ten Pace SD z cyfry jest w miare ok ale bedziesz miał narzuconą przez
nich liste kanałów (dla mnie to nie do przyjęcia) a dodatkowo ten
tuner nie posiada czegos tak podstawowego jak Ulubione kanały. Poza
tym to najlepszy tuner cyfry odkąd pamietam bo nie wiesza sie i jest
dosc szybki.

Tuner cyfry a aktualizacja listy kanałów