Tuner z nagrywarką "n"

Data: 2012-01-29 12:00:08
Autor: Pan Zbyszek
Tuner z nagrywarką "n"
W dniu 2012-01-27 20:35, Pan Zbyszek pisze:
Mam ten starszy biały , ale chciałbym nagrać niektóre filmy wyświetlane
po godz. 23 . W związku z tym pytanie : Czy tuner " n " ten z nagrywarką
i HDD pozwoli mi nagrać np. w środę od godz. 1.00 do 2.30 film nadawany
np. na HBO podobno w rozdzielczości 1080 , i czy w czwartek po południu
będę mógł go odtworzyć w tej rozdzielczości ?
Pytam , bo zarówno w BOK jak i u 2 dilerów odpowiedzi były niejasne .
Panowie nie sprzeczajcie się - szkoda nerwów .
   Dziękuje za odpowiedzi - już wiem , bo panienka z BOK coś mi motała ,
że jakieś licencje nie pozwalają kopiować filmu w jakości HD i ich / n /
tuner odtworzy film w zwykłej rozdzielczości / 720x576 /.

Data: 2012-01-29 11:06:55
Autor: Waldek Godel
Tuner z nagrywarką "n"
Dnia Sun, 29 Jan 2012 12:00:08 +0100, Pan Zbyszek napisał(a):

[...]

tak, jeżeli podepniesz urządzenie bez HDCP po HDMI.
Bo już po component wypuści pełne 1080i bez żadnego problemu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-01-29 17:46:43
Autor: Pan Zbyszek
Tuner z nagrywarką "n"

tak, jeżeli podepniesz urządzenie bez HDCP po HDMI.
Bo już po component wypuści pełne 1080i bez żadnego problemu.

   Sorry , ale próbowałem w Wikipedii dowiedzieć się , co to jest to HDCP
no i niby wiem , ale nie wiem .
To może z innej beczki :
  Mam w jednym pokoju TV Full HD i tuner "n" zakładając że z nagrywarką / oczywiście dwa kable od konwertera /
programuje sobie nagranie filmu  z HBO HD od godz.1 do 3 w nocy .
Następnego dnia chciałbym ten film zobaczyć w drugim pokoju , gdzie mam
projektor BENQ HD Ready /1280x720/  , ekran ok. 130x170 cm . Pod projektor jest obecnie podłączony PC z nagrywarką BluRay , ale mimo , że mam zainstalowany programik "AnyDVD" to jednak komputer nie wszystkie filmy chce odtwarzać . PC ma kartę z gniazdem HDMI .
Zastanawiam się , czy będę mógł przenieść dekoder i podłączyć go do
projektora aby zobaczyć " wczorajszy " film .
Projektor ma gniazda HDMI , YPbPr i CompositVideo .
Oczywiście w Rozdzielczości 1280x720 , bo jednak na tym ekranie różnica
między płytą DVD a BR jest kolosalna A pytanie dlatego , bo obecnie PC czasem wyświetla mi film z wypożyczalni
w rozdzielczości 720 , a czasem wyświetla jakiś komunikat , że ze względu na jakieś tam licencje i inne bzdury filmu nie wyświetli .

Data: 2012-01-29 18:39:08
Autor: pawell32
Tuner z nagrywarką "n"
W dniu 29.01.2012 17:46, Pan Zbyszek pisze:
[...]

nie widzę przeszkód dlaczego miałbyś tego nie odtworzyć.
w dekoderze ustawiasz rozdzielczość 720p.

Data: 2012-01-29 18:53:59
Autor: ToMasz
Tuner z nagrywarką "n"
programuje sobie nagranie filmu z HBO HD od godz.1 do 3 w nocy .
o ile wiem, ten sprzęt niczego nie przekoduje. poprostu nagra ten strumień który miałby odtworzyć - bez zagłębiania się w jego jakość. W uproszczeniu "to co leci" z satelity zostanie zapisane na dysku.
Następnego dnia chciałbym ten film zobaczyć w drugim pokoju , gdzie mam
projektor BENQ HD Ready /1280x720/ , ekran ok. 130x170 cm .
Znowu - uważam że obydwa urządzenia z HDMI jakoś tam się dogadają i wyświetlą film w najwyższej - możliwej do uzyskania dla obydwu urządzeń jakości.

wystarczy jednak _teraz_ nagrać cokolwiek w HD i _teraz_ sprawdzić.

z drugiej strony jak się nie uda to co?
ale jaki to ma związek?

ToMasz

Data: 2012-01-29 20:57:59
Autor: Pan Zbyszek
Tuner z nagrywarką "n"

[...]

Ma , bo zanim zainstalowałem programik AnyDVD to zamiast filmu wyświetlał się komunikat :
" To środowisko nie obsługuje odtwarzania zawartości chronionej"
albo
"Licencja na odtwarzanie zawartości chronionej jest uszkodzona"
albo
"Materiał ma zabezpieczenie %s . Sterownik wideo nie może włączyć zabezpieczenia sygnału wyjściowego firmy Macrovisjon wymaganego do wyświetlenia tego materiału przez wyjście TV "

Tylko , że czy te komunikaty były generowane przez Win 7 Home , czy przez odtwarzacz WinDVD Pro firmy Corel , czy przez system w projektorze , tego nie rozgryzłem .

Data: 2012-01-30 15:37:41
Autor: SW3
Tuner z nagrywarką "n"
Dnia 29-01-2012 o 18:53:59 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

Znowu - uważam że obydwa urządzenia z HDMI jakoś tam się dogadają i  wyświetlą film w najwyższej - możliwej do uzyskania dla obydwu urządzeń  jakości.

W nboxie po prostu ręcznie sie ustawia w jakiej rozdzielczości ma wysyłać  obraz na wyjście.

--
SW3
-- --

Data: 2012-01-30 16:34:27
Autor: Pan Zbyszek
Tuner z nagrywarką "n"
W dniu 2012-01-30 15:37, SW3 pisze:
[...]

Chodziło mi o to , czy mój rzutnik nie zaprotestuje , że obraz jest
chroniony jakąś licencja i nie może go odtworzyć w rozdzielczości HD .
Dodatkowy problem to : kabel HDMI pomiędzy tunerem , a rzutnikiem
ma siedem metrów długości , jest zatynkowany i pewnie jako że ma już
chyba cztery lata , to jest coś tam 1,0 , a teraz nowy system HDMI
ma oznaczenie 1,3 .Nie znam się na elektronice i dlatego moje pytania
były może lamerskie , ale już wszystko wiem i dziękuje za odpowiedzi .
Zbyszek
....a nboxa z HDD właśnie zamówiłem .

Data: 2012-01-30 17:03:28
Autor: pawell32
Tuner z nagrywarką "n"
W dniu 30.01.2012 16:34, Pan Zbyszek pisze:

[...]

to czy zaprotestuje zależy od tego czy obsługuje hdcp, a pewnie tak.
ustawiasz na dekoderze 720p, więc tak powinien odtwarzać.
co do kabla wydaje mi się że da radę, tym bardziej, że mówimy o hd ready
a nie full hd.

Data: 2012-01-30 15:34:16
Autor: SW3
Tuner z nagrywarką "n"
Dnia 29-01-2012 o 12:00:08 Pan Zbyszek <zbyszek9@poczta.onet.pl>  napisał(a):

że jakieś licencje nie pozwalają kopiować filmu w jakości HD i ich / n /
tuner odtworzy film w zwykłej rozdzielczości / 720x576 /.

To dotyczy filmów z VOD - do oglądania ich w wysokiej rozdzielczości  (czyli żeby tuner wysłał sygnał HD) trzeba złącza HDMI z HDCP. Przy  podłączeniu przez component, w momencie rozpoczęcia odtwarzania materiału  z VOD, tuner automatycznie przełączy się do niższej rozdzielczości. Przy  podłączeniu HDMI ale bez HDCP prawdopodobnie nic się nie pojawi (tylko  komunikat błędu).
Kanały tv (FTA i kodowane) można oglądać w HD na żywo lub z nagrania  zarówno przez HDMI jak i component.

--
SW3
-- --