Tunery Cyfry+

Data: 2010-04-07 05:19:16
Autor: rycerz
Tunery Cyfry+
Mam pytanie do osób korzystających z tunerów Cyfry+ (fabrycznych, tj.
otrzymanych od Cyfry). Czy te tunery czymkolwiek się różnią między
sobą. Wiem, że dzielą się na zwykłe i HD, a te drugie jeszcze na PVR.
Ale weźmy te zwykłe - wszystkie pewnie mają 2 x eurozłącze, wyjście
audio LR, wejście i wyjście antenowe, złącze RS, być może złącze
modemu lub wyjście cyfrowe wideo. Czy może się mylę i są wśród nich
uboższe i lepiej wyposażone??
I drugie pytanie: czy wszystkie tunery Cyfry+ mają z góry określoną
kolejność kanałów, której nie da się zmienić?
Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Data: 2010-04-07 06:25:48
Autor: Mamut
Tunery Cyfry+
po prostu wybierz Pace, najmniejszy, najladniejszy, najnowoczesniejszy
i najszybszy.
No i nie wiesza się :)
A tak w ogole jak nie dają ci go za darmo to nie polecam tunera od
operatora gdzie masz narzuconą listę kanałów i pilota :)

Data: 2010-04-07 15:01:36
Autor: pawell32
Tunery Cyfry+
rycerz pisze:
[...]

wyposażeniem chyba nie, w każdym bądź razie nie zauważyłem.
różnią się producenci tychże dekoderów, jedne mogą działać szybciej, drugie wolniej, ale nie są to chyba znaczące róznice.
lista jest taka sama i to nie tylko w c+.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-07 18:26:07
Autor: pitpull
Tunery Cyfry+
rycerz wrote:
[...]

Ja mam stronga aktualnego. Od 2 miesiecy. Zawiesił się 1 raz, już nie pamietam co kombinowałem, ale kombinowałem.
Wybrałem go bo obsługuje diseq - a w planie mialem monobloka
Liste kanałów oczywiscie edytujesz - bardzo łatwo i przyjemnie bo możesz wpisywać numer na pilocie, a nie zasuwasz po całej liś,cie jak w fergusonie FK6800 (czy jakoś tak), oczywiście z listy możesz usunnąć kanały których nie obejrzysz bo zakodowane / nie masz ochoty. łatwo też się dodaje inne - np z astry.
Ogólnie bardzo intuicyjna obsługa - to był mój pierwszy w życiu tuner, ale nawet nie zajrzałem do instrukcji a w 2 godziny wszystko działało (łacznie z montażem anteny na balkonie, wierceniem dziury w ścianie przeciąganie kabla) - czego nie omge powiedzieć o fergusonie.

A teraz wada - niestety praktycznie dyskwalifikująca mój egzemplarz-zbieram się na oddanie na gwarancji. Rozjechane kolory. Co prawda w całej rodzinie tylko ja to widze, ale wqrza mnie. Przy odpowiendnim doborze kolorów postacie mają cień, a w dalekich ujęciach meczu koło piłkarza biega pół jego koszulki.....
Ferguson dawał obraz "jak żyleta" - jeśli tak można powiedzieć o  obrazie na 29'' CRT.

pitpull

Data: 2010-04-07 20:53:15
Autor: Wmak
Tunery Cyfry+
pitpull <pitpull@pitpull.com> napisał(a):
[...]

A jesteś pewien, że sygnał do telewizora dochodzi jako RGB a nie Composite - PAL ?
W Mediasatach bywało jeszcze gorzej - wielu użytkowników oglądało program w systemie SECAM i też narzekało na marny obraz.

Data: 2010-04-07 23:41:14
Autor: Madrzejszy od radia.
Tunery Cyfry+
  Wmak pisze:
[...]

Niestety ale SECAM oferowal lepszy obraz poczytaj o tym.

Data: 2010-04-08 00:01:11
Autor: pitpull
Tunery Cyfry+

Użytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpirbr$gg9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Szczerze to niewiem.....
Po prostu podłączyłem kablem Euro.... Jakiś taki w którym przewód wygląda jak taśma do dysku ATA w komputerze.
Do tego samego kabla podłączałem fergusona i było OK.

Dobra. Sprawdziłem. W ustawieniach wyjść mam opcje RGB / CVBS.
Normalnie mam RGB. Zmiana na CVBS  powoduje "stonowanie" obrazu i jakby mniejsze te cienie - ale może to efekt "stonowania" obrazu.
Oczywiście PAL, a TV ustawiony jako letterbox 4:3 cokolwiek to znaczy :)

pozdrawiam

pitpull

Data: 2010-04-08 00:20:06
Autor: Cavallino
Tunery Cyfry+
Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisał w wiadomości news:hpj02e$shi$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

To lepiej wywal ten badziew i kup normalny kabel.

Data: 2010-04-08 06:17:18
Autor: Bartłomiej Zieliński
Tunery Cyfry+
Użytkownik Cavallino napisał:
Po prostu podłączyłem kablem Euro.... Jakiś taki w którym przewód
wygląda jak taśma do dysku ATA w komputerze.
To lepiej wywal ten badziew i kup normalny kabel.

To może nie jest taka tandeta - widziałem takie kable, rzeczywiście przypominają taśmę do dysku, z tym, że poszczególne kable są dużo grubsze, np. takie jak do słuchawek. Ważne, żeby każdy sygnał miał swój ekran, a czy sygnały są ułożone płasko czy "w kółko" to sprawa drugorzędna.

Data: 2010-04-08 08:33:46
Autor: pitpull
Tunery Cyfry+

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hpjlce$iua$1polsl.pl...
[...]

To na 100% nie jest wina kabla.
Podpięty na nim - bez odpinania od TV - ferguson oraz odtwarzacz DVD dają obraz OK.
To nie był najtańszy kabel w sklepie jak kupowałem - choć pozłacanych styków nie ma :)

pozdrawiam

pitpull

Data: 2010-04-08 08:38:47
Autor: Bartłomiej Zieliński
Tunery Cyfry+
Użytkownik pitpull napisał:
To nie był najtańszy kabel w sklepie jak kupowałem - choć pozłacanych
styków nie ma :)

I nie musi. IMO najważniejsze, żeby każdy sygnał był ekranowany, najlepiej własnym ekranem. W kablach SCART za 10 zł niestety raczej tego nie ma - tam jest pełno zwykłych przewodów owiniętych wspólnym oplotem lub folią aluminiową, zdaje się, że nie zawsze podłączoną we wtyczce.
Kiedyś jednak przypadkiem dorwałem długi i gruby kabel SCART, chyba z 5m długości. I właśnie każdy przewód w osobnym ekranie. Z tym, że nie potrzebowałem tak długiego - kupiłem kilka wtyczek i mam 4 kable dobrze ekranowane. Niestety grube, no ale coś za coś. ;-)

Data: 2010-04-08 00:28:28
Autor: rycerz
Tunery Cyfry+
Dzięki za opinie. W międzyczasie przejrzałem dostępne tunery na
stronce Cyfry+ i wstępnie wybrałem właśnie Stronga, głównie ze względu
na liczbę gniazd. Aktualnie używam Fergusona AF-7318UCI, który jednak
generalnie rozczarowuje. Mam go od 3 lat i już raz był w serwisie, bo
się podobno przegrzał (!) - naprawa 80 zł. Teraz stasznie zaczął
rzęzić dźwięk przy odtwarzaniu muzyki, np. w filmach. Nie do
wytrzymania. Niestety nie można ustawić dźwięku na Dolby, bo wtedy na
TVN i TVN7 nie mam dźwięku. Czyli gra mono. Przełączanie reaguje dość
wolno, choć wgrałem najnowszy soft. A do tego wszystkiego EPG działa
tak sobie i nie na wszystkich kanałach. A ponoć w grudniu Cyfra
wprowadziła jakieś zmiany w EPG, które rzekomo jest dostępne na cały
tydzień naprzód. Aha, i jeszcze uprawnienia na kartę nie przechodzą
bez ingerencji, tzn. jak znikną mi kanały, to muszę ją reaktywować
przez Internet. Tak więc pomyślałem, żeby wymienić grata na coś od
Cyfry, gdzie większość problemów powinna zniknąć. Mam nadzieję, że nie
wpadnę z deszczu pod rynnę...

Data: 2010-04-08 10:16:15
Autor: Cavallino
Tunery Cyfry+
Użytkownik "rycerz" <letra.info@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Niestety nie można ustawić dźwięku na Dolby, bo wtedy na
TVN i TVN7 nie mam dźwięku.

A dekoder dolby we wzmaku podłączonym cyfrowo masz?

Czyli gra mono.

?????
O czym Ty mówisz?

Data: 2010-04-09 00:44:18
Autor: rycerz
Tunery Cyfry+
On 8 Kwi, 10:16, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "rycerz" <letra.i...@gmail.com> napisał w wiadomości news:

>Niestety nie można ustawić dźwięku na Dolby, bo wtedy na
>TVN i TVN7 nie mam dźwięku.

A dekoder dolby we wzmaku podłączonym cyfrowo masz?

>Czyli gra mono.

?????
O czym Ty mówisz?

Przez wzmacniacz i przez głośniki telewizora muzyka wypada jednakowo
źle. Dlatego uważam, że winę ponosi tuner satelitarny. Do telewizora
jest podłączony przez SCART a do wzmacniacza przez cinche.

No tak. Oczywiście dźwięk jest stereo, tylko bez Dolby. Musiałem się
zamyślić.

Data: 2010-04-09 10:17:57
Autor: Cavallino
Tunery Cyfry+
Użytkownik "rycerz" <letra.info@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Do telewizora jest podłączony przez SCART a do wzmacniacza przez cinche.

No tak. Oczywiście dźwięk jest stereo, tylko bez Dolby.

A jakbyś chciał przekazać dźwięk dolby przez scart, wyjaśnisz?
Podłącz do wzmaka cyfrowo - będziesz miał dźwięk przestrzenny.

Data: 2010-04-09 11:39:13
Autor: Bartłomiej Zieliński
Tunery Cyfry+
Użytkownik Cavallino napisał:
A jakbyś chciał przekazać dźwięk dolby przez scart, wyjaśnisz?
Podłącz do wzmaka cyfrowo - będziesz miał dźwięk przestrzenny.

A Dolby Prologic to nie dźwięk przestrzenny?

Data: 2010-04-09 11:45:57
Autor: Cavallino
Tunery Cyfry+
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hpmsk2$3sc$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
A jakbyś chciał przekazać dźwięk dolby przez scart, wyjaśnisz?
Podłącz do wzmaka cyfrowo - będziesz miał dźwięk przestrzenny.

A Dolby Prologic to nie dźwięk przestrzenny?

Ale skąd chcesz go wziąć?
Tuner wysyła tylko to co stacja nadaje.

Data: 2010-04-09 16:04:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
Tunery Cyfry+
Użytkownik Cavallino napisał:
A Dolby Prologic to nie dźwięk przestrzenny?
Ale skąd chcesz go wziąć?
Tuner wysyła tylko to co stacja nadaje.

No tak, ale jeśli nadaje, to połączenie analogowe do amplitunera nie blokuje możliwości uzyskania dźwięku przestrzennego. Można też uzyskać podobny efekt podczas słuchania niektórych płyt CD (chórek z tyłu).

Data: 2010-04-09 22:25:21
Autor: Cavallino
Tunery Cyfry+
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hpnc6b$p26$1polsl.pl...
[...]

Wiesz o czym piszesz?
Bo widzę że nie bardzo.
Postaraj się przeczytać ze zrozumieniem ostatnie zdanie z mojego cytatu.

Data: 2010-04-08 09:34:50
Autor: Madrzejszy od radia.
Tunery Cyfry+
rycerz pisze:
[...]

A czego ty oczekujesz od sprzetu za 50zl ?

Data: 2010-04-08 10:43:41
Autor: pitpull
Tunery Cyfry+

Użytkownik "Madrzejszy od radia." <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:hpk0uq$hln$1news.onet.pl...
rycerz pisze:
[...]

Ja oczekiwałem od stronga, że go podepne i będzie działać. A jak mi sie nie będzie podobać obraz/dźwiek/obsługa/będzie się wieszać kupie fergusona.
Ale pozwoli sprawdzić czy antene / kabel udało się poprawnie zmontować.
I nie zawiodłem się.
I tylko te kolorki.... Inaczej bym uznał że jest lepszy od fergusona FK 6800 czy 6900.
Dla mnie obsługa jest super intuicyjna. 5 latek też umie włączyć mnimini :/

pitpull

Data: 2010-04-07 23:40:41
Autor: wk
Tunery Cyfry+
Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisał w wiadomości news:hpice8$fb9$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

W tym strongu, jesli w obrazie byly plaszczyzny jednolitego koloru to obraz niemilosiernie migal.
Mozliwe ze byla to wada konkretnego egzemplarza.
Dodatkowo, pilot byl strasznie toporny i trzeba bylo nim celowac z duza dokladnoscia.
Obraz byl ostry, ale migal (bardzo wydoczny efekt interlace).

W nowym Pace HD-PVR obraz jest OK ale tylko przez HDMI - przez eurozlacze OSD jest praktycznie nieczytelne.
Najlepsza jakosc obrazu mialem w Philipsie DSR 6201 HD - byl ostry jak żyleta przez wszystkie dostepne zlacza ;)

pozdrawiam, wk

Data: 2010-04-08 00:08:41
Autor: pitpull
Tunery Cyfry+

Użytkownik "wk" <jozin@z.bazin> napisał w wiadomości news:hpiu4r$b3n$1news.onet.pl...
[...]

Dla ustalenia uwagi: ja mam STRONGa STR 6880. Przy najtańszej opcji nie było wielkiego wyboru. Pilot działa OK.
Z OSD na 29'' CRT po euro nie mam żadnego problemu. Jedyny - ale istotny - feler to dla mnie te kolorki rozjechane.
Sprzedawca zarzekal się, że to nowy model i już się nie wiesza jak poprzedni. No i faktycznie - wieszać się nie wiesza....

Pomalutku przymierzam się do Arivy 100

pitpull

Data: 2010-04-08 21:58:50
Autor: wk
Tunery Cyfry+
Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpull.com> napisał w wiadomości news:hpivve$oqc$1atlantis.news.neostrada.pl...
Dla ustalenia uwagi: ja mam STRONGa STR 6880.
No wlasnie o nim pisalem.
To najgorszy tuner Cyfry+ jaki miałem.
Beznadziejny obraz, problemy z lista własnych kanałów po aktualizacji listy przez Cyfre - potrzebny reset.
2-3 razy sie zawiesil.
Beznadziejny pilot (klawisze z duuuzym skokiem, niewygodny, wymagal precyzyjnego celowania w tuner).

Przy najtańszej opcji nie było wielkiego wyboru. Pilot działa OK.
Z OSD na 29'' CRT po euro nie mam żadnego problemu. Jedyny - ale istotny - feler to dla mnie te kolorki rozjechane.
Z tym OSD to pisałem o Pace HD-PVR ;)

Sprzedawca zarzekal się, że to nowy model i już się nie wiesza jak poprzedni. No i faktycznie - wieszać się nie wiesza....
Jaki on jest nowy?
Jest od dawna w ofercie Cyfry.
No chyba ze nie mowimy o STRONG SRT 6880...

Pomalutku przymierzam się do Arivy 100
Tez sie nad nim zastanawiałem, gdy czekalem 2 miesiace na PACE HD.
Ale w koncu sie doczekałem :)

pozdrawiam, wk

Tunery Cyfry+