Turbina elektryczna

Data: 2012-01-14 19:45:53
Autor: Michał
Turbina elektryczna
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Dziwny pomysł mi wpadł do głowy i patrze że takie rzeczy produkuj± i to chyba w niektórych autach seryjnie.

kto¶ ma ? da się to założyć w 1h ?

popsuje to silnik ? zrobi to z 200 koni 250 ?

Ok, bo ja tu teoretyczne głupoty liczę kto¶ zna się na turbo w praktyce ile litrów/minutę
i przy jakim ci¶nieniu żeby podnie¶ć moc auta ?

i o ile to podnosi moc ? (i czy na szybko da się to dostroić
tak pi*drzwi przez ludzi co robi± to pierwszy raz ;) )
czy może program można zostawić

Data: 2012-01-14 20:02:56
Autor: to
Turbina elektryczna
begin  MichaĹ‚
ktoĹ› zna siÄ™ na turbo w praktyce ile litrĂłw/minutÄ™ i przy jakim
ciśnieniu żeby podnieść moc auta ?

Tu nie tylko chodzi o przepływ, ale przede wszystkim o zdolność wytworzenia ciśnienia. Ta zdolność elektrycznych wiatraczków 12v w przypadku silników V6 jest praktycznie żadna. Zrozum.

Data: 2012-01-14 20:14:44
Autor: Michał
Turbina elektryczna
> [...]

Tu nie tylko chodzi o przepływ, ale przede wszystkim o zdolność wytworzenia ciśnienia. Ta zdolność elektrycznych wiatraczków 12v w przypadku silników V6 jest praktycznie żadna. Zrozum.

ci¶nienie dobre to robi odkurzacz zelmera :)
tylko wła¶nie nie robi tego przepływu  I w przypadku V6 (kontra mniejszy silnik) przepływ jest wła¶nie ważny tylko nie wiem ile powinno tego być

na jednym z linków który wrzuciłem silniczek robił +0.6atm
(na wolnych obrotach ;) )

tylko jakie to warto¶ci powinny być i dla jakiej mocy przy czym¶ około 3 litrów ?

Data: 2012-01-15 09:24:23
Autor: news-gazeta
Turbina elektryczna
W dniu 2012-01-14 21:14,  Michał pisze:
[...]

przypadku silnikĂłw V6 jest praktycznie ĹĽadna. Zrozum.

[...]

Czy my¶lisz że moc bierze się z samego powietrza? Czy i jak to podlejesz większ± dawk± benzyny?? Poza tym wi±że się to z wieloma detalami, takimi jak wymiana mapsensora na nadci¶nieniowy, zmiana oprogramowania w ecu itd... odkurzacz to mozesz do czyszczenia dywaników zastosować :)

Poza tym dlaczego piszesz i wyliczasz co¶ dla 1atmosfery doładowania?
To już nie jest soft turbo, a takie co¶ probujesz (?) zbudowac.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2012-01-15 10:21:19
Autor: Michał
Turbina elektryczna
> [...]

Poza tym dlaczego piszesz i wyliczasz co¶ dla 1atmosfery doładowania?
To już nie jest soft turbo, a takie co¶ probujesz (?) zbudowac.

Ja się na tym nie znam jedyn± rzecz± jak± przy silniku robię
to dolewam olej :) i raz sam wymieniłem akumulator :)

Idea była taka, mocy im brakuje przez ten automat.
I jak pojadę wymienić w skrzyni olej to mi "wkopiuj± nowy program do LPG" żeby miał 50 koni więcej - tylko się "nie da".

bo "silnik potrzebuje więcej powietrza".

Turbina zwykł± to wiem że zabawy tyle że nie bardzo,
to gor±ce jest wogóle. Kompresor, to też trzeba by jako¶ podpinać.

a elektryczne... wydaje się banalne oczywi¶cie nie zrobi to
ci¶nienia niesamowitego ale ja chce tylko 50 koni więcej żeby nic nie ruszać - i szukam czy co¶ gdzie¶ jest.

tylko nie wiem czy przy 50 koniach więcej już trzeba program zmieniać wła¶nie jak z czujnikami itp ?

a może by się to dało tylko na lpg zrobić żeby tylko zmienić program na sterowniku LPG i będzie ?

generalnie idea jest taka żeby auto odebrać tego samego dnia :)

s± jakies dobre strony o wstawianiu "zwykłego turbo" ?

Data: 2012-01-16 08:21:43
Autor: PM
Turbina elektryczna

Ja się na tym nie znam jedyn± rzecz± jak± przy silniku robię
to dolewam olej :) i raz sam wymieniłem akumulator :)
(...)
generalnie idea jest taka żeby auto odebrać tego samego dnia :)

banalne
ale niestety...
najtańszym, najszybszym i najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie mocy bedzie
wymiana samochodu.
;-)

Data: 2012-01-15 13:13:11
Autor: to
Turbina elektryczna
begin news-gazeta
Czy myślisz że moc bierze się z samego powietrza?

W przypadku silnika benzynowego można w zasadzie użyć takiego skrótu myślowego, bo benzyny bardzo łatwo dolać, zwykle układ wtryskowy ma ok. 50% zapas wydajności, a nawet gdyby nie miał, to przeróbka jest bardzo tania.

Turbina elektryczna