[FUN] Turbo...

Data: 2014-12-10 08:52:04
Autor: Andrzej W.
[FUN] Turbo...
Data: 2014-12-10 09:25:54
Autor: PeJot
[FUN] Turbo...
W dniu 2014-12-10 08:52, Andrzej W. pisze:
Od 5:20...

http://tinyurl.com/mekfz49

https://www.youtube.com/watch?v=JCL5H90v2uk&feature=player_detailpage&list=UUdmHpCDmMIe_otKKvgzf4jw#t=321

Ciekawe czy na imprezie sportowej było by to potraktowane przez sędziów jako *niedozwolony* doping :>

--
P.Jankisz

Data: 2014-12-10 17:20:38
Autor: piecia aka dracorp
[FUN] Turbo...
Dnia Wed, 10 Dec 2014 08:52:04 +0100, Andrzej W. napisał(a):

Od 5:20...

http://tinyurl.com/mekfz49

https://www.youtube.com/watch?
v=JCL5H90v2uk&feature=player_detailpage&list=UUdmHpCDmMIe_otKKvgzf4jw#t=321

Kiedyś się zastanawiałem czy da się uciec przed niedźwiedziem. A potem się dowiedziałem że niedźwiedzie dość szybko biegają. Do tego wchodzą na drzewa. Więc jak się spręży to dogoni ale i tak raczej warto uciekać.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-12-10 10:15:55
Autor: rmikke
[FUN] Turbo...
W dniu ¶roda, 10 grudnia 2014 18:20:59 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Wed, 10 Dec 2014 08:52:04 +0100, Andrzej W. napisał(a):

> Od 5:20...
v=JCL5H90v2uk&feature=player_detailpage&list=UUdmHpCDmMIe_otKKvgzf4jw#t=321

Kiedy¶ się zastanawiałem czy da się uciec przed niedĽwiedziem. A potem się dowiedziałem że niedĽwiedzie do¶ć szybko biegaj±. Do tego wchodz± na drzewa. Więc jak się spręży to dogoni ale i tak raczej warto uciekać.

Podobno w górach należy wiać w dół, bo mi¶ ma ¶rodek ciężko¶ci
w okolicy ogonka, co powoduje, że w dół mu się biega kiepsko.
Na szczę¶cie nie miałem okazji testować.

Data: 2014-12-12 08:57:54
Autor: qrt
[FUN] Turbo...
Dnia Wed, 10 Dec 2014 10:15:55 -0800 (PST), rmikke napisał(a):

[...]

ponoć też ma w±skie pole widzenia i warto uciekać na boki

Data: 2014-12-13 03:07:48
Autor: Marek
[FUN] Turbo...
W dniu ¶roda, 10 grudnia 2014 19:15:56 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Podobno w górach należy wiać w dół, bo mi¶ ma ¶rodek ciężko¶ci
w okolicy ogonka, co powoduje, że w dół mu się biega kiepsko.

Teoretycznie powinno mu to pomagać. Rowerzysta na stromym zjeĽdzie celowo przesuwa ¶rodek ciężko¶ci układu "w okolicę ogonka".
Dla poluj±cego niedĽwiedzia człowiek jest bardzo łatw± zdobycz±, bez względu na kierunek ucieczki. Możemy się cieszyć, że obecnie karpackie niedĽwiedzie nie maj± nas w menu. Bo populacja azjatycka tego samego gatunku nie jest tak wybredna i ludzin± nie gardzi.

--
Marek

Data: 2014-12-15 08:03:14
Autor: bans
[FUN] Turbo...
W dniu 2014-12-10 o 19:15, rmikke pisze:

Podobno w górach należy wiać w dół, bo mi¶ ma ¶rodek ciężko¶ci
w okolicy ogonka, co powoduje, że w dół mu się biega kiepsko.

I po co powtarzać ten mit?

--
bans

Data: 2014-12-15 01:20:36
Autor: rmikke
[FUN] Turbo...
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 08:03:15 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2014-12-10 o 19:15, rmikke pisze:

> Podobno w górach należy wiać w dół, bo mi¶ ma ¶rodek ciężko¶ci
> w okolicy ogonka, co powoduje, że w dół mu się biega kiepsko.

I po co powtarzać ten mit?

Ale masz jakie¶ badania, że to mit?
Bo chętnie się zapoznam i przestanę powtarzać, tylko... nie wiem.
St±d "podobno" i zastrzeżenie, że nie testowałem.

Data: 2014-12-15 01:41:10
Autor: Piotr Ratyński
[FUN] Turbo...
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 10:20:37 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
[...]

Inna "legenda" mówi, że najlepiej się położyć i udawać nieżywego, bo misiu padliny nie je. Teraz możesz powtarzać obie teorie, bo ich warto¶ć praktyczna jest taka sama. :) --
Piotr Ratyński

Data: 2014-12-15 18:34:35
Autor: piecia aka dracorp
[FUN] Turbo...
Dnia Mon, 15 Dec 2014 01:41:10 -0800, Piotr Ratyński napisał(a):

Inna "legenda" mówi, że najlepiej się położyć i udawać nieżywego, bo
misiu padliny nie je. Teraz możesz powtarzać obie teorie, bo ich wartość
praktyczna jest taka sama. :)
Tzn. ta z leżeniem jest uzależniona od miśka. Ale to się tyczyło Stanów a tam mają trochę więcej miśków. Przynajmniej tak było na Discovery.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-12-15 11:07:47
Autor: Piotr Ratyński
[FUN] Turbo...
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 19:34:56 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
> [...]

> Inna "legenda" mówi, że najlepiej się położyć i udawać nieżywego, bo
> misiu padliny nie je. Teraz możesz powtarzać obie teorie, bo ich warto¶ć
Tzn. ta z leżeniem jest uzależniona od mi¶ka. Ale to się tyczyło Stanów a tam maj± trochę więcej mi¶ków. Przynajmniej tak było na Discovery.

Tylko nie podali, że misiu ma dobry węch i w celu zmylenia takowego należy się dodatkowo ze**ać w gacie, inaczej misiu natychmiast wyczuje że robimy go w konia. W tym przypadku przychodzi to łatwiej niż niejeden by przypuszczał, ale przerobienie misia na konia i tak nie jest proste, a gdy misiu postanowi że nas zje, to w przypadku braku wystarczaj±cej kryjówki nie ma zmiłuj się. Całe szczę¶cie, że nie często tak postanawia bo potrafi biec z prędko¶ci± 60km/h (ile z górki to nie wiem) i wdrapywać się na drzewa lepiej niż człowiek.
--
Piotr Ratyński

Data: 2014-12-15 22:56:19
Autor: Jacek G.
[FUN] Turbo...
W dniu 2014-12-15 10:41, Piotr Ratyński napisał(a)::
[...]

Znajoma spotkała parę lat temu niedĽwiedzia w górach Słowacji. Była w
towarzystwie jeszcze jednej koleżanki. Próbowały obej¶ć go bokiem, ale
mi¶ nie chciał zej¶ć z drogi, utrzymywał dystans, ale i tak nie wygl±dało to ciekawie. W końcu zdesperowana znajoma wrzasnęła "sp..." i mi¶ sobie poszedł :) Może to był polski mi¶, a nie słowacki, skoro zrozumiał ;)
Ja też kiedy¶ spotkałem misia w Bieszczadach podchodz±c pod Otryt.
Byłem sam, ale ponieważ on był w odległo¶ci jakie¶ 100 m powyżej mnie i
chyba mnie nie widział, więc spokojnie odwróciłem się i zszedłem w dolinę.
--
Jacek G.

Data: 2014-12-17 11:43:05
Autor: Marek
[FUN] Turbo...
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 10:41:12 UTC+1 użytkownik Piotr Ratyński napisał:

Inna "legenda" mówi, że najlepiej się położyć i udawać nieżywego, bo misiu padliny nie je. Teraz możesz powtarzać obie teorie, bo ich warto¶ć praktyczna jest taka sama. :)

Ale ta dotyczy tylko niedĽwiedzia Litwina i jedynie według Mickiewicza :).
W praktyce niedĽwiedĽ żywi się także padlin±.
Filmik to tylko zręczny montaż z trickiem: http://tiny.pl/qb4jw
Lecz na YT można znaleĽć i takie filmy, w których niedĽwiedĽ skutecznie dogania zwierzynę znacznie szybsz± niż człowiek. Na przykład jelenia: http://tiny.pl/qb4j9

--
Marek