Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora

Data: 2013-11-21 20:39:47
Autor: R.e.m.e.K
Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora
Dnia Thu, 21 Nov 2013 19:04:43 +0100, Peter napisał(a):

Jest sobie komputer z i7 3770.
Komputer był w serwisie, wrócił z wymienionym wentylatorem na procesorze i .. jest tak samo, tzn dalej bardzo się grzeje.

A nie przyszlo Ci do glowy, zeby zmienic gowniane chlodzenioe fabryczne na
cos skuteczniejszego? W takich warunkach w jakich kazesz temu komputerowi
pracowac byloby to bardzo polecane.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-21 23:02:55
Autor: Peter
  R.e.m.e.K napisał:>

> A nie przyszlo Ci do glowy, zeby zmienic gowniane chlodzenioe fabryczne na
> cos skuteczniejszego?

Kupiłem komputer fabryczny i liczyłem, że sprawdzili jego chłodzenie przy maksymalnym obciążeniu. Trudno przypuszczać, że ktoś kupuje drogi procesor żeby potem pracować na 'pół gwizdka'. Niestety nabrali mnie.
Twój pomysł byłby dobry gdyby nie to,że ta g.. fabryka nie plombowała komputera.

> W takich warunkach w jakich kazesz temu komputerowi pracowac byloby to bardzo polecane.

  Masz rację, każę mu pracować tygodniami a potem .. następne tygodnie. Na razie znalazłem takie połowiczne rozwiązanie. Przeniosłem go do pomieszczenia o temperaturze 17-18C i pomogło, temperatura spadła do 74-76C a obroty wiatraka wyraźnie zmalały. I tak do wiosny. Potem albo uzyskam zgodę na otwarcie komputera albo sam go otworzę rezygnując z gwarancji, bo na to że producent przeprosi za ten bubel chłodniczy i zamontuje mi mocniejsze chłodzenie nie ma co liczyć

--
Peter

Data: 2013-11-21 23:02:11
Autor: G Nowak
Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora
On 21/11/2013 22:02, Peter wrote:
  R.e.m.e.K napisa:>
> [...]
tak samo, tzn dalej bardzo si grzeje.

 > A nie przyszlo Ci do glowy, zeby zmienic gowniane chlodzenioe
fabryczne na
 > cos skuteczniejszego?

Kupiem komputer fabryczny i liczyem, e sprawdzili jego chodzenie
przy maksymalnym obcieniu. Trudno przypuszcza, e kto kupuje drogi
procesor eby potem pracowa na 'p gwizdka'. Niestety nabrali mnie.
Twj pomys byby dobry gdyby nie to,e ta g.. fabryka nie plombowaa
komputera.

A moglbys zdradzic coz to za model?

--
Pozdr

Data: 2013-11-22 00:41:45
Autor: Zakonspirowany
Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora
W dniu 21-11-2013 23:02, Peter pisze:
Niestety nabrali mnie.

Przed zakupem nie sprawdziłeś podzespołów drugoplanowych?
Wiem, zwykle patrzy się głównie na CPU, M/B, GPU, RAM i HDD.
Ale to raczej w przypadku budżetówek, gdzie chłodzenie nie gra większej roli.
Jednak, jako że już "po szkodzie", ja bym zerwał tę plombę, ale wcześniej poszukał w Internetach sposobu na jej odklejenie. Chyba, że to nie naklejka?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-22 10:18:39
Autor: \(c\)RaSz
Turbo Boost, Firma montująca nie wie przecież dokładnie jakie będzie miał potrzeby kupujący, więc klecą niejako na oślep. A w dodatku nie będą wrzucać do skrzynki zestawień "extremalnych", tudzież egzotycznych składników, czmperatura procesora

Użytkownik "Zakonspirowany" napisał w
:
:
[...]

kupujący, więc klecą niejako na oślep. No i nie będą przecież wrzucać do
skrzynki zestawień "extremalnych", tudzież egzotycznych składników, czegoś,
co większości użytkowników będzie na plaster... Firma musi wyjść na swoje,
i gdzie się tylko da, tam oszczędza - a dopóki nie przekroczy to granicy
śmieszności, jest nie tylko zrozumiałe, ale wręcz OK. Granica pomiędzy
oszczędnością a sknerzeniem - zbyt gruba nie jest! Niezbyt mocne chłodzenie
mieści się w tym "OK" - w ocenie większości odbiorców.

Gdybyś montował maszynę sam, to byś mógł ją "uszyć" doskonale pod własny
gust, tyle, że mogłoby Ci zabraknąć... wiedzy! - i rąbnął byś się na czymś
dla fachowca oczywistym. No ale wiedziałbyś, że potrzebujesz silniejszego
chłodzenia, tudzież na czym zasknerzyć możesz bezkarnie, a gdzie - wrzucić
podzespoły z wyższej półki. Dlatego przy jakichś nietypowych zastosowaniach
niezłym rozwiązaniem jest wybrać niszowego dostawcę sprzętu, podać mu
"specyfikację marzeń", i poprosić o korektę ewentualnych kalafiorów (typu:
słaby / zbyt mocny - zasilacz).

Zjawisko, że gdy wszystkie rdzenie pracują na full, to procesor jest zbyt
gorący, aby mógł się włączyć Hyper-Threading, - jest zrozumiałe, jak parę
razy wspomnieli inni.

: Jednak, jako że już "po szkodzie", ja bym zerwał tę plombę, ale
: wcześniej poszukał w Internetach sposobu na jej odklejenie. Chyba, że to
: nie naklejka?
:

Zanim zerwiesz plombę, to zadzwoń do ichniego serwisu, przecież jest całkiem
możliwe, że Ci wymienią chłodnicę na najbardziej wypasioną, jaką będą mieli
na półce, przy niezbyt wygórowanej opłacie za montaż. Zaś zysk extra będzie
taki, że zdemontowaną odliczą od ceny nowej, przy potrąceniu kilku procent -
sam rozumiesz: "opłata manipulacyjna".

Data: 2013-11-22 10:34:06
Autor: BartekK
W dniu 2013-11-22 10:18, (c)RaSz pisze:
[...]
Nie wiem gdzie ci ktoś cokolwiek zapłaci za boxowe chłodzenie intela, jeśli znasz - to podaj, ostatnio po 1zł sprzedawałem, byle ktoś to zabrał...

Data: 2013-11-22 21:40:59
Autor: qwerty
Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l6n9bg$sjf$1@mx1.internetia.pl...
Nie wiem gdzie ci ktoś cokolwiek zapłaci za boxowe chłodzenie intela, jeśli znasz - to podaj, ostatnio po 1zł sprzedawałem, byle ktoś to zabrał...

Ode mnie nawet za 1 zł nie poszedł (i to z procesorem).

Data: 2013-11-22 23:02:26
Autor: marfi

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:l6ofjg$bic$1usenet.news.interia.pl...
[...]

  A u mnie boxowe chłodzenie Intela działa na i3770 w obudowie Fractal Design Black Pearl bez problemów :)

--
marfi

Data: 2013-11-22 15:12:05
Autor: \(c\)RaSz
Turbo Boost, & moja pomyłka...

Ja, czyli "(c)RaSz" napisał(em)
w  _tytule_   wiadomości
co następuje:
Re: Turbo Boost, Firma montująca nie wie przecież _dokładnie_ jakie będzie
miał potrzeby kupujący, więc klecą niejako na oślep. A w dodatku nie będą
wrzucać do skrzynki zestawień "extremalnych", tudzież egzotycznych
składników, czmperatura procesora

Za ten długaśny tytuł przepraszam! - ot, nie te klawisze mi się wcisnęło... Podobno istnieje możliwość "wycofania" posta - czy ktoś wie, jak to się robi? Ale zapewne dotyczy to jedynie tych, które się wrzuciło poprzez odpowiednią stronę, a zaś z OuExpressu - nie da się...

Data: 2013-11-22 01:07:25
Autor: BartekK
W dniu 2013-11-21 23:02, Peter pisze:
> [...]

przy maksymalnym obciążeniu. Trudno przypuszczać, że ktoś kupuje drogi
procesor żeby potem pracować na 'pół gwizdka'. Niestety nabrali mnie.
Chłopie, pomyśl - to tak jakbyś kupił w salonie samochód, a potem pałował go na torze albo kręcił bączki i palił gumę pół dnia - i miał pretensje że dużo pali, przegrzewa się itd bo "nie przetestowali go przy maksymalnym obciążeniu". Żaden masowy produkt fabryczny nie jest projektowany "na maksymalne obciążenie" tylko na "statystyczne", takie jak można się spodziewać w typowym zastosowaniu.
Chłodzenie jest dobrane tak, żeby procesor ci się nie przegrzał (a tego nie robi, bo się nie wyłącza, nie zwalnia itp) - więc nie ma podstaw do reklamacji, działa zgodnie z założeniem. A że głośno chodzi? Normalne, jak mocno obciążony to mocno się grzeje, to głośno się chłodzi.

Chciałeś mieć i cicho i wydajnie, a tak się nie da (na "podstawowych" elementach), bo to tak jakbyś chciał samochód szybki i oszczędny równocześnie, więc kupił najmocniejszy silnik, pedałował non-stop-na-maks i miał pretensje że ci spala więcej niż podawali "średnie zużycie w mieście". TAK SIĘ NIE DA.

Twój pomysł byłby dobry gdyby nie to,że ta g.. fabryka nie plombowała
komputera.
Nie dość żeś źle dobrał procesor do zastosowania, źle dobrał chłodzenie do obciążenia, to jeszcze źle dobrałeś dostawcę/producenta całości. Trzeba było PRZED zakupem sięgać porady. Ale może cię stać na błędne decyzje...

Data: 2013-11-22 09:55:41
Autor: mappl
Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora
Żaden masowy produkt fabryczny nie jest projektowany "na maksymalne obciążenie" tylko na "statystyczne"

Statystycznie pies i człowiek mają trzy nogi. Typowe obciążenie procesora podczas obliczeń to 100%

Nie dość żeś źle dobrał procesor do zastosowania, źle dobrał chłodzenie do obciążenia, to jeszcze źle dobrałeś dostawcę/producenta całości.

Dlatego kupił gotowy produkt a nie składaka. A gotowy produkt okazał się marny.

Data: 2013-11-22 21:47:01
Autor: qwerty
Użytkownik "mappl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:528f1c12$0$2301$65785112@news.neostrada.pl...
Typowe obciążenie procesora podczas obliczeń to 100%

Nie zawsze.

Turbo Boost, Hyper-Threading, temperatura procesora