Data: 2016-11-13 08:48:29 | |
Autor: Bolko | |
Turbo czy nie turbo. | |
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)
Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km Przez dwa lata żona miała służbową Octavie czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :) Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł. Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł + robota. Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania Turbo? ps kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok liczę tylko co mi się bardziej opłaca |
|
Data: 2016-11-13 17:14:17 | |
Autor: Budzik | |
Turbo czy nie turbo. | |
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :) Zapewne to, ze jak bedziesz sie z turbina dobrze obchodził to moze nigdy nie bedziesz jej musiał naprawiac :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg |
|
Data: 2016-11-13 19:49:46 | |
Autor: ToMasz | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 13.11.2016 o 17:48, Bolko pisze:
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz miał auto bez dwumasy, bo padnie szybciej niż turbo. fap dpf też mogą Ci humor zepsuć. Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków. ToMasz |
|
Data: 2016-11-13 21:37:12 | |
Autor: Irokez | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-13 o 19:49, ToMasz pisze:
opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz miał auto fap, dpf w TSI??? -- Irokez |
|
Data: 2016-11-14 08:31:09 | |
Autor: Myjk | |
Turbo czy nie turbo. | |
Sun, 13 Nov 2016 19:49:46 +0100, ToMasz
opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz miał auto bez dwumasy, bo padnie szybciej niż turbo. Ale nie wszyscy lubią jeździć starymi, śmierdzącymi trutkami na ludzi. fap dpf też mogą Ci humor zepsuć. Szczególnie w turbobenzynie. Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków. Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę jazdy i wytrzymałość wielu innych elementów, oraz chronią ludzi przed toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu też ci zwisają... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-11-14 09:03:54 | |
Autor: Trybun | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-14 o 08:31, Myjk pisze:
Nie zbyt daleko idące wnioski? Niby dwumasa = mniejsze zużycie i inne oszczędności, a DPF to górskie powietrze z rury wydechowej? |
|
Data: 2016-11-14 12:11:35 | |
Autor: Budzik | |
Turbo czy nie turbo. | |
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...
Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków. Dwumasa? Hmm... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku". |
|
Data: 2016-11-14 14:11:02 | |
Autor: nadir | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-14 o 08:31, Myjk pisze:
Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę Pytanie, ile toksyn wprowadza się do wody i powietrza produkując te wynalazki? |
|
Data: 2016-11-15 21:06:09 | |
Autor: e-Shrek | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 14.11.2016 o 08:31, Myjk pisze:
toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu Wiesz porownujac od ilu lat ludzie weglem pala, a od ilu rak stal sie powaznym problemem, to chyba slaby zwiazek, choc nie twierdze, ze calkowicie nie masz racji. -- e-Shrek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-11-16 18:45:07 | |
Autor: m4rkiz | |
Turbo czy nie turbo. | |
On 2016-11-15 21:06, e-Shrek wrote:
Wiesz porownujac od ilu lat ludzie weglem pala, a od ilu rak stal sie z drugiej strony dawniej sie poprostu umieralo, teraz sie umiera 'na cos' |
|
Data: 2016-11-16 20:32:49 | |
Autor: e-Shrek | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 16.11.2016 o 18:45, m4rkiz pisze:
On 2016-11-15 21:06, e-Shrek wrote: A to juz od wieku denata zalezy ;) -- e-Shrek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-11-13 20:57:56 | |
Autor: cef | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-13 o 17:48, Bolko pisze:
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :) To wymień na ropniaka - zaoszczędzisz jeszcze więcej na przelocie 150kkm. Albo gaz jakiś. |
|
Data: 2016-11-13 22:01:25 | |
Autor: Scobowski | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 13.11.2016 o 20:57, cef pisze:
To wymień na ropniaka - zaoszczędzisz jeszcze więcej na przelocie 150kkm. Spytaj kogoś, kto wiekszośc przebiegu robi w mieście ;-) |
|
Data: 2016-11-15 21:07:54 | |
Autor: e-Shrek | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 13.11.2016 o 22:01, Scobowski pisze:
W dniu 13.11.2016 o 20:57, cef pisze: Robie. Z V6 przesiadlem sie na klekota. Obecnie drugiego. Kazdy kolejny pali mnie, choc ten sam model samochodu i pojemnosc silnika :) Z awaryjnoscia tez coraz lepiej. -- e-Shrek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-11-14 09:02:50 | |
Autor: Trybun | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-13 o 17:48, Bolko pisze:
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :) Zdecydowanie turbo. Tylko co to może mieć wspólnego z oszczędnościami na paliwie? Jak widać Seat i Octavia to dwa zupełnie inne silniki, a więc z czego pomysł że to turbo robi różnicę na korzyść w spalaniu? |
|
Data: 2016-11-14 13:41:16 | |
Autor: J.F. | |
Turbo czy nie turbo. | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82ce6e09-1814-4763-b03c-5c729d5bc0cb@googlegroups.com...
Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :) IMO to do d* taki rachunek. Turbina wcale nie musi sie zepsuc. Ani tylko raz zepsuc. Ani tylko turbina. Porownujesz jakiegos starego strucla z nowoczesnym silnikiem. Ktory juz przy zakupie znacznie drozej kosztuje. To raczej policz ile kosztuje taka jedna Octavia, a ile trzy stare seaty. Bo zakladam, ze 50 tys to nich przejedziesz, a potem roznie moze byc. kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok Mnie sie tam bardziej oplaca miec 140 KM pod pedalem ... aczkolwiek juz pare razy wybralem oszczedniejszy silnik :-) Malucha sobie kup. Choc prawde mowiac, to ciekaw jestem czy dzis to nadal oplacalne auto - za czesto trzeba bylo naprawiac :-) J. |
|
Data: 2016-11-14 23:04:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 2016-11-14 o 13:41, J.F. pisze:
Malucha sobie kup. Przy zamiłowaniu do dłubania, to już lepiej Granadę. :P Tam można wiele rzeczy zrobić na poboczu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-11-15 10:30:06 | |
Autor: J.F. | |
Turbo czy nie turbo. | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0dcch$n46$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2016-11-14 o 13:41, J.F. pisze: Malucha sobie kup. Przy zamiłowaniu do dłubania, to już lepiej Granadę. :P W maluchu nawet wiecej. Tylko ze ... granada nie jest oszczednym autem, a maluch tak :-) A w ramach dlubania mozna mission impossible zrobic, czyli zagazowac malucha :-) J. |
|
Data: 2016-11-15 19:40:59 | |
Autor: LEPEK | |
Turbo czy nie turbo. | |
W dniu 15.11.2016 o 10:30, J.F. pisze:
Tylko ze ... granada nie jest oszczednym autem, a maluch tak :-) Zależy, jak na to spojrzeć. Bo spalanie 6-7 l/100 km z pojemności 652 ccm i w nadwoziu o wymiarach, wadze i wygodzie lata świetlne mniejszych od Granady nie jest żadnym dobrym wynikiem. Części tanie, ale chyba coraz trudniej dostępne. Remont silnika co 70-100 kkm. Padające drobiazgi, korozja... A w ramach dlubania mozna mission impossible zrobic, czyli zagazowac Da się, da. Tak samo, jak do Garbusów - parownik ogrzewany olejem, butla na kanapie. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2016-11-15 00:49:35 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Turbo czy nie turbo. | |
-- Turbina wcale nie musi sie zepsuc. Ani tylko raz zepsuc. Ani tylko turbina.
jak przy 60KM wyciaga 9L/100km to zalozenie ze wykonczy turbinke w sporo ciezszym aucie wcale nie musi byc bledne ... i prawda moze ja wykonczyc wiecej niz raz :-) P. |