Data: 2011-10-22 01:04:44 | |
Autor: Janek | |
Turbo diesel czy turbo benzyna | |
Witajcie. Planuje zakup autka. Rozpatrujê za i przeciw silników diesla i
benzyny. Pomijaj±c koszt zakupu i spalania paliwa, to chcia³bym zapytaæ o zalety i wady w/w silników. Czyta³em ¿e obecne diesle nie s± tak trwa³e i niezawodne jak kiedy¶. Nie robi siê ju¿ silników które przejad± milion kilometrów. Ale z drugiej strony czy turbo-benzyna jest równie trwa³a co benzynowy silnik bez do³adowania ? [to nie jest pytanie retoryczne - proszê o odpowied¼] Co bêdzie trwalsze: TD czy TB (zak³adaj±c zalecan± przez producenta eksploatacjê) ? Konkretnie chodzi o silniki VV 2.0 TFSI (180 koni, lub 1.8 160 koni) oraz 2.0 TDI (170 koni lub 143 koni) Samochód bêdzie z drugiej rêki, wiêc ewentualna awaryjno¶æ bêdzie mieæ znaczenie. O ile jestem w stanie przekalkulowaæ koszt paliwa w obu silnikach, o tyle koszt przegl±dów/napraw itp ju¿ nie... Proszê zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowied¼ choæby n.t. jednego z w/w silników. -- |
|
Data: 2011-10-22 14:18:44 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
Turbo diesel czy turbo benzyna | |
U¿ytkownik "Janek" < Konkretnie chodzi o silniki VV 2.0 TFSI (180 koni, lub 1.8 160 koni) oraz 2.0 Nawet dziewczyny wiedz±, ¿e niemiecki silnik jest niemiecki i potrzebuje oleju do niemieckiego silnika, paliwa do niemieckiego silnika i musi je¼dziæ po niemieckich drogach. |
|
Data: 2011-10-22 16:08:19 | |
Autor: to | |
Turbo diesel czy turbo benzyna | |
begin Janek
Proszę zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowiedź choćby n.t. jednego z 100x już było. W dieslu trwalszy jest silnik jako taki, ale za to potrafią paść wtryski czy pompa, które w przypadku diesla są droższe, a i ryzyko awarii większe. Dwumasa też pada częściej w dieslu. Z kolei silnik benzynowy sam w sobie jest delikatniejszy, ale trzeba go raczej mocno katować, żeby padł przy sensownym przebiegu, ew. przegrzać czy jeździć bez ciśnienia oleju. W obu potrafi paść oczywiście turbo. Poza tym diesel zasadniczo mniej pali, czemu sprzyja także charakterystyka tych silników, która zniechęca raczej do kręcenia pod odcięcie. Generalnie jak wolisz mniejsze spalanie, ale za to większe ryzyko sporego, jednorazowego wydatku, a przy tym lubisz jeździć na niskich obrotach, to kup diesla. Jak lubisz jeździć dynamicznie, na wyższych obrotach to kup benzynowy, bo diesel się do tego w ogóle nie nadaje. Ja bym kupił benzynowy, ale z drugiej strony bez sensu kupić benzynowy i jeździć nim jak dieslem, na niskich obrotach, bo efekt jest taki, że wtedy gorzej jedzie niż diesel i więcej pali. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-22 17:07:39 | |
Autor: Lewis | |
Turbo diesel czy turbo benzyna | |
W dniu 2011-10-22 01:04, Janek pisze:
Witajcie. Planuje zakup autka. Rozpatruję za i przeciw silników diesla i Ja bym brał TB... po raz kolejny ;) Najdroższym elementem w moim silniku jest turbo za 1500zł, nie ma dwumasy nie ma wtryskiwaczy za chore pieniądze, silnik nie pracuje tak że wstyd odpalać, nie hałasuje, moment obrotowy ma "trochę" szerzej dostępny niż w dieslu a więc dużo przyjemniej się jedzie niż TD. Jeśli chodzi o zużycie paliwa w sumie to jest zbliżone, do tego można jeszcze gaz wstawić jak ktoś naprawdę dużo jeździ. Jak dla mnie z tych dwóch to zdecydowanie TB. A biorąc pod uwagę to że gustujesz tylko w koncernie VAG to silnik 2.0TDI bym odpuścił. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |