Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Turbo disiel a spalanie

Turbo disiel a spalanie

Data: 2011-02-09 13:06:43
Autor: MW
Turbo disiel a spalanie

Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iitvqq$b8u$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?

Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych siłą Coriolisa.

MW

Data: 2011-02-09 13:09:28
Autor: Wangog
Turbo disiel a spalanie
W dniu 2011-02-09 13:06, MW pisze:

Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:iitvqq$b8u$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie
mieszanka paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila
silnik spalinami oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy
paliwa?

Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych
siłą Coriolisa.

Chyba sie zakrecilem...
Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia...
Czy tak?

Data: 2011-02-09 13:16:12
Autor: Franc
Turbo disiel a spalanie
Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:09:28 +0100, Wangog napisał(a):

Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych
siłą Coriolisa.

Chyba sie zakrecilem...
Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia...
Czy tak?

To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów
w prawo albo w lewo.

--
Franc

Data: 2011-02-09 12:19:48
Autor: Waldek Godel
Turbo disiel a spalanie
Dnia Wed, 9 Feb 2011 13:16:12 +0100, Franc napisał(a):

To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów
w prawo albo w lewo.

nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!!
Przecież on pytał o turbo kisiel..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2011-02-09 15:46:35
Autor: Michał Gut
Turbo disiel a spalanie
nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!!
Przecież on pytał o turbo kisiel..
dyszel nie kisiel
dyszel od woza:)

Data: 2011-02-09 13:16:13
Autor: Cavallino
Turbo disiel a spalanie
Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia...

Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika.
Czystego powietrza, nie spalin.

Data: 2011-02-09 13:40:46
Autor: J.F.
Turbo disiel a spalanie
On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia...

Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika.
Czystego powietrza, nie spalin.

Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza. Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
tej samej mocy. J.

Data: 2011-02-10 11:56:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
Turbo disiel a spalanie
On 2011-02-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika.
Czystego powietrza, nie spalin.

Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.

Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza. Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
tej samej mocy.

Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik
o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił
przy mniejszym obciążeniu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-02-10 16:23:57
Autor: J.F.
Turbo disiel a spalanie
On Thu, 10 Feb 2011 11:56:11 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-02-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika.
Czystego powietrza, nie spalin.

Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.

Ale EGR i tak jest i doplywa brudne powietrze :-)

J.

Data: 2011-02-10 18:23:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
Turbo disiel a spalanie
On 2011-02-10, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika.
Czystego powietrza, nie spalin.

Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR.

Ale EGR i tak jest i doplywa brudne powietrze :-)

W samochodzie z obydwoma silnikami są również hamulce. Może zaczniesz
się rozpisywać o pompie wspomagania? Też nic nie wyjaśni w temacie
działania turbo...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-02-09 15:01:06
Autor: CeSaR
Turbo disiel a spalanie
Chyba sie zakrecilem...
Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia...

Spoko. Wszystko jest tak jak opisałeś. Turbina bierze spaliny i znów je spala i znów bierze spaliny (ale już czystsze) i znów spala itd.
Jak już spaliny są krystalicznie czyste to wtedy na chwilkę turbina się wyłącza, bierze paliffko i całość zaczyna się od nowa.
Z tego powodu silnik turbodiesla jest oszczędny bo pobiera paliwo tylko co jakiś czas. I idealnie nadaje się do miasta gdzie spalin w samym powietrzu jest tyle, że można jeździć i jeździć.

C

Turbo disiel a spalanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona