Data: 2011-02-09 13:06:43 | |
Autor: MW | |
Turbo disiel a spalanie | |
UĹźytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iitvqq$b8u$1inews.gazeta.pl... Witam Tak wĹasnie jest, moc silnika zaĹ bierze siÄ z magnetyzerĂłw napÄdzanych siĹÄ Coriolisa. MW |
|
Data: 2011-02-09 13:09:28 | |
Autor: Wangog | |
Turbo disiel a spalanie | |
W dniu 2011-02-09 13:06, MW pisze:
Chyba sie zakrecilem... Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia... Czy tak? |
|
Data: 2011-02-09 13:16:12 | |
Autor: Franc | |
Turbo disiel a spalanie | |
Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:09:28 +0100, Wangog napisał(a):
Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów w prawo albo w lewo. -- Franc |
|
Data: 2011-02-09 12:19:48 | |
Autor: Waldek Godel | |
Turbo disiel a spalanie | |
Dnia Wed, 9 Feb 2011 13:16:12 +0100, Franc napisał(a):
To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!! Przecież on pytał o turbo kisiel.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2011-02-09 15:46:35 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbo disiel a spalanie | |
nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!!dyszel nie kisiel dyszel od woza:) |
|
Data: 2011-02-09 13:16:13 | |
Autor: Cavallino | |
Turbo disiel a spalanie | |
UĹźytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:
Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do spalenia... DokĹadniej to spaliny tylko napÄdzajÄ turbinÄ, a ona powoduje dopĹyw wiÄkszej iloĹci powietrza do silnika. Czystego powietrza, nie spalin. |
|
Data: 2011-02-09 13:40:46 | |
Autor: J.F. | |
Turbo disiel a spalanie | |
On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> napisał w wiadomości news: Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami. Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza". Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza. Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o tej samej mocy. J. |
|
Data: 2011-02-10 11:56:11 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Turbo disiel a spalanie | |
On 2011-02-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika. Ale on się pytał o działanie turbosprężarki, a nie zaworu EGR. Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza". Przede wszystkim turbo podnosi moc maksymalną, czyli można zrobić silnik o tej samej mocy i dużo mniejszej pojemności - a taki będzie mniej palił przy mniejszym obciążeniu. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-02-10 16:23:57 | |
Autor: J.F. | |
Turbo disiel a spalanie | |
On Thu, 10 Feb 2011 11:56:11 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-02-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale EGR i tak jest i doplywa brudne powietrze :-) J. |
|
Data: 2011-02-10 18:23:36 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Turbo disiel a spalanie | |
On 2011-02-10, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ większej ilości powietrza do silnika. W samochodzie z obydwoma silnikami są również hamulce. Może zaczniesz się rozpisywać o pompie wspomagania? Też nic nie wyjaśni w temacie działania turbo... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-02-09 15:01:06 | |
Autor: CeSaR | |
Turbo disiel a spalanie | |
Chyba sie zakrecilem... Spoko. Wszystko jest tak jak opisałeś. Turbina bierze spaliny i znów je spala i znów bierze spaliny (ale już czystsze) i znów spala itd. Jak już spaliny są krystalicznie czyste to wtedy na chwilkę turbina się wyłącza, bierze paliffko i całość zaczyna się od nowa. Z tego powodu silnik turbodiesla jest oszczędny bo pobiera paliwo tylko co jakiś czas. I idealnie nadaje się do miasta gdzie spalin w samym powietrzu jest tyle, że można jeździć i jeździć. C |