Data: 2011-02-09 13:17:34 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Turbo disiel a spalanie | |
W dniu 2011-02-09 13:03, Wangog pisze:
WitamZaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik powietrzem. Tym samym powietrzem, które jest zasysane przez silnik przy niskich obrotach, gdy zawór w turbinie kieruje spaliny z powrotem do układu wydechowego, a nie na łopatki wirnika. Turbina składa się z części gorącej, gdzie siła pochodzi od przepływu spalin i strony zimnej, gdzie ciśnienie jest generowane przez turbinę. Mit o oszczędności paliwa przy jeździe z niskimi obrotami silnika schowaj pod poduszkę. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-09 15:04:35 | |
Autor: omega_fan | |
Turbo disiel a spalanie | |
Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik O nie nie. Turbina jest zasilana spalinami, a powietrze do silnika tłoczy sprężarka. Obie te maszyny są elementami _turbosprężarki_. Nauczcie się ludzie w końcu! |
|
Data: 2011-02-09 15:18:42 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Turbo disiel a spalanie | |
W dniu 2011-02-09 15:04, omega_fan pisze:
Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik Myślisz, że autor wątku sposób zrozumie, co masz na myśli? Przecież dla niego w turbo dieslu jest turbina, a nie turbosprężarka. Fakt, mogłem wziąć słowo turbina w cudzysłów. Zresztą w drugiej części wypowiedzi doprecyzowałem, że "turbina" jest "dwuelementowa", więc nijak to się ma do encyklopedycznej definicji turbiny. Dla ułatwienia przekazu przyjąłem skrót myślowy - turbina > turbosprężarka. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-09 15:09:00 | |
Autor: J.F. | |
Turbo disiel a spalanie | |
On Wed, 09 Feb 2011 13:17:34 +0100, "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek"
Zaraz Ciê zjedz±. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik powietrzem. Tym samym powietrzem, które jest zasysane przez silnik przy niskich obrotach, gdy zawór w turbinie kieruje spaliny z powrotem do uk³adu wydechowego, a nie na ³opatki wirnika. Turbina sk³ada siê z czê¶ci gor±cej, gdzie si³a pochodzi od przep³ywu spalin i strony zimnej, gdzie ci¶nienie jest generowane przez turbinê. Mit o oszczêdno¶ci paliwa przy je¼dzie z niskimi obrotami silnika schowaj pod poduszkê. http://www081.thinkquest.dk/physics1.htm Ale to benzyniak - wykresy dla turbodiesla sa inne. Niestety dosc trudno dostepne. A jednak sa http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps dla starego 1.9TDI optymalne obroty ~1500-2000 rpm J. |