Data: 2011-05-16 11:33:14 | |
Autor: Micha³ Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby sie nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na 1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary i nie bede katowal jej dalej. przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka sila to powinno dac sie obrocic? -- -- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- - Zdeklarowany fiaciarz:) |
|
Data: 2011-05-16 11:38:26 | |
Autor: marek | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
z jaka sila to powinno dac sie obrocic? u mnie lata luzno jak zyd po pustym sklepie. |
|
Data: 2011-05-16 11:40:10 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 11:33, Michał Gut pisze:
czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zebyNapisz jeszcze raz o co Ci chodzi bo mieszasz przepustnice zawory turbinę w jedną papkę i ciężko zorientować się o co Ci chodzi ale domyślam się że chodzi Ci o "waste gate". Powiedz jeszcze jakie to auto i jaki silnik, dobrze by było model turbiny. Przy seryjnych ustawieniach cięgno od WG powinieneś dać rady normalnie ręką popchnąć. Jak będzie ustawione za twardo będziesz miał za duże doładowanie bazowe. Sam wymieniałeś turbo czy ktoś to robił, jesteś pewny że nie ruszałeś cięgna WG? Wszystkie podciśnienia sterowania do turbo podłączyłeś poprawnie? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-16 11:53:05 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnÄ™ ale byly tam 2 wersje. jedna ze zmienna geometriÄ… a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem, cięgna również. demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego zakladu zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca sie na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod obciazeniem. dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max. mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak jest cisnienie wlasciwe |
|
Data: 2011-05-16 12:20:00 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Użytkownik "Michał Gut" czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max. Mam co prawda inny silnik, bo 1,9 (ale również fiat), ale turbinka to staruje tak gdzieś w okolicach 1,3 - 1,5 - przynajmniej tak to słychać jak silnik jeszcze zimny |
|
Data: 2011-05-16 12:21:29 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej.
|
|
Data: 2011-05-16 12:28:42 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Użytkownik "Michał Gut" ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej. No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ? Pozdrawiam |
|
Data: 2011-05-16 12:32:30 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ? Już sobie doczytałem - te typy tak mają :) Pozdrówki |
|
Data: 2011-05-16 13:41:02 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
juz wiadomo dlaczego mi sie zakres lapania turbo przesunal....
patrz post w odpowiedzi na lewisa .... |
|
Data: 2011-05-16 12:31:17 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 11:53, Michał Gut pisze:
Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnę ale byly tam 2 wersje. jedna Czyli dobrze założyłem że chodziło Ci o WG. Jeżeli podciśnień faktycznie nie ruszałeś i są podłączone poprawnie do turbiny pozostaje tylko sterowanie WG. Powinien on dać się normalnie ręką popchnąć (z lekką siłą ale bez poważnych oporów), wyczyść go dobrze, rozruszaj. Wygląda jakby był zabrudzony, przytarty i reagował losowo. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-16 13:40:34 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure turbo-intercooler....
otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do konca... stan obecny to rura dyndajÄ…ca sobie na jednej srubie. cale cisnienie spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka. jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to". echhhh................. |
|
Data: 2011-05-16 05:17:35 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
On 16 Maj, 13:40, Micha³ Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-05-16 19:10:05 | |
Autor: Micha³ Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P
nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu |
|
Data: 2011-05-16 19:39:21 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;) 1.7bara Boost to już gruuubo. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-16 20:58:38 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze:
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:Przy 1,7 bara miałby już na 1500% "notlauf" z powodu przeładowania ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-05-16 21:02:29 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 20:58, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze: Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-16 21:55:29 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec.
po skreceniu zrobilem mu pomiary na jalowym i przy palowaniu. .....czujka doladowania w skrajnym momencie pokazala niecale 2,4 bara (czujka pokazuje bezwzgledne cisnienie - na jalowych obrotach pokazuje lekkie podcisnienie wzgledem atm). i teraz zglupialem bo dalbym sobie jaja uciac ze turbo mialo wczesniej 1,3 1,35 bara bezwzglednie. natomiast teraz ma takiego kopa ze beret musialem lapac;) pytanie bo zglupialem... mam przeladowane turbo czy wczesniej mialem spieprzone? ecu nie pokazuje nic ze za duze cisnienie... :) |
|
Data: 2011-05-17 00:13:21 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 21:55, Michał Gut pisze:
skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec. Gdyby miało 2.4bara ponad atmosferyczne nie wytrzymałyby przewody do IC, któryś zaraz by się urwał. Nie wiem jak tam jest w punto ale większość sterowników pokazuje ciśnienie w kolektorze a więc atm plus to co nadmucha turbo więc z tego co mówisz pasowałoby niecałe 2400 minus 1025 to masz 1.37... Może w końcu zaczął jechać tak jak powinien ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-17 00:24:16 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
to masz 1.37... no teraz sie jedzie przyjemniej:) rozpedza sie jak nigdy dotad, a biorac pod uwage ze lekki (nie ma zadnych kanap czy innych pierdół z tylu, pol baku to mysle ze z 50kg lzejszy (van). chyba na tym poprzestane i najwyzej zabije turbo jesli leci na overboost:) czego sie nie robi dla odrobiny przyjemnosci z jazdy;) |
|
Data: 2011-05-17 00:28:29 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-17 00:24, Michał Gut pisze:
to masz 1.37... Hehe, to nie ciśnij go ciągle do deski jak na jakimś rajdzie, jak będziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak będzie żwawiej jechać niż dotychczas ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-17 00:43:08 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Hehe, to nie ciśnij go ciągle do deski jak na jakimś rajdzie, jak będziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak będzie żwawiej jechać niż dotychczas ;) e no nie cisne go ciagle do deski ale czasami lubie.... z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty łeb. jezdze wolniej ale za to dynamicznie. hamulce i gaz traktuje prawie zero-jedynkowo ;P jutro wezme go do pracy i zobacze jak sie bedzie spisywac w drodze:P |
|
Data: 2011-05-17 09:00:58 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Użytkownik "Michał Gut" < z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty łeb. Chyba nie myślisz, że tylko Ty tak miałeś, musiał byś mnie widzieć mającego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :) |
|
Data: 2011-05-17 09:31:11 | |
Autor: Michał Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
Chyba nie myślisz, że tylko Ty tak miałeś, musiał byś mnie widzieć mającego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :) heh no myslalem ze ja bylem z tych glupszych. dobrze ze z wiekiem przechodzi:P choc nie do konca:o) |
|
Data: 2011-05-18 02:16:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
On 2011-05-16, Micha³ Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P -- Pozdrawiam, Krzysiek Kie³czewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ |
|
Data: 2011-05-18 11:46:51 | |
Autor: Micha³ Gut | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P lol no tak:) ale dynamika w tym jest:))) ma swiatlach nie zastanawiam sie czy ten zielony to juz odpowiedni odcien czy trzeba poczekac na "zielon± ³±kê" czy mo¿e to bêdzie kolor "soczysta trawa" a mo¿e "dêbowy las w cieniu" ;) |
|
Data: 2011-05-16 22:15:33 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze:
Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;) Ale masz raczej dłubnięty soft ;P i przestawiony limit :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-05-17 00:16:05 | |
Autor: Lewis | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-16 22:15, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze: Oj tam oj tam ;P Swoją drogą bez przestawiania limitu a tylko zdejmując przewód od sterowania turbiną chodzi do 1.2-1.3 bez żadnego CEL -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-17 19:47:52 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego | |
W dniu 2011-05-17 00:16, Lewis pisze:
Oj tam oj tam ;P1,2 to potrafi nabić w zwykłym 1,9 TDI na VP37 - przynajmniej tak ma moje ALE. Pozdrawiam ! |
|