Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Data: 2011-05-16 11:33:14
Autor: Micha³ Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby sie nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na 1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary i nie bede katowal jej dalej.

przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka sila to powinno dac sie obrocic?

--
-- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- -
Zdeklarowany fiaciarz:)

Data: 2011-05-16 11:38:26
Autor: marek
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
z jaka sila to powinno dac sie obrocic?

u mnie lata luzno jak zyd po pustym sklepie.

Data: 2011-05-16 11:40:10
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 11:33, Michał Gut pisze:
czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby
sie nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na
1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary
i nie bede katowal jej dalej.

przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na
nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka
sila to powinno dac sie obrocic?

Napisz jeszcze raz o co Ci chodzi bo mieszasz przepustnice zawory turbinę w jedną papkę i ciężko zorientować się o co Ci chodzi ale domyślam się że chodzi Ci o "waste gate".
Powiedz jeszcze jakie to auto i jaki silnik, dobrze by było model turbiny. Przy seryjnych ustawieniach cięgno od WG powinieneś dać rady normalnie ręką popchnąć. Jak będzie ustawione za twardo będziesz miał za duże doładowanie bazowe. Sam wymieniałeś turbo czy ktoś to robił, jesteś pewny że nie ruszałeś cięgna WG? Wszystkie podciśnienia sterowania do turbo podłączyłeś poprawnie?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-16 11:53:05
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnÄ™ ale byly tam 2 wersje. jedna ze zmienna geometriÄ… a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem, cięgna również.
demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego zakladu zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca sie na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod obciazeniem. dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo
czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max.
mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak jest cisnienie wlasciwe

Data: 2011-05-16 12:20:00
Autor: Przemysław Czaja
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Użytkownik "Michał Gut"

czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a wczesniej od 2-2,5 max.

Mam co prawda inny silnik, bo 1,9 (ale również fiat), ale turbinka to staruje tak gdzieś w okolicach 1,3 - 1,5 - przynajmniej tak to słychać jak silnik jeszcze zimny

Data: 2011-05-16 12:21:29
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej.

Data: 2011-05-16 12:28:42
Autor: Przemysław Czaja
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Użytkownik "Michał Gut"

ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje wczesniej.

No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

Pozdrawiam

Data: 2011-05-16 12:32:30
Autor: Przemysław Czaja
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Użytkownik "Przemysław Czaja"

No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

Już sobie doczytałem - te typy tak mają :)

Pozdrówki

Data: 2011-05-16 13:41:02
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
juz wiadomo dlaczego mi sie zakres lapania turbo przesunal....
patrz post w odpowiedzi na lewisa
....

Data: 2011-05-16 12:31:17
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 11:53, Michał Gut pisze:
Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnÄ™ ale byly tam 2 wersje. jedna
ze zmienna geometriÄ… a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem,
cięgna również.
demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego
zakladu zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o
ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca
sie na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod
obciazeniem. dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo
czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a
wczesniej od 2-2,5 max.
mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak
jest cisnienie wlasciwe


Czyli dobrze założyłem że chodziło Ci o WG. Jeżeli podciśnień faktycznie nie ruszałeś i są podłączone poprawnie do turbiny pozostaje tylko sterowanie WG. Powinien on dać się normalnie ręką popchnąć (z lekką siłą ale bez poważnych oporów), wyczyść go dobrze, rozruszaj. Wygląda jakby był zabrudzony, przytarty i reagował losowo.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-16 13:40:34
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure turbo-intercooler....

otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do konca...
stan obecny to rura dyndajÄ…ca sobie na jednej srubie. cale cisnienie spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka.
jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to".

echhhh.................

Data: 2011-05-16 05:17:35
Autor: Czarek Daniluk
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
On 16 Maj, 13:40, Micha³ Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na
turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk
podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure
turbo-intercooler....

otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko
waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo
odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do
konca...
stan obecny to rura dyndaj±ca sobie na jednej srubie. cale cisnienie
spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko
dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza
bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze
czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka.
jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to".

echhhh.................

a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-16 19:10:05
Autor: Micha³ Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

Data: 2011-05-16 19:39:21
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-16 20:58:38
Autor: Czarek Daniluk
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze:
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

Przy 1,7 bara miałby już na 1500% "notlauf" z powodu przeładowania ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-16 21:02:29
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 20:58, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-05-16 19:39, Lewis pisze:
W dniu 2011-05-16 19:10, Michał Gut pisze:
a nie 700mbar + 1000 atmosferycznego ?? :P



nie wyem czy on dodaje czy mierzy bezwzglednie. odczytywalem z ecu

To zapewne masz boost plus atmosferyczne ;)
1.7bara Boost to już gruuubo.

Przy 1,7 bara miałby już na 1500% "notlauf" z powodu przeładowania ;)

Pozdrawiam !

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-16 21:55:29
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec.

po skreceniu zrobilem mu pomiary na jalowym i przy palowaniu.

.....czujka doladowania w skrajnym momencie pokazala niecale 2,4 bara (czujka pokazuje bezwzgledne cisnienie - na jalowych obrotach pokazuje lekkie podcisnienie wzgledem atm).
i teraz zglupialem bo dalbym sobie jaja uciac ze turbo mialo wczesniej 1,3 1,35 bara bezwzglednie.
natomiast teraz ma takiego kopa ze beret musialem lapac;)

pytanie bo zglupialem... mam przeladowane turbo czy wczesniej mialem spieprzone?
ecu nie pokazuje nic ze za duze cisnienie...

:)

Data: 2011-05-17 00:13:21
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 21:55, Michał Gut pisze:
skrecilem i niespodzianka... i sam juz nie wiem co o tym myslec.

po skreceniu zrobilem mu pomiary na jalowym i przy palowaniu.

....czujka doladowania w skrajnym momencie pokazala niecale 2,4 bara
(czujka pokazuje bezwzgledne cisnienie - na jalowych obrotach pokazuje
lekkie podcisnienie wzgledem atm).
i teraz zglupialem bo dalbym sobie jaja uciac ze turbo mialo wczesniej
1,3 1,35 bara bezwzglednie.
natomiast teraz ma takiego kopa ze beret musialem lapac;)

pytanie bo zglupialem... mam przeladowane turbo czy wczesniej mialem
spieprzone?
ecu nie pokazuje nic ze za duze cisnienie...

:)

Gdyby miało 2.4bara ponad atmosferyczne nie wytrzymałyby przewody do IC, któryś zaraz by się urwał. Nie wiem jak tam jest w punto ale większość sterowników pokazuje ciśnienie w kolektorze a więc atm plus to co nadmucha turbo więc z tego co mówisz pasowałoby niecałe 2400 minus 1025 to masz 1.37...
Może w końcu zaczął jechać tak jak powinien ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-17 00:24:16
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
to masz 1.37...
Może w końcu zaczął jechać tak jak powinien ;)

no teraz sie jedzie przyjemniej:)
rozpedza sie jak nigdy dotad, a biorac pod uwage ze lekki (nie ma zadnych kanap czy innych pierdół z tylu, pol baku to mysle ze z 50kg lzejszy (van).
chyba na tym poprzestane i najwyzej zabije turbo jesli leci na overboost:) czego sie nie robi dla odrobiny przyjemnosci z jazdy;)

Data: 2011-05-17 00:28:29
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-17 00:24, Michał Gut pisze:
to masz 1.37...
Może w końcu zaczął jechać tak jak powinien ;)

no teraz sie jedzie przyjemniej:)
rozpedza sie jak nigdy dotad, a biorac pod uwage ze lekki (nie ma
zadnych kanap czy innych pierdół z tylu, pol baku to mysle ze z 50kg
lzejszy (van).
chyba na tym poprzestane i najwyzej zabije turbo jesli leci na
overboost:) czego sie nie robi dla odrobiny przyjemnosci z jazdy;)

Hehe, to nie ciśnij go ciągle do deski jak na jakimś rajdzie, jak będziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak będzie żwawiej jechać niż dotychczas ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-17 00:43:08
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Hehe, to nie ciśnij go ciągle do deski jak na jakimś rajdzie, jak będziesz go traktować ulgowo to mniej spali a i tak będzie żwawiej jechać niż dotychczas ;)

e no nie cisne go ciagle do deski ale czasami lubie....
z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty Å‚eb.

jezdze wolniej ale za to dynamicznie. hamulce i gaz traktuje prawie zero-jedynkowo ;P
jutro wezme go do pracy i zobacze jak sie bedzie spisywac w drodze:P

Data: 2011-05-17 09:00:58
Autor: Przemysław Czaja
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Użytkownik "Michał Gut" <

z wiekiem mi przeszlo... jak sobie przypominam jak jezdzilem 5 czy 10 lat temu (mam 29) to nic tylko wziac kija i przejechac przez pusty Å‚eb.

Chyba nie myślisz, że tylko Ty tak miałeś, musiał byś mnie widzieć mającego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :)

Data: 2011-05-17 09:31:11
Autor: Michał Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
Chyba nie myślisz, że tylko Ty tak miałeś, musiał byś mnie widzieć mającego 25 lat i Golfa GTi, to dopiero był idiotyzm :)

heh
no myslalem ze ja bylem z tych glupszych. dobrze ze z wiekiem przechodzi:P choc nie do konca:o)

Data: 2011-05-18 02:16:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
On 2011-05-16, Micha³ Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

jezdze wolniej ale za to dynamicznie. hamulce i gaz traktuje prawie zero-jedynkowo ;P

To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-18 11:46:51
Autor: Micha³ Gut
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
To nie "dynamicznie" tylko "nerwowo" :-P

lol no tak:) ale dynamika w tym jest:))) ma swiatlach nie zastanawiam sie czy ten zielony to juz odpowiedni odcien czy trzeba poczekac na "zielon± ³±kê" czy mo¿e to bêdzie kolor "soczysta trawa" a mo¿e "dêbowy las w cieniu" ;)

Data: 2011-05-16 22:15:33
Autor: Czarek Daniluk
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze:

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)


Ale masz raczej dłubnięty soft ;P i przestawiony limit :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-17 00:16:05
Autor: Lewis
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-16 22:15, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-05-16 21:02, Lewis pisze:

Oj tam ja mam 1.5bara i nie ma problemów ;) przy 1.7bara też by latał ;)


Ale masz raczej dłubnięty soft ;P i przestawiony limit :)

Pozdrawiam !

Oj tam oj tam ;P
Swoją drogą bez przestawiania limitu a tylko zdejmując przewód od sterowania turbiną chodzi do 1.2-1.3 bez żadnego CEL

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-17 19:47:52
Autor: Czarek Daniluk
Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
W dniu 2011-05-17 00:16, Lewis pisze:

Oj tam oj tam ;P
Swoją drogą bez przestawiania limitu a tylko zdejmując przewód od
sterowania turbiną chodzi do 1.2-1.3 bez żadnego CEL

1,2 to potrafi nabić w zwykłym 1,9 TDI na VP37 - przynajmniej tak ma moje ALE.

Pozdrawiam !

Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona