Turcja - euro czy bankomaty na miejscu?

Data: 2010-08-23 05:10:17
Autor: Rafal M
Turcja - euro czy bankomaty na miejscu?
Witam

Moze ktos ostatnio byl i zasugeruje.
Na urlop do Turcji lepiej pojechac z euro (i nimi placic lub na
miejscu wymienic na liry tureckie) czy wyplacac na biezaco liry z
bankomatu?
Karta ktora bym to robil to VE dbnet (wiec bez kosztow wyplaty w
bankomacie) - tylko kurs DB Banku + prowizja Visy.

Co jest korzystniejsze?
Jak wyglada sprawa z platnosciami  KK na miejscu (sklepy, wycieczki
fakultatywne, knajpy itd)?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-08-23 18:08:20
Autor: kombek
[...]

Byłem w Turcji 2 lata temu ale nie ma chyba wielkich różnic niż obecnie a nawet
dla nas lepiej. Generalnie korzystaliśmy z bankomatów ,braliśmy liry tureckie
/chociaż w bankomatach można pobierać dolce i eurasy/ moim zdaniem najlepiej
płacić walutą kraju w,którym się przebywa. Bobrze jest mieć troszkę dolców na
napiwki i drobne usługi. Z kartami /a byliśmy na objazdówce/ nigdzie nie było
problemu , jak tylko jest terminal to śmało można płacić. W bankomatach są
komunikaty w jęz angielskim a warto wiedzieć że daje kasę a potem jest komunikat
czy chcemy jeszcze przeprowadzić jakieś operacje klikamy nie i daje kartę.
Stereotypy do lamusa Turcja to nowoczesny kraj to my jesteśmy za murzynami tam
urzędnik za manifestowanie swojej religii jest zwalniany z pracy to samo dotyczy
nauczycieli, policji ,wojskowych ale to taka dygresja na tle naszych aspiracji
wielkoświatowych.    --

Data: 2010-08-23 18:10:46
Autor: glang
[...]

bylem niedawno. mialem euro i dolary ze soba. nic nie wymienialem na liry. wszystko euro i dolary. przelicznik OK wiec nie ma sie co martwic. wszyscy na szybko przeliczaja z euro na dolary wiec zero problemów.
z bankomatów nie korzystalem chociaz bylo ich sporo, placac karta nie bylo problemu.
pzdr
GL

Data: 2010-08-23 18:31:46
Autor: kombek
> [...]

z bankomatów nie korzystalem chociaz bylo ich sporo, placac karta nie bylo problemu.
Pewnie ,że nie ma problemu z płaceniem walutą ale szybko przeliczają i po
swojemu naprawdę te przeliczanie to bardzo dowolne więc należy na to zwrócić
uwagę szczególnie na targowiskach i w hotelach. Jak byłem to przeliczali od 1,90
do nawet 2 zł za lire a bank mi przeliczył przy zaksięgowaniu 1,82. --

Turcja - euro czy bankomaty na miejscu?