Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...

Data: 2010-09-08 23:54:30
Autor: witrak()
Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...
....na drobne wydatki - napiwki, toaletę (chyba tam też są ?),
drobne pamiątki u ulicznych sprzedawców, miejsce na plaży
(powiedzmy w Kapadocji), rikszę/taksówkę lub inną komunikację
miejską itp. :-)

Mam euroski i złotówki, więc mogę wymienić - tutaj w kantorze (ale
w kantorach nie maja lir), albo w banku (którym?). Mogę też wziąć
je (tylko euroski) ze sobą i płacić na miejscu (ale tam
przeliczniki w sklepach będą gorsze niż na karcie polbankowej -
choć to pewnie można jeszcze znieść), a drobne kwoty to już
całkiem się nie opłaci.

Mogę też wypłacić z bankomatu po wylądowaniu na lotnisku, ale z
jakiej karty ?
Może być: debetowa - VWbank, mBank; kredytowa: KIS, Polbank, BZWBK.

No i ile potrzebuję wypłacić (żeby nie trzeba było wypłaty
powtarzać) na pobyt nieco ponad 2 tygodnie?

Aha, to pilne - jutro pakuję kufry :-)
witrak()

Data: 2010-09-09 01:08:47
Autor: J_K_K
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:4c880610$0$27028$65785112news.neostrada.pl...
przeliczniki w sklepach będą gorsze niż na karcie polbankowej -
Zależy - w sierpniu byłem w Grecji i jednak opłacało się kupić w kraju Euro.
Kurs był o jakieś 0,02 PLN lepszy w polskim kantorze ;-)
Dodatkowo kartę przyjmowali od ~10 Euro wzwyż (mała miejscowość).

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-09 04:19:47
Autor: Rafal M
On 8 Wrz, 23:54, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

Aha, to pilne - jutro pakuję kufry :-)
witrak()

Tylko bankomaty na miejscu :)
Uzywaj karty, ktora jest najtansza (w sensie np bank nie pobiera
oplaty za wyplate z bankmatu za granica itd).

Ja ostatnio wrocilem z Turcji - w rejonach turystycznych bankomatow
pelno (wyplacaja liry, EUR i USD). Z karta dbnetu nie bylo zadnego
problemu. Minimalnie mozna wyplacic 10-20 lir (zalezy od bankomatu).
Ogolnie bankomaty bardzo fajne :) Czesc z nich nawet z ekranem
dotykowym (nie spotkalem takich w PL) :)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-09 14:59:07
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 9 Sep 2010 04:19:47 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

Czesc z nich nawet z ekranem
dotykowym (nie spotkalem takich w PL) :)

Część Eurobankowych taka jest.
--
Kojer

Data: 2010-09-09 08:03:07
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2010-09-08 23:54, witrak() pisze:
[...]

W PL lir się chyba nie opłaca kupować - bierz USD/EUR i kartę.
USD/EUR wypłącisz także w każdym ichnim bankomacie - może karta Polbanku będzie najlepsza :-)

Liry albo z bankomatu, albo z kantoru (jest ich na pęczki).
--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-09-09 08:17:21
Autor: combek
Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...
zawsze jestem zdania że najlepiej płacić walutą kraju w którym się przebywa bo z
tymi przelicznikami /na targu w hotelach itp/ to różnie bywa.Byłem 2 lata temy
bez żadnego problemu chodziła debetówka Visa elektron.W bankomatach można wybrać
euro,dolary i liry tureckie. W praktyce okazało się że przelicznik bankowy był
dla mnie korzystny /eurobank/ Na 2 tygodnie w tym objazdówka wybrałęm 400 lira i
płaciłem wszędzie gdzie się dało lirą a to co zostało poszło na lotnisku w
wolnocłowym a euro wróciło do domciu.Warto mieć drobne dolce /1-2 dolarówki/ są
mile widziane jako napiwek w hotelu,stołówce itp. W restauracjach, sklepach
hotelach ceny często są podane w euro,dolarach i lirach. Turaja to piękny kraj
ludzie życzliwi życzę miłego wypoczynku i targuj się z nimi twardo można dużo
zyskać.   --

Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...