Turkoczacy wiatrak

Data: 2014-04-24 09:24:23
Autor: G Nowak
Turkoczacy wiatrak
Witam,
Nabylem droga kupna karte Palit Gtx 760 z "turkoczacym" wiatrakiem (referencyjne chlodzenie). Wczesniej mialem PNY 660 z takim samym referencyjnym chlodzeniem, z ta roznica, ze kompletnie bezglosnym.

Czy owo turkotanie jest normalne dla produktow Palit czy po prostu trafilem sztuke z wadliwej serii? Obracajac wiatrak palcem mozna poczuc nieregularny opor, tak jakby silnik go wytwarzal lub uszkodzone lozysko.

--
Pozdr

Data: 2014-04-24 16:02:22
Autor: JoteR
Turkoczacy wiatrak
"G Nowak"  napisał:

Czy owo turkotanie jest normalne dla produktow Palit czy po prostu trafilem sztuke z wadliwej serii? Obracajac wiatrak palcem mozna poczuc nieregularny opor, tak jakby silnik go wytwarzal lub uszkodzone lozysko.

O ile skrzydełka o nic nie zawadzają (kabelek?), to trafiłeś wadliwy egzemplarz. Lepiej reklamować zawczasu.
Chyba, ten zakup był na (za przeproszeniem) Allegro - wówczas szkoda czasu. Lepiej wymienić wiatraczek samodzielnie. Lub przywyknąć.

JoteR

Data: 2014-04-24 19:48:18
Autor: the_foe
Turkoczacy wiatrak
W dniu 2014-04-24 10:24, G Nowak pisze:
[...]

jak nie masz gwarancji na ten sprzet to potrakuj oś tego wiatraka olejem kostnym (np. do maszyn do szycia). W moim zlomie pomaga na kilka miesiecy.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-24 19:09:37
Autor: pueblo
Turkoczacy wiatrak
Witaj the_foe, 24 kwi 2014 w news:ljbiov$h8m$1news.dialog.net.pl
napisałeś/aś:

jak nie masz gwarancji na ten sprzet to potrakuj oś tego wiatraka
olejem kostnym (np. do maszyn do szycia). W moim zlomie pomaga na
kilka miesiecy.

Fakt, smarowanie może zdziałać cuda. Sam nie mogę uwierzyć że wentylator w pewnym laptopie, który wydawał piekielne dźwięki po potraktowaniu kropelką oleju działa już ponad rok bez problemu.
Czym smarować - zdania uczonych są podzielone - ja użyłem jakiegoś smarowidła troszkę gęstszego niż oliwa, ale mniej niż zwykły olej, wylanego z...sprężarki lodówkowej.

Data: 2014-04-24 23:11:32
Autor: G Nowak
Turkoczacy wiatrak

Probowalem smarowac, ale turkotanie pozostaje. Efekt "turkotania" jest dokladnie jak w 30tej sek tego klupu https://www.youtube.com/watch?v=hM6RLwifGfw . Obce chlodzenie do tego modelu jest dosc drogie. Gwarancji nie mam, ale w UK _zawsze_ mozna oddac i chyba to najlepsze wyjscie.

--
Pozdr

Turkoczacy wiatrak