Tusk 2013 r.: LOT to studnia bez dna. Prywatyzacja jedyną alternatywą. LOT 2017 r.: Po lipcu 150 mln zł zysku

Data: 2017-09-06 11:31:03
Autor: maniek
[...]

Jeszcze nie tak dawno, bo w 2013 roku, ówczesny premier Polski Donald Tusk twierdził, że PLL LOT jest "studnią bez dna", a jedyną realną alternatywą dla scenariusza ciągle powtarzających się kłopotów miała być prywatyzacja. Ledwie 3 lata później LOT przewiózł w ciągu roku rekordową w historii liczbę pasażerów (6,89 mln osób) i za cały rok osiągnął ok. 200 mln zł zysku. W tym roku, od stycznia do lipca osiągnął już ok. 150 mln zł zysku na czysto. Co takiego się stało, że ze "spółki specjalnej troski" LOT stał się wiodącym przewoźnikiem regionu?

http://niewygodne.info.pl/artykul8/03976-Jak-Tusk-chcial-w-2013-r-LOT-prywatyzowac.htm

Data: 2017-09-06 16:45:21
Autor: A. Filip
maniek <maniek@nobody.pl> pisze:
[...]

LOT sobie zasłużył na cud gospodarczy _pod rządami PiS_ ? ;-)

Data: 2017-09-06 16:57:31
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Tusk 2013 r.: LOT to studnia bez dna. Prywatyzacja jedyną alternatywą. LOT 2017 r. : Po lipcu 150 mln zł zysku
po coś to kurwa napisał?

pytanie było inne: dlaczego za tuska nie a za popis/eu tak skoro kadra ta sama?

P.S.
a pytanie ode mnie - czy najmłodsi kierownicy w firmach państwowych zarabiają >8000pln na rękę miesięcznie? (ukierunkowując na wojsko i policję)

Data: 2017-09-06 08:11:12
Autor: japanizer
On Wednesday, September 6, 2017 at 11:57:35 PM UTC+9, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
po coś to kurwa napisał?

pytanie było inne: dlaczego za tuska nie a za popis/eu tak skoro kadra ta sama?

Część odpowiedzi miałeś w innym wątku.

A szerzej:

- do 2013 odbywała się restrukturyzacja LOT, i Sikorski z Tuskiem kłócili się o dozwoloną lub nie pomoc publiczną dla tej spółki

- od 2014 roku spółka przynosi zyski

- od 2014 roku cena paliwa spadła o połowę (jeden z głównych kosztów linii lotniczych)

A prawidłowe pytanie powinno być: co takiego zrobił PiS, że LOT kontynuuje przynoszenie zysków?

Data: 2017-09-06 10:22:11
Autor: Kris
 2017 17:11:13 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

- od 2014 roku spółka przynosi zyski

Linka dawaj zobaczymy jakie

- od 2014 roku cena paliwa spadła o połowę (jeden z głównych kosztów linii lotniczych)
Jakiegoś linka potwierdzającego powyższe wrzucisz?

Data: 2017-09-06 10:26:09
Autor: Zenek Kapelinder
Tusk 2013 r.: LOT to studnia bez dna. Prywatyzacja jedyną alternatywą. LOT 2017 r.: Po lipcu 150 mln zł zysku
pizdziakowi masz wierzyc na slowo.

Data: 2017-09-06 16:24:12
Autor: japanizer
On Thursday, September 7, 2017 at 2:22:13 AM UTC+9, Kris wrote:

Linka dawaj zobaczymy jakie

http://corporate.lot.com/pl/pl/lot-w-liczbach

2013 też w zasadzie na granicy zysku.

Rok 2015 strata księgowa, którą spółka tłumaczyła "z księgowego rozliczenia sprzedaży i leasingu zwrotnego sześciu Embraerów 170. Na ujemny wynik wpłynęła też konieczność przejęcia 10 bombardierów po Eurolocie."

> - od 2014 roku cena paliwa spadła o połowę (jeden z głównych kosztów linii lotniczych)
Jakiegoś linka potwierdzającego powyższe wrzucisz?

https://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pri_spt_s1_a.htm

Kerosene-Type Jet Fuel

2011   2.998
2012   3.056
2013   2.920
2014   2.693
2015   1.522
2016   1.252

W 2012 roku paliwo droższe prawie 2.5x niż w 2016!

Poszukaj sobie też sprawozdań finansowych LOT, i zobacz jaką część kosztów stanowi paliwo.

Tu masz opis działań naprawczych i restrukturyzacji, o którą się kopał Tusk z Brukselą:

http://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/250550/250550_1505257_90_2.pdf

Teraz poproszę o jakieś materiały, o tym, co takiego cudownego wydarzyło się w spółce zmieniło się od roku 2016, po tym, jak zakończony został program restrukturyzacyjny.

Data: 2017-09-07 11:07:47
Autor: Presidente de San Escobar
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

> [...]

Teraz poproszę o jakieś materiały, o tym, co takiego cudownego wydarzyło się w spółce zmieniło się od roku 2016, po tym, jak zakończony został program restrukturyzacyjny.

Szach mat.

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-09-06 20:04:05
Autor: Presidente de San Escobar

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/minister-ujawnia-najnowsze-wyniki-pll-lot,4,0,1739780.html

> - od 2014 roku cena paliwa spadła o połowę (jeden z głównych kosztów linii lotniczych)
Jakiegoś linka potwierdzającego powyższe wrzucisz?

Google zepsute?

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-09-06 17:39:59
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Tusk 2013 r.: LOT to studnia bez dna. Prywatyzacja jedyną alternatywą. LOT 2017 r. : Po lipcu 150 mln zł zysku
stosujesz Panie europejskom retorykę...

nie wiem, jednak sądzę, że koszt paliwa to jakieś 0,0013% wydatków...

Data: 2017-09-06 09:00:07
Autor: japanizer
On Thursday, September 7, 2017 at 12:40:02 AM UTC+9, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
stosujesz Panie europejskom retorykę...

nie wiem, jednak sądzę, że koszt paliwa to jakieś 0,0013% wydatków...

Idź się pomódl, wiara u niektórych zastępuje wiedzę.

Data: 2017-09-06 17:45:40
Autor: Presidente de San Escobar
[...]

Nie spierdolił (jeszcze) :DDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Tusk 2013 r.: LOT to studnia bez dna. Prywatyzacja jedyną alternatywą. LOT 2017 r.: Po lipcu 150 mln zł zysku