Tusk: Sprawdzimy każdą literkę w ACTA

Data: 2012-01-28 08:24:28
Autor: Przemysław W
Tusk: Sprawdzimy każdą literkę w ACTA
- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza na naszym prawie zmiany, które ograniczą wolność w internecie - powiedział premier

Minister cyfryzacji Michał Boni ubolewał w piątek w Radiu ZET, że konsultacje w sprawie ACTA nie zostały przeprowadzone ze wszystkimi zainteresowanymi (m.in. z GIODO czy rzecznikiem praw obywatelskich). Konsultacji chciały też środowiska internautów. - Zawiodłem i zgłosiłem gotowość do dymisji. Premier łajał mnie i ministra kultury - opowiadał Boni o wtorkowym posiedzeniu rządu.

Boni podkreślał, że jeśli art. 27 ust. 4 będzie zagrażał internautom, to nie zostanie wprowadzony w życie (na mocy tego artykułu dostawca internetu miałby obowiązek ujawniania danych internauty na żądanie posiadacza praw autorskich).

Premier - który wcześniej zdawał się nie doceniać protestów - także uspokajał, że jeśli rzeczywiście pojawią się uzasadnione obawy, że ACTA zagrozi wolności w internecie, ''to nie zostanie w ogóle przedstawiony do ratyfikacji''.

Jednoznacznie stwierdził jednak: - Nie przewiduję żadnych dymisji. Czekam na szybką informację, jak wyglądały wszystkie etapy konsultacji i co trzeba naprawić w tym kolejnym etapie konsultacji, czyli przed dokonaniem ratyfikacji.

I dodał, że ''minister Boni jest człowiekiem honorowym i bardzo przeżywa to, co się dzieje''. Ale - tłumaczył - nie chodzi mu ''o badania stopnia honorowości'', ale rzetelności w tej sprawie. - Chcę mieć 100-proc. pewność, że wszystko było w porządku z konsultacjami. - Niewykluczone, że któremuś z ministrów lub ich urzędnikom zabrakło energii, by dotrzeć naprawdę do bezpośrednio zainteresowanych - przyznał premier, co można zinterpretować jako krytykę ministra kultury Bogdana Zdrojewskiego. To on odpowiadał za konsultacje i też zgłosił gotowość podania się do dymisji.

Z drugiej strony Tusk dziwił się - niezależnie od kwestii konsultacji ACTA ''nie powinna wzbudzać takich emocji'': - Bo to są trochę strachy na Lachy, na wyrost.

Także doradca prezydenta ds. międzynarodowych prof. Roman Kuźniar dziwił się protestom. I tym, że popiera je opozycja. - Przecież politycy, którzy poparli protesty przeciw ACTA [PiS czy Solidarna Polska], nigdy nie uchodzili za czempionów wolności. Pamiętamy ich rządy. To, co robią dziś, to próba podczepienia się pod oburzenie młodych - mówił w RMF FM.

O ACTA wypowiadali się także prawnicy. - Polska teraz nie może zmienić tych?. Jest na to za późno - ocenia ekspertka prawa międzynarodowego prof. Genowefa Grabowska z Uniwersytetu Śląskiego, kiedyś senator i eurodeputowana SLD.

Skomentowała w ten sposób wypowiedź min. Boniego, że podpisanie ACTA nie oznacza, iż zacznie ona funkcjonować jako prawo. - Minister nie może obiecać, że nie zrobi tego, co nakazuje umowa międzynarodowa, którą państwo podpisze i ratyfikuje. Trzeba było myśleć wcześniej - oceniła prof. Grabowska.

A jeśli rząd miał zastrzeżenia, to jej zdaniem powinien je złożyć przed podpisaniem. Taką możliwość daje konwencja wiedeńska o prawie traktatów. - W MSZ powinni o tym wiedzieć. To podstawowy dokument, który przewiduje, że państwo może złożyć zastrzeżenie przy podpisywaniu umowy i przy ratyfikacji.

Teraz Sejm i Senat mają tylko odpowiedzieć na pytanie, czy zgadzają się na ratyfikację, czy nie. - Tu nie ma miejsca na jakąkolwiek ingerencję w treść umowy - tłumaczy prof. Grabowska.

Zamieszanie z ACTA komentował też Paweł Kowalski z katedry prawa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej: - Jeżeli Sejm odrzuciłby umowę, to wtedy Polska nie zostaje nią związana i nic się od strony prawnej nie zmienia. Zdarzały się przecież przypadki, że umowy podpisane nie były nigdy ratyfikowane i nie weszły w życie.

W piątek wieczorem odbył się kolejny protest przeciwko ACTA. W Warszawie około tysiąca osób protestowało pod Pałacem Prezydenckim. Potem część manifestantów przeszła pod kancelarię premiera. Nieśli transparenty: ''ACTA to cyberkomunizm''.

Tłum podzielił się na dwie frakcje: jedna bardziej apolityczna i spokojna, druga nie przebierała w słowach, skandując m.in.: ''Tusk i Sikorski zdrajcy Polski''. W tłumie znów tak jak na wtorkowej manifestacji są posłowie Ruchu Palikota (Janusz Palikot, Wanda Nowicka i Anna Grodzka). Niewybredne hasła lecą także pod ich adresem.

W tym czasie rząd i posłowie PO zjeżdżali się do podwarszawskiej Jachranki, by dyskutować o ACTA, głównie o szwankującej polityce informacyjnej rządu.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11046797,Tusk__Sprawdzimy_kazda_literke_w_ACTA.html#ixzz1kjecOFDS

Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Data: 2012-01-28 05:28:44
Autor: brat_olin
Tusk: Sprawdzimy każdą literkę w ACTA
PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:

- Sprawdzimy każdą literkę,

To Kopaczowa vel "Metr-w-glab" by sie nadawala!

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-01-28 08:27:40
Autor: Obserwator
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):
- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza na naszym prawie zmiany, które ograniczą wolność w internecie - powiedział premier
 akurat:).....koto jemu jeszcze moze wierzyc, chyba jakisc umyslowo ograniczony czlowiek.

Dobrze, ze nie musi przekopywac gruntu:))

Data: 2012-01-28 11:48:10
Autor: Arnoldzik
Dnia Sat, 28 Jan 2012 08:27:40 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

[...]

Jak to kto? Cały PiS mu wierzy! Są ograniczeni.

Data: 2012-01-28 09:10:07
Autor: jadryś
W dniu 2012-01-28 08:24, Przemysław W pisze:
- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza na naszym prawie zmiany, które ograniczą wolność w internecie - powiedział premier

Przemek

Czy ten facet jest w pełni zdrowy na umyśle? - Najpierw podpisuje a później będzie sprawdzał co podpisał!! Osobiście nie powierzyłbym takiemu nawet stanowiska dziadka klozetowego..

Data: 2012-01-28 09:52:58
Autor: sofu

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jg0ajh$4qo$1node2.news.atman.pl...
[...]

-- -- -

O... to cwany, cyniczny wróg Polski i Narodu Polskiego.
Goebels mógłby się od niego uczyc sztuki retoryki.
Po takich "kwiatkach proponuje Adolfowi honorowe rozwiazanie sprawy:
Niech wchodzi malować wysoki komin i niech się niby przypadkiem z niego spierdoli na łeb!
Ale on tego nie zrobi. Będzie dalej szkodził Polsce ile i gdzie się tylko da.
Aż w koncu nawet ci co mu dziś bezmyślnie liżą dupę, dadzą mu tam potężnego kopa.......

sofu

Data: 2012-01-28 10:35:42
Autor: rAzor
Rynce opadli! Patrzcie co - jadryś napisał :-)  :
[...]

10/10! :-D
--
[pl.soc.polityka] !delete from "He®Sk" !delete from "stevep" !delete from "muto2100" !delete from "MH" !delete from "Bogdan Idzikowski" !delete from "Polok_Prawdziwy" !delete from "Lorn" !delete from "Bobrowski" !delete from "Leprogłup"

Data: 2012-01-28 14:17:20
Autor: pluton
[...]

Szkoda czasu i kasy. Odrzucic i spokoj.

[...]

Czyli co ? Raryfikowalismy umowe a przestrzegamy sobbie z niej tylko
tych punktow, ktore nam pasuja ?
Boni, ty glupi pierdolcu, rusz tym swoim jedynym zwojem i zamknij dzioba.

[...]

Za dobrej, starej komuny, gdzie wszyzscy zyli dlugo, szczesliwie i w
dostatku
krazyl taki kawal:
-zakapior do przechodnia: chcesz w morde ?
- przechodzien: nie
-z: a moze jednak chcesz w morde ?
-p: nie, nie chce
zakapior wali przechodnia w morde, przechodzien pada,
a zakapior: mozesz sobie mowic co chcesz, ale nie mozesz powiedziec,
ze nie bylo konsultacji.

Z drugiej strony Tusk dziwił się - niezależnie od kwestii konsultacji ACTA
''nie powinna wzbudzać takich emocji'': - Bo to są trochę strachy na
Lachy,
na wyrost.

Ale kurwa budzi. Samolot tez nie mial prawa sie rozpierdolic,
a sie rozpierdolil.

Także doradca prezydenta ds. międzynarodowych prof. Roman Kuźniar dziwił
się
protestom.

To niech sie kurwa tak nie dziwi, bo dziwka zostanie.

I tym, że popiera je opozycja.

Tak, to jest kurwa ZDUMIEWAJACE!!!

Nullification

Data: 2012-01-28 14:20:10
Autor: raff
Tusk: Sprawdzimy każdš literkę w ACTA
On Sat, 28 Jan 2012 08:24:28 +0100, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

R.

Data: 2012-01-28 14:45:01
Autor: pluton
Tusk: Sprawdzimy każdš literkę w ACTA
>- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza
na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

I pornola obejrzymy i piwkiem popijemy.

Nullification

Data: 2012-01-28 15:02:46
Autor: raff
Tusk: Sprawdzimy każdš literkę w ACTA
On Sat, 28 Jan 2012 14:45:01 +0100, "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl>
wrote:

>- Sprawdzimy ka?dÂą literk?, ?eby nie by?o wÂątpliwoÂści, czy ACTA wymusza
na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

I pornola obejrzymy i piwkiem popijemy.

Smiej sie, smiej. Ja sie piwka napije.

R.

Data: 2012-01-28 18:31:54
Autor: Arnoldzik
Tusk: Sprawdzimy każdš literkę w ACTA
Dnia Sat, 28 Jan 2012 15:02:46 +0100, raff napisaů(a):

wrote:

>- Sprawdzimy ka?dą literk?, ?eby nie by?o wątpliwości, czy ACTA wymusza
na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

I pornola obejrzymy i piwkiem popijemy.

Smiej sie, smiej. Ja sie piwka napije.

R.

Wyýebraůeú pod Biedronkŕ te 2 zů? No to napij sić chamie, napij.

Data: 2012-01-28 18:03:24
Autor: stevep

pisem@...pl> wrote:

- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza  na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

R.

A nie wystarczy ci kop w dupę?

--
stevep

Data: 2012-01-30 06:27:06
Autor: jr
On 28 Sty, 18:03, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Dnia 28-01-2012 o 14:20:10 raff <patagoni...@gazeta.pl> napisał(a):

> A nawet przekopiemy 1m wglab.

> R.

A nie wystarczy ci kop w dupę?

Uważaj na własna dupę liściany pasciarzu, gdy przejdzie ACTA! Nie
wiesz co to ACTA? Możesz beknąć za byle wklejkę, gdy komuś się nie
spodobasz. Myślisz cię nie znajdą?
jb

Data: 2012-01-30 15:55:41
Autor: raff
Tusk: Sprawdzimy każdš literkę w ACTA
On Mon, 30 Jan 2012 06:27:06 -0800 (PST), jr <jacekbialy0@tlen.pl>
wrote:

> [...]

Uważaj na własna dupę liściany pasciarzu, gdy przejdzie ACTA! Nie
wiesz co to ACTA? Możesz beknąć za byle wklejkę, gdy komuś się nie

To on dalej lazi kolo moich nogawek ? LOL Ja go nawet nie widze, co za
glupi ciul :)

R.

Data: 2012-01-30 16:37:45
Autor: Leprechaun
Tusk: Sprawdzimy każd? literkę w ACTA

wrote:

> [...]

spodobasz. Myślisz cię nie znajdą?
jb

To on dalej lazi kolo moich nogawek ? LOL Ja go nawet nie widze, co za

Mówiłem ci, że jesteś głąb ty kurduplowaty ciulu!.

BomBel

Data: 2012-01-28 18:27:40
Autor: Arnoldzik

pisem@...pl> wrote:

- Sprawdzimy każdą literkę, żeby nie było wątpliwości, czy ACTA wymusza na

A nawet przekopiemy 1m wglab.

R.

Głąb to ty jesteś posrańcu!

Data: 2012-01-30 04:22:52
Autor: jr
Tusk: Sprawdzimy każdą literkę w ACTA
Jak zwykle nie wiedział co podpisali i...
 teraz sie obudził?
Żałosny jesteś jak ten twój Tusk
jb

Tusk: Sprawdzimy każdą literkę w ACTA