Tusk jest absolutnym pionierem

Data: 2013-05-15 23:55:42
Autor: u2
Tusk jest absolutnym pionierem
  Tusk pozwał Urbana o żart primaaprilisowy.  Wygląda na to, iż jest to ewenement na światową skalę.  Wczoraj spędziłam trochę czasu, szperając w sieci, by się dowiedzieć, czy kiedykolwiek przedtem zdarzyło się, by urzędujący premier sporego europejskiego kraju wytoczył proces redaktorowi naczelnemu brukowej gazety za dowcip zrobiony z okazji Prima Aprilis.  Nic nie znalazłam.  Wygląda na to, że Donald Tusk jest w tej dziedzinie absolutnym pionierem.

    Trzeba powiedzieć, że to nowatorskie posuniecie znalazło dość słaby oddźwięk w sieci.  Owszem, poinformował o tym portal Wpolityce.pl pisząc 18.04.  /TUTAJ/, że:

    "Jest to jednak pozew prywatny. Donald Tusk złożył go jako osoba prywatna, a nie premier. (...) Ten "żart" pojawił się w piątek, a prima aprilis był w poniedziałek. Przez to wiele osób potraktowało tę publikację śmiertelnie poważnie, zaczęła ona funkcjonować w przestrzeni publicznej

  - powiedział na antenie TOK FM rzecznik rządu Paweł Graś.

  W uzasadnieniu pozwu czytamy o możliwości "poniżenia w oczach opinii publicznej" o które obawia się premier: W ocenie powoda cała treść artykułu oraz jego kontekst miały poniżyć go w oczach opinii publicznej i wywołać przekonanie, że premier sprawujący władzę w Polsce jest osobą pozbawioną zasad etycznych

  - napisała w pozwie reprezentująca Tuska radca Magdalena Witkowska.".

  Tego samego dnia w Salonie24 pojawił sie wpis Jerzego Gondola "Donald Tusk zamachnął się na Urbana" /TUTAJ/, zaczynający się od słów:

   "Sam jestem ciekaw co z tego pojedynku "tytanów" wyniknie. Wydaje mi się, że jednak to Urban będzie na wierzchu, Tusk jest moim zdaniem za cienki na Uszatka. Malarz kominów może być w Polsce premierem ale Urban to jednak twarda  pierwsza liga układu zamkniętego. Wyglada na to ,że ręka podniesiona na Jurka zostanie Tuskowi odrąbana na jego własną prośbę.".

http://naszeblogi.pl/37787-tusk-kontra-urban-pionierski-pomysl-premiera

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,