Tusk o s³owach europos³ów PiS: Ich k³opot.

Data: 2011-07-07 09:25:19
Autor: Przemys³aw W
Tusk o s³owach europos³ów PiS: Ich k³opot.
Nie by³em zaskoczony, bo wiem na co staæ ludzi o takich bardzo twardych, czy nawet wrêcz doktrynerskich pogl±dach, wiêc powiedzia³bym, ¿e rzuca³o siê w oczy to, ¿e s± bardzo zdenerwowani i ¿e s± w radykalnej mniejszo¶ci - podkre¶li³ premier w wywiadzie dla TVP.

- Te dwie czy trzy wypowiedzi eurodeputowanych PiS, sprawia³y im k³opot, a nie mnie, ani nie Polsce - mówi³ premier w wywiadzie dla TVP1, odnosz±c siê do ¶rodowych wypowiedzi przedstawicieli PiS po jego wyst±pieniu w Parlamencie Europejskim, gdzie przedstawi³ priorytety polskiej prezydencji.

Podkre¶la³, ¿e by³ usatysfakcjonowany g³osami szefów wszystkich grup w europarlamencie, a wypowiedzi przedstawicieli Zielonych, czy socjalistów, by³y "niezwykle ciep³e, podkre¶laj±ce znaczenie Polski i daj±ce nam satysfakcjê, podkre¶laj±ce reputacjê jak± Polska dzi¶ ma". Oceni³, ¿e nawet s³yn±cy z ciêtego jêzyka, "znany radykalny eurosceptyk", Brytyjczyk Nigel Farage "do¶æ oglêdnie, jak na jego standardy, oceni³ zamiary polskiej prezydencji".

- Na tym tle dwie, czy trzy, wypowiedzi eurodeputowanych PiS sprawia³y im k³opot, a nie mnie i nie Polsce. My¶lê, ¿e to sformu³owanie europos³a Micha³a Kamiñskiego, do¶æ odleg³ego mi polityka, ¿e to by³a próba eksportu obciachu, to do¶æ trafne s³owa, ale uwa¿am, ¿e ta próba eksportu siê nie uda³a - mówi³ Tusk.

Wed³ug niego, sala w Parlamencie Europejskim "by³a ewidentnie pod wra¿eniem Polski jako ambitnego europejskiego kraju, który s³usznie predestynuje do roli jednego z liderów Europy".

Zdaniem Tuska, eurosceptyków z innych krajów móg³ zaskoczyæ fakt, i¿ podczas debaty dowiedzieli siê, ¿e "Polska jest krajem, który ma znaczenie w regionie i w ca³ej UE, krajem nowym, najwiêkszym, mówi±cym, ¿e Europa musi byæ mocniejsza, bardziej zwarta i bardziej zintegrowana".

- I chyba st±d ta mocna reakcja, ale ja j± traktujê jako komplement, bo - powiedzmy sobie szczerze - gdyby to (moje) wyst±pienie by³o bez znaczenia, to by ludzie nie reagowali tak spontanicznie, zarówno z jednej, jak i z drugiej strony - podsumowa³ szef rz±du.

Wiêcej... http://wyborcza.pl/1,75478,9906337,Tusk_o_slowach_europoslow_PiS__Ich_klopot.html#ixzz1ROzEnQPy

Przemek

--

W bia³ej ksiêdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok, nie zosta³o
nic. Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mg³y - stwierdzi³ w radiu

Data: 2011-07-07 13:19:36
Autor: Leprechaun
Tusk o s³owach europos³ów PiS: Ich k³opot.

U¿ytkownik "Przemys³aw W" <Broñmy RP przed pisem@...pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv3n12$f44$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gest Tuska by³ wyra¼ny: "Bo¿e, co za MATO£Y!!!"

BomBel

Tusk o s³owach europos³ów PiS: Ich k³opot.