Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋

Data: 2014-04-10 17:00:16
Autor: u2
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋
przekazuj膮c Rosjanom 艣ledztwo :

http://wpolityce.pl/smolensk/190846-prof-staniszkis-o-1004-odwaga-wcale-nie-potaniala-donald-tusk-podjal-niewybaczalna-decyzje-przekazujac-rosjanom-sledztwo-nasz-wywiad

wPolityce.pl: mijaj膮 cztery lata od tragedii smole艅skiej, kt贸ra kosztowa艂a 偶ycie dw贸ch Prezydent贸w RP i wielu znamienitych postaci polskiego 偶ycia publicznego. Jak Pani ocenia to, co dzieje si臋 w Polsce po czterech latach?

Prof. Jadwiga Staniszkis: Chcia艂abym zacz膮膰 od tego, 偶e jestem pod wielkim wra偶eniem wyst臋pu pilota JAK-a 40 Artura Wosztyla. S艂ysza艂am jego wa偶n膮 relacj臋 dotycz膮c膮 dzi臋k贸w, jakie s艂ysza艂 w czasie katastrofy. On krytykowa艂 oficjalne ustalenia i wskazywa艂, 偶e wci膮偶 potrzebne jest badanie przyczyn tragedii. W jego ocenie bowiem raport Millera nie wyja艣nia przyspieszania spadania rz膮dowego tupolewa. Specjali艣ci od pocz膮tku m贸wili, 偶e to nie jest normalne i trzeba to wyja艣ni膰. To nie by艂 normalny spos贸b zni偶ania si臋 samolotu. S艂ysz膮c wyst臋p Wosztyla, by艂am r贸wnie偶 pod wra偶eniem jego odwagi. Przecie偶 jego kolega, kt贸ry z nim lecia艂, nie 偶yje.

Mimo tego zdecydowa艂 si臋 m贸wi膰.

Wida膰, 偶e odwaga wcale nie potania艂a. Naprawd臋 by艂am g艂臋boko poruszona. Jego przekaz jest jasny, on m贸wi, 偶e ci膮gle nic nie wiemy, 偶e 鈥 jak przyznawa艂 r贸wnie偶 prokurator Andrzej Seremet 鈥- zamach nie jest wykluczony.

Ostatnio jednak m贸wi艂 troch臋 w innym tonie.

Oni jednak ci膮gle szukaj膮. Ja zreszt膮 obserwuj臋 wojskowych prokurator贸w. Wida膰, 偶e sk艂ad na konferencjach prasowych si臋 zmienia. Wida膰, 偶e oni s膮 pod jak膮艣 straszn膮 presj膮. Prokurator Szel膮g m贸wi艂, 偶e oni zrobili to, co by艂o mo偶liwe. Oni od pocz膮tku byli sp臋tani.
Za to jednak kto艣 powinien wzi膮膰 odpowiedzialno艣膰. Kto?

Decyzj臋 nie do wybaczenia podj膮艂 Donald Tusk. On przekaza艂 Rosjanom 艣ledztwo. To sprawi艂o, 偶e 艣ledczy dzia艂aj膮 鈥瀢 ciemno鈥. Jeszcze bardziej 鈥瀢 ciemno鈥 dzia艂a zesp贸艂 kierowany przez Antoniego Macierewicza. Ale, przy wszystkich b艂臋dach czy lekkomy艣lno艣ci, jego ustalenia przyczyniaj膮 si臋 do post臋p贸w w 艣ledztwie. Smole艅sk to sprawa wci膮偶 otwarta, mam nadziej臋, 偶e je艣li PiSowi uda si臋 wygra膰, sprawa Smole艅ska b臋dzie wyja艣niana lepiej.

W ostatnim czasie wiele os贸b uznaje, 偶e wygrana PiSu zn贸w staje si臋 mniej pewna. Jak Pani ocenia kampani臋?

PiS powinien si臋 obecnie skupi膰 na wygraniu wybor贸w. Kampania do PE jest beznadziejna. W mojej ocenie partia powinna powiedzie膰, 偶e jak wygra wybory to wyja艣ni spraw臋 tragedii smole艅skiej. PiS nie powinien wchodzi膰 g艂臋biej w ten temat, poniewa偶 ludzie nie reaguj膮 na to pozytywnie.

Jednak trudno nie m贸wi膰 o tak wa偶nej sprawie.

Smole艅sk to sprawa tragiczna. Zgadzam si臋 z tymi, kt贸rzy m贸wi膮, 偶e pa艅stwo zawiod艂o. To jest dramat tym wi臋kszy, 偶e obecnie patrzymy jak ci sami, kt贸rzy zawiedli, wymachuj膮 szabelk膮. To jest 偶enuj膮ce, jestem zawstydzona. To wskazuje na absolutn膮 koniunkturalno艣膰 i brak umiaru. Wszystko daje obraz niepewno艣ci, smutku, poczucia, 偶e 偶yjemy w 艣wiecie, gdzie jednych si臋 zastrasza, gdzie oddaje si臋 艣ledztwo Rosjanom, cho膰 s膮 niewiarygodni, 偶e atakuje si臋 wci膮偶 tych, kt贸rzy robi膮 dobr膮 robot臋 i wci膮偶 szukaj膮.

M贸wi Pani o naukowcach?

M贸wi臋 o zespole parlamentarnym. On poczyni艂 wiele wa偶nych ustale艅, cho膰 nie mia艂 szerokiego dost臋pu do materia艂贸w. Wida膰, 偶e pa艅stwo bardziej przeszkadza ani偶eli pomaga. R贸wnie偶 prokuratorzy wojskowi dzia艂aj膮 w ciemno i na 艣lepo. W mojej ocenie wci膮偶 jednak pr贸buj膮 i szukaj膮. By膰 mo偶e nowa sytuacja polityczna spowoduje jak膮艣 zmian臋. Sprawa Smole艅ska pokazuje, 偶e wci膮偶 偶yjemy w 艣wiecie nieprzejrzystym, grz膮ski i nie bardzo wiadomo, na czym si臋 oprze膰. Wida膰, 偶e ka偶da pr贸ba szukania prawdy jest ryzykowna, a pa艅stwo nie pomaga tylko przeszkadza. To jest najsmutniejsze.
Rozmawia艂 Stanis艂aw 呕aryn

--
http://www.tv-trwam.pl/na-zywo
http://www.radiomaryja.pl/live/

Data: 2014-04-10 17:19:53
Autor: MarkWoydak
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋
U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5346b200$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
przekazuj膮c Rosjanom 艣ledztwo :

Tym sposobem przeni贸s艂 konflikt na stron臋 Rosji. Gdyby sledztwo by艂o to w Polsce dosz艂oby do mordobicia. PiS-owskie oszo艂omy s膮 nieobliczalne tym bardziej, 偶e wiedz膮 偶e to win臋 za t膮 tragedie ponosz膮 Kaczy艅scy.

MW

Data: 2014-04-10 17:34:26
Autor: u2
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋
Data: 2014-04-10 18:48:29
Autor: MarkWoydak
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5346ba01$0$2360$65785112news.neostrada.pl...
te pajdak, z ciebie zawsze wychodzi zasraniec

VON genetyczny przyg艂upie!

MW

Data: 2014-04-10 19:38:31
Autor: u2
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋
Data: 2014-04-11 06:38:39
Autor: stevep
Tusk podj背 niewybaczaln decyzj
W dniu .04.2014 o 17:19 MarkWoydak <mark.woydak@forest.gmx.de> pisze:

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i  news:5346b200$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
przekazuj眂 Rosjanom 秎edztwo :

Tym sposobem przeni髎 konflikt na stron Rosji. Gdyby sledztwo by硂 to  w Polsce dosz硂by do mordobicia. PiS-owskie oszo硂my s nieobliczalne  tym bardziej, 縠 wiedz 縠 to win za t tragedie ponosz Kaczy駍cy.

MW

A czy te g潮by wiedz o jakie 秎edztwo chodzi, bo przecie Konwencja  Chicagowska dotyczy tylko badania wypadk體 lotniczych, a nie ma nic  wsp髄nego ze 秎edztwem prokuratury.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-10 17:53:08
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-10 17:00, u2 pisze:
przekazuj膮c Rosjanom 艣ledztwo :

jak juz, to nie odbierajac.
Z "urzedu" sledztwo prowadzi ten kt贸ry ma jurysdykcj臋 nad miejscem katastrofy.
Oszolomoskie media specjalnie tak to formu艂uj膮, bo prawdziwe stwierdzenie "Tusk podj膮艂 decyzj臋 niewnioskowania o odebraniu 艣ledztwa Rosjanom" mia艂oby w sobie du偶膮 dawk臋 otrze藕wiacza. Dziecinne jest twierdzenie, ze Rosja musia艂aby przekaza膰 艣ledztwo przez epatuj膮cych niezw膮tpion膮 wiar膮 w zamach przez Pytina dokonany!

--
@foe_pl

Data: 2014-04-10 18:04:08
Autor: u2
W dniu 2014-04-10 17:53, the_foe pisze:
W dniu 2014-04-10 17:00, u2 pisze:
przekazuj膮c Rosjanom 艣ledztwo :

jak juz, to nie odbierajac.

jestes w mylnym bledzie, ruscy proponowali wspolne sledztwo na samym poczatku. przekazanie sledztwa dla ruskich to decyzja tusska.

Data: 2014-04-10 21:04:26
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-10 18:04, u2 pisze:
[...]

OMG!
Ty na prawde uwazasz, ze "wspolne" sledztwo to jest cos lepszego niz nasze sledztwo i ich sledztwo prowadzone osobno? Tak jak jest taraz. Naprawd臋 wola艂by艣, zeby nasi sledczy byli pod rosyjskim zwierzchnictwem? To ty szkodnik jestes! Chyba, ze naiwniak? Wyobra偶asz sobie ze to my by艣my w tym uk艂adzie rz膮dzili a ruskie jezdzili by po bigmacki dla naszych sledczych?

--
@foe_pl

Data: 2014-04-10 21:50:28
Autor: u2
Tusk podj膮艂 niewybaczaln膮 decyzj臋
W dniu 2014-04-10 21:04, the_foe pisze:

OMG!

przeciez ty ateista, a o tym ze tussk oddal sledztwo w ruskie rece bylo nawet dzisiaj u tw stokroty

Data: 2014-04-11 15:07:49
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-10 21:50, u2 pisze:
W dniu 2014-04-10 21:04, the_foe pisze:

OMG!

przeciez ty ateista, a o tym ze tussk oddal sledztwo w ruskie rece bylo
nawet dzisiaj u tw stokroty

jak odda艂? Przeciez sledztwo prowadzi polska prokuratura. Dzieki temu nie musze sie w ogole interesowac co tam zak艂amuje rosyjska prokuratura. Nie ma to dla nas najmniejszego znaczenia. Gdybysmy po艂膮czyli sledztwa, do czego tak tesknisz, to Rosjanie mieliby narzedzie do narzucania nam metodologii sledztwa.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-11 15:48:50
Autor: Trybun
W dniu 2014-04-11 15:07, the_foe pisze:

[...]

Co to za 艣ledztwo, skoro nie mo偶na przes艂ucha膰 艣wiadk贸w, zrobi膰 we w艂asnym zakresie analiz臋 zapis贸w z czarnych skrzynek itditp.? Po co w og贸le jest robiony cyrk pod publiczk臋 z takim "艣ledztwem"?
Z jednym si臋 zgadzam - to nie do Tuska nale偶a艂a decyzja o tym czy to my mamy prowadzi膰 艣ledztwo czy ruscy.

--
Kapitalizm jest chorob膮 (zaraz膮) z kt贸r膮 nale偶y walczy膰..
Instaluj膮c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-11 17:34:18
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-11 15:48, Trybun pisze:
zrobi膰 we w艂asnym zakresie analiz臋 zapis贸w z czarnych skrzynek itditp.

klamstwo. Jedna ze szkrzynek by艂a zaszyfrowana przez nas i Rosjanie przes艂ali ja do nas w ca艂o艣ci i to w jej przypadku Rosjanie sa w tej samej sytuacji co my w pozosta艂ych: nie maja dost臋pu do fizycznego zapisu. Dodatkowo nasza skrzynka mia艂a wiecej danych zapisanych. Wiec w sprawie skrzynek jest co najmniej remis.
Co do 艣wiadk贸w. W odwrotnej systuacji, uzna艂by艣 normalne, ze rosyjski funkcjonariusz publiczny mia艂by prawo Cie przes艂ucha膰 w trybie polskiego post臋powania karnego (bo juz wykluczam zastosowanie rosyjkiego KPK w Polsce jako scifi)? Bo ja bym to uzna艂 za koniec moich zwi膮zk贸w z ojczyzn膮.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-11 18:41:13
Autor: u2
W dniu 2014-04-11 17:34, the_foe pisze:
[...]

wiadomo, tys ruski kacap :)

Data: 2014-04-11 21:28:39
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-11 18:41, u2 pisze:
[...]

nazywasz mnie kacapem za to, ze nie zgodzi艂bym si臋 na przes艂uchanie w Polsce przez rosyjskiego prokuratora? Dziwna ta twoja logika.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-12 06:04:10
Autor: stevep
W dniu .04.2014 o 21:28 the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:

W dniu 2014-04-11 18:41, u2 pisze:
W dniu 2014-04-11 17:34, the_foe pisze:
uzna砨y normalne, ze rosyjski funkcjonariusz publiczny mia砨y prawo  Cie
przes硊cha w trybie polskiego post阷owania karnego (bo juz wykluczam
zastosowanie rosyjkiego KPK w Polsce jako scifi)? Bo ja bym to uzna za
koniec moich zwi眤k體 z ojczyzn.

wiadomo, tys ruski kacap :)

nazywasz mnie kacapem za to, ze nie zgodzi砨ym si na przes硊chanie w  Polsce przez rosyjskiego prokuratora? Dziwna ta twoja logika.

Naprawd oczekujesz od tego przyg硊pa logiki?
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-13 09:16:52
Autor: Trybun
[...]

Radz臋 nie rzuca膰 na wiatr oskar偶e艅 o k艂amstwo zanim si臋 sprawy dobrze nie przemy艣li. Mam tu na my艣li tylko i wy艂膮cznie Twoje dobro.

Bardzo d艂ugo nie mo偶na by艂o tej skrzynki znale藕膰 (jako jedynej), nie 艣ledzi艂em jej los贸w ale z tego co pami臋tam by艂o wystarczaj膮co du偶o czasu aby sfa艂szowa膰 zawarto艣膰, i fa艂szywk臋 podes艂a膰 Polsce.

Data: 2014-04-11 15:54:51
Autor: Marek Czaplicki
the_foe pisze na pl.soc.polityka w dniu pi眛ek, 11 kwietnia 2014 15:07:

[...]

jak odda? Przeciez sledztwo prowadzi polska prokuratura. Dzieki temu
nie musze sie w ogole interesowac co tam zak砤muje rosyjska prokuratura.
Nie ma to dla nas najmniejszego znaczenia. Gdybysmy po潮czyli sledztwa,
do czego tak tesknisz, to Rosjanie mieliby narzedzie do narzucania nam
metodologii sledztwa.

Przecie jemu chodzi o to, 縠 nasza polska prokuratura nie s硊cha wog髄e co tam wygaduje zesp蟪 Antka i to wszystko. :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-10 22:06:17
Autor: xantiros