Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!

Data: 2010-01-13 08:20:19
Autor: Artur Borubar
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!
Donald Tusk wci±ż się waha, czy wystartować na prezydenta. Dzi¶ może liczyć na 35 proc. Polaków, prawie dwa razy więcej niż drugi w naszym sondażu Lech Kaczyński.

 - Premier utrzymuje duż± przewagę nad reszt± stawki, ale decyzję o starcie powinien podj±ć w oparciu o dobro państwa, nie o sondaże - mówi "Gazecie" wiceszef klubu PO Rafał Grupiński.

Przewiduje, że niespodziankę może sprawić Jerzy Szmajdziński: - Je¶li będzie na niego pracował cały SLD, to ma szansę powalczyć o II turę. Oczywi¶cie z Kaczyńskim.

Inaczej widzi to rzecznik PiS Adam Bielan: - Kandydat PO i Lech Kaczyński między sob± rozegraj± II turę. Chyba że Tusk nie wystartuje, a rezerwowy Platformy będzie tak słaby, że przegra z Olechowskim.

Obraz prezydenckich sondaży zakłócał zwykle najpopularniejszy polityk lewicy Włodzimierz Cimoszewicz, który - choć powtarza, że nie startuje - i tak zgarniał po kilkana¶cie procent. Tym razem "Gazeta" nie wstawiła go do badania. Najwięcej skorzystał na tym kandydat SLD Jerzy Szmajdziński, który w innych, wcze¶niejszych sondażach miewał notowania rzędu 1 proc.

- Na pocz±tek przyzwoicie, ale ten wynik pokazuje też, że jeszcze dużo pracy przed nami - mówi "Gazecie" Szmajdziński.

Takie samo poparcie ma Andrzej Olechowski wspierany przez Stronnictwo Demokratyczne, który przedstawia się jako kandydat obywatelski. - Je¶li 10 proc. Polaków poważnie traktuje to, co mówię, i poważnie traktuje moj± wizję prezydentury, to jest to już bardzo dobra podstawa. Do wrze¶nia jeszcze sporo czasu - komentuje Olechowski.

Nie wiadomo jeszcze, kto będzie kandydatem PSL - jego lider, wicepremier Waldemar Pawlak może liczyć na 5 proc. Polaków. Billboardy z Barackiem Obam± dały Tomaszowi Nałęczowi (kandydat SdPl i PD) 3 proc., a lider Prawicy RP Marek Jurek bez billboardów ma tyle samo.

PO - 46 proc., PiS - 26 proc. - to najnowszy sondaż "Gazety", przeprowadzony w ostatni weekend. SLD ma 13 proc., najwięcej od wyborów 2007 r. Niemal identyczne wyniki uzyskał sondaż GfK Polonia przeprowadzony dla "Rzeczpospolitej". Wczorajszy sondaż dla "Faktów" mówił o spadku Platformy w wysoko¶ci 9 punktów procentowych. Dzisiejsze temu przecz±.
Sondaż "Gazety" był przeprowadzony w ostatni weekend, już po przegranym przez Platformę głosowaniu w sprawie powrotu dwójki posłów PiS do komisji hazardowej. - Dostali¶my w zęby - komentował wówczas Jarosław Gowin. Równolegle wybuchł skandal z chemioterapi± - nieprzemy¶lana decyzja szefa NFZ o ograniczeniu liczby szpitali wykonuj±cych chemioterapię przestraszyła pacjentów i skończyła się polityczn± awantur±.

Spadek słupków PO nie byłby więc niespodziank±. Zwłaszcza, że w poniedziałek "Fakty" TVN pokazały telefoniczny sondaż SMG KRC, w którym PO miała 37 proc., a PiS - 28 proc. Od listopada Platforma straciła 9 punktów proc., a PiS zyskał 4 punkty.

Ale w sondażu "Gazety" i "Rz" nic nie drgnęło - poza notowaniami SLD. Jak to tłumaczyć? "Gazeta" zrobiła poprzedni sondaż pod koniec grudnia, porównujemy więc różne okresy. Od listopada PO straciła także w naszym badaniu - 4 punkty proc. Sondaże były też robione według nieco innej metodologii.

- Kluczowa jest metoda w jaki sposób obie pracownie traktuj± badanych, którzy deklaruj± chęć udziału w wyborach, lecz nie wskazuj± partii na jak± chc± głosować. To kluczowa sprawa. Do¶wiadczenie ostatnich lat wskazuje, że zniechęcenie do jakiej¶ partii objawia się w ten sposób, że respondenci przechodz± do grupy niezdecydowanych. Sposób uwzględnienia tej grupy może powodować bardzo istotne różnice - mówi dr Jarosław Flis, politolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Najlepszy wynik od wyborów 2007 r. osi±gn±ł w naszym badaniu SLD - to premia za jedno¶ć - na grudniowej konwencji pojawili się Aleksander Kwa¶niewski, Leszek Miller i Józef Oleksy.

Z naszego sondażu wynika, że do Sejmu wszedłby jeszcze PSL z 6 proc. poparciem (1 punkt mniej, niż pod koniec grudnia).

Pod progiem wyborczym od miesięcy s± SdPl, Partia Demokratyczna, Stronnictwo Demokratyczne, LPR, Samoobrona i UPR.

Sondaż przeprowadziła PBS dla "Gazety" w dniach 8-10 stycznia. Próbę reprezentatywn± stanowiło 958 osób.

Sondaż dla "Rzepy" zrobiło GfK Polonia w dniach 7-12 na próbie 989 osób. Według niego na PO chce głosować 49 procent badanych, na PiS 26, na SLD 12, a na PSL 6.

Prezydencki sondaż w ¶rodę

W ¶rodę i czwartek w "Gazecie Wyborczej" wyniki naszego sondażu prezydenckiego, z uwzględnieniem realnych kandydatów i z odpowiedzi± na pytanie kto ma największe szanse na zwycięstwo w 1 i 2 turze.

http://wyborcza.pl/1,75478,7447335,Tusk_ucieka_rywalom.html

Przemek

--
 W wykonaniu orzeczenia s±du:
"Ja, Zbigniew Ziobro, przepraszam Pana dr Mirosława Garlickiego za wypowiedzenie pod jego adresem słów - już nikt nigdy przez tego Pana życia pozbawiony nie będzie - które naruszyły cze¶ć Pana dr Mirosława Garlickiego".

http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

Data: 2010-01-13 08:27:47
Autor: awe
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!
Dostaliscie POdupie i tak zostanie. Wybory do parlamentu to nie to samo co samorzadowe. Ludziom tym razem bedzie sie chcialo podniesc tylki zeby pokazac donkowi co o nim mysla.
Heil
awe

Data: 2010-01-13 08:47:38
Autor: Artur Borubar
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Wyj faszystowski przygłupie, masz prawo, bo boli, he, he, he!

Przemek

Data: 2010-01-13 10:59:48
Autor: awe
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hijtqs$k68$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
prymitywny jestescie towarzyszu, prymitywny
awe

Data: 2010-01-13 11:49:20
Autor: =he®sk=
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!
On Wed, 13 Jan 2010 08:20:19 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Donald Tusk wci±ż się waha, czy wystartować na prezydenta. [...]

 na miejscu tuska odpuscilbym sobie prezydenture.
 szkoda go na to durnowate stanowisko. po cholere ono ?
 tak samo jak senat, do czego jest nam potrzebny ?
 a sejm - ok. 100 poslow wystarczy. ogladajac transmisje
 z obrad (sic!) sejmu da sie naliczyc mniej wiecej tylu
 obecnych spiacych.reszta chla w hotelu.

Data: 2010-01-13 12:57:41
Autor: Artur Borubar
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag?!

Użytkownik "=heRsk=" <xl_?bigbrednie@interia.pl> napisał

na miejscu tuska odpuscilbym sobie prezydenture.
szkoda go na to durnowate stanowisko. po cholere ono ?

Gdyby na drugim miejscu był kto¶ inny, to zgoda. Nie można dopu¶cic do reelekcji prezydenta picu kompromituj±cego RP!

Przemek

Data: 2010-01-13 17:59:51
Autor: $ he®sk $
Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag?!
On Wed, 13 Jan 2010 12:57:41 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

> na miejscu tuska odpuscilbym sobie prezydenture.
> szkoda go na to durnowate stanowisko. po cholere ono ?

Gdyby na drugim miejscu by? kto¶ inny, to zgoda. Nie mo?na dopu¶cic do reelekcji prezydenta picu kompromituj±cego RP!

 jezeli tusku odpusci wystartuje cimoszewicz.

--

 HeSk

Data: 2010-01-14 12:24:01
Autor: * he®sk *
pisem@op.pl> wrote:

> na miejscu tuska odpuscilbym sobie prezydenture.
> szkoda go na to durnowate stanowisko. po cholere ono ?

Gdyby na drugim miejscu był kto¶ inny, to zgoda.

 nie ma niestety. gdyby olechowski byl w po moze mialby szanse.
 kumajac sie z piskorskim, ktory wygral w kasynie "w jeden wieczor"
>300 mln i kupil "karlowaty lasek" pozbawil sie szans.

Nie można dopu¶cic do reelekcji prezydenta picu kompromituj±cego RP!

 sadze, ze wystartuje cimoszewicz o ile nie przestraszy sie, ze
 jakas panienka ujawni jego puszczanskie harce ;o)))

Tusk ucieka rywalom, Platforma z 20 % przewag±!