Tusze: oryginalne i zamienniki

Data: 2010-01-29 11:35:44
Autor: Radosław Sokół
Tusze: oryginalne i zamienniki
budda pisze:
kupiłem drukarkę atramentow± (Canon), wcze¶niej miałem zawsze cz-b laserowe, w których tonery były bardzo wydajne (jak to w laserach).

I dlatego ja teraz uznaję w zasadzie tylko drukarki laserowe :)

Jak to jest z tymi tuszami nieoryginalnymi/napełnianymi? Jedni twierdz±, że znacznie pogarszaj± jako¶ć druku. Inni, że wcale nie, i że tę opinię forsuj± producenci z powodów finansowych. Czy jest szansa dowiedzieć się, jak jest naprawdę?

Ja mam niestety bardzo złe do¶wiadczenia z zestawami do na-
pełniania zbiorników i przeciętne z gotowymi napełnianymi.
Możliwe, że niektóre firmy sprzedaj± dobrze napełnione zbior-
niki z dobrej jako¶ci tuszami. Ja do swoich ¦.P. DeskJetów
690C i 930C kupowałem Pelikany i BlackPointy bodajże i w
obydwu przypadkach szybciej pogarszała się jako¶ć wydruku
(zatykanie dysz, mazanie). Od tego czasu przesiadłem się
na LaserJeta.

Oczywi¶cie, gdy kto¶ dużo drukuje to nawet gorszy tusz może
dawać dobre rezultaty i nie zatykać tak szybko dysz. Ja dru-
kuję kilka kartek miesięcznie ¶rednio, a czasem przez ty-
dzień lub dwa nic, więc atramentówki się u mnie absolutnie
nie sprawdziły

Czy stosowanie zamienników lub tuszy regenerowanych może powodować unieważnienie gwarancji, i czy producent jest w stanie wykazać, że z takich korzystałem?

Często s± takie zapisy w umowie gwarancyjnej. Nie wiem, czy
faktycznie kto¶ z nich korzysta.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-01-29 13:50:30
Autor: Marx
W dniu 2010-01-29 11:35, Radosław Sokół pisze:
[...]

i tak to sobie sam swietnie doradziles i zniszczyles dwie drukarki. A wystarczylo zapytac na grupie, czy przy uzywaniu drukarki raz na miesiac warto kupowac atramentowke.
Marx

Data: 2010-01-29 14:42:31
Autor: Norbert
Dnia Fri, 29 Jan 2010 13:50:30 +0100, Marx napisał(a):

W dniu 2010-01-29 11:35, Radosław Sokół pisze:
Oczywiście, gdy ktoś dużo drukuje to nawet gorszy tusz może
dawać dobre rezultaty i nie zatykać tak szybko dysz. Ja dru-
kuję kilka kartek miesięcznie średnio, a czasem przez ty-
[...]

Atramentowki Brothera samoczynnie oczyszczaja glowice chroniac je przed
zaschnieciem. Robia to co kilka dni, co ciekawe nawet wtedy, gdy drukarka
jest wylaczona (nie z gniazdka, lecz wylacznikem Power Off).

Norbert

Tusze: oryginalne i zamienniki