Tutoriale rowerowe

Data: 2009-07-10 15:06:12
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe
Witaj
Juz niedlugo bede skladal rower z czesci, o ktore dopytuje tu na grupie od dluzszego czasu :]
Niestety moja wiedza w duzym stopniu jest ograniczona do wymiany przerzutki i regulacji calosci. Nigdy nie wymienialem korby czy kasety, nie regulowalem tez hamulcow hydraulicznych. Swego czasu (ze 2-3 lata temu) byl w Magazynie Roweroym cykl artukulow warsztatowych poswieconych wymianie lub regulacji poszczegolnych komponentow. Czy ktos moze wrzucil skany do sieci? A moze moglibyscie polecic inne strony skad mozna sie dowiedziec jak krok po kroku zamontowac wszystkie elementy. Moge to zrobic oczywiscie na chlopski rozum tyle, ze chcialbym poznac wlasciwa sciezke postepowania.
Pozdrawiam......Rafal

PS
Za 30zl moga mi te graty zalozyc w sklepie, ale sam chce sie nauczyc jak to dobrze zrobic :]

Data: 2009-07-10 16:09:11
Autor: Mariusz Kruk
Tutoriale rowerowe
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "raviz"
Juz niedlugo bede skladal rower z czesci, o ktore dopytuje tu na grupie od dluzszego czasu :]
[...]
Za 30zl moga mi te graty zalozyc w sklepie, ale sam chce sie nauczyc jak to dobrze zrobic :]

A masz narzędzia?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I've  seen  things you users wouldn't belie-

Data: 2009-07-10 15:16:31
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe
Mariusz Kruk wrote:
[...]

To co trzeba bedzie - kupie, no chyba, ze cena bedzie powalajaca.
No ale do przykrecenia kasety i korby SLX chyba nie trzeba calego warsztatu? Oczywiscie wszelakie imbusy i gwiazdki mam w wystarczajacej ilosci.

Data: 2009-07-10 17:28:43
Autor: mmateusz
Tutoriale rowerowe
> [...]
No ale do przykrecenia kasety i korby SLX chyba nie trzeba calego warsztatu? Oczywiscie wszelakie imbusy i gwiazdki mam w wystarczajacej ilosci.

klucz do kasety ~20zł, do korb 35zł, bacik ci na razie nie potrzebny.
a jak sam składasz to jeszcze przydałby się skuwacz do łańcucha ~25zł i
obcinaczka do linek pancerzy 40-60zł

* ceny tak z pamięci za najtańsze narzędzia.

Mk.

Data: 2009-07-10 16:31:19
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe

[...]

Nie ma problemu, klucze kupie, skuwacze mam dwa tyle, ze i tak zastosuje spinke, no chyba, ze musialbym skrocic lancuch. Obcinaczke tez mam w planach zakupowych.

Data: 2009-07-10 17:32:42
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Tutoriale rowerowe

[...]

Najtańsze?
Bacik nie potrzebny, to po co klucz do kaset?
Skuwacz 10, do korb 18, do kaset 15, bat 15.
Kraków.

zyga

Data: 2009-07-10 16:37:47
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe

Najtańsze?
Bacik nie potrzebny, to po co klucz do kaset?
Skuwacz 10, do korb 18, do kaset 15, bat 15.
Kraków.

zyga

Pamietajcie, ze klucze potrzebuje tylko do nowego szpeja czyli SLXa.
Stare graty odkreca mi w sklepie.
Klucze kluczami, teraz pozostala kwestia jak to dobrze zmontowac, czyli hinty, tipsy, tutoriale :] Poszukam jeszcze dobrze na youtubie tyle, ze te z MR byly naprawde fajnie i przejrzyscie napisane.

Data: 2009-07-10 16:55:51
Autor: Tomasz Konik
Tutoriale rowerowe
Pamietajcie, ze klucze potrzebuje tylko do nowego szpeja czyli SLXa.

No, to choćby klucz do misek; przydałby się też ten do napinania łożysk.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-10 19:35:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Tutoriale rowerowe
On Fri, 10 Jul 2009 16:55:51 +0000 (UTC)
"Tomasz Konik" <tomekq1.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> Pamietajcie, ze klucze potrzebuje tylko do nowego szpeja czyli SLXa.

No, to choćby klucz do misek; przydałby się też ten do napinania łożysk.

Co to jest napinanie łożyska? Brzmi jak termin techniczny z sali
porodowej.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-11 20:15:15
Autor: ToMasz
Tutoriale rowerowe
Tomasz Konik pisze:
Pamietajcie, ze klucze potrzebuje tylko do nowego szpeja czyli SLXa.

No, to choćby klucz do misek; przydałby się też ten do napinania łożysk.
Pzdr;-)
Konik

tak czytam, czytam, i czytam... i tak sobie myśle.
pare wątków niżej, ludzie pokazują aukcje z 2 piastami kół na łożyskach
maszynowych za 145zł. wkład suportu na łożyskach maszynowych kosztuje
30zł. razem 175. wymiana tego wszystkiego jakieś 50zł. moze troche
wiecej. Wiem ze to wiecej niż komplet: klucz do konusów, klucz do kasety
MK, i jeszcze pare innych narzędzi. ale moim zdaniem przejscie na
lożyska maszynowe jest najsprytniejszą czynnością serwisową w prywatnym
rowerze. zamiast kupować narzędzia eliminujemy serwisowalne elementy.
Problem w tym ze na nich będzie pisało "chosen" a nie "shimano"? chyba tak.

ToMasz

Data: 2009-07-10 17:40:54
Autor: kml
Tutoriale rowerowe

Użytkownik "raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:h37n8b$1s1$1news.onet.pl...

[...]

Na stronie producenta masz instrukcje i ona są ok w moim odczuciu. Pewnych rzeczy nie ma sensu robić jako tutorial bo to jest zbyt łatwe. Jak nie masz filmu do shimano to obejrzyj film do SRAMA i już wiesz o co chodzi. Ja wczoraj przelewałem cały układ w hydraulikach ale poniewaz byłem sam to zdjęć nie robiłem bo nie chciało mi się już cudować :>

kml
Last update 07/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-10 16:57:02
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe

[...]

Faktycznie, masz racje, zapomnialem o instrukcjach na stronie Shimano,
dzieki za podpowiedz :)

Data: 2009-07-11 20:30:27
Autor: click
Tutoriale rowerowe
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Bacik nie potrzebny, to po co klucz do kaset?

'niepotrzebny'

po co klucz?
a ty kasete palcami przykrecasz?
czy walisz mlotem w srubokret?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-11 20:32:45
Autor: kml
Tutoriale rowerowe

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:h3alo3$jt9$1news.onet.pl...
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Bacik nie potrzebny, to po co klucz do kaset?

'niepotrzebny'

po co klucz?
a ty kasete palcami przykrecasz?
czy walisz mlotem w srubokret?

zyga to ręcami wszystko robi :))))

Data: 2009-07-11 20:36:56
Autor: kml
Tutoriale rowerowe

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:h3am1h$lcs$1news.onet.pl...

zyga to ręcami wszystko robi :))))

"TYMI recyma"

Powaga? No to niech będzie recyma ;)

Data: 2009-07-11 20:45:49
Autor: click
Tutoriale rowerowe
kml pisze:

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:h3am1h$lcs$1news.onet.pl...

zyga to ręcami wszystko robi :))))

"TYMI recyma"

Powaga? No to niech będzie recyma ;)

a serio, to raz, czy dwa, w gorach kontrowalem piaste palcami (fingerstools), ale zeby kasete przykrecic? to trzeba miec stalowe paznokcie...
teraz juz wiemy, kto przykrecal kasete Chuckowi Norrisowi ;)

Data: 2009-07-11 20:59:04
Autor: kml
Tutoriale rowerowe

Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:h3amku$n06$1news.onet.pl...
a serio, to raz, czy dwa, w gorach kontrowalem piaste palcami (fingerstools), ale zeby kasete przykrecic? to trzeba miec stalowe paznokcie...
teraz juz wiemy, kto przykrecal kasete Chuckowi Norrisowi ;)

Od kogo Czak sie uczył :D

Data: 2009-07-11 21:06:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Tutoriale rowerowe

Bacik nie potrzebny, to po co klucz do kaset?

'niepotrzebny'

po co klucz?
a ty kasete palcami przykrecasz?
czy walisz mlotem w srubokret?

Po *sam* klucz do kasety, bez bata?

zyga

Data: 2009-07-11 21:13:25
Autor: click
Tutoriale rowerowe
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

a ty bata potrzebujesz do przykrecenia kasety?

Data: 2009-07-11 23:03:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Tutoriale rowerowe

[...]

Do przykręcenia niepotrzebny, a do dokręcenia owszem.
ŻEBY DOKRĘCIĆ KASETĘ WCZEŚNIEJ ŚCIĄGNIĘTĄ, TRZEBA JĄ NAJPIERW ODKRĘCIĆ.
Wyjątek: składanie koła od zera.

zyga

Data: 2009-07-11 23:07:44
Autor: click
Tutoriale rowerowe
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Do przykręcenia niepotrzebny, a do dokręcenia owszem.

czym sie rozni przykrecanie od dokrecania?

ŻEBY DOKRĘCIĆ KASETĘ WCZEŚNIEJ ŚCIĄGNIĘTĄ, TRZEBA JĄ NAJPIERW ODKRĘCIĆ.

a jaki to ma zwiazek z watkiem?

Wyjątek: składanie koła od zera.

wreszcie chwyciles?
czy ze zrozumieniem przeczytales pierwszy post watkodawcy i odpowiedz mateusza?

Data: 2009-07-11 23:41:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Tutoriale rowerowe

[...]

Nie muszę chwytać, wystarczy, że tobie zaciemniam obraz.

zyga

Data: 2009-07-12 21:54:33
Autor: click
Tutoriale rowerowe
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

tak, widze ciemnosc

Data: 2009-07-12 19:24:20
Autor: chary
Tutoriale rowerowe
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

Da sie odkrecic kasete bez bacika (choc jak ktos ma duzo krzepy, to pewnie nie wszystkie ;).Ja sam tak robilem przez pare lat, bo zakup bacika wydawal mi sie zbedny. Owijalem kasete szmata i lapalem ja jedna reka a druga odkrecalem. Da sie. Mozna tez uzyc lancucha do przytrzymania. Teraz stalem sieleniwy i mam bacik ;-)
Mozna tez uzyc:
http://www.m-gineering.nl/nbtg.htm

pozdrawiam,
Marek Sosnowski
--
"Flutek musial byc ksiedzem, przemawialy za tym jego lajdackie zaklamanie,
dwulicowosc, potworny egoizm i niewyobrazalna wrecz pazernosc"

Data: 2009-07-12 21:19:15
Autor: Zachu
Tutoriale rowerowe
chary pisze:

[...]

bacik to się samemu robi

--
Zachu

Data: 2009-07-12 21:55:55
Autor: click
Tutoriale rowerowe
Zachu pisze:
chary pisze:

[...]

wlasnie
stary lancuch, "sztacheta" i trzy gwozdzie

Data: 2009-07-14 23:06:14
Autor: Maveriq
Tutoriale rowerowe
"Toto " urządzonko do ściągania kasety można zrobić ze starych nożyczek i kawałka łańcucha. Wybijamy w nożyczkach nit. Rozkładamy na dwie części. Wybieramy jedną z nich. Obcinamy w połowie, a w miejsce nożyczkowe4go nita aplikujemy łańcuch

Pozdrawiam, M.

Data: 2009-07-10 15:21:48
Autor: raviz
Tutoriale rowerowe

A masz narzędzia?

Stara korbe na kwadrat dam do odkrecenia w sklepie, wolonobieg zostanie na starym kole.

Data: 2009-07-10 18:40:00
Autor: chary
Tutoriale rowerowe

"raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> wrote in message news:h37hsl$jsi$1news.onet.pl...
[...]

Na tej stronie masz troche filmikow instruktazowych. Wiekszosc chyba bardziej dotyczy regulacji niz wymiany ale moze niektore okaza sie przydatne ;) Filmiki sa lopatologiczne i proste do zrozumienia (ale po angielsku).

http://bicycletutor.com/

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Tutoriale rowerowe