Tv - pomocy

Data: 2009-09-26 01:11:21
Autor: RK
Tv - pomocy
Chcę kupić tv, budżet do ok. 10 kzł. Pomóżcie, bo po dziesiątkach godzin czytania różnych for jestem dalej w lesie. W dodatku modele które miały dobrą "prasę" (np. Samsung LE 55/A056) w sklepach są uważane za stare i ich nie ma i nie będzie. Potrzebuję 50-55". Na dodatek jeszcze nie zdecydowałem czy iść "w plazmę, czy led tv". W Radomiu, gdzie mieszkam nie ma szans na sklep, w którym mógłbym poprosić o ustawienie np. Pioneera PDP-LV5090H i jakiegoś nowego Philipsa, Samsunga czy Soniaka - najnowszy, jaki widziałem, to Samsung B 7000 (bodajże 52 czy 55") i nie było z czym tego porównać. Stąd na marginesie jeszcze jedna prośba o podanie normalnych sklepów w promieniu 100 km (W-wa, Lublin, Kielce), gdzie mógłbym obejrzeć ew. propozycje.

--
Robert.

Data: 2009-09-26 11:58:58
Autor: dziki
Tv - pomocy
Użytkownik "RK" <trevorrkout@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h9jira$mb7$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

polecam forum:
http://www.hdtv.com.pl/
jest tam tez gosc, ktory robi prezentacje w domu klienta i mozna sobie na spokojnie porownac kilka modeli. Za sume jaka chcesz przeznaczyc na tv to chyba calkiem dobre rozwiazanie.
ja po tygodniu grzebania w necie i tak wybralem tv, ktory wybralem dnia pierwszego ;)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-26 13:04:37
Autor: RK
Tv - pomocy
dziki pisze:

[...]

Znam z forum, masz na myśli kikiego? Ciekawe czy to poważny i uczciwy gość. Próbuję z nim złapać kontakt.

--
Robert.

Data: 2009-09-26 15:51:32
Autor: dziki
Tv - pomocy
Użytkownik "RK" <trevorrkout@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h9kt3m$8fu$1nemesis.news.neostrada.pl...

Znam z forum, masz na myśli kikiego? Ciekawe czy to poważny i uczciwy gość. Próbuję z nim złapać kontakt.

nie kojarze nicka, ale chyba o niego chodzi. Z tego co kojarze to ludzie raczej zadowoleni byli z jego uslug.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-26 15:53:17
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Użytkownik "RK":

polecam forum:
http://www.hdtv.com.pl/

Znam z forum, masz na myśli kikiego? Ciekawe czy to poważny i uczciwy gość. Próbuję z nim złapać kontakt.

Nie badzmy smieszni, to forum to jedno wielkie
dziadostwo i smietnisko, nikt powazny nie traktuje
go na serio i jak najdalej od handlarzy ktorzy udaja
ze sa obiektywni piszac recenzje. Same wywody
niektorych uzytkownikow to zwyczajna zenada, co
gorsza brana na powaznie przez niektorych.
To jak sie tam zarabia kase jest niesamowite.

Co do tv to mam tego ktory juz jest "przestarzaly"
55" led i bije na glowe kuro pdc ktorego tez mam
jezeli chodzi o wyswietlanie obrazu z konsoli.
Smieszne jedynie jest to iz jeszcze kilka chwil temu
byla to nowosc.

Plazme omijaj z daleka jezeli bierzesz pod uwage led`a.
Czern w led`ach jest niesamowita.
Dobra rada jezeli masz miejsce, to celuj odrazu w > 60" tutaj zostaje pdc,
bo 55" stanie sie zaraz maly, co dla wiekszosci jest nie do
pojecia.
Pozdr.

Data: 2009-09-26 08:31:56
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 26 Wrz, 15:53, "Moltisanti" <p...@pff.ko> wrote:

Plazme omijaj z daleka jezeli bierzesz pod uwage led`a.
Czern w led`ach jest niesamowita.

Co jest bardziej czarne, wygaszona celka z plazma czy podswietlony
ledem czarny ekran ?

Daniel

Data: 2009-09-26 19:45:57
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Daniel Chlodzinski":

Plazme omijaj z daleka jezeli bierzesz pod uwage led`a.
Czern w led`ach jest niesamowita.

Co jest bardziej czarne, wygaszona celka z plazma czy podswietlony
ledem czarny ekran ?

Pisalem juz o tym dzisiatki razy... W nocy jeden jak i drugi czern ma czarna, w ledzie nic nie podswietla ekran jest wygaszony tam gdzie ma byc CZERN, na tyle iz masz smole w calkowicie ciemnym pomieszczeniu, nie jest to oczywiscie ideal bo jest efekt halo o ktorym nie raz wspominalem ale nie warto o tym juz pisac - generalnie
nic nie podswietla - oko nie zauwazy nic co mialo miejsce i bylo bolaczka, wszystkich "nie ledowych" lcd, gdzie byla szara plama w miejscu czerni, dotknieta czesto cloudingiem (sony) co juz wygladalo koszmarnie i stad tez zasluzenie pdc w tej kwesti byl gora calkowicie slusznie, ale to juz jest historia. Jest naprawde duzy skok wgledem wczesniejszych lcd. Grajac w cokolwiek gdzie mamy ciemna dziure, noc itp. jest CALKOWICIE wylaczone podswietlanie! W nocy w plazmie mamy to samo, niewatpliwa zaleta wgledem lcd. To nie podlega dyskusji.

Natomiast to co sie dzieje w roswietlonym pomieszczeniu pomiedzy dwoma postawionymi tv obok siebie to juz inna bajka. Nie ma czego takiego jak czern w _ciagu dnia_ na plazmie, jest szara tafla w miejscu gdzie powinna byc czern, z racji budowy swojej matrycy, w tanszych pdc jest to porazka do kwadratu, w lepszych czy chociazby kuro jest to mniej widoczne i dopieszczane ale dalej daleko do prawdziwej CZERNI SMOLY jaka daje chociazby led - z racji budowy matrycy - zwyczjanie jest ona czarna. Mam KURO i LED`a i wierz mi ze wiem o czym pisze. Tyle razu juz o tym pisalem, zdjecia wrzucalem, ze juz mi sie zwyczajnie nie chce, jak ktos ma wyprany mozg na takich forach jak hdtv to szkoda czasu na dyskusje. Takie forum dziala na zasadzie pudelka. Wierz mi ze juz duzo tv i generalnie sprzetu przez rece mi przeszlo, nie naleze do teoretykow i znawcow opisujacych swoje wypociny na podstawie tego co zobacza w sklepia dla idiotow, naleze do tych maniakow ktorzy zmieniaja swoj sprzet co rok tracac przy tym sporo kasy za kazdym razem, kazda opinia to poparte przez lata na 10 roznych sposobow doswiadczenia, jak cos jest bublem to pierwszy o tym obiektywnie pisze, a niewatpliwie zadna z obecnych technologi nie jest idealna i ma wady. Moltisanti

Data: 2009-09-26 23:53:51
Autor: Cezar
Tv - pomocy
Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:h9lk0u$2u$1inews.gazeta.pl...
[...]

A niektorzy maja to kompletnie 'gdzies' mimo Twojej krucjaty :D

[...]

I dokladnie. Dalej mam to kompletnie 'gdzies' mimo Twojej krucjaty. Szkoda mi tylko (a nie, przepraszam, nie obchodzi mnie to) ze szukasz idealu kiedy inni (wliczajac w to mnie, maluczkiego) dobrze sie bawia tym co maja.

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Data: 2009-09-27 01:15:21
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Cezar" :

A niektorzy maja to kompletnie 'gdzies' mimo Twojej krucjaty :D
[...]
[...]

Kompletnie nie rozumiem co Ty do mnie piszesz, jaka krucjata, cos z Toba nie tak...chciales blysnac?  Tutaj i tak grupa umarla, wiec nie wysilaj sie pierdz swoje przemyslenia tam gdzie siedzisz
Chlodzinski palna kompletna powielana bzdure na moja wczesniejsza odpowiedz, i zwyczajnie mu odpowiedzialem. Gdzie Ty tu widzisz krucjate, za stary jestem na to aby kogokolwiek do czegos przekonywac, opisalem na biegu co prawda chaotycznie, to jak wyglada w praktyce temat z racji iz posiadam 2 mocno nie idealne (bo na takie poczekamy jeszcze lata) pelne wad tv, z ktorych mimo wszystko ciesze sie jak kazdy, nie szukam zadnego idealu, ale jezeli ktos podejmuje temat, to chyba mozna wypocic kilka zdan, co? szefie? Co to ma do rzeczy czy Ty masz cos gdzies i czy sie cieszysz tym co masz, kogo to obchodzi, co to ma wspolnego z tym co napisalem. Naucz sie czytac ze zrozumieniem, albo wytrzezwiej Moltisanti

Data: 2009-09-27 08:59:33
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 26 Wrz, 19:45, "Moltisanti" <p...@pff.ko> wrote:

[...]

A jak ta czern w dzien wyglada miedzy plazma, a zwyklym lcd ?
Oczywiscie wybor miedzy kuro a led jest ciekawy, ale czasem czlowiek
ma tyko 2-3tys i chce 42'' ekran do grania. Wszedzie gdzie zadalem
takie pytanie, nie tylko na forum hdtv, slyszalem ze jak na takie
warunki to plazma panasa.

Daniel

Data: 2009-09-27 19:12:47
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Daniel Chlodzinski" :

A jak ta czern w dzien wyglada miedzy plazma, a zwyklym lcd ?

"Tradycyjny" lcd jak i ledowy jak wspomnialem z racji budowy swojej matrycy
jest czarny, widac to doskonale jak jest wylaczony, efekt ten poteguje
blyszczaca matryca ktorej to bylem swojego czasu przeciwnikiem,
dzis jest zupelnie odwrotnie, ale mniejsza z tym.

Kiepskiej jakosci plazma w dzien dla mnie jest nie do zaakceptowania,
nie ma to nic wspolnego z czernia, bo jak cos szarego moze byc czarne?
Co ma wygaszajaca sie matryca do czerni, jezeli patrzac na nia widac szara
tafle.
Jak dla mnie efekt fatalny, zreszta wiele osob to potwierdza.
Natomiast w ciemniejszych warunkach czy tez w nocy jest wygaszona
a szerego juz nie widac, sytuacja zmienia sie diametralnie na +

W tradycyjnym lcd swiatlo dzienne nie rozswietli matrycy tak jak to jest
w plazmie. W lcd w dzien czarny dalej jest czarnym, nie widac ze tam
cos podswietla przy takich warunkach, no chyba ze juz trafimy faktycznie na bubla,
a obraz zrobi sie wyprany jak w tanich pdc.
W tradycyjnym lcd wszystkie wady jezeli chodzi o czern wychodzily
w zaciemnionych pomieszczeniach i tutaj pdc bije na glowe lcd bez watpienia.

Natomiast led to inna bajka, czarny jest czarny w kazdych warunkach,
zupelnie inna historia i jak dla mnie zalatwilo to wiele spraw na ktore czakalem dluzszy czas,
w miedzy czasie zmieniajac rozne lcd.

[...]

Nikt tu nie porusza kwesti czy kogos stac czy tez ma checi na wydawanie kasy
na drozszy tv, mi juz ta chec rozpieprzania kasy dla tych marketingowych oszolomow
przeszla w momencie nabycia led`a, jedynie chcialbym cos wiekszego.

Za 2-3 tys. tez kupilbym pdc. Za 2k 40" lcd mozna co najwyzej powiesic w garazu.
Wazne jest to w jaki sposob i kiedy tv jest uzytkowany, jezeli bylby to
sygnal SD a dokladnie jakas kablowka bo z ta radzi sobie dobrze, a tv ogladamy
wieczorami to pdc. Tez osobiscie draznilo mnie podswietlanie matrycy w lcd.

Nalezy tez dodac ze dzisiejsze lcd, ktore ustepuja technologi led miejsca to nie tv z przed 2 lat,
mimo wszystko.

Data: 2009-09-27 21:12:23
Autor: Mirek Ptak
Tv - pomocy
Dnia 2009-09-26 19:45,  *Moltisanti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dobra radę Ci dam - trzymaj go wyłączonego - będzie czarny, że aż strach :)
Nie zapomnij też ostrzegać swoich ofiar (nabywców), że większość tych "LED TV" (zwłaszcza Samsunga) ma te diody tylko na krawędziach ekranu, maja niższą jasność, zimniejsze kolory, nie za bardzo nadają się do komputera/konsoli (jeśli mają jednak podświetlenie pod matrycą) i kilka innych wad.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-27 22:01:50
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Użytkownik "Mirek Ptak":

Dobra radę Ci dam - trzymaj go wyłączonego - będzie czarny, że aż strach :)

Przeczytaj ta zenade przepelniana obiektywna fachowa ocena
pelna konstruktywnych rzeczowych opini ktora to powyzej wypociles
i zastanow sie nad soba, co wniosles madrego.

[...]

Reprezentujesz wlasnie poziom hdtv, czyli typowu user pudelka,
jestes po recenzji led`a
na stronach, ktorych to sam poprawialem "wszechwiedzacych"
recenzentow razem z innym userami, bo tacy z nich fachowcy
ze testowali uszkodzonego led`a !??
A potem wystawiali na podstawie tego oceny, nie wspominajac
o wysypie komentarzy takich znaffcof Twojego pokroju. ROTFL

Zimniejsze kolory, ledy na krawedziach, "nie za bardzo nadają się do
komputera/konsoli"?!  a podswietlane lekko rogi led ma czy nie?
czlowieku pierdolnij
sie w leb bo zwyczajnie cos slyszales ale nie wiesz jeszcze gdzie,
tymbardziej ze nie mowimy chyba o tym samym tv.
Led jest stworzony do konsoli. Duzo lepsze wrazenia jak KURO !!!
Miales kiedys doczynienia z kuro poza MediaM? No wlasnie.

Wez sobie na testy 3 tv do domu na min. kilka dni, w roznych technologiach,
wpusc swiatlo, zgas swiatlo i przyjdz napisac jeszcze raz te swoje przemyslenia.

Jak ktos ma do wydania kupe kasy na tv, to nie wpierdalaj mu swoich nic
nie wnoszacych 5groszy, bo ciezko dzisiaj zarabia sie kase. Nie kazdemu
daje tatus, zeby kupowac na podstawie kilkudziesieciu opini malolatow ktorzy
oceniaja tv po zdjeciach a potem poca sie na forach jako fachowcy
z 1000 komentarzy w profilu.

Widziales co sie dzialo na forum za czasow KDF gdzie od poczatku
uwazalem to za bubel, jakie zachwyty i wojny, a co wyszlo.. kazdy wie.

Zobacz uzytkownika "m......" na hdtv, uwazany tam jest za "fachoffca" od projektorow,
oczywiscie przez takich jak Ty, ci co znaja beda wiedziec o kogo chodzi,
a prawda jest taka ze gowno sie zna,
wysmiany i besztany w innych miejscach, a tam normalnie guru.
Pokazal kiedys swoja "sale kinowa" to nie nie wiedzieli gdzie sie schowac
ze smiechu.

Nie pisz mi na przyszlosc o jakis ofiarach/nabywcach bo nie jestem
handlarzem a ci co mnie znaja na zagranicznych forach wiedza ze
jestem ostatnia stronnicza osoba w przeciwienstwie do takich
flap flap malatow jak Ty ktorzy nie potrafia opisac rzeczowo tematu.
Dla Twojej wiadomosci posiadam Kuro i JEST TO PLAZMA gdybys
nie wiedzial i nie podniecam sie nia jak wiekszosc pomijajac wady
majac kape na oczach, tylko dlatego ze pracowalem na niego
naprawde ciezko.

Data: 2009-09-28 08:29:50
Autor: Mirek Ptak
Tv - pomocy
Dnia 2009-09-27 22:01,  *Moltisanti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To co napisałem - trzymaj go wyłączonego będzie tak czarny jak tylko możesz sobie wyobrazić - dla ciebie orgazm gwarantowany.

[...]

Nie korzystam z for.

jestes po recenzji led`a
na stronach, ktorych to sam poprawialem "wszechwiedzacych"
recenzentow razem z innym userami, bo tacy z nich fachowcy
ze testowali uszkodzonego led`a !??

A cos sobie przypominam - tu pisałeś :) - jasne, był na pewno uszkodzony.

[...]

I jasnowidz na dodatek :)

[...]

Właśnie dlatego piszę - "LED TV" to ściema roku. te co mają diody pod matrycą są nie najgorsze, ale plaźmie nie podskoczą z powodu tego, że nadal mają wszystkie wady LCD - jedynie trochę ograniczone w kwestii świecącej czerni.

daje tatus, zeby kupowac na podstawie kilkudziesieciu opini malolatow
ktorzy

Z tatusiem to sam porozmawiaj - i nie próbuj się od niego dowiadywać ile mam lat - tobie to nie wychodzi.
Widziales co sie dzialo na forum za czasow KDF gdzie od poczatku
uwazalem to za bubel, jakie zachwyty i wojny, a co wyszlo.. kazdy wie.

Nie korzystałem i nie korzystam.
[...]

*PLONK*

[...]

To Samsung tam mało płaci? - naturalnie nie oczekuję odpowiedzi.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-28 08:35:53
Autor: Mirek Ptak
Tv - pomocy
Dnia 2009-09-28 08:29,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Widziales co sie dzialo na forum za czasow KDF gdzie od poczatku
uwazalem to za bubel, jakie zachwyty i wojny, a co wyszlo.. kazdy wie.

Nie korzystałem i nie korzystam.

Bym nakłamał :) - zarejestrowałem się tam i nawet napisałem jeden post w październiku 2007 - to wszystko.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-28 12:02:04
Autor: dziki
Tv - pomocy
[...]

moze polecisz w takim razie jakiegos godnego zamiennika.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-28 17:24:56
Autor: Czezare
Tv - pomocy
dziki pisze:
[...]

Ja slyszalem, ze LED TV nie jest zalecany dla graczy ze wzgledu na lekkie smuĹźenie obrazu podczas grania. Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc temu? Pytam z czystej ciekawosci.

Dla autora watku mam jedna rade. Niech zamowi sobie prezentacje w domu lub przyniesie konsole do sklepu i tam poprobuje. Swego czasu dzieki temu, ze przynioslem konsole (wowczas pierwszego xboxa) do sklepu uniknalem straszliwej pomylki przy zakupie telewizora. Bylem napalony na jeden z modeli Grundiga, ktory mial fantastyczny obraz jesli chodzi o programy telewizyjne.Niestety, po podlaczeniu xboxa okazalo sie, ze obraz to calkowita kleska. Stanelo na tym, ze kupilem TV Sony.

Pozdr
Czezare

Data: 2009-09-28 15:28:28
Autor: spaceman
Tv - pomocy
Czezare <czezare1@onet.eu> wrote:

Ja slyszalem, ze LED TV nie jest zalecany dla graczy ze wzgledu na lekkie smuĹźenie obrazu podczas grania. Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc temu? Pytam z czystej ciekawosci.

Ale co ma rodzaj podświetlenia do czasu reakcji matrycy? Nie ma to żadnego
znaczenia Gdyby nie to, że nie ma ledów w odpowiadającym mi rozmiarze to
nawet bym się nie zastanawiał. Testowałem samsunga z serii 7 i bije moją
plazmę na głowę pod każdym względem. Testowałem również z grami.

--
spaceman

Data: 2009-09-29 00:04:40
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

UĹźytkownik "Czezare" :

Ja slyszalem, ze LED TV nie jest zalecany dla graczy ze wzgledu na lekkie smuĹźenie obrazu podczas grania. Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc temu? Pytam z czystej ciekawosci.

Jak dla mnie jest to absolutna bzdura i stwierdzam to calkowicie
obiektywnie, jest wrecz stworzony do grania porownujac inne lcd,
no chyba ze mowa o modelu ktorego nie znam i faktycznie wyszedl
jakis zubozony bubel, nie zaprzeczam ze takawy nie istnieje,
nie mialem kazdego led`a na rynku!
Z tego co pamietam wyszla seria ktora byla z racji cieca kosztow
wybebeszona.
Samsung o ktorym mowa zdobyl bardzo pochlebne opinie, latwo
to wyszukac w necie, porownywalny bardzo blisko do kuro, a bijacy
na glowe tradycjne lcd - nie jest to moja opinia dla jasnosci. Ja uwazam
ze jest lepszy jak kuro i generalnie do gier.
Byl tez na tym samym poziomie, wrecz nawet lepszy od 2x drozszego sony
ktory stal ok 18k.
Gdyby bylo jakiekolwiek smuzenie
pozbylbym sie dziada raz dwa, nie wystepuje takie zjawisko,
nie przywiazuje sie do sprzetow emocjonalnie jak niektorzy.

Dlatego na zagranicznych forach jak ktos kupi tv za 15k,
i okazuje sie ze jednak ma sporo wad, to smialo wali
wszystkie negatywy i podejmujemy rzeczowa dyskuje.
U nas jak ktos kupi wymarzony tv za ciezko zarobiona
kase, malo kto potrafi potem przyznac ze kupil bubla,
szuka zaraz pocieszenia u sobie podobnych jaki
to reprezentuje dla przykladu taki Miroslaw Pisior,
i tak ci co maja cos faktycznie do powiedzenia czy tez
"odwaza sie" wypowiedziec slowa krytyki sa tlamszeni przez takie bydlo.

Dla porownania, poprzedni tv to sharp lcd 52"
czern byla podswietlana w nocy co jest standartem, malo
tego smuzenie bylo zauwazalne juz przy ogladaniu tv,
przy grach bylo lepiej, natomiast porownywanie tego tv
do led to jest zart, jest doslownie PRZEPASC!
a dodam ze sharp wysoki model, wyzszy z tego co pamietam
jak ma obecnie (czy moze juz nie) (chyba) Katanka, on jak zaczynal
przygode z wiekszymi tv to ja sprzedawalem dziada.

Podsumowujac Led jest stworzony do gier, bo RAZ ze sposob wyswietlania
jak to w lcd jest "przejaskrawiony" krwisty - inaczej mowiac
zywy wlasnie glownie w jakichkolwiek animacjach (nie kazdemu
to pasuje i wybiera pdc ktory ma stonowane kolory), a
dwa jest w koncu czern z prawdziwego zdarzenia.
Tyle w temacie, czy sie to takim Pisiorom podoba czy nie.

Data: 2009-09-29 08:54:16
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam
Użytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisał w wiadomości news:h9rbu0$a88$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dobra, juz wszyscy wiedza, ze masz najdluzszego. Piszesz, ze nie przywiazujesz sie do sprzetu, ale sadzac po ilosci emocji, ktorymi przesiakniete sa Twoje posty, jest zupelnie inaczej. Pewnie do dzis splacasz kreche za ten swoj ledtv i toczysz jakies boje z wyimaginowanymi oponentami. Glaszczesz to swoje 'kuro' co wieczor, prawda?

Odnosnie tematu watku: warto podlaczyc konsole/laptopa do wybranego modelu TV przed zakupem (np. w Euro nie robia z tym najmniejszych problemow) i zobaczyc, co i jak. Jestem zdania, ze wiekszosc (jesli nie kazdy) z obecnych modeli TV spelni oczekiwania przecietnego odbiorcy, jesli chodzi o jakosc obrazu. Warto zwrocic uwage na ilosc roznego rodzaju wejsc/wyjsc, ktore ma TV - pozwoli to uniknac w przyszlosci przepinania kabli, czy stosowania roznego rodzaju przelacznikow.
Roznica miedzy plazma a lcd? Pomijalna, chyba ze zamiast grac/ogladac film, bedziesz robil pomiary czerni, liczyl pixele i mierzyl kontrast. Jednym pasuje to, innym co innego, dlatego naprawde warto samemu zobaczyc, chocby w sklepie, co nam odpowiada.

Robin

Data: 2009-09-29 09:58:39
Autor: Piotr Gnyp
Tv - pomocy
..::On Tue, 29 Sep 2009 08:54:16 +0200, in <h9sav2$955$1@inews.gazeta.pl>
..::Robin <robin@mago.pl> wrote:
Warto zwrocic uwage na ilosc roznego rodzaju wejsc/wyjsc, ktore ma TV - pozwoli to uniknac w przyszlosci przepinania kabli, czy stosowania roznego rodzaju przelacznikow.

Problem wtedy, kiedy masz dźwięk po optyku, a nie HDMI...
Chyba, że są już telewizory, co przyjmują wszystko po HDMI, a wyuszczają
dźwięk optykiem

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl
Ever loved a woman who made you feel tall?

Data: 2009-09-29 10:12:39
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam :)

Użytkownik "Piotr Gnyp" <toread@NOSPAM.discordia.pl> napisał w wiadomości news:far8p6-qcv.ln1discordia.pl...

Problem wtedy, kiedy masz dźwięk po optyku, a nie HDMI...
Chyba, że są już telewizory, co przyjmują wszystko po HDMI, a wyuszczają
dźwięk optykiem

O ile pamietam, moj wypuszcza, ale wylacznie stereo. Tak czy siak, kiedy uzywasz amplitunera, problem znika. Mozesz podac wszystko po HDMI do niego, albo dzwiek wypuszczac optykiem z konsoli.

Robin

Data: 2009-09-29 12:25:46
Autor: dziki
Tv - pomocy
[...]

nie popadajmy w paranoje. Jak ktos chce puszczac dzwiek po optyku to kupi sobie zestaw kina domowego do jego odtwarzania. IMO puszczenie dzwieku po HDMI zeby posluchac w stereo, czy surround w zupelnosci wystarczy.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-29 12:41:56
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

UĹźytkownik "dziki" :

[...]

Nalezy dodac ze tv (nie wszystkie oczywiscie) maja gniazdo
do podbieca optyka.

W niektorych tv, przy wypuszczeniu sygnalu cyfrowego na ampli,
wystepuje brak synchronizacji z dzwiekiem.
No i niektorzy gracze nie mogli tego przelknac.
Uaktualnienia do tv czesto zalatwialy sprawe, ale niesmak
zostaje.

Moltisanti

Data: 2009-09-29 12:04:58
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Robin" :

Dobra, juz wszyscy wiedza, ze masz najdluzszego. Piszesz, ze nie przywiazujesz sie do sprzetu, ale sadzac po ilosci emocji, ktorymi przesiakniete sa Twoje posty, jest zupelnie inaczej.

Jakie emocje? Jezeli to faktycznie tak wyglada, to coz
moze masz racje, ale zapewniam Cie ze tak nie jest.
Slowo pisane jak czesto bywa jest zle odbierane,
taki mam styl wypowiedzi, w realu zdziwilbys sie jak bardzo mam to gdzies.
Bylo pare osob u mnie z forum takze niech moze sie wypowiedza.

Pewnie do dzis splacasz kreche za ten swoj ledtv i toczysz jakies boje z wyimaginowanymi oponentami.

Jest wrecz odwrotnie. Stwierdzam fakty.

Brak argumentow za/przeciw, zamiast belkotu ze z
"kazdego bedziesz zadowolony", to i wycieczki sie zaczynaja. Standart.

Widzisz, gdybym napisal ze taki tv to dla mnie tydzien pracy,
napisalbys zebym sie onanizowal i dowartosciowywal siedzac
przed wyciagiem w konta bankowego, natomiast jak napisalbym
ze na tv zbieralem 5 lat a na noc zakrywam folia tv aby sie nie
kurzyl, wypocilbys pewnie ze mam kape na oczach piszac cokolwiek.

Wiec tak czy srak dla takich jak Ty zawsze bedzie jedno z dwoch.
Tutaj generalnie powinnismy zakonczyc.

Glaszczesz to swoje 'kuro' co wieczor, prawda?

Mozesz mi kxrwa wytlumaczyc skad taka zlosliwosc i na jakiej
podstawie tak sadzisz,
widzac ze nie zachwalam w zadnej wypowiedzi kuro??
To uzytkownicy, recenzencji tym tv sie podniacaja, ja wrecz przeciwnie!

Poruszamy temat TYLKO czerni tak?? Wiec trzymajmy sie tego.
Kazdy gracz wie o co biego z czernia. Glowny argument zwolennikow pdc
to wlasnie CZERN.
Nie piszemy o obudowach,
pilotach, kolorach, czy wejsciach? Tak?
Kuro jest tutaj wzorem dla kazdego producenta pdc. Tak? No wlasnie.
Dla mnie jest to przereklamowany produkt, nie warty swojej ceny.
Nie pieje jak inni na forach jakie to cudo.

Czy piszac ze LED, w znaczacy sposob zalatwil jeden
z najwiekszy problemow jakim byla dla wszystkich wlasnie
ta pieprzona czern i w znaczacy sposob podwyzszyla jakosc sie jakosc rozrywki,
jest podniecaniem sie dla Ciebie?
To jest tysiace watkow na forach
przeciwnikow lcd itp.wlasnie przez podswietlana matryce.
Przeciez to nie ja placze na forach jakie to lcd jest be bo podswietla matryce,
jedynie w dosadny sposob napisalem iz problem
w znaczacy sposob co jest BARDZO istotne dla gracza,
zostal rozwiazany.

Dlaczego jest to odbierane przez takich jak Ty jako
podniecanie sie, jest to zwyczajna najnormalniejsza opinia i stwierdzenie faktu.

Sporo gier jest ciemna, grajac na marnej jakosci lcd,
widac szara plame, TAK jest czy nie?

Nie jestem tez abosutnie przeciwnikiem plazm, ale pisanie
ze pdc ma czern w ciagu dnia jest ZALOSNE.

[...]

Coz Ty bredzisz czlowieku, jak mozna na podstawie tego co widac w sklepie
podejmowac decyje? Gdzie kazdy tv potrzebuje porzadnej regulacji, najdrozszy
top model moze gorzej swiecic jak najtanszy bubel stojacy obok, po czym
tacy ogladacze sklepowi pisza recenzje tv na forach i medrkuja, ze nie ma
sensu doplacac do tego czy innego bo przeciez widzial na wlasne oczy
ze nie ma roznicy. Nie da sie obiektywnie cokolwiek stwierdzic przy oswietleniu
jakie daja molochy, sa dziesiatki powodow dla ktorych nie da sie z obiektywna ocena
wyjsc z takiego sklepu,  kazdy tv potrzebuje zabawy z regulacja, nikt na to nie ma
czasu i nikt tego nie robi, nie na darmo niektorzy godzinami w domu reguluja
sprzet, wyciskajac z niego wszystkie soki.

Warto zwrocic uwage na ilosc roznego rodzaju wejsc/wyjsc, ktore ma TV - pozwoli to uniknac w przyszlosci przepinania kabli, czy stosowania roznego rodzaju przelacznikow.

Coz za blyskotliwa i przemyslana rada.
Idiotyzmem bylo by kierowanie przy kupnie wejsciami w tv w kontekscie wyswietlanego obrazu
wej/wyj w tv, sa tutaj najmniej istotne bo i tak standart ilosci jest zachowany.
Lepiej zastosowac po kupnie fachowy
rozdzielacz jak np. kupic tv z sklonnoscia do cloudingu. No ale coz mozna napisac
jak nie ma sie pojecia o niczym innym.

Roznica miedzy plazma a lcd? Pomijalna, chyba ze zamiast grac/ogladac film, bedziesz robil pomiary czerni,

Nikt nie liczy pixeli z miarka, czy tez nie szuka dziury w calym nie popadajmy
w paranoje, widac ciezko Ci zrozumiec ze nie chodzi tu o syzyfowe pomiary
ale o zwyczajne poprawienie znaczaco komfortu ogladania.
Jak widac dla setek tysiecy wypowiedzi, to wlasnie ta czern jest tematem nr. 1

Posiadasz lcd? Wrzuc pierwsza lepsza gre typu Splinter Cell, Halo, zreszta
cokolwiek gdzie jest mocno ciemno, zgas swiatlo w pokoju i ocenimy
co dokladnie widac na ekranie tam gdzie powinno byc ciemno jak w dupie.
Kazdy oceni to co jest "pomijalne" i nie istotne.
Jedno zdjecie zastapi tysiac slow i zakonczmy te wywodu juz.

dlatego naprawde warto samemu zobaczyc, chocby w sklepie, co nam odpowiada.

Swietna rada, jednym slowem porada roku. Dziekujemy. Bravo.

Moltisanti

Data: 2009-09-29 12:31:22
Autor: dziki
Tv - pomocy
Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:h9sm4g$nae$1inews.gazeta.pl...

a jakiegos obiektywnego zamiennika forum hdtv nam polecisz (bo w paru postach wspominales cos o zagranicznych forach) czy bedziesz tylko przedstawial nam tutaj jedynie swoja jedyna i sluszna wizje? Bo to, ze w temacie rtv jestes alfa i omega, a my malutkimi szarymi zuczkami to juz po tych kilku swoich postach dobitnie nam pokazales.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-29 13:27:36
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "dziki" :

a jakiegos obiektywnego zamiennika forum hdtv nam polecisz (bo w paru postach wspominales cos o zagranicznych forach)

Jezeli z hdtv, to zacznij na avforums.com, avsforum.com, avtalk.co.uk
Tam userzy maja kase, co za tym idzie nie ma zlosliwosci przy wydawaniu opini, tak jak to ma miejsce u nas. Tam jak ktos kupi drogi tv, rozpakuje i po 2 dniach napisze ze kupil gowno, to jest naturalne, u nas zaraz szuka pocieszenia u innych, lub jak sie odwazy na dosadnia krytyke aczkolwiek rzeczowa, to handlarze ze swoja swita zaraz prostuje takiego osobnika, zeby nie spadla sprzedaz. Ja jak kupowalem projekcje, posluchalem debila ktory nastukakne mial chyba z 1000koment. i sprawial wrazenie znawcy, do tego zapatrzonych w niego
jeszcze wiekszych oszolomow bez swojego zdania ktorzy zawsze chodza i przyklaskuja jak jak malpki, przy czym pominalem naprawde cenne uwagi od wartosciowych znajacych sie faktycznie userow. Konsekwencja byly wyrzucone pieniadze w bloto.
czy bedziesz tylko przedstawial nam tutaj jedynie swoja jedyna i sluszna wizje?

Nie jest jedyna sluszna, masz inna chetnie poslucham.

Bo to, ze w temacie rtv jestes alfa i omega, a my malutkimi szarymi zuczkami to juz po tych kilku swoich postach dobitnie nam pokazales.

Jestem zwyczajnym userem ktory nie ma kapy na oczach, tyle ze niektorzy nie potrafia pisac rzeczowo. Zwykly najnormalniejszy fakt. Nie robimy analiz pradu, czy innych dupereli.

Dziwi mnie ta cala dyskusja, bo sprawa jest banalna jak budowa cepa.
Jak narazie tylka ja przedstawiam argumenty, nie widze tu nic rzeczowego na kontrargument, bo to ze ktos napisze ze tak czy siak cokolwiek kupimy i tak bedziemy zadowoloni jest belkotem. Tym bardziej ze na chwile obecna mamy troche wiecej do wyboru jak crt.

Nic nie zachwalam, stwierdzam jedynie fakt jaki ma miejsce, kazdy moze sie o tym przekonac, wystarczy zamowic prezentacje do domu, dla graczy ma to wielkie znaczenie. Mnie osobiscie bardzo ale to bardzo wkurzalo granie w nocy w grach gdzie wystepuje duzo ciemnych scen. Wrecz unikalem ich,  nie chcialem psuc sobie zabawy. Jak ktos uwaza ze nic mu do szczescia wiecej nie potrzeba jak cokolwiek byle wyswietlalo w HD, to niech sie cieszy jak dziecko, nic mi do tego. Wklejmy zdjecia z nocnego giercowania przy absolutnie zaciemnionym pomieszczeniu i juz na podstawie tak banalnego przykladu kazdy stwierdzi kto tu pierdoli od rzeczy za przeproszeniem i czy jest na tyle istotne aby wspominac
i po sprawie. Mysle ze ktos kto ma do wydania 10k chetnie zobaczy, zamiast tracic czas na forach
przedzierajac sie przez smietnisko.

Moltisanti

Data: 2009-09-29 14:55:43
Autor: dziki
Tv - pomocy
Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:h9sqvf$d81$1inews.gazeta.pl...

Jezeli z hdtv, to zacznij na avforums.com, avsforum.com, avtalk.co.uk

no i to mi chodzilo. Przyda sie na przyszlosc. Ja oprocz hdtv, korzystalem jeszcze glownie z tego:
http://reviews.cnet.com/televisions/

Nic nie zachwalam, stwierdzam jedynie fakt

ale tu nie chodzi o to co stwierdzasz tylko o sposob w jaki to robisz. To ze Ty z racji doswiadczenia wiesz w temacie potencjalnie wiecej nie znaczy, ze masz prawo jezdzic po innych jak po lysych kobylach. Takze rzeczowy argument jest duzo wiecej wart niz emocjonalne bluzgi.

Mysle ze ktos kto ma do wydania 10k chetnie zobaczy, zamiast tracic czas na forach
przedzierajac sie przez smietnisko.

oprocz linka do hdtv, ktory podalem w swoim 1szym poscie rowniez zaproponowalem takie rozwiazanie. IMO jak ktos nie orientuje sie za bardzo w temacie tv to takie rozwiazanie jest dla niego optymalne. Niech sobie wybierze 2-3 modele na necie, do tego niech poprosi prezentera aby ten przedstawil mu ew. swoj typ i wybierze sobie na spokojnie w domu.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-29 15:20:34
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "dziki":

Nic nie zachwalam, stwierdzam jedynie fakt

ale tu nie chodzi o to co stwierdzasz tylko o sposob w jaki to robisz.

dziekuje za celna uwage, "prawdopodobnie" masz racje :)

Takze rzeczowy argument jest duzo wiecej wart niz emocjonalne bluzgi.

Zauwaz ze tych argumentow jest naprawde sporo.

[...]

Amen. W taki sposob mozna dyskutowac, uczcie sie Robiny i Ptaki :) Moltisanti

Data: 2009-09-29 13:43:04
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam :)

Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:h9sm4g$nae$1inews.gazeta.pl...

Jakie emocje? Jezeli to faktycznie tak wyglada, to coz
moze masz racje, ale zapewniam Cie ze tak nie jest.

Mam racje, ale zapewniasz mnie, ze tak nie jest? Wyluzuj, wyrownaj oddech i pisz powoli.

Slowo pisane jak czesto bywa jest zle odbierane,
taki mam styl wypowiedzi, w realu zdziwilbys sie jak bardzo mam to gdzies.
Bylo pare osob u mnie z forum takze niech moze sie wypowiedza.

O jakim forum mowa?

[...]

Jakie 'argumenty przeciw'? Przeciw czemu? Ze sie zapieniles i zaczales przekrecac nazwiska? Zenada.

[...]

Szklana kula, z ktorej wrozysz, jest kiepska. Moze ma za slaba czern?

Wiec tak czy srak dla takich jak Ty zawsze bedzie jedno z dwoch.

Takich jak ja, czyli jakich? Masz na mysli 'uklad'? A moze 'grupe trzymajaca wladze'?

Mozesz mi kxrwa wytlumaczyc skad taka zlosliwosc

Wyjezdzasz tutaj z seria postow o poziomie rynsztoku i dziwisz sie, skad zlosliwosci...to sie nadaje do radia.

i na jakiej podstawie tak sadzisz,
widzac ze nie zachwalam w zadnej wypowiedzi kuro??
To uzytkownicy, recenzencji tym tv sie podniacaja, ja wrecz przeciwnie!

Widzisz, znowu pokrzykujesz.

[...]

Nie, ale to nie przeszkadza Ci uznac, ze owszem ;-)

[...]

O to to, zaczynasz rozumiec.

[...]

Sama sprawa odwzorowania czerni jest demonizowana, o czym juz pisalem. Teraz ktos, kto sledzi ten watek, ma dwie skrajne opinie, co prowadzi do wniosku, ze jednak warto pojsc do sklepu, podlaczyc konsole/laptopa i sie pobawic. Nie dla kazdego bedzie istotne, czy po zgaszeniu swiatla ciemne lokacje w Halo sa czarne, czy bardzo czarne.

Nie jestem tez abosutnie przeciwnikiem plazm, ale pisanie
ze pdc ma czern w ciagu dnia jest ZALOSNE.

Spoko, pozwol sie ludziom przekonac.

[...]

Wybralem swoj TV wlasnie w taki sposob, ze poszedlem z laptopem do sklepu i podlaczylem go do kilku modeli. Nie mialem zadnych problemow z uzyskaniem pilota, instrukcji obslugi, ani mozliwosci podlaczenia swojego sprzetu. Odnosnie oswietlenia - dla wszystkich modeli jest takie samo (tak samo korzystne/niekorzystne). Odnosnie regulowania godzinami i wyciskania sokow...ze sprzetowego onanizmu sie wyrasta.

[...]

Jaki standard ilosci? Producenci wiedza, ile dany luser ma urzadzen i jakiego typu zlacz mu potrzeba?

Lepiej zastosowac po kupnie fachowy
rozdzielacz jak np. kupic tv z sklonnoscia do cloudingu.

Tiam, rozdzielacz. A potem przelaczac recznie lub dodatkowym poilotem ten rozdzielacz (ktory tez darmowy nie jest).

[...]

Tak, obok mitycznych poborow energii, zwiazku przekatnej z odlegloscia od TV, dylematow dot. HD Ready/FullHD i wielu innych 'tematow numer 1'. Zadnego z tych tematow nie rozwiazesz czytajac opinie innych, a kazdy mozesz latwo zalatwic wybierajac sie z konsola do sklepu.

[...]

Wlaczalem wiele razy. Nie robilm porownania z innymi modelami TV, nie robilem zdjec (hic!), nie gasilem swiatla, zeby sprawdzic, czy w Halo bedzie ciemno. Po prostu gralem.

dlatego naprawde warto samemu zobaczyc, chocby w sklepie, co nam odpowiada.

Swietna rada, jednym slowem porada roku. Dziekujemy. Bravo.

Lepiej jest posluchac porady Mistrza, ktory duzo krzyczy, wiec na pewno ma racje.

Robin

Data: 2009-09-29 15:14:33
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Robin" :

Nie obraz sie ale zwyczajnie nie chce mi sie juz produkowac i odpowiadac
na kazda zaczepke, przepychanki slowne niczemu nie sluza, tematem
byla czern, dla mnie jest to dosyc istotna kwestia na chwile obecna, dla Ciebie
niekoniecznie jak sie okazuje, i niech tak zostanie, pomijajac juz czy komus
przeszkadza czy nie, nie mialem
wczesniej strasznego problemu z tego powodu, to jednak fakt jest faktem i tyle,
niech kazdy sobie wyciagnie wnioski i juz, dodam:

Nie dla kazdego bedzie istotne, czy po zgaszeniu swiatla ciemne lokacje w Halo sa czarne, czy bardzo czarne.

A co to za nowomowa? Nie ma czegos takiego jak czarne i bardzo czarne!
No jak sam widzisz jalowa dyskusja, nie rozumiemy sie.
Kazdy sobie wyciagnie wnioski z Twojego stwierdzenia.

Nie jestem tez abosutnie przeciwnikiem plazm, ale pisanie
ze pdc ma czern w ciagu dnia jest ZALOSNE.

Spoko, pozwol sie ludziom przekonac.

O czym przekonac, o tym jak wyglada matryca w ciagu dnia w plazmie?
Nigdy nie jest czarna. Jest cudna w nocy - jezeli mowimy o czerni.
O tym co widac golym okiem na kazdym jednym chociazby zdjeciu,
bo nie ma potrzeby prezentacji aby ocenic ten fakt,

Tak dla wielu wyglada czern w plazmie:
http://img195.imageshack.us/img195/5690/plasmaglare.jpg

Tak wyglada czern przy calkowicie zgadzonym swietle w Ledowym tv:
http://img15.imageshack.us/img15/7810/dsc00164tvled.jpg

Wlaczalem wiele razy. Nie robilm porownania z innymi modelami TV, nie robilem zdjec (hic!), nie gasilem swiatla, zeby sprawdzic, czy w Halo bedzie ciemno. Po prostu gralem.

No to fajnie cieszymy sie.
Stwierdzenie z gatunku, jezdzilem cale zycie Polonezem, nie wiem jak
jezdza inne samochody i malo mnie to interesuje bo sie ciesze zyciem i podrozami.
Czy z racji takiego
podejscia to ma zamknac wszystkie dyskusje na temat motoryzacji, komfortu,
spalania, jakosci itp.?
Szanuje to ze Tobie to nie przeszkadza i juz rozumiem Twoj tok myslenia,
ale nie zamykaj oczu innym na temat ktory istnieje i jest bardzo popularny.

Z takim podejsciem nie rozumiem po co zabierasz glos. Tu nie chodzi o to przykozaczyc
i zamknac cala dyskusje stwierdzeniem "po prostu gralem i cieszylem sie zyciem",
a ty sobie mierz linijka, bo przy takim podejsciu to siedzielibysmy dzisiaj przy 29" crt.

dlatego naprawde warto samemu zobaczyc, chocby w sklepie, co nam odpowiada.

W sklepie nie zobaczysz to o czym rozmawiamy. Nie podczepiajmy
innych tematow do tego konkretnego.
Na temat smuzenia, katow, wejsc, ciezaru, pradu, wygladu itp. mozesz sobie toczyc
inne dyskusje, nie interesuje mnie to w tej dyskusji.

Swietna rada, jednym slowem porada roku. Dziekujemy. Bravo.

Lepiej jest posluchac porady Mistrza, ktory duzo krzyczy, wiec na pewno ma racje.

Nie krzycze. Otwieram Ci oczy :)
Obrazam intuicyjnie tylko idiotow, ktos kto trzma poziom i merytorycznie potrafi dyskutowac
grzecznie zawsze slucham, a jak sie myle, zawsze to przyznaje.
Jaki jest inny sens prowadzenia dyskusji?

Moltisanti

Data: 2009-09-29 14:24:21
Autor: kamil
Tv - pomocy

"Moltisanti" <pff@pff.ko> wrote in message news:h9t181$9al$1inews.gazeta.pl...

Tak dla wielu wyglada czern w plazmie:
http://img195.imageshack.us/img195/5690/plasmaglare.jpg

Tak wyglada czern przy calkowicie zgadzonym swietle w Ledowym tv:
http://img15.imageshack.us/img15/7810/dsc00164tvled.jpg

Przesuwajac suwak kontrastu jeszcze dalej, mozna miec zdjecie z wylacznie bialym i czarnym kolorem. Tylko co to udowodni?

Data: 2009-09-29 15:35:08
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "kamil" :

[...]

Nie rozumiem co sugerujesz, co chcesz przez to powiedziec? Opisz jasniej tak abym mogl Ci rzeczowo udowodnic ze sie mylisz.

Data: 2009-09-29 14:39:21
Autor: kamil
Tv - pomocy

"Moltisanti" <pff@pff.ko> wrote in message news:h9t2ep$dto$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "kamil" :

[...]

W typowym dla Ciebie stylu oczywiscie. :)

Zdjecie samego wyswietlacza jest mocno kontrastowe, podczas gdy zdjecie plazmy wrecz przeciwnie. Otworz dowolny edytor graficzny, przesun suwak "kontrast" w prawo i zobacz, jakie piekne czernie na twojej plazmie wyjda.

Takie zdjecia nadaja sie do pochwalenia dzieciakiem na naszej-klasie, a nie analizy kolorow wyswietlaczy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-29 16:59:16
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "kamil" <:

[...]

Bo to 2 rozne zdjecia. Jedno w nocy, drugie w dzien, jedno z drugim nie ma nic wspolnego. To co widzisz na zdjeciu w nocy, widzisz to samo w realu, inaczej wyglada to oczywiscie jak ogladasz z 4m niz wrzucone na komp, takich zdjec jest naprawde duzo. Porownaj teraz to samo z lcd, ewidentnie bedzie widac podswietlana matryce. Jak mozna cokolwiek udowadniac jak z gory zakladasz ze cos jest kontrastowe czyli nie wiarygodne?

Sugerujesz ze czern jest dlatego ze zdjecie jest kontrastowe i przekombinowane? Zdjecie natomiast plazmy to najzwyklejsze foto na swiecie, jako jedne z przykladow na to co mowie, nie moje a przedstawiane setki razy takim ktorym ciezko zrozumiec tekst czytany, na forach znajdziesz takich naprawde duzo, razem z obszernymi dyskusjami, tyle ze bez tych pyskowek.

Nie chce mi sie szukac i udawadniac cokolwiek juz, przekleje stare marnej jakosci zdjecia, gdzie slepy zauwazy ze matryca w ciagu dnia nie moze byc czarna:
http://www.leonspeakers.com/images/gallery/lcd_speaker_crescendo.jpg
http://www.leonspeakers.com/images/gallery/plasma_speaker_avalt.jpg
http://www.leonspeakers.com/images/gallery/plasma_speaker_avalt(4).jpg

led, jasny pokoj
http://img5.imageshack.us/img5/3146/dsc00677ia7.jpg czern jasne pomieszczenie:
http://img165.imageshack.us/img165/904/82304012ci5.jpg

Takie zdjecia nadaja sie do pochwalenia dzieciakiem na naszej-klasie, a nie analizy kolorow wyswietlaczy.

Nie potrzebny ten komentarz, ale powstrzymam sie od ublizania :) , z tym ze tu nikt nie rozmawia o kolorach, barwach itp. mowa jest konkretnie o panelu ktory wygasza sie w momencie kiedy na ekranie masz noc. Zadno zdjecie nie nadaje sie do analizy kolorow, tak na marginesie.

Data: 2009-09-30 10:10:23
Autor: szagrat
Tv - pomocy
Ciach ..

Facet - wrzucasz fotki z roznych pomieszczen z roznymi warunkami swietlnymi i to ma byc porownanie ?? jaja se robisz ?? Zeby cokolwiek ze soba obiektywnie porownac trzeba zapewnic takie same warunki pracy dla kazdego porownywanego ze soba sprzetu ... Plazma w dzien ma konkretna wade - odbija swiatlo co nawet widac na twoim zdjeciu bo ma szybe - ale jak sie to ma do rzeczywistego poziomu odzworowania czerni ?? Czern plazmy dogania dopiero LCD LED ale jakbys nie wiedzial nie taki z podswietleniem krawedzi tylko z diodami umieszczonymi za pixelami - i najlepiej jeszcze RGB LED - bo wtedy tak jak w plazmie mozna wygaszac pojedyncze pixele ... LED krawedziowy tego nie zapewnia - popularne TV lcd led maja ledy zamiast ccfl na krawedziach - dziala to tak samo jak swietlowka ccfl czyli ekran swieci caly czas ... fakt ze lepszej jakosci bo nie miga i zre mniej pradu no i panel sam cienszy ale to dalej nie jest czern i kontrast plazmy czy tv lcd z diodami led za pixelami.

Kazda technologia ma swoje wady ale nie przeginajmy ...

Podsumowywujac - TV LCD LED masz 3 glowne rodzaje :

Z podswietleniem krawedziowym - troszke lepszy niz zwykly ccfl ale tu dalej ekran swieci caly czas (poznac je mozna po tym ze maja bardzo cienkie panele - np seria 7 samsunga), z podswietleniem tylnym - diody biale - tu juz mozna rownac z plazma i najlepszy z podswietleniem tylnym z diodami RGB czyli w kolorach pixeli.

Te 2 ostatnie rozwiazania sa baaardzo drogie narazie. A placic za TV z led na krawedziach mozna jedynie dla malego zuzycia pradu a nie dla jakosci bo ta jest niewiele lepsza - niestety cena takich lcd jest wg mnie o wiele za duza - no ale to juz kwestia marketingu i robienia nam wody z mozgu.

Pozdro,
Jaro.

Data: 2009-09-30 21:10:32
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

UĹźytkownik "szagrat" :

[...]

Chlopaku - czy Ty to piszesz powaznie, czy tylko udajesz?

Mam wrazenie ze zartujesz i albo nie wyswietlily Ci sie wszystkie
moje wypowiedzi, ale zwyczajnie chcesz blysnac.
Powtarzasz to co napisalem duzo wczesniej.

Czy ja w jakimkolwiek miejscu napisalem zeby porownywac
te dwie technologie z roznych zdjec? Przeciez tam sa rozne
zdjecia, przedstawiajace zachowania dwoch roznych TV
i dwoch roznych tematow.
Co zdrowy na umysle czlowiek widzac takie foto po za stwierdzeniem
faktu mialby porownac?
Przeciez to idiotyzm,  od lat powtarzam ze sklep czy zdjecia
do wnikliwej analizy sie nie nadaje, a dodatkowo Ty powtorzyles
dwukrotnie po mnie to samo w tym watku, wiec piszesz
dokladnie to samo, a jednoczesniej medrkujesz - w tym
temacie sie zgadzamy wiec nie ma sensu tego walkowac.

Jakikolwiek sens dopiero mialoby postawienie kilku tv obok sie,
co tez pisalem jak i czynilem wielokrotnie. Teoria jaka tu glosisz
to jest inna kwestia ktorej niechce mi sie nawet komentowac.
Kazde zdjecie to inna bajka i inny temat.

W jednym czern w calkowicie zaciemnionym pomieszczeniu w ledzie,
drugi szarosc w plazmie w ciagu dnia. Nie laczmy tego.

Jedno daje _poglad_, jak i drugie. Napisalem wyraznie
ze zdjecia pierwsze-lepsze marnej jakosci, dajace jedynie poglad tematu.
Ktory mozna rozwinac przedstawiajac konkretne informacje,
napewno bardzo przydatne dla przyszlych kupujacych, ale
nie tu na tym smietnisku i nie z takim podejsciem.

Jezeli pdp swieci poprawnie w nocy, to jaki jest sens porownywania,
oczywistego faktu i wklejania takiego zdjecia. Tu chodzi o warunki dzienne.
Natomiast bolaczka kazdego lcd jest swiecaca matryca, wiec
zostalo wklejone foto leda pokazujace to z czym boryka sie lcd w nocy.

Zabierz ta swoja teorie i ta psudo wiedze, ktora jak widze
przeklejasz i kopiujesz a zabierz sie w koncu za praktyke,
stawiajac kilka tv obok siebie w roznych warunkach uzytkowania,
to pogadamy.

A teraz najwazniejsze i czytaj ze zrozumieniem to zakonczymy juz ta
bezsensowna farse, seria o ktorej pisze to 9 do dzis uwazana za
lepsza, tv absolutnie nie
porownywalny do seri 7000 jako teoretyk powinienes to wiedziec.
Malo tego specjalnie dopisalem wyraznie ze nie znam kazdego tv i nie
wydaje opini z d..py wzietych jak inny!
To sa inne panele wiec po co drazyc ten temat.
 Mysle ze to jest odpowiedz na caly Twoj wywod.

Tu jak ktos chce foty z seri 7000 ktoregos zadowolonego usera,
nie moje wiec bez komentowania personalnie.
http://strony.aster.pl/rob/sam.HTML

wade - odbija swiatlo co nawet widac na twoim zdjeciu bo ma szybe - ale jak sie to ma do rzeczywistego poziomu odzworowania czerni ??

Chetnie na to odpowiem, a powiedz mi czym dla Ciebie jest czern,
no chyba ze Ci sie myli z skala szarosci?

Dla Ciebie jak sadze jest to
wygaszony panel, bez znaczenia czy jest to panel z natury
zielony, czerwony, szary, czy ciemno szary lub "prawie czarny",
wazne zeby sie wygasil bo z gory zakladasz ze czern ma byc
tylko w nocy, a w dzien nie jest juz istotna.

Natomiast dla mnie czern jest czernia, bez znaczenia czy w dzien,
czy nocy, koniec kropka, jak ogladam
Blair Witch Project to chce widziec swiatlo latarki skierowane
na wystraszonej twarzy bohaterki i nic po za tym. Byc moze Ty wolisz dodatkowo ogladac podswietlony prostokatny panel jako bonus.

Tematu projektorow nie bede poruszal bo jak pewnie wiesz, tam
"prawie czern" to podstawa, ktorej nie uzyskasz tak na marginesie.

Moltisanti

Data: 2009-10-01 08:55:50
Autor: kamil
Tv - pomocy

"Moltisanti" <pff@pff.ko> wrote in message news:ha0afc$iuc$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "szagrat" :

[...]

Twoje problemy z czytaniem sa widoczne na pierwszy rzut oka, wiec nie rozumiem dlaczego pretensje masz do mnie.

[...]

Misiu kolorowy, zrozum ze przy odpowiednio wysokim kontrascie ta "swiecaca matryca" nie bedzie w ogole widoczna na zdjeciu nocnym. Wszystko ponizej pewnego progu jasnosci bedzie obciete i na zdjeciu wyjdzie czarne. Pojmujesz, czy narysowac to mam?

Zabierz ta swoja teorie i ta psudo wiedze, ktora jak widze
przeklejasz i kopiujesz a zabierz sie w koncu za praktyke,
stawiajac kilka tv obok siebie w roznych warunkach uzytkowania,
to pogadamy.

Jedyne co dotad robisz, to chwalisz sie zabawkami i snujesz teorie spiskowe o sprzedawcach, daruj wiec sobie te docinki bo wrazenia na mnie nie robia.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-01 13:22:26
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "kamil" :

Uzytkownik "szagrat" :

[...]

Ze jak? Pisalem do uzytkownika zwanym "szagrat" NIE do Ciebie, ktory to zarzuca
zreszta razem z Toba ze fotki sa rozne i co tu porownywac, a ja tlumacze jak do mongolow ze nikt nic nie porownywal, a jedynie dal poglad na dwa osobne tematy, ktory jak widac tez podwazasz (nieslusznie zreszta) nie majac pojecia czy tez jakiegokolwiek doswiadczenia z praktyki. Co do problemow z czytaniem ze zrozumieniem, to nie kpij.
[...]

Nie pisz do mnie "misi kolorowy" tak to Bolo mogl do Ciebie pisac, a nie Ty Kamilku do mnie, ale powoli konczac te mile przygaduszki, napisz cos konstruktywnego bo smialo mozna stwierdzic ze pitolisz jak potluczony, a dla czego? Trzymajmy sie faktow.

A no dlatego ze w zywe oczy stwierdzasz iz klamie, twierdzisz iz zdjecia sa klamstwem i nie oddaja tematu o ktorym rozmawiamy, bo oczywiscie nie jestesmy w stanie ocenic idealnie i fachowo kolorow, barw itp. i tu pelna zgoda. Mowa byla o czerni, ja Ci gwarantuje ze to co widzisz na fotkach jest tym co zobaczysz w realu - bez ustawiania kontrastu itp., widocznie tak bardzo zachywcil Cie efekt ze nie jestes w stanie w to uwierzyc i trzymasz sie tych z gory zalozonych zle wykonanych zdjec czy tez retuszowania i przeklaman, co oczywiscie jest kompletna bzdura. ..
Wszystko ponizej pewnego progu jasnosci bedzie obciete i na zdjeciu wyjdzie czarne. Pojmujesz, czy narysowac to mam?

Bardzo dobrze ze to napisales, bo mamy jasnosc Twojego rozumowania, a jednoczenie dochodzimy w koncu do meritum Twojej podejrzliwosci. Powiedz mi jaki jest sens dyskusji, jezeli nie jestesmy w stanie sie spotkac a w cokolwiek, przedstawione nawet w postaci tak BARDZO konkretnego zdjecia nie wierzysz? Wyraznie opisalem powyzej
co o tym mysle. Przy zalozeniu jakie MYLNIE reprezentujesz wszystko bedzie bzdura, nie rozumiem w imie czego. Oskarzasz mnie jedynie o klamstwo piszac wywody na temat jakosci zdjec.

Zamow sobie prezentacje i ocen pod kontem czerni tylko-czerni w zaciemnienionym pomieszczeniu w Twoich ulubionych grach to o czym tu piszemy, inaczej jest to na chwile obecna bezwartosciowa dyskusja, gdzie przedstawienie suchych faktow jest kontratakowane w postaci oskarzania o podniecanie sie swoimi zabawkimi i tego typu zenujaca argumentacja.
[...]

Nie jestesmy tu po to aby robic na sobie wrazenie, widac ze mlody jeszcze jestes w kazdym Twoim zdaniu. Ponownie widzisz, z takim podejsciem jakakolwiek rozmowa nie ma sensu, zabijasz kazda rzetelna dyskusje, gdzie opis czy przedstawienie tego co kazdy widzi w realu, Ty odbierasz jako przechwalki, wysylasz na nasza-klase itp.  idac tym torem nic nie piszmy i bedzie spokoj, zamknij znane Ci fora i juz. Jezeli chodzi o handel na forach i manipulacje, szczerze mnie to ziebi, czy ocenisz to zlosliwym komentarzem jako teorie spiskowe, czy rzecza naturalna, malo mnie to interesuje czy kupisz jedyny sluszny zestaw kolumn od manipulatora czy od stlamszonego audiofila.

Moltisanti

Data: 2009-10-01 09:07:53
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam :)

Użytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisał w wiadomości news:ha0afc$iuc$1inews.gazeta.pl...

Tematu projektorow nie bede poruszal bo jak pewnie wiesz, tam
"prawie czern" to podstawa, ktorej nie uzyskasz tak na marginesie.

Zwazywszy, ze ekran projekcyjny jest bialy, to wg. Twoich teorii powinien byc absolutnie nie do zaakceptowania, prawda? Cholera, ekran kinowy takze nie jest czarny. Wlasnie odarles mnie ze zludzen :)

Robin

Data: 2009-10-01 14:12:10
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Robin":

[...]

Zauwazmy jedna drobnostke, NIKT NIGDZIE nie napisal ze jak cos nie jest czarne jak smola jest nie do zaakceptowania, a jedynie iz w znaczacy sposob w nocy poprawia odbior w ciemny grach, filmach itp. Projektor to cudna sprawa a czern to mankament i ten typ tak ma.

Najwieksz bolaczka projektorow jezeli chodzi o wyswietlanie jest wlasnie czern, kontrast, jasnosc (w zaleznosci do czego ma byc) i kolory. Projekcja domowa na chwile obecna to najwiekszy niedopracowany bubel na rynku, kazdy o tym wie i nie jest to zadna tajemnica ale i tak jako kinomaniacy ja kochamy :)

Problem z lampami, ceny lamp (chociaz tutaj dyskusyjnie), bardzo krotka stosunkowo zywotnosc lampy, problem przegrzewania, wlaczania/wylaczania itp. Jak to wszystko zostanie dopracowane na tip-top bedzie cudnie.

A co absolutne najwazniejsze calkowite wymagane zaciemnienie pomieszczenia,
wlasnie dlatego bo obraz jest nie do zaakceptowania jak wspomniales przez rozswietlenie zewnetrzne. Bialego ekranu nie jestemy w zaden sposob wygasic, wiec naturalne jest to ze musimy go w maksymalny sposob zaciemnic i dobrac tak sprzet aby nie rozswietlal w miare mozliwosci te miejsca gdzie powinno byc ciemno. Zauwaz jak istotne jest to na czym rzucisz swiatlo z projecji, nie wystarczy byle sciana, czy przescieradlo (niektorym wystarcza :), jest naprawde duzo zachodu aby zminimalowac "wyblakla" plame z ekranu. Jakosc symulacji czerni zalezy od projektora jak i samego ekranu, na marnym ekranie czy scianie uniemozliwissz odwzorowanie wszystkich kolorow ktore moze wyswietlic projektor, wazne jest dobor w zaleznosci do czego ma byc, H.Kontrast,Datalux, Matt Grey, kazdy ma inny kat ogladania, rozpraszajace, lekko rozpraszajace, wspolczynnik odbicia, gramatuta itp. A wszystkie te duperele po to aby zapewnic maksymalna jakosc z projekcji na ktora wydalismy np. 3k - 10k. Czesto poprawa jest diametralna.

Projektor to wspaniala zabawka GLOWNIE przez swoja przekatna, nic, zadne czernie i inne duperele nie przycmia takiej frajdy jak kino akcji czy gra na 120". Idealem byla by plazma > 100" i zrezygnowalbym z projekcji gdyby bylo mnie stac na taki tv:
http://www.youtube.com/watch?v=Hqw7gQq-5JM

Moltisanti

Data: 2009-10-02 09:45:50
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam :)

Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:ha26at$ip4$1inews.gazeta.pl...

Data: 2009-10-02 10:29:21
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Alez owszem, napisales:

[...]

Nie czytasz ze zrozumieniem, a szkoda bo taki banalny temat w 4 odpowiedziach zawsze sie zamyka. Zauwaz slowo, "kiepskiej" i tak, takiej nie akceptuje w dzien, jak wiekszosc, taniego Funaja lcd z tesco tez w nocy nie akceptuje, to takie wydziwianie wielkie ze chcemy wydac zarobiona kase odpowiednio? Takie tv zepsuja Ci radoche skutecznie. Przeciez kupujac pdp, kierujemy sie tez jakoscia samego panela, dlaczego drogie kuro ma ta tafle juz bardzo ciemna?
Ty pewnie tez bys nie zaakceptowal, wiedzac ze za tysiac, dwa... wiecej
mozesz miec ta "tafle" w ciagu dnia duzo ciemniejsza w lepszym modelu pdp, a nawet jakbys zaakceptowal to widzac obok lcd, nie powiedzialbys ze  obydwie sa tak samo czarne, w ciagu dnia. Bo w nocy naturalnie pdp kosi, podobnie jak led, ktory ma ta dodatkowo zalete ze kosi takze za dnia w kwesti
czerni. Jezeli ludzie widza takie "detale" jak smuzenie, barwy itp. to slepy nie widzi ze w ciagu dnia te technologie roznia sie za dnia calkowicie jezeli chodzi o czern. Gdybym mial ogladac tv w ciagu dnia nie zdecydowalbym sie obecnie na PDP, no chyba ze byloby to 65" bo jednak rozmiar ponad wszystko. Tyle.

Data: 2009-09-30 10:57:23
Autor: kamil
Tv - pomocy

"Moltisanti" <pff@pff.ko> wrote in message news:h9t7cf$3n5$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "kamil" <:

[...]

Swietnie to ujales - te zdjecia nie maja ze soba nic wspolnego i nadaja sie do porownania dwoch ekranow tak samo, jak pomiar czasu przejazdu suchego i oblodzonego toru jako argument, ktory samochod jest szybszy. Jesli tak podstawowych rzeczy o swietle nie znasz, to ekspert od obrazow z ciebie, jak z mojej matki programista.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-29 15:43:10
Autor: Robin
Tv - pomocy
Witam :)

Uzytkownik "Moltisanti" <pff@pff.ko> napisal w wiadomosci news:h9t181$9al$1inews.gazeta.pl...

Nie obraz sie ale zwyczajnie nie chce mi sie juz produkowac i odpowiadac
na kazda zaczepke, przepychanki slowne niczemu nie sluza,

Hahah. I kto to mowi?

Nie dla kazdego bedzie istotne, czy po zgaszeniu swiatla ciemne lokacje w Halo sa czarne, czy bardzo czarne.

A co to za nowomowa? Nie ma czegos takiego jak czarne i bardzo czarne!

Racja, cytujac Mistrza, powinienem pisac o lokacjach, w ktorych jest 'mocno ciemno' .

No jak sam widzisz jalowa dyskusja, nie rozumiemy sie.
Kazdy sobie wyciagnie wnioski z Twojego stwierdzenia.

O tak, niewatpliwie.

[...]

Pozwol sie ludziom przekonac, czy dla nich na pewno sprawa tej czerni matrycy jest najistotniejsza przy wyborze TV.

Tak dla wielu wyglada czern w plazmie:
http://img195.imageshack.us/img195/5690/plasmaglare.jpg

Tak wyglada czern przy calkowicie zgadzonym swietle w Ledowym tv:
http://img15.imageshack.us/img15/7810/dsc00164tvled.jpg

Cholera, tu jest problem, bo na jakim niby TV/monitorze powinienem ogladac te zdjecia, zeby odpowiednia czern zobaczyc? ;-)

[...]

Co za bzdurne porownanie. Pasowalo by cos takiego:
Jezdzilem cale zycie Polonezem, nie gasilem swiatla w ('mocno ciemnym') garazu, zeby sprawdzic, czy lakier ma dostatecznie 'SMOLISTA CZERN' ;-)

Czy z racji takiego
podejscia to ma zamknac wszystkie dyskusje na temat motoryzacji, komfortu,
spalania, jakosci itp.?

Nie. Nalezy zakrzyczec wszystkich! Kto nie jest z nami, jest przeciwko nam!

Szanuje to ze Tobie to nie przeszkadza i juz rozumiem Twoj tok myslenia,
ale nie zamykaj oczu innym na temat ktory istnieje i jest bardzo popularny.

Nie masz pojecia, czym jest szacunek.

Z takim podejsciem nie rozumiem po co zabierasz glos.

Nie chce, zebys byl tu jedynym trolem.

Tu nie chodzi o to przykozaczyc
i zamknac cala dyskusje stwierdzeniem "po prostu gralem i cieszylem sie zyciem",
a ty sobie mierz linijka, bo przy takim podejsciu to siedzielibysmy dzisiaj przy 29" crt.

Jasne. Chodzi o to, zeby zbesztac rozmowce i autorytatywnie powiedziec wszystkim, jak sie naprawde rzeczy maja. Bosko :>

[...]

Pisales, ze jakosc odwzorowania czerni jest problemem numer 1 podczas wyboru TV. Moim zdaniem to nie jest prawda, wiec podalem Ci szereg innych.

Poza intuicyjnym obrazaniem idiotow?

Robin

Data: 2009-09-29 16:24:43
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Robin" :

[...]

Cale te Twoje wypociny to belkot, nic konkretnego nie piszesz, ja wysiadam.

Data: 2009-09-29 15:23:04
Autor: Mirek Ptak
Tv - pomocy
Dnia 2009-09-29 13:43,  *Robin* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=MMP_WLi3oAk

:)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-27 17:41:18
Autor: RK
Tv - pomocy
Moltisanti pisze:

[...]

Miejsca mam całą ścianę (dużo). Ponoć są jakieś led-y 63" ale cena pewnie będzie grubo ponad mój budżet. Z kolei 60" plazma będzie miała nieakceptowalny pobór prądu (żona). To musi być jednak kompromis pomiędzy jakością obrazu i kosztami eksploatacji. Właśnie próbuję ustalić takie optimum wielkość/koszt/jakość/eksploatacja.

--
Robert.

Data: 2009-09-27 08:52:30
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 27 Wrz, 17:41, RK <trevorrk...@poczta.neostrada.pl> wrote:

Miejsca mam całą ścianę (dużo). Ponoć są jakieś led-y 63" ale cena
pewnie będzie grubo ponad mój budżet.

W Rzeszowie w sklepie Avans stoi taki 63'' Samsunga, cena po przecenie
z 80tys wynosci 48tys ;-).

Daniel

Data: 2009-09-28 12:14:09
Autor: dziki
Tv - pomocy
Użytkownik "RK" <trevorrkout@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h9o1mg$991$1nemesis.news.neostrada.pl...

pewnie będzie grubo ponad mój budżet. Z kolei 60" plazma będzie miała nieakceptowalny pobór prądu (żona).

stereotypy powielasz; najnowsze plazmy panasonica nie sa wcale takie pradozerne. Poczytaj sobie na jakiej zasadzie zjada prad plazma i lcd i powinno sie rozjasnic. Moze i nie wygraja z oszczednoscia LCD Philipsa, ale nie odbiegaja znacznie od sredniej LCD.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-27 17:49:26
Autor: RK
Tv - pomocy
Moltisanti pisze:

[...]

Coś w tym chyba jest, bo po kilkudziesięciu godzinach czytania jestem tak samo mądry, jak przed.

Smieszne jedynie jest to iz jeszcze kilka chwil temu
byla to nowosc.

Dziwne, że firmy generują takie ilości modeli, co chwila nowość. Powoduje to kompletne zamieszanie, bo model opiniowany jako dobry, za chwilę ma nowszą wersję, niekoniecznie już tak dobrą - lepsze wrogiem dobrego?

--
Robert.

Data: 2009-09-27 08:54:43
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 27 Wrz, 17:49, RK <trevorrk...@poczta.neostrada.pl> wrote:

Coś w tym chyba jest, bo po kilkudziesięciu godzinach czytania jestem
tak samo mądry, jak przed.

Forum sluchac nie musisz, ale jak masz pare stowek na prezentacje to
ja zamow. Gosc przywiezie ci 3 wybrane przez Ciebie modele i sam sobie
ocenisz, ktory ladniej swieci.

Daniel

Data: 2009-09-27 19:29:23
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Użytkownik "RK" :

[...]

Szkoda gadac, naprawde... Jest tam bardzo malo ludzi
ktorzy maja fachowa OBIEKTYWNA wiedze, strasznie duzo tam
pierdzielenia i belkotu przez userow ktorzy filozofuja i gloryfikuja
swoj zakup jak 8 latki. Bez obiektywnych opini. Jeden drugiego nakreca
pociesza jaki to dobry zakup zrobili.

Poczytaj tez:

http://wyborcza.pl/10,82983,6335622,Marketing_szeptany_w_Internecie___nie_daj_sie_nabrac_.html

http://wyborcza.pl/1,75478,6333155,Falszywe_rekomendacje_zalewaja_siec.html

Data: 2009-09-27 20:38:15
Autor: RK
Tv - pomocy
Moltisanti pisze:

Hej. Czy możesz zweryfikować odpowiedź, którą dostałem  ze sklepu LOCO AudioVideo.com.pl?

"Witam. Przy takich warunkach bralbym najlepsze modele na rynku:
Pioneer Lx 5090H
Samsung 58b 850
Sharp 52 hd1"

Żaden z tych tv nie jest led. Limitu ok. 10 kzł raczej nie mogę przekroczyć (+/- 1 kzł). Co Ty poleciłbyś mi w tym przedziale cenowym mając na uwadze led/cena/przekątna? Możesz mi pomóc?

--
Robert.

Data: 2009-09-26 15:56:25
Autor: Zdzicho
Tv - pomocy
To ja rowniez podpinam sie pod pytanie cena tez w tych graniacach no gora 12 tys
Tv glownie do grania

Data: 2009-09-26 16:19:03
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Zdzicho:

To ja rowniez podpinam sie pod pytanie cena tez w tych graniacach no gora 12 tys
Tv glownie do grania

Jezeli do grania to przedewszystkim przekatna, zreszta do filmow,
koncertow itp, takze, to jest podstawa,
nawet kosztem jakosci obrazu wzgledem mniejszego tv ktory to moze
posiadac lepsze parametry.

12k to w sam raz, tyle jakos placiem ok. rok temu za 55" led`a,
odleglosc 4m i tv to malizna, dla materialu HD to zwyczajnie
za malo, przy tej odleglosci to 110" z projektora,
ale tez bez szalu. Filmy BR to tez porazka, co z tego ze jest
rewelacyjna jakosc jak nie jest to naturalna odleglosc do
posmakowania wszystkich detali jakie oferuje HD.
Film BR nabiera nowego wymiaru przy fotelu 2m od tv.
W przeciwnym wypadku na 4m upscalowany material SD z dvd
spokojnie wystarcza.

Teraz jakbym mial kupowac a co roku zazwyczaj zmieniam tv, to
bralbym gorsza niestety jakoscia pdc od led`a za to z wieksza przekatna.

Mozna tez kupic 52" lcd, a do tego projektor 1080p - w tej cenie spokojnie sie zmiescisz.

pozdr.

Data: 2009-09-26 17:12:40
Autor: Zdzicho
Tv - pomocy
O dzieki za informacje
Moze dodam ze generalnie pomiszczenie w ktorym ma stac telewizor jest dosc
duze dlatego tez - zreszta tak jak radzisz - nastawialbym sie na wielkosc
przede wszystki
A i z tego co wyczytalem do tej pory to nalezaloby sie bardziej skupiac na
lcd niz plazmie?

Tak jak pisalem wczsniej interesuje mnie glownie wyswietlanie obrazu z
konsoli moze w przyszlosci BR ale to zupelnie na marginesie Telewizja HD
poki co mnie nie interesuje
Moze jakies nakierowanie na konkretne modele - bo prawde mowiac nie
orientuje sie w tym

Data: 2009-09-29 15:04:11
Autor: froggers
Tv - pomocy
jak chcecie zobaczyc idealną czern (w ogole odwzorowanie kolorów) to polecam EIZO F980 :), zadna plasma ani led lcd mu nie podskoczy
pozdr

Data: 2009-09-29 15:23:05
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "froggers" :

jak chcecie zobaczyc idealną czern (w ogole odwzorowanie kolorów) to polecam EIZO F980 :), zadna plasma ani led lcd mu nie podskoczy

Zacny tyle ze to przeciez crt, a my tu o plaszczakach, co tu porownywac jeszcze do eizo.

Moltisanti

Data: 2009-09-29 16:31:21
Autor: Zdzicho
Tv - pomocy

jak chcecie zobaczyc idealną czern (w ogole odwzorowanie kolorów) to polecam
EIZO F980 :), zadna plasma ani led lcd mu nie podskoczy
pozdr
Ja tam nie wiem czy czern wazna czy nie wazna - chce kupic porzadny telewizor w cenie 10 tys a ze sie na tym nie znam to sie zapytalem

A ten caly EIZO F980 to to jakies malenstwo 21 cali

Data: 2009-09-29 17:13:35
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Uzytkownik "Zdzicho" :

Ja tam nie wiem czy czern wazna czy nie wazna - chce kupic porzadny telewizor w cenie 10 tys a ze sie na tym nie znam to sie zapytalem

Zamow 2 prezentacje, postaw 3 wybrane obok siebie PDP,LCD,LED, Przygotuj rozne zrodla sygnalu, zalacz sprzet, przy swietle dziennym, potem przy sztucznym, nastepnie zgas calkowicie swiatlo i porownaj to co sie dzieje na ekranie, moze sie okazac ze w lcd zobaczysz w milosnych nocnych scenach :), czy tez horrorach, podswietlone rogi, clouding i mase innych bonusow,  ktore to skutecznie zepsuja Ci zabawe, tym bardziej jak przesiadasz sie z crt,
aczkolwiek mozesz tez trafic na egzemplarz gdzie matryca bedzie podswietlona rownomiernie, chociaz dalej podswietlana, ocenisz wtedy czy wazne sa takie drobnostki dla Ciebie czy nie.
Moze sie okazac tez ze trafi do Ciebie led uszkodzony, ktory nie wygasza sie calkowicie, co sie czesto zdarza. Byc moze masz tez dzieciaki, czy tez sam siadzasz w roznych miejscach w domu i katy beda dawaly Ci w popalic.

Po czym zdecydujesz sie na technologie i jak dalej nie bedziesz wiedzial co wybrac zamow 2 prezentacje samych np. pdp. czy co bedziesz juz chcial.   Jest naprawde sporo roznych elementow ktorych nie ma odpowiedzi w sklepie.

Jak Ci sie juz uda to napisz kto tu pierdzieli jak potluczony, jak to  bedzie led, i napiszesz ze jestes zachwycony czernia, to przygotuj sie na jazde od Robinow i teksty o liczeniu pixeli itp. Krotka pilka. Moltisanti

Data: 2009-09-29 18:22:34
Autor: frogger
Tv - pomocy
wlasnie wrocilem z Media Expert, znawca nie jestem, ale widzialem Samsunga LED LCD chyba seria 7 i wg mojej subiektywnej ocenie napawde daje zajefajny obraz, ech gdyby nie ta cena (7500pln)........
pozdr

Data: 2009-09-30 08:14:08
Autor: Mirek Ptak
Tv - pomocy
Dnia 2009-09-29 18:22,  *frogger* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
wlasnie wrocilem z Media Expert, znawca nie jestem, ale widzialem
Samsunga LED LCD chyba seria 7 i wg mojej subiektywnej ocenie napawde
daje zajefajny obraz, ech gdyby nie ta cena (7500pln)........

Seria 7 ma podświetlanie LED krawędziowe - w skrócie poza źródłem światła *niczym* się nie różni od "zwykłych" LCD.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-09-30 09:22:22
Autor: froggers
Tv - pomocy

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h9usvb$hs7$1news.onet.pl...
[...]

jak pisałem znawcą nie jestem, ale obraz w porównaniu do innych tv stojacych obok, zanaczam jak dla mnie, byl zdecydowanie ładniejszy
pozdr

Data: 2009-09-30 11:51:21
Autor: dziki
Tv - pomocy
Użytkownik "froggers" <r.sobolewski@poczta.internetdsl.pl> napisał w wiadomości news:h9v1jl$9n6$1nemesis.news.neostrada.pl...

jak pisałem znawcą nie jestem, ale obraz w porównaniu do innych tv stojacych obok, zanaczam jak dla mnie, byl zdecydowanie ładniejszy

ale takich porownan nie powinienes brac pod uwage. Nie zastanawialo Cie nigdy czemu w sklepie RTV czesto gesto pasciarski LCD za ~2kzl ma obraz jak zyleta, a na takim za 15k laza mrowki? To moze znaczyc tylko, ze tv, ktory Ci sie spodobal byl dobrze ustawiony i mial puszczony dobry sygnal wejsciowy. To jest stary myk sprzedawcow.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-30 14:08:57
Autor: szagrat
Tv - pomocy
dziki pisze:
[...]

Dokladnie - dodatkowo niedawno czytalem artykul z ktorego wynikalo ze Samsung ostro dba o "promocje" swoich TV sklepach - jego przedstawiciele   jezdza po kraju i patrza gdzie TV stoja i jaki sygnal dostaja - stad czasem kontrasty typu wysoki model Sharpa ma gorszy obraz niz niski Samsunga. Wiec w sklepach prawdziwej jakosci obrazu nie zobaczysz. A gdzie jeszcze kalibracja obrazu i takie tam ...

Pozdro,
Jaro.

Data: 2009-09-30 14:23:08
Autor: Cezar
Tv - pomocy
Użytkownik "szagrat" <szagrat@tnij.wasc.poczta.fm> napisał w wiadomości news:h9vhjt$mnt$1atlantis.news.neostrada.pl...
dziki pisze:
[...]

Ja mam taki mały, ale dobrze zaopatrzony sklepik u nas w mieście. Ludzi w sumie tam już poznałem przy poprzednich zakupach, toteż przy zakupie TV wziąłem ze sobą konsolę. Z demami, trailerami, itp. I po zobaczeniu Motorstorm, Casino Royale z Blu-ray i paru innych na kilku TV, wiedziałem że wyjdę z plazmą. Największą wtedy w rozsądnej cenie - 50". I ja może jestem prosty chłopak, ale nie patrząc na te czernie, nie czernie, cieszę się od roku obrazem, który mi osobiście bardzo odpowiada. Może gram w bardziej kolorowe gry. A może mam większą dozę tolerancji. Tym niemniej rozumiem, że dla niektórych łapanie króliczka jest ważniejsze niż złapanie.

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Data: 2009-09-30 07:34:48
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 30 Wrz, 14:23, "Cezar" <b...@blah.com> wrote:

[...]

Przeciez czern nie jest jakims slabym punktem w plazmach. Plazmy maja
wady, ale te wady to duzy pobor pradu i wypalanie sie statycznych
obrazow. Moj stary CRT sony ma bardzo ladna czern, pewnie lepsza niz
wiekszosc topowych LCD, ale w ciagu dnia przy oslonietych roletach i
operujacym sloncu jest tak szary jak ta plazma z w/w zdjecia. Czy to
oznacza ze technologia CRT ma kiepska czern ?

Daniel

Data: 2009-09-30 17:10:02
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Użytkownik "Daniel Chlodzinski":

Przeciez czern nie jest jakims slabym punktem w plazmach.  Czy to
oznacza ze technologia CRT ma kiepska czern ?

Ja tam nie widzialem aby ktos tu tak napisal, wiec o co chodzi?
Po co drazyc cos czego nie ma w dyskusji i nikt nie podwaza
tego co napisales.

Sa DWA TEMATY ktore poruszylem i ciezko niektorym trzymac sie konkretow.
1. Prawdziwej czerni w ciagu dnia na pdp nie ma,  przyklad:
http://img195.imageshack.us/img195/5690/plasmaglare.jpg

To ze dla niektorych ciemno szary, jest czernia, no coz :)
Chodzi o luzna wymiane zdan i faktow, a nie to czy i jak sie komus
z tym zyje, dlatego ta dyskusja przerodzila sie w zenade.

2.Drugi temat, tv led o ktorym mowa nie podswietla w nocy, co byla bolaczka
wielu lcd, natomiast wielu decydowalo sie wlasnie na plazme
z tego powodu, ktora to podobnie jak crt nie ma z tym problemu -
ale na litosc boska TYLKO W NOCY.

Moltisanti

Data: 2009-09-30 11:31:16
Autor: Daniel Chlodzinski
Tv - pomocy
On 30 Wrz, 17:10, "Moltisanti" <p...@pff.ko> wrote:
> [...]

Ja tam nie widzialem aby ktos tu tak napisal, wiec o co chodzi?
Po co drazyc cos czego nie ma w dyskusji i nikt nie podwaza

Ale mi chodzi tylko o jedno, ze kiepska czern w pdc jest tak samo
kiepska jak w crt, ktory jest niedoscignionym wzorem dla wszelkiej
masci lcdkow. Wiec jesli komus nie przeszkadzalo ze na jego stary crt
w pelnym sloncu nic nie widac to nie powinien sie przejmowac ta sama
wada u pdc.
Ogolnie jak sie kupuje TV to trzeba tez sie zastanowic kiedy i w jakis
warunakch bedzie sie go uzywac. Jak ktos ma jasny pokoj i uzywa tv
tylko za dnia, to plazma jest kiepskim wyborem, jesli uzywal go bedzie
w nocy to plazma bedzie idealna.

Daniel

Data: 2009-09-30 20:49:28
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

[...]

Nareszczie :) BRAWO, jeden ktory rozumie o co biega.
Sek w tym ze idealem byloby polaczenie czerni za dnia ktora
to jest z racji budowy swojej matrycy ma lcd,led, tak aby
mozna bylo, nie tyle co w calkowicie pelnym sloncu, co generalnie
w srednio oswietlonym pokoju uzyskac prawdziwa glebie, a w nocy
genialna czern z crt, za ktora podaza obecnie LED.

Ciesze sie ze sie rozumiemy i a jednoczesnie zadziwia
opornosc i brak logicznego myslenia, ktora to Ty zalapales od reki.

Moltisanti

Data: 2009-09-30 17:19:19
Autor: Cezar
Tv - pomocy
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <daniel.chlodzinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:fdc04bf1-510c-4d50-89a6-ff9215f06a9az24g2000yqb.googlegroups.com...
On 30 Wrz, 14:23, "Cezar" <b...@blah.com> wrote:

Przeciez czern nie jest jakims slabym punktem w plazmach.

Cała to kołomyja wyniknęła przecież właśnie z tego że niektórzy twierdzą że jest to problemem ogromnym. W zasadzie negującym zasadność używania TV plazmowych.

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Data: 2009-09-30 17:28:27
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

Użytkownik "Cezar" :

Przeciez czern nie jest jakims slabym punktem w plazmach.

Cała to kołomyja wyniknęła przecież właśnie z tego że niektórzy twierdzą że jest to problemem ogromnym. W zasadzie negującym zasadność używania TV plazmowych.

Dokladnie, a teraz przeanalizuj wypowiedzi i obiektywnie stwierdz
cytujac kto mowil o suchych faktach, a kto wyjezdzal z roznym idealogicznymi
dogaduszkami.
Kto stwierdzil ze plazma jest zla, czy ktos negowal jej niewatpliwe
zalety wgledem wielu wad jakie posiada lcd?

Rozmawa dot. tylko faktu iz slaba plazma ma szary
panel i w ciagu dnia w jasnym pomieszczeniu patrzysz w szara otchlan,
drozsze i lepsze
eliminuja ten problem ale nigdy nie doszlo do sytuacji jaka
ma miejsce w panelu lcd, gdzie jest z natury w ciagu dnia czarny.
To co widac na zdjeciach na pdp tak samo jest w realu, mialem
kilka plazm i mam obecnie wiec wiem co mowie.

Cala ta zenada powinna zamknac sie w kilku zdaniach, tyle.

Data: 2009-09-30 17:46:23
Autor: Moltisanti
Tv - pomocy

UĹźytkownik "Cezar"

.....I po zobaczeniu Motorstorm, Casino Royale z Blu-ray i paru innych na kilku TV, wiedziałem że wyjdę z plazmą.

Bingo!
No wiec wlasnie, jakis powod chyba byl, prawda?

Nie wnikam jaki bo to nie jest istotne w tym momencie, czy to byly barwy,
czern, katy, pradozernosc.. i tak mozna wymieniac do soboty.

[...]

No ale przeczysz sam sobie, gdybys byl "prostym chlopakiem"
to zwyczajnie poszedlbys po najtanszy z mozliwych, czy tez
kompletnie nie przejmowal sie niczym i wybral cokolwiek co
by pasowalo Ci do doniczki pod oknem.

Skoro zdecydowales sie na jakis konkretny, byl jakis powod,
a my tu jedynie rozmawiamy o jednym powodzie z wielu,
nie w kontekscie kupna a samego faktu,a fakt jest taki jaki jest
i kazdy widzi.

Nikt nie pisze jak led odworowuje barwy, jakie ma katy, jaka awaryjnosc,
jakie smuzenie, jakie sa roznice pomiedzy roznymi tv ...itp.,
bo nie to jest tematem dyskusji. Poruszony zostal tylko temat czerni, tylko tyle.

Moltisanti

Data: 2009-09-30 20:03:55
Autor: RK
Tv - pomocy
Moltisanti pisze:

Nikt nie pisze jak led odworowuje barwy, jakie ma katy, jaka awaryjnosc,
jakie smuzenie, jakie sa roznice pomiedzy roznymi tv ...itp.,
bo nie to jest tematem dyskusji. Poruszony zostal tylko temat czerni, tylko tyle.

Jeśli mogę nieśmiało wtrącić. Dyskusja poszła własnym torem niestety. Pytanie z pierwszego posta nadal aktualne - jaki tv za ok. 10 kzł :)

--
Robert.

Data: 2009-09-30 01:32:27
Autor: RK
Tv - pomocy
Moltisanti pisze:

12k to w sam raz, tyle jakos placiem ok. rok temu za 55" led`a,

Porozmawiajmy o konkretnych modelach. Co proponujesz (-jecie) z tych modeli:

Pioneer Lx 5090H
Samsung 58b 850
Sharp 52 hd1

Z ostatniej chwili: Philips 52Pfl 9704 - czy ten led wart jest 14 koła?

--
Robert.

Tv - pomocy