Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Data: 2009-06-07 14:03:40
Autor: Alex
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu. (zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem jechałem Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").
Byłem do 2 speców od amortyzatorów, ale oni specjalnie nic nie doradzili poza tym żeby wymienić na Sachs lub Koyaba olejowe, a co do sprężyn to nie za bardzo się wypowiadali.
Tymczasem oryginalnie mam zamontowane, już fabryczne, amortyzatory tylnie olejowe Peugeota (wytwórca najprawdopodobniej Delphi lub Valeo).

Zaznaczam, że zawieszenie nie stało się twarde wskutek zużycia  - było takie same twarde od początku.
Więc uważam - chyba słusznie - że jeśli wymienię amory na nowe np. Sachs olejowe ("Super Touring") to będzie znów to samo.

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Dziękuję
Alex

Data: 2009-06-07 15:24:40
Autor: zkruk [Lodz]
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amor y?
Alex wrote:

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z
tyłu. (zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem
jechałem Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").

fakt podskakiwania wynika z zastosowania gorszej do opanowania tylnej belki i cokolwiek będziesz robić będzie to pudrowanie syfa
amortyzator w tylnej belce leży - więc jego skuteczność do amortyzowania jest niewieleka...

jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde zawieszenie...


Byłem do 2 speców od amortyzatorów, ale oni specjalnie nic nie
doradzili poza tym żeby wymienić na Sachs lub Koyaba olejowe, a co do
sprężyn to nie za bardzo się wypowiadali.
Tymczasem oryginalnie mam zamontowane, już fabryczne, amortyzatory
tylnie olejowe Peugeota (wytwórca najprawdopodobniej Delphi lub
Valeo).
Zaznaczam, że zawieszenie nie stało się twarde wskutek zużycia  -
było takie same twarde od początku.
Więc uważam - chyba słusznie - że jeśli wymienię amory na nowe np.
Sachs olejowe ("Super Touring") to będzie znów to samo.

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś
całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

od najskuteczniejszego
1. zmienić samochód
2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach
4. wymienić sprężyny razem z amortyzatorami i modlić się, że będzie lepiej .... bo skoro już masz olejowe... to raczej różnice niewielkie będą (BTW: a może one są powietrzno olejowe?)


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-07 19:08:43
Autor: Waldek Godel
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Dnia Sun, 7 Jun 2009 15:24:40 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde zawieszenie..

To zależy do czego porównujesz. Jak do jakiegoś swetr.. eee ..golfa dwójki
niesmiganej, czy wręcz do, za przeproszeniem, Opla Vectra czy innej
Avensis, to jest mięciutki i komfortowy.
Jak porównasz do normalnego, komfortowego auta, to owszem, jest twardy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-07 22:43:46
Autor: Alex
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?


To zależy do czego porównujesz. Jak do jakiegoś swetr.. eee ..golfa dwójki
niesmiganej, czy wręcz do, za przeproszeniem, Opla Vectra czy innej
Avensis, to jest mięciutki i komfortowy.
Jak porównasz do normalnego, komfortowego auta, to owszem, jest twardy.


Porównywałem do Laguny II (a nawet do Lanosa), i niestety jest zdecydowanie twardszy, a to ponoć limuzyna...

Data: 2009-06-07 21:46:13
Autor: Waldek Godel
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Dnia Sun, 7 Jun 2009 22:43:46 +0200, Alex napisał(a):

Porównywałem do Laguny II (a nawet do Lanosa), i niestety jest zdecydowanie twardszy, a to ponoć limuzyna...

to jest niestety progermański trynd PSA, czego się nie robi, żeby miliony
much zaczęły kupować, myśląc, że to gówno.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-11 15:03:09
Autor: DoQ
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Waldek Godel pisze:

to jest niestety progermański trynd PSA, czego się nie robi, żeby miliony
much zaczęły kupować, myśląc, że to gówno.

I tak kupuje jeden z drugim "mieciutka" nowa c5, po czym lata ze skargami do rzeczoznawcow czy innych tvn turbo-kamer ze mu tyl plywa :)

Podrawiam
Paweł

Data: 2009-06-07 22:42:45
Autor: Alex
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

od najskuteczniejszego
1. zmienić samochód
2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach
4. wymienić sprężyny razem z amortyzatorami i modlić się, że będzie lepiej ... bo skoro już masz olejowe... to raczej różnice niewielkie będą (BTW: a może one są powietrzno olejowe?)

Typowo olejowe, nie ma tam poduszki gazowej.

Data: 2009-06-11 15:00:06
Autor: DoQ
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
zkruk [Lodz] pisze:
Alex wrote:

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z
tyłu. (zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem
jechałem Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").
fakt podskakiwania wynika z zastosowania gorszej do opanowania tylnej belki i cokolwiek będziesz robić będzie to pudrowanie syfa
amortyzator w tylnej belce leży - więc jego skuteczność do amortyzowania jest niewieleka...

Z tym ze w przeciwienstwie do Laguny, 607 nie ma belki z tylu.
W lagunie jak i np. w espace daje sie ona mocno we znaki.


jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde zawieszenie...

Dokladnie, Laguna II (III nie jezdzilem) tlucze tylem niemilosiernie.

2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach

Tam mogą być 17" 225/55/17 - dosc ciezkie i twarde.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-06-07 19:20:02
Autor: Tomasz Pyra
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Alex pisze:

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Co to za wersja samochodu?
Czy aby nie jakiś "kratkowóz", ew. kombi?

Jeżeli to jakaś taka wersja z podniesioną ładownością, to prawdopodobnie zmiana polega na tym że założone są twardsze sprężyny i samochód skacze - możesz założyć sprężyny od mniej ciężarowej wersji (np. zwykłego sedana).


Generalnie skaczący samochód oznacza że sprężyny są zbyt twarde do słabo tłumiących amortyzatorów.

Może być też tak że z czasem sprężyny opadły i tył na większych nierównościach wybija się na jakiś odbojach które są dużo twardsze w stosunku do sprężyn.

Data: 2009-06-07 20:03:15
Autor: zkruk [Lodz]
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amor y?
Tomasz Pyra wrote:
Alex pisze:

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś
całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Co to za wersja samochodu?
Czy aby nie jakiś "kratkowóz", ew. kombi?
Jeżeli to jakaś taka wersja z podniesioną ładownością, to
prawdopodobnie zmiana polega na tym że założone są twardsze sprężyny
i samochód skacze - możesz założyć sprężyny od mniej ciężarowej
wersji (np. zwykłego sedana).

pokaż mi 607 w wersji kombi ;]
mógłbyś chociaż 30 sekund poświęcić na przeczytanie posta...


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-07 19:34:09
Autor: Rafał
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Użytkownik "Alex" <test@tets.pl> napisał w wiadomości news:4a2bacaf$1news.home.net.pl...
Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

--
Pozdrawiam

Data: 2009-06-07 19:10:22
Autor: Waldek Godel
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Dnia Sun, 7 Jun 2009 19:34:09 +0200, Rafał napisał(a):

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

Biorąc pod uwagę, że tak na oko, to z 50% ma spieprzony hydroactive, to
specjalnej różnicy nie zobaczy.
Natomiast C6 to jest jakaś opcja, zwłaszcza, że to dokładny Citroenowski
odpowiednik 607. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-07 19:35:10
Autor: Rafał
Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Użytkownik "Rafał" <nie.lubie@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h0gkcb$8qo$1node1.news.atman.pl...

Użytkownik "Alex" <test@tets.pl> napisał w wiadomości news:4a2bacaf$1news.home.net.pl...
Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

Przeprasza, jak to 607 co kupić C6

--
Pozdrawiam

Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona