Twardziel na system

Data: 2011-01-16 14:56:38
Autor: akanid
Twardziel na system
Witam

PoszukujÄ™ nowego twardziela na system.
Liczy się wydajność. Zastanawiam się czy aby na pewno warto brać SSD. Słabo się orientuję w stosunku ceny do trwałości. Dlatego rozważam zakup 300GB VelociRaptora. Większy nie potrzebny. Co o tym myślicie? Czy to już czasem nie troche przestarzała technologia? Z drugiej strony SSD niby szybsze ale całkowicie nie uśmiecha mi się SSD który miałby pochodzić rok czy dwa a potem do kosza. Zastosowania domowe.
Preferowana marka WD. Ale jeśli mnie ktoś przekona do czegoś innego czemu nie :-)

akanid

Data: 2011-01-16 15:08:48
Autor: ToMasz
Twardziel na system
akanid pisze:
Witam

PoszukujÄ™ nowego twardziela na system.
Liczy się wydajność.
no to zrób tak, ze na dysku systemowym będziesz miał mało istotne dane,
i postaw raida0. nawet programowego, nawet na 4 dyskach...

ToMasz

Data: 2011-01-16 15:23:49
Autor: akanid
Twardziel na system
W dniu 2011-01-16 15:08, ToMasz pisze:
no to zrób tak, ze na dysku systemowym będziesz miał mało istotne dane,
i postaw raida0. nawet programowego, nawet na 4 dyskach...

to teraz mam raida 0 (sprzÄ™towego). jeno dyski 2x160GB  sÄ… już z leksza leciwe (chodzÄ… na 5400rpm!) i zwykÅ‚y zewnÄ™trzny dysk (co prawda na eSATA) z nowej epoki 2TB jest szybszy jak te 2. a 4 dyski w raidzie to już lekka przesada :-). Zaczyna mnie już to wkurzać bo komp wcale nie taki stary i zÅ‚y (Q9550 2,8GHz, GTX260, 4GBram)a odpala siÄ™ dÅ‚uuuugo.

A podział na dane istotne, nieistotne stosuję już dość dawno. Na tym dysku ma siedzieć sys, oprogramowanie i katalog STEAM-a. Jak się coś spapra to se zawsze mogę na nowo ściągnąć.

akanid

Data: 2011-01-16 16:18:25
Autor: MC
Twardziel na system
Użytkownik "akanid" <akanid@falszywy.email> napisał w wiadomości news:iguv1s$f8a$1inews.gazeta.pl...

[...]

Odpala sie długo, ale może pracuje szybko? Odpalanie nie jest czynnością zbyt częstą żeby się tym przejmować. Zainteresuj się śmieciami, które niepotrzebnie się uruchamiają.

Data: 2011-01-16 17:32:44
Autor: marfi
Twardziel na system
Użytkownik "akanid" <akanid@falszywy.email> napisał w wiadomości news:iguv1s$f8a$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-16 15:08, ToMasz pisze:
...a odpala się dłuuuugo.
  Czy Twoja praca z komputerem polega na jego restartowaniu?
Dlaczego nie stosujesz "wstrzymania" zamiast dokonywać pomiarów czasu startu?

--
marfi

Data: 2011-01-17 21:08:51
Autor: Rados³aw Sokó³
Twardziel na system
W dniu 16.01.2011 15:23, akanid pisze:
to teraz mam raida 0 (sprzêtowego). jeno dyski 2x160GB s± ju¿ z leksza leciwe (chodz± na 5400rpm!) i zwyk³y zewnêtrzny dysk (co prawda na eSATA) z nowej epoki 2TB jest szybszy jak te 2. a 4 dyski w
raidzie to ju¿ lekka przesada :-). Zaczyna mnie ju¿ to wkurzaæ bo komp wcale nie taki stary i z³y (Q9550 2,8GHz, GTX260, 4GBram)a odpala siê d³uuuugo.

Liczy siê to jak *dzia³a*, a nie jak d³ugo siê "odpala".
Zazwyczaj jest tak, ¿e najsilniejsze stacje robocze uru-
chamiaj± siê ca³ymi minutami, ale *potem* dzia³aj± szybko.
Poza tym komputer w³±cza siê raz dziennie (a czasem nawet
rzadziej).

I pamiêtaj, ¿e zazwyczaj d³ugie uruchamianie siê komputera
jest win± oprogramowania, a nie sprzêtu. Mo¿e po prostu za-
¶mieci³e¶ system operacyjny.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-16 16:05:14
Autor: m4rkiz
Twardziel na system
Użytkownik "akanid" <akanid@falszywy.email> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:igutes$a86$1@inews.gazeta.pl...
Preferowana marka WD. Ale jeśli mnie ktoś przekona do czegoś innego czemu nie :-)

bawilem sie revodrive, na codzien mam vertexa2 na ktorego przesiadlem
sie z F3

wszystko na tym samym sprzecie, benchmarkow nie robilem,
ale subiektywne odczucia mam nastepujace

uruchamianie systemu, przegladaka, skype, grupy w windows live ze
sporym archiwum, bez zadnych powaznych programow dostaja zauwazalnego
przyspieszenia po przesiadce z F3 na vertexa2, revodrive jest zauwazalnie
szybszy przy operacjach dyskowych ale roznicy pomiedzy nim a vertexem
w normalnym uzywaniu praktycznie brak

drastycznie sie nic nie zmienia, jednak widac roznice podczas uruchamiania
programow, oraz - co dla mnie wazne - jest ciszej, brak tego ciaglego
chrobotania jezeli dysk jest najglosniejsza czescia w pc

Data: 2011-01-16 16:11:08
Autor: aL
Twardziel na system
W dniu 2011-01-16 14:56, akanid pisze:

[...]

Miałem ostatnio podobny dylemat - SSD albo WD VR. Wybrałem
WD Caviar Black 1 TB FAEX i jestem bardzo zadowolony. Jeśli miałbyś
brać Raptora to tylko te z nowej serii 450 lub 600 GB.
aL

Data: 2011-01-16 16:23:31
Autor: the_foe
Twardziel na system
[...]

http://techreport.com/articles.x/16979

troche stare to, nie wiem na ile aktualne.

--
the_foe

Data: 2011-01-17 21:51:23
Autor: ZAQ
Twardziel na system
no wiesz, cisza tez ma swoje znaczenie,
a taki OCZ VERTEX2 pokona i tak kazdy hdd.

Data: 2011-01-17 22:05:19
Autor: marfi
Twardziel na system
Użytkownik "ZAQ" <nono@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ih2a69$usj$1news.net.icm.edu.pl...
no wiesz, cisza tez ma swoje znaczenie,
a taki OCZ VERTEX2 pokona i tak kazdy hdd.

 Taak? A ile kosztuje taki "OCZ VERTEX2" o pojemnoÅ›ci 1 TB?

--
marfi

Data: 2011-01-17 21:54:00
Autor: m4rkiz
Twardziel na system
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d34af15$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "ZAQ" <nono@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ih2a69$usj$1news.net.icm.edu.pl...
no wiesz, cisza tez ma swoje znaczenie,
a taki OCZ VERTEX2 pokona i tak kazdy hdd.

Taak? A ile kosztuje taki "OCZ VERTEX2" o pojemności 1 TB?

a ile kosztuje taki tir ktory pali 5l/100?

mowimy o dysku na system
poza systemem i programami ktore w 99% przypadkow swobodnie mieszcza sie
na szybkim dysku ssd 60GB kosztujacym ~450 pln w wiekszosci przypadkow
dane sobie leza i jesc nie wolaja...

co za roznica czy odwarzam filmy czy muzyke z jakiegos dysku z serii eco
czy z revodrive skoro wymagany transfer nie przekroczy kilku MB\s?

ssd nie jest alternatywa dla hdd tak samo jak f1 nie jest alternatywa
dla tirow, ale dla systemu wazniejsza jest predkosc w ktorej ssd bije
rozwiazania z talerzami bezapelacyjnie

Data: 2011-01-18 05:44:06
Autor: januszek
Twardziel na system
marfi napisa?(a):

 Taak? A ile kosztuje taki "OCZ VERTEX2" o pojemnoÅ›ci 1 TB?

1TB na dysk systemowy? Co to za system?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/