Twingo, podczas jazdy aku się rozładował

Data: 2010-06-21 15:31:37
Autor: Krzysiek
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Od trzech lat świeciła mi dioda, ładowania akumulatora. Jak widać aku się ładował.
Problem pojawił mi się, gdy kiedyś zapomniałem wyłączyć wentylatorka i sobie chodzi przez 8 godzin pracy. Po przyjściu do samochodu rozrusznik nawet nie drgnął. Odpaliłem na popych i jeździłem dalej bezproblemowo tak jakieś dwa tygodnie. Kiedyś później jechałem w korku podczas deszczu i auto zgasło na środku drogi. Odpaliłem na popych i jeździłem jakiś miesiąc.
Dziś rano wsiadam do samochodu próbuję odpalić i nic! (znowu był deszcz)
Ponadto zaczęła mi migać dioda poduszki powietrznej podczas jazdy.
Dodatkowo zauważyłem odbite ślady jakiegoś zwierza na silniku.
Co zrobić tak na szybko? Kupić akumulator?

Data: 2010-06-21 11:00:11
Autor: Pszemol
"Krzysiek" <anonim@anonim.pl> wrote in message news:hvnpid$sp9$1news.onet.pl...
Od trzech lat świeciła mi dioda, ładowania akumulatora. Jak widać aku się ładował.

O ile w Twingo nie użyli odwrotnej logiki do tego co jest w innych samochodach
to obawiam się, że odwrotnie interpretujesz światełko z ikonką akumulatora.
Świeci się ono gdy prąd płynie z akumulatora a nie gdy płynie do akumulatora.

Data: 2010-06-23 09:24:23
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny bilans nie bylo sygnalizowane (a zakladam ze mialem ).

Data: 2010-06-23 09:14:08
Autor: Pszemol

"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvscr6$kos$1portraits.wsisiz.edu.pl...
a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny
bilans nie bylo sygnalizowane (a zakladam ze mialem ).

Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...

Data: 2010-06-23 21:48:35
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...

60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W
zalozmy:
swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W
ladowanie aku 10A -> 120W (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans)
Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W (laptop + mam tam podpiete tam cb)
radio 20w
ogrzewanie szby tylnej 200W (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi)
wentylator chlodnicy 200W (strzelam)
nawiew 30w
przyczepa 40W (a co;))
gaz elektrozawory 20w

930W w takim ukladzie
a jeszcze ecu i inne pierdolki:) z 50W bedzie

wiec czasami moze byc na minusie w pewnych okolicznisciach :)

specyficzne warunki ale u mnie wykonalne :)
sir

Data: 2010-06-24 14:57:33
Autor: Pszemol

"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvtoe7$tg4$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)

Data: 2010-06-25 18:21:08
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował

Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...

owszem:)
poza tym mozemy doliczyc jeszcze uslizg paska klinowego po wjechaniu w kaluze:) tez mi sie lampka nigdy nie zapalila

W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

jakies zalozenie musialem przyjac:) po uruchomieniu samochodu chwilowo jest duzy prad ladowania:)

[...]

:)))) wiesz:) akurat duzo odbiornikow pradu u mnie to dosc czesto spotykane - brakuje mi jeszcze gniazdka zapalniczki z tylu samochodu za grodziÄ… towarowÄ… - mam ambitne plany rozbudowania 'infrastruktury it' ;) celem usprawnienia sobie roboty:)))
a dokladnie drukarka, lub ew z AP.

tyle ze atramentowa nie nadaje sie na zime a laserowa w ogole bo za duzo zre pradu i musialbym rzeźbić z upsem itd.... o kant dupy to....

nie to nie fanaberia:) ja naprawde potrzebuje robic wydruki w terenie i czasami tez kopie....

Data: 2010-06-24 21:45:13
Autor: Wmak
Twingo, podczas jazdy aku siê roz³adowa³
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
To zale¿y od charakterystyki alternatora.
Taka 90-tka na wolnych obrotach mo¿e mieæ niewiele mniejsz± wydajno¶æ od nominalnej a mo¿e te¿ mieæ znacznie mniej.
 Dwa przyk³ady moich koreañczyków:
Daewoo Leganza - bardzo dobra charakterystyka: przy w³±czonych ¶wiat³ach mijania, wentylatorze nawiewów i klimie oraz grzanej tylnej szybie najlepsze ³adowanie (najwiêksze napiêcie w instalacji) by³o na wolnych obrotach.
Ze wzrostem obrotów napiêcie w instalacji lekko spada³o, prawdopodobnie z powodu wiêkszego ¶redniego pr±du cewek zap³onowych i wtryskiwaczy.
Naa wolnych obrotach dopiero po w³±czeniu ¶wiate³ drogowych (dodatkowe dwie ¿arówki po 55W) bilans robi³ siê ujemny - nic szkodliwego, bo kto stoi z w³aczonymi "d³ugimi"

Kia CEED 1.6 benzyna - s³abiutko:
W³±czone tylko ¶wiat³a mijania i auto-klima - bilans na wolnych dodatni ale wystarczy oprzeæ nogê na hamulcu (dodatkowe 4A) by brakowa³o pr±du na ³adowanie.
Prawdopodobna przyczyna - bardzo niskie wolne obroty, w/g obrotomierza ze 600/min.
Wystarczy dodaæ odrobinê gazu, ze 100/min, by ³adowania nie brakowa³o.
Mimo tej "s³abowito¶ci" jako¶ pr±du do jazdy nie zabraknie bo w czasie jazdy bateria odzyska ³adunek.
Wmak

Data: 2010-06-21 15:36:42
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował

Co zrobić tak na szybko? Kupić akumulator?

alternator a potem akumulator
w tej kolejnosci

Data: 2010-06-21 15:44:15
Autor: Rafał
On 21.06.2010 15:31, Krzysiek wrote:
[...]
miesiÄ…c.
[...]

Jeżeli był jakiś zwierz to dokładnie przyjrzyj się instalacji pod maską, zobacz dokładnie izolacje przewodów.

Naładuj akumulator prostownikiem, jak teraz jest rozładowany do zera, to obserwuj na amperomierzu jak długo i jakim prądem się ładuje - to da Ci jakąś informacje w jakim jest stanie. Jeżeli będzie przyjmował prąd dłużej niż godzinę to jeszcze chwile pojeździ, do zimy styknie, potem trzeba by się rozglądać za nowym, bo w zimie trochę więcej prądu jest potrzebne.

Kolejna rzecz co możesz zrobić, to sprawdzić napięcie ładowania - zmierz miernikiem napięcie na klemach podczas pracy silnika.

Możesz też sprawdzić pobór prądu "uśpionego" samochodu, tz odłączasz jedną kleme akumulatora, w szereg zapinasz amperomierz, wyłączasz wszystkie odbiorniki w samochodzie, zamykasz samochód(musisz wcisnąć czujnik otwartej maski jeżeli występuje) i sprawdzasz ile prądu Ci bierze w takim stanie.

Co do kontrolki poduszki i ładowania to by przydało się jakiegoś elektryka zapytać, zapiąć auto do kompa i posprawdzać co i jak.

Data: 2010-06-22 12:42:35
Autor: MZ
W dniu 2010-06-21 15:44, Rafał pisze:

Co do kontrolki poduszki i ładowania to by przydało się jakiegoś
elektryka zapytać, zapiąć auto do kompa i posprawdzać co i jak.

Co do kontrolek (innych niż od ładowania) szalejących przy niskim stanie
aku to przerabiałem to w Scorpio. Gdy aku zaczął niedomagać nagle
zaczęły się jaja z kontrolkami od ABS i poduszki. Początkowo się
przestraszyłem, ale układy wyszły sprawne, a problem rozwiązał się po
wymianie aku. Jednak przed wymianą było jeszcze czyszczenie skrzynki z
bezpiecznikami (klasyka w tych autach) bo samochód rozładowywał aku
podczas postoju wentylatorem (miał gdzieś w skrzynce zwarcie i kręcił
się mimo wyłączonej stacyjki). Podsumowując - przegląd elektryczny Cię
czeka.

--
MZ

Data: 2010-06-21 15:45:16
Autor: CeSaR
Twingo, podczas jazdy aku siê roz³adowa³
Co zrobiæ tak na szybko? Kupiæ akumulator?

Na lekcji jazdy blondynka pyta instruktora:
- Proszê Pana, czy je¶li skoñczy mi siê benzyna a ja mimo wszystko jadê dalej to silnikowi nic siê nie stanie?

Sorry ale jako¶ mi siê tak przypomnia³o

:-)

Data: 2010-06-21 16:19:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:hvnpid$sp9$1news.onet.pl...
Od trzech lat świeciła mi dioda, ładowania akumulatora. Jak widać aku się ładował. [..]

Szczotki wymienic, a potem obwod diody naprawic, bo jak widac dobrze jest jesli sygnalizuje uszkodzenia :-)

J.

Twingo, podczas jazdy aku się rozładował