Data: 2010-06-21 11:00:11 | |
Autor: Pszemol | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
"Krzysiek" <anonim@anonim.pl> wrote in message news:hvnpid$sp9$1news.onet.pl...
Od trzech lat świeciła mi dioda, ładowania akumulatora. Jak widać aku się ładował. O ile w Twingo nie użyli odwrotnej logiki do tego co jest w innych samochodach to obawiam się, że odwrotnie interpretujesz światełko z ikonką akumulatora. Świeci się ono gdy prąd płynie z akumulatora a nie gdy płynie do akumulatora. |
|
Data: 2010-06-23 09:24:23 | |
Autor: Michał Gut | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny bilans nie bylo sygnalizowane (a zakladam ze mialem ).
|
|
Data: 2010-06-23 09:14:08 | |
Autor: Pszemol | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvscr6$kos$1portraits.wsisiz.edu.pl... a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans? Ile wydajności prądowej ma typowy alternator? 90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych... |
|
Data: 2010-06-23 21:48:35 | |
Autor: Michał Gut | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans? 60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W zalozmy: swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W ladowanie aku 10A -> 120W (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans) Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W (laptop + mam tam podpiete tam cb) radio 20w ogrzewanie szby tylnej 200W (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi) wentylator chlodnicy 200W (strzelam) nawiew 30w przyczepa 40W (a co;)) gaz elektrozawory 20w 930W w takim ukladzie a jeszcze ecu i inne pierdolki:) z 50W bedzie wiec czasami moze byc na minusie w pewnych okolicznisciach :) specyficzne warunki ale u mnie wykonalne :) sir |
|
Data: 2010-06-24 14:57:33 | |
Autor: Pszemol | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvtoe7$tg4$1portraits.wsisiz.edu.pl... Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans? Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład... W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora... Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś? A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-) |
|
Data: 2010-06-25 18:21:08 | |
Autor: Michał Gut | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
owszem:) poza tym mozemy doliczyc jeszcze uslizg paska klinowego po wjechaniu w kaluze:) tez mi sie lampka nigdy nie zapalila W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A jakies zalozenie musialem przyjac:) po uruchomieniu samochodu chwilowo jest duzy prad ladowania:) A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz :)))) wiesz:) akurat duzo odbiornikow pradu u mnie to dosc czesto spotykane - brakuje mi jeszcze gniazdka zapalniczki z tylu samochodu za grodzią towarową - mam ambitne plany rozbudowania 'infrastruktury it' ;) celem usprawnienia sobie roboty:))) a dokladnie drukarka, lub ew z AP. tyle ze atramentowa nie nadaje sie na zime a laserowa w ogole bo za duzo zre pradu i musialbym rzeźbić z upsem itd.... o kant dupy to.... nie to nie fanaberia:) ja naprawde potrzebuje robic wydruki w terenie i czasami tez kopie.... |
|
Data: 2010-06-24 21:45:13 | |
Autor: Wmak | |
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował | |
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...To zależy od charakterystyki alternatora. Taka 90-tka na wolnych obrotach może mieć niewiele mniejsz± wydajno¶ć od nominalnej a może też mieć znacznie mniej. Dwa przykłady moich koreańczyków: Daewoo Leganza - bardzo dobra charakterystyka: przy wł±czonych ¶wiatłach mijania, wentylatorze nawiewów i klimie oraz grzanej tylnej szybie najlepsze ładowanie (największe napięcie w instalacji) było na wolnych obrotach. Ze wzrostem obrotów napięcie w instalacji lekko spadało, prawdopodobnie z powodu większego ¶redniego pr±du cewek zapłonowych i wtryskiwaczy. Naa wolnych obrotach dopiero po wł±czeniu ¶wiateł drogowych (dodatkowe dwie żarówki po 55W) bilans robił się ujemny - nic szkodliwego, bo kto stoi z właczonymi "długimi" Kia CEED 1.6 benzyna - słabiutko: Wł±czone tylko ¶wiatła mijania i auto-klima - bilans na wolnych dodatni ale wystarczy oprzeć nogę na hamulcu (dodatkowe 4A) by brakowało pr±du na ładowanie. Prawdopodobna przyczyna - bardzo niskie wolne obroty, w/g obrotomierza ze 600/min. Wystarczy dodać odrobinę gazu, ze 100/min, by ładowania nie brakowało. Mimo tej "słabowito¶ci" jako¶ pr±du do jazdy nie zabraknie bo w czasie jazdy bateria odzyska ładunek. Wmak -- |