Twingo, podczas jazdy aku się rozładował

Data: 2010-06-21 11:00:11
Autor: Pszemol
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
"Krzysiek" <anonim@anonim.pl> wrote in message news:hvnpid$sp9$1news.onet.pl...
Od trzech lat świeciła mi dioda, ładowania akumulatora. Jak widać aku się ładował.

O ile w Twingo nie uĹĽyli odwrotnej logiki do tego co jest w innych samochodach
to obawiam się, że odwrotnie interpretujesz światełko z ikonką akumulatora.
Świeci się ono gdy prąd płynie z akumulatora a nie gdy płynie do akumulatora.

Data: 2010-06-23 09:24:23
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny bilans nie bylo sygnalizowane (a zakladam ze mialem ).

Data: 2010-06-23 09:14:08
Autor: Pszemol

"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvscr6$kos$1portraits.wsisiz.edu.pl...
a u mnie diodka na desce rozdzielczej tylkjo sygnalizowala brak pracy/niepelnosprawnosc alternatora. To czy mialem ujemny
bilans nie bylo sygnalizowane (a zakladam ze mialem ).

Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...

Data: 2010-06-23 21:48:35
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...

60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W
zalozmy:
swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W
ladowanie aku 10A -> 120W (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans)
Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W (laptop + mam tam podpiete tam cb)
radio 20w
ogrzewanie szby tylnej 200W (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi)
wentylator chlodnicy 200W (strzelam)
nawiew 30w
przyczepa 40W (a co;))
gaz elektrozawory 20w

930W w takim ukladzie
a jeszcze ecu i inne pierdolki:) z 50W bedzie

wiec czasami moze byc na minusie w pewnych okolicznisciach :)

specyficzne warunki ale u mnie wykonalne :)
sir

Data: 2010-06-24 14:57:33
Autor: Pszemol

"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:hvtoe7$tg4$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)

Data: 2010-06-25 18:21:08
Autor: Michał Gut
Twingo, podczas jazdy aku się rozładował

Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...

owszem:)
poza tym mozemy doliczyc jeszcze uslizg paska klinowego po wjechaniu w kaluze:) tez mi sie lampka nigdy nie zapalila

W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

jakies zalozenie musialem przyjac:) po uruchomieniu samochodu chwilowo jest duzy prad ladowania:)

[...]

:)))) wiesz:) akurat duzo odbiornikow pradu u mnie to dosc czesto spotykane - brakuje mi jeszcze gniazdka zapalniczki z tylu samochodu za grodziÄ… towarowÄ… - mam ambitne plany rozbudowania 'infrastruktury it' ;) celem usprawnienia sobie roboty:)))
a dokladnie drukarka, lub ew z AP.

tyle ze atramentowa nie nadaje sie na zime a laserowa w ogole bo za duzo zre pradu i musialbym rzeźbić z upsem itd.... o kant dupy to....

nie to nie fanaberia:) ja naprawde potrzebuje robic wydruki w terenie i czasami tez kopie....

Data: 2010-06-24 21:45:13
Autor: Wmak
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
To zależy od charakterystyki alternatora.
Taka 90-tka na wolnych obrotach może mieć niewiele mniejsz± wydajno¶ć od nominalnej a może też mieć znacznie mniej.
 Dwa przykłady moich koreańczyków:
Daewoo Leganza - bardzo dobra charakterystyka: przy wł±czonych ¶wiatłach mijania, wentylatorze nawiewów i klimie oraz grzanej tylnej szybie najlepsze ładowanie (największe napięcie w instalacji) było na wolnych obrotach.
Ze wzrostem obrotów napięcie w instalacji lekko spadało, prawdopodobnie z powodu większego ¶redniego pr±du cewek zapłonowych i wtryskiwaczy.
Naa wolnych obrotach dopiero po wł±czeniu ¶wiateł drogowych (dodatkowe dwie żarówki po 55W) bilans robił się ujemny - nic szkodliwego, bo kto stoi z właczonymi "długimi"

Kia CEED 1.6 benzyna - słabiutko:
Wł±czone tylko ¶wiatła mijania i auto-klima - bilans na wolnych dodatni ale wystarczy oprzeć nogę na hamulcu (dodatkowe 4A) by brakowało pr±du na ładowanie.
Prawdopodobna przyczyna - bardzo niskie wolne obroty, w/g obrotomierza ze 600/min.
Wystarczy dodać odrobinę gazu, ze 100/min, by ładowania nie brakowało.
Mimo tej "słabowito¶ci" jako¶ pr±du do jazdy nie zabraknie bo w czasie jazdy bateria odzyska ładunek.
Wmak

--

Twingo, podczas jazdy aku się rozładował