Twisto - ktoś to testował?

Data: 2020-01-22 08:38:38
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
Hejo,

Kolejny fintech z serii revolutowatych.
Tym razem mamy kartę z limitem (więc jakby kredytową).
I chyba nie sprawdzają BIK, tylko BIG (bo to nie bank).
i też się chwalą że "wielowalutowa".

Ktoś testował może? Kursy chyba całkiem dobre (por. do kalkulatora mastercard)
https://www.twisto.pl/
https://www.twisto.pl/kurs-wymiany/

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-22 08:43:43
Autor: Kamil Jońca
Twisto - ktoś to testował?
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

Hejo,

Kolejny fintech z serii revolutowatych.
Tym razem mamy kartę z limitem (więc jakby kredytową).
I chyba nie sprawdzają BIK, tylko BIG (bo to nie bank).
W kwestii formalnej: od jakiegoś czasu "nie-banki" też mogą mieć chyba
dostęp do bik-u.

KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-22 08:58:58
Autor: Pete
Twisto - ktoś to testował?
[...]

Dobre, bo może to jest kurs kupna?

--
Pete

Data: 2020-01-22 09:18:40
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-22, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Hm. No ale to jest karta. Tam tylko wydajesz. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-22 01:21:02
Autor: Dawid Rutkowski
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-22, Pete wrote:

[...]

> Dobre, bo może to jest kurs kupna?

Hm. No ale to jest karta. Tam tylko wydajesz. :)

Są jeszcze zwroty.

Data: 2020-01-22 10:45:41
Autor: Pete
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-22, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Kurs kupna przez bank :P

--
Pete

Data: 2020-01-22 18:16:03
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?

Hm. No ale to jest karta. Tam tylko wydajesz. :)

skoro to nie bank to w BIK będzie wyglądało jak pożyczka/chwilówka

po co to komu?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2020-01-23 08:51:02
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-22, Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> wrote:

Hm. No ale to jest karta. Tam tylko wydajesz. :)

skoro to nie bank to w BIK będzie wyglądało jak pożyczka/chwilówka
po co to komu?

To w BIKu w ogóle widać jakieś nie-bankowe zobowiązania?
Od kiedy? Firma co najmniej musiałaby je tam raportować, a żadnych
tego typu zgód nie ma przy rejestracji.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-23 00:12:05
Autor: Kris
Twisto - ktoś to testował?
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 08:51:05 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

To w BIKu w ogóle widać jakieś nie-bankowe zobowiązania?

Tak. Chyba już większość firm udzielających pożyczek tzw "pozabankowych" z BIK korzysta
Od kiedy?
Już kilka lat będzie

Data: 2020-01-23 17:38:58
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?

To w BIKu w ogóle widać jakieś nie-bankowe zobowiązania?
Od kiedy? Firma co najmniej musiałaby je tam raportować, a żadnych
tego typu zgód nie ma przy rejestracji.

są, ciągle takie wpisy oglądam, niektórzy to po kilkanaście mają

a jak analityk zobaczy to klient może mieć spore problemy, na zasadzie:
"dobry klient pożycza w banku, a jak ktoś bierze chwilówki to musi mieć problem, którego od razu nie widać"

Data: 2020-01-23 17:40:06
Autor: J.F.
Twisto - ktoś to testował?
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e29cc1f$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czy teraz nie trzeba napisac, dlaczego sie odmawia ?

J.

Data: 2020-01-23 20:13:59
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?
W dniu 2020-01-23 o 17:40, J.F. pisze:

Czy teraz nie trzeba napisac, dlaczego sie odmawia ?

J.

"za duże ryzyko banku"

i masz swoje wyjaśnienie ;-)

Data: 2020-01-24 01:33:57
Autor: J.F.
Twisto - ktoś to testował?
Dnia Thu, 23 Jan 2020 20:13:59 +0100, Robert Sierant napisał(a):
W dniu 2020-01-23 o 17:40, J.F. pisze:
Czy teraz nie trzeba napisac, dlaczego sie odmawia ?

"za duże ryzyko banku"
i masz swoje wyjaśnienie ;-)

Pare razy zadziala. A potem jakis wk* klient napisze do urzedu
i Urzad z przyjemnoscia nalozy kare ...

J.

Data: 2020-01-24 09:06:59
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?
W dniu 2020-01-24 o 01:33, J.F. pisze:

"za duże ryzyko banku"
i masz swoje wyjaśnienie ;-)

Pare razy zadziala. A potem jakis wk* klient napisze do urzedu
i Urzad z przyjemnoscia nalozy kare ...

J.

ustawa nie precyzuje jak szczegółowe ma być wyjaśnienie, poza tym w kontaktach z klientem bank napisze, że "sposoby liczenia zdolności kredytowej oraz szacowania ryzyka są ujęte w wewn. metodyce banku"

i klientowi nic do tego, przed urzędem się wytłumaczy powołując na normy ostrożnościowe: bank ma obowiązek dbać o jakość portfela kredytowego

w praktyce bank może odmówić na zasadzie "nie, bo nie" i zawsze się wybroni

Data: 2020-01-24 09:50:21
Autor: J.F.
Twisto - ktoś to testował?
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e2aa5a0$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byc moze.
A byc moze nie - bo nie po to wprowadzalismy taki przepis, zeby nadal nie odpowiadal :-)

A inna przyczyna ? "Wypelnilismy juz limit Klientow Pana typu w tym miesiącu" :)

J.

Data: 2020-01-24 10:49:12
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?
W dniu 2020-01-24 o 09:50, J.F. pisze:

Byc moze.
A byc moze nie - bo nie po to wprowadzalismy taki przepis, zeby nadal nie odpowiadal :-)

ale przecież odpowiedział

A inna przyczyna ? "Wypelnilismy juz limit Klientow Pana typu w tym miesiącu" :)

tego oficjalnie nikt ci nie powie, czasem wiem w którym banku nie zrobili planu i wtedy pod koniec kwartału puszczają nawet tematy, który normalnie by nie chcieli

w październiku może być negat, a w grudniu ten sam klient dostanie bdb warunki ;-)

Data: 2020-01-23 22:24:21
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-23, Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

No ale są te które raportują, a nie wszystkie, prawda?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-24 09:08:32
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?

są, ciągle takie wpisy oglądam, niektórzy to po kilkanaście mają

No ale są te które raportują, a nie wszystkie, prawda?

na początku raportowały jedynie te największe, ale czasem widzę takie, o których nie słyszałem więc pewnie już zdecydowana większość

z drugiej strony to dobrze, bo system jest szczelny, ci którzy nie spłacają są wykluczani i wszyscy na tym zyskują

Data: 2020-01-24 09:14:44
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-24, Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

na początku raportowały jedynie te największe, ale czasem widzę takie, o których nie słyszałem więc pewnie już zdecydowana większość

No Twisto tam nie ma, to już mogę potwierdzić.
Karta pryszła, nawet zapłaciłem nią za coś.

z drugiej strony to dobrze, bo system jest szczelny, ci którzy nie spłacają są wykluczani i wszyscy na tym zyskują

No jasne. Ale z drugiej strony jeśli ten fintech będzie myślał
o integracji z BIK, to myślę że postara się o licencję bankową,
inaczej straci klientów (z tej przyczyny o której mówisz).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-24 10:51:27
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?

No Twisto tam nie ma, to już mogę potwierdzić.
Karta pryszła, nawet zapłaciłem nią za coś.

dawno ją dostałeś, wpisy w BIK pojawiają się nawet po miesiącu

warto?

też chciałem skorzystać, ale nie chcę mieć takiego cuda w BIK

[...]

tak jak revolut?
ale oni (jeszcze?) pożyczek nie udzielają

Data: 2020-01-24 02:17:16
Autor: Kris
Twisto - ktoś to testował?
W dniu piątek, 24 stycznia 2020 10:51:25 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:

też chciałem skorzystać, ale nie chcę mieć takiego cuda w BIK
Tak na szybko w regulaminy zerknąłem i znalazłem tylko:
"Przyjmuję do wiadomości, że w procesie rejestracji konta, niektóre z moich danych finansowych zostaną przesłane do Krajowego Biura Informacji Gospodarczej S.A" O BIK nic nie znalazłem ale tez dość pobieżnie czytałem

Data: 2020-01-24 11:44:59
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?
W dniu 2020-01-24 o 11:17, Kris pisze:

[...]

czyli klient może mieć "syf" w BIK i oni dadzą mu finansowanie?

ale za to sprawdzają BIG...o KRD nic nie ma?

Data: 2020-01-24 04:05:44
Autor: Kris
Twisto - ktoś to testował?
W dniu piątek, 24 stycznia 2020 11:44:58 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:

czyli klient może mieć "syf" w BIK i oni dadzą mu finansowanie?

Generalnie z takich osób instytucje pozabankowe żyją
Udzielają pożyczek nawet tym co w BIKu spory bałagan maja albo i zajęcia komornicze już. Znam przypadki że udzielono pożyczki osobie która miała kilkanaście innych pozabankowych zobowiązań a łączna suma rat przekraczała kilkakrotnie jej dochody.

ale za to sprawdzają BIG...o KRD nic nie ma?
https://www.twisto.pl/klient/app/rejestracja/
Wpisz byle co udające adres email, byle jakie hasło i klinij dalej. Tam pojawią się regulaminy
Poczytaj jak masz ochotę.

Data: 2020-01-24 20:17:35
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?
W dniu 2020-01-24 o 13:05, Kris pisze:

[...]

ale jakim cudem taka firma miałaby na takich szkodowych klientach zarabiać?
co z tego, że komuś pożyczy na 1000% jak ten ktoś nie odda i jest nieściągalny

[...]

w wolnej chwili zobaczę, może nawet skorzystam skoro w BIK nie ma

Data: 2020-01-24 21:03:31
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-24, Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> wrote:
[...]

W dokumentach mam, że weryfikują się tu:
http://www.credit-check.pl/uczestnicy/

Z tym, że możesz poczekać, ja na sobie sprawdzam czy BIK to widzi.
Jak na razie nie dostałem żadnego alertu.

A jak ktoś się zarejestruje z mojego linka, to oboje dostaniemy po 50 zł :)
https://www.twisto.pl/rejestracja/?promo=WOJCIECHB10

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-01-25 12:43:39
Autor: bankomaniacy.pl
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-24, Robert Sierant <bob75()xpostx.pl> wrote:

> [...]

Jak na razie nie dostałem żadnego alertu.

A jak ktoś się zarejestruje z mojego linka, to oboje dostaniemy po 50 zł :)

W poprzedniej edycji nie weryfikowali BIK. Wg mnie w tej też tego nie robią, a przynajmniej nie wskazuje na to formularz rejestracyjny, na którym należy zaznaczyć zgody na udostępnienie danych do "Platformy Wymiany Informacji Pożyczkowej" i "Krajowego Biura Informacji Gospodarczej S.A." - żadnych inf. o BIK.
--
Zapraszam też do siebie https://bankomaniacy.pl/karta-twisto-z-premia/

Data: 2020-01-25 16:28:39
Autor: Robert Sierant
Twisto - ktoś to testował?

[...]

chciałem z linki skorzystać (zachęcam innych), ale niestety konto założyłem już wcześniej i tylko nie wpisałem wszystkich danych

jestem po weryfikacji i czekam na kartę, po pewnym czasie sprawdzę sobie czy w BIK byłem weryfikowany i czy mam jakiś wpis

Data: 2020-01-24 12:32:53
Autor: Wojciech Bancer
Twisto - ktoś to testował?
On 2020-01-24, Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

No Twisto tam nie ma, to już mogę potwierdzić.
Karta pryszła, nawet zapłaciłem nią za coś.
dawno ją dostałeś, wpisy w BIK pojawiają się nawet po miesiącu

Wczoraj dostałem. Ale limit przyznali kilka tygodni temu.

warto?
też chciałem skorzystać, ale nie chcę mieć takiego cuda w BIK

To powiem za miesiąc, czy coś się w BIK zmieniło :)

[...]

Revolut się jawi jako karta przedpłacona, przez co w niektórych
usługach mi nie działa (głównie opłacanie przez internet cloudy).

Co ciekawe twisto ma oznaczenie debit, więc to teoretycznie nawet nie jest kredytówka ;) Na koniec miesiąca mi się parę rzeczy zapłaci
w EUR i USD, to się pochwalę kursami.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com