Twizy nie odpali³o

Data: 2021-02-02 01:34:31
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
Hej,

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic, kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ... trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny. No dobra, ale ... je¶li nawet to jak go na³adowaæ. Je¶li to 12V akumulator to ... musi siê ³adowaæ podczas jazdy z trakcyjnego bo by siê roz³adowa³. Wiêc odkrêcam kluczyk i czekam. Co¶tam mignê³o, co¶tam cyknê³o. Ale wska¼niki dalej nie ¶wiec± siê. Trochê poczeka³em, co¶tam sobie cyka, a wska¼niki nadal nie ¶wiec±. A zadzwoniê se do ASO, co to elektryki obs³uguje, mo¿e mi powiedz± co z tym ewentualnie zrobiæ. Odbiera jaka¶ panienka. Przedstawiam sprawê. Nie jest w stanie nic poradziæ. Mo¿e mnie zapisaæ do serwisu. Pada propozycja by na lawetê. W koñcu rzucam, czy akumulator mo¿na kupiæ. No to ona mnie prze³±czy. Zg³asza siê go¶ciu, wiêc go pytam czy to zachowanie w ogóle wskazuje na zepsuty 12V aku. Tak, potwierdza, ¿e na to wskazuje. Wiêc kontynuujê: no ale ... czy on ten aku ³aduje po odkrêceniu kluczyka. Go¶ciu, ¿e po wy³±czeniu zap³onu w ci±gu pó³ godziny. A przez ca³y czas mam odkrêcoy kluczyk i jak zaczyna³em rozmowê to ju¿ miga³y wska¼niki, ale tak na pó³ sekundy. I gadam gadam ... a wska¼niki w koñcu za³±czy³y siê trwale. ¦wieci co prawda kontrolka czerwona, ale ... nic wiêcej. Czyli ... mamy go. Zamawiam aku i koñczê tê ma³o owocn± rozmowê. Skoñczy³em, czerwona kontrolka te¿ zgas³a. Mogê jechaæ, wszystko gra.

No ale wszystko musia³em sam wymy¶leæ, jedynie go¶ciu potwierdzi³ ¿e takie dok³adnie miganie robi siê jak 12 aku roz³adowany jest.

Data: 2021-02-02 11:15:50
Autor: K
Twizy nie odpali³o
On 02/02/2021 00:34, ii wrote:

No ale wszystko musia³em sam wymy¶leæ, jedynie go¶ciu potwierdzi³ ¿e takie dok³adnie miganie robi siê jak 12 aku roz³adowany jest.

Ile to gowno ma lat, ze juz aku padl?

Data: 2021-02-02 12:34:56
Autor: RadoslawF
Twizy nie odpali³o
W dniu 2021-02-02 o 12:15, K pisze:

No ale wszystko musia³em sam wymy¶leæ, jedynie go¶ciu potwierdzi³ ¿e takie dok³adnie miganie robi siê jak 12 aku roz³adowany jest.

Ile to gowno ma lat, ze juz aku padl?

To gówno istnieje tylko w wyobra¼ni w±tkotwórcy i s³u¿y prowokowania
do dyskusji o zabawce na któr± biedaka nie staæ.
Na dzieñ dzisiejszy jest rekordzist± w ilo¶ci za³o¿onych w±tków
o tym "poje¼dzie"

pozdrawiam

Data: 2021-02-03 00:08:11
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 12:15, K pisze:
On 02/02/2021 00:34, ii wrote:

No ale wszystko musia³em sam wymy¶leæ, jedynie go¶ciu potwierdzi³ ¿e takie dok³adnie miganie robi siê jak 12 aku roz³adowany jest.

Ile to gowno ma lat, ze juz aku padl?

Szczym problem?

Data: 2021-02-03 13:25:36
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvcm14$i9n$1@news.icm.edu.pl...
On 02/02/2021 00:34, ii wrote:
No ale wszystko musia³em sam wymy¶leæ, jedynie go¶ciu potwierdzi³ ¿e takie dok³adnie miganie robi siê jak 12 aku roz³adowany jest.

Ile to gowno ma lat, ze juz aku padl?

Szczym problem?

No wiesz, przyzwyczajeni jestemy, ze aku z pierwszego montazu dlugo wytrzymuje.
Tzn w spaliniakach.

W elektrykach nie, w Twizzy nie, czy aku dobre - tylko swiatel zapomniales wylaczyc/przez miesiac nie ladowales ...

J.

Data: 2021-02-03 13:37:33
Autor: Cavallino
Twizy nie odpali³o
W dniu 03-02-2021 o 13:25, J.F. pisze:

No wiesz, przyzwyczajeni jestemy, ze aku z pierwszego montazu dlugo wytrzymuje.
Tzn w spaliniakach.

W elektrykach nie,

Maj± chyba problem z algorytmem ³adowania tego aku.
To chyba najczê¶ciej spotykana usterka w ev.

Widaæ ³aduje siê za rzadko - programi¶ci nie przewidzieli wszystkich przypadków kiedy ³adowanie bêdzie konieczne.
A urz±dzeñ korzystaj±cych z 12v jest sporo, wiêc i sporo ¿r±, np. na postoju, pewnie wiêcej ni¿ w spaliniaku.

Data: 2021-02-04 21:38:37
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
On 02/02/2021 00:34, ii wrote:
[...]

To w³a¶mie tyle wytrzyma³.

W elektrykach nie, w Twizzy nie, czy aku dobre - tylko swiatel zapomniales wylaczyc/przez miesiac nie ladowales ...

Stary by³, zimno by³o. Napiêcie spad³o.

Data: 2021-02-08 14:45:53
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvhm0e$oqm$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Tzn ile? 2 lata, 3 lat?

Fabryczny IMO powinien znacznie dluzej.

W elektrykach nie, w Twizzy nie, czy aku dobre - tylko swiatel zapomniales wylaczyc/przez miesiac nie ladowales ...

Stary by³, zimno by³o. Napiêcie spad³o.

Ja rozumiem, ze spadlo na tyle, ze rozrusznika nie dalo rady pokrecic, ale u ciebie to jaki pobor pradu ?
Paru przekaznikow nie dal rady wlaczyc ?

Ale pare dni juz minelo - wystarczylo ladowanie, czy kupiles nowy aku ?

Jaki tam jest aku ?

J.

Data: 2021-02-11 00:44:15
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 08.02.2021 o 14:45, J.F. pisze:
[...]

No d³u¿ej, ale czy to wa¿ne ile dok³adnie? To nie jest typowy akumulator i nie musi podlegaæ dok³adnie takim samym prawid³om jak typowe.

[...]

Nie wiem czego dok³adnie nie zdo³a³ w³±czyæ, ale 7V to trochê ma³o, wiêc MZ mia³ prawo nie zdo³aæ.

Ale pare dni juz minelo - wystarczylo ladowanie, czy kupiles nowy aku ?

Jaki tam jest aku ?

Taki prostopad³o¶cienny :-) 350z³ :-) Trzeba jeszcze jako¶ zdj±æ elementy karoserii by go zmieniæ. Na razie odpali³em podaj±c napiêcie gniazdem zapalniczki. Potem ju¿ jest zasilany z trakcyjnego. Ale nie mam zamiaru ci±gle woziæ drugi akumulator by odpaliæ :-)

Data: 2021-02-11 14:41:56
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:s01r4r$fja$1@news.icm.edu.pl...
W dniu 08.02.2021 o 14:45, J.F. pisze:
U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]
[...]

IMO wazne. 2 lata - gowno, 3 lata - g*, 5 lat ... hm,
7 lat ... no niech bedzie ze dobrej jakosci :-)

To nie jest typowy akumulator i nie musi podlegaæ dok³adnie takim samym prawid³om jak typowe.

No to powinni wsadzic lepszy, zeby wytrzymal odpowiednio dlugo :-)

[...]

Zdecydowanie, ale 7V ... swiadczy o calkowitym rozladowaniu.
Twizzy sie nie wylaczyl i rozladowal, czy aku jakos dziwnie padl ...

[...]

Ale akcja sie powtarza, czy na razie nie ?
Moze jednak aku dobry ?

J.

Data: 2021-02-14 02:19:43
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 11.02.2021 o 14:41, J.F. pisze:
[...]

W jakim samochodzie mia³e¶ aku dzia³aj±cy d³u¿ej ni¿ 5lat?

[...]

Podejrzewam aku, ale jeszcze do niego nie dotar³em i nie wiem np jak wygl±da. Te aku pêczniej± i przestaj± dzia³aæ. W drugim Twizy te¿ by³ wymieniany. Te¿ po wielu latach. Ci±gle nie rozumiem czemu sugerujesz ¿e dziwnie pad³ jak mo¿e tak dok³adnie padaj± te konkretne typy akumulatorów.

[...]

Na razie to stoi bo nie ma na³o¿onych zimowych kapci a i kursy mia³em wymagaj±ce wiêkszej bryki. Nie sprawdza³em, mo¿e ju¿ nie da siê go normalnie odpaliæ. A mo¿e tylko zawsze jak zimno jest a potem przechodzi. Dopiero raz tak zimno by³o.

Data: 2021-02-02 13:01:53
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

[...]

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 13:12:56
Autor: Cavallino
Twizy nie odpali³o
[...]

Wszystkie elektryki tak maj±.
Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji.

Data: 2021-02-02 13:32:06
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:12:56 +0100, Cavallino napisa³(a):

Wszystkie elektryki tak maj±.
Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji.

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 14:04:46
Autor: Cavallino
Twizy nie odpali³o
[...]

Ale ona musia³aby byæ zawsze pod wysokim napiêciem, podobnie jak czê¶æ instalacji.

A tak trakcyjne aku jest odciête od instalacji, do w³±czenia zap³onu.
W³±cza siê je dopiero pr±dem z aku 12V.

Data: 2021-02-02 17:07:25
Autor: nadir
Twizy nie odpali³o

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne.

Data: 2021-02-02 19:25:56
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 17:07:25 +0100, nadir napisa³(a):

[...]

Niczym to  siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na
autostradzie :)  oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej.
Je¶li by zastosowaæ takie rozwi±zanie jakie proponujê, automatyka
chroni±ca bateriê g³ówn± przed nadmiernym roz³adowaniem w warunkach
normalnej eksploatacji zapewni³aby awaryjn± obs³ugê ¶wiate³ o wiele
d³u¿ej ni¿ nawet sprawna bateria dodatkowa.
Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a
akumulator po paru godzinach zdech³. --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 23:53:46
Autor: nadir
Twizy nie odpali³o

Niczym to  siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na
autostradzie :)  oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej.

Ale zanim obie padn±, to o¶wietlenie awaryjne bêdzie na tyle d³ugo dzia³aæ, ¿e zd±¿y dojechaæ jaka¶ pomoc zanim co¶ przywali w samochód.
No przynajmniej s± mniejsze szanse ¿e nawal± oba ¼ród³a zasilania.

Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a
akumulator po paru godzinach zdech³.

W ci±gu paru godzin to jak±¶ pomoc uda siê jednak zawezwaæ.

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu.
W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Data: 2021-02-03 00:19:00
Autor: collie
Twizy nie odpali³o
W wtorek, 2.02.2021 o 23:53, nadir napisa³:

W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Nie tak w ogóle modlitwa, tylko konkretna modlitwa do konkretnego
¶wiêtego - czyli do ¶w. Krzysztofa, który odpowiada w Niebie tak¿e za kierowników elektryków.

--
Koñ jaki jest, ka¿dy widzi
(ks. Benedykt Chmielowski)

Data: 2021-02-03 13:30:25
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba, ze i telefon zlosliwie sie rozladuje :-)

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu.

I tam, z nieswiadomosci staniesz na dlugo :-)

W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Jak w spalinowcu przestanie dzialac silnik, to podobna tragedia.

No moze niektore egzemplarze pozwola na rozruszniku zjechac np z torow kolejowych - nie mam serca sprawdzic jak daleko moj zajedzie.

No i moze spalinowy nie bedzie mial automatycznego hamulca postojowego, wiec da sie popchnac/pociagnac ...

J.

Data: 2021-02-06 09:50:20
Autor:
Twizy nie odpali³o

U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl...

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a.

Nie najrzadsza awaria alternatora pozbawia cie jednoczesnie akumulatora i napedu.

Data: 2021-02-05 06:58:27
Autor: Shrek
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 17:07, nadir pisze:

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie r

Staram sobie sobie to gówno na autostradzie;)

--
Shrek

Data: 2021-02-06 09:55:24
Autor:
Twizy nie odpali³o

U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:601978be$0$514$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Przecie¿ to komputer decyduje, czy mo¿esz roz³adowaæ g³ówna baterie i z regu³y ci na to nie pozwoli.

Je¶li ju¿ traktowaæ 12V jako backup, to niech bêdzie jako backup - tzn. normalnie wszystko z g³ównej w razie awarii, zasilanie backupowe ale bez mo¿liwo¶ci odpalenia silnika. Takie proste.

Data: 2021-02-06 10:00:34
Autor:
Twizy nie odpali³o

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18po5p8ek78w5$.9sr098e16aen.dlg@40tude.net...

[...]

Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze maleje prawdopodobieñstwo, ze wskutek awaria, a w szczególno¶ci _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napiêcie dotrze do pasa¿era jest obni¿one. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek.

Data: 2021-02-06 18:36:28
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:

[...]

Chcia³em tylko zwróciæ uwagê, ¿e akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-)

Data: 2021-02-07 14:40:08
Autor:
Twizy nie odpali³o

U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvmk31$33t$1@news.icm.edu.pl...

[...]

Nadal sporo powyzej "bezpiecznego"

Data: 2021-02-07 13:01:15
Autor: Maciek
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:01:53 +0100, Jacek Maciejewski napisa³(a):

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Tesla ma dok³adnie tak samo.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-02-05 10:29:26
Autor: collie
Twizy nie odpali³o
W wtorek, 2.02.2021 o 01:34, ii napisa³:

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic, kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o.

Jak jest zima, to musi byæ zimno. Takie jest odwieczne prawo natury.
A jak jest zimno, to siê Twizami - i podobnymi wynalazkami - nie je¼dzi.
Proste? I pomy¶l o jakim¶ pokoju do p³aczu, a nie tu.

--
Jak ty mnie zaimponowa³e¶ w tej chwili
(Siara)

Data: 2021-02-05 19:05:09
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 05.02.2021 o 10:29, collie pisze:
[...]

No i co z tego?

A jak jest zimno, to siê Twizami - i podobnymi wynalazkami - nie je¼dzi.
Proste?

G³upi¶.

I pomy¶l o jakim¶ pokoju do p³aczu, a nie tu.

Po co mam my¶leæ jak Ty za mnie my¶lisz? (ewentualnie zdaje Ciê siê)

Data: 2021-02-05 21:46:15
Autor: collie
Twizy nie odpali³o
W pi±tek, 5.02.2021 o 19:05, ii napisa³:

[...]

To, ¿e jeste¶ g³upi ciul i odpowiadasz na wyrwane z kontekstu dwa
zdania, które akurat s± kultowym cytatem z Alternatywy 4, który wszed³ ju¿ w powszechny obieg kulturowy. No, ale trudno oczekiwaæ od gimbusa* uczestnictwa w obiegu kulturowym.

* gimbus to stan umys³u

--
Pas± siê, pas±, barany we³niane...
https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

Data: 2021-02-06 10:05:34
Autor: Pete
Twizy nie odpali³o
Hello, collie.
On 05.02.2021 21:46 you wrote:

> które akurat s± kultowym cytatem z Alternatywy 4

Wypada³oby znaæ ¼ród³o cytatu którym siê pos³ugujesz.

--
Pete

Data: 2021-02-08 12:59:24
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvk1cm$gbl$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Twizzy ma polotwarta kabine ?
To sie IMO nie nadaje do jazdy w zimie, no chyba ze 5 minut do sklepu :-)

Ma to szyby boczne?
To jak zaparkujesz na ulicy, to sniegu bedzie pelno :)

J.

Data: 2021-02-11 00:01:22
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 08.02.2021 o 12:59, J.F. pisze:
[...]

A czy by³o, ¿e gdzie¶ dalej ni¿ do sklepu? Ja tam je¿d¿ê intensywnie poza tym, ¿e ... nie by³o w planach zimy a na letnich niekiedy trzeba odpu¶ciæ.

Data: 2021-02-06 23:27:07
Autor: LordBluzg(R)
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 01:34, ii pisze:
Hej,

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy,

Takie by³o powiedzenie kiedy¶:
RTFM :]

--
LordBluzg(R)