Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Twizy nie odpali³o

Twizy nie odpali³o

Data: 2021-02-02 13:01:53
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic, kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ... trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny.

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 13:12:56
Autor: Cavallino
Twizy nie odpali³o
W dniu 02-02-2021 o 13:01, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic,
kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e
akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i
gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ...
trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem
bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego
a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko
akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny.

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Wszystkie elektryki tak maj±.
Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji.

Data: 2021-02-02 13:32:06
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:12:56 +0100, Cavallino napisa³(a):

Wszystkie elektryki tak maj±.
Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji.

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 14:04:46
Autor: Cavallino
Twizy nie odpali³o
W dniu 02-02-2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:12:56 +0100, Cavallino napisa³(a):

Wszystkie elektryki tak maj±.
Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji.

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.
Ale ona musia³aby byæ zawsze pod wysokim napiêciem, podobnie jak czê¶æ instalacji.

A tak trakcyjne aku jest odciête od instalacji, do w³±czenia zap³onu.
W³±cza siê je dopiero pr±dem z aku 12V.

Data: 2021-02-02 17:07:25
Autor: nadir
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne.

Data: 2021-02-02 19:25:56
Autor: Jacek Maciejewski
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 17:07:25 +0100, nadir napisa³(a):

W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne.

Niczym to  siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na
autostradzie :)  oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej.
Je¶li by zastosowaæ takie rozwi±zanie jakie proponujê, automatyka
chroni±ca bateriê g³ówn± przed nadmiernym roz³adowaniem w warunkach
normalnej eksploatacji zapewni³aby awaryjn± obs³ugê ¶wiate³ o wiele
d³u¿ej ni¿ nawet sprawna bateria dodatkowa.
Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a
akumulator po paru godzinach zdech³. --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 23:53:46
Autor: nadir
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze:

Niczym to  siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na
autostradzie :)  oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej.

Ale zanim obie padn±, to o¶wietlenie awaryjne bêdzie na tyle d³ugo dzia³aæ, ¿e zd±¿y dojechaæ jaka¶ pomoc zanim co¶ przywali w samochód.
No przynajmniej s± mniejsze szanse ¿e nawal± oba ¼ród³a zasilania.

Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a
akumulator po paru godzinach zdech³.

W ci±gu paru godzin to jak±¶ pomoc uda siê jednak zawezwaæ.

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu.
W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Data: 2021-02-03 00:19:00
Autor: collie
Twizy nie odpali³o
W wtorek, 2.02.2021 o 23:53, nadir napisa³:

W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Nie tak w ogóle modlitwa, tylko konkretna modlitwa do konkretnego
¶wiêtego - czyli do ¶w. Krzysztofa, który odpowiada w Niebie tak¿e za kierowników elektryków.


--
Koñ jaki jest, ka¿dy widzi
(ks. Benedykt Chmielowski)

Data: 2021-02-03 13:30:25
Autor: J.F.
Twizy nie odpali³o
U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze:
Niczym to  siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na
autostradzie :)  oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej.
Ale zanim obie padn±, to o¶wietlenie awaryjne bêdzie na tyle d³ugo dzia³aæ, ¿e zd±¿y dojechaæ jaka¶ pomoc zanim co¶ przywali w samochód.
No przynajmniej s± mniejsze szanse ¿e nawal± oba ¼ród³a zasilania.

Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a
akumulator po paru godzinach zdech³.

W ci±gu paru godzin to jak±¶ pomoc uda siê jednak zawezwaæ.

Chyba, ze i telefon zlosliwie sie rozladuje :-)

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu.

I tam, z nieswiadomosci staniesz na dlugo :-)

W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa.

Jak w spalinowcu przestanie dzialac silnik, to podobna tragedia.

No moze niektore egzemplarze pozwola na rozruszniku zjechac np z torow kolejowych - nie mam serca sprawdzic jak daleko moj zajedzie.

No i moze spalinowy nie bedzie mial automatycznego hamulca postojowego, wiec da sie popchnac/pociagnac ...

J.

Data: 2021-02-06 09:50:20
Autor:
Twizy nie odpali³o


U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze:

W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a.

Nie najrzadsza awaria alternatora pozbawia cie jednoczesnie akumulatora i napedu.

Data: 2021-02-05 06:58:27
Autor: Shrek
Twizy nie odpali³o
W dniu 02.02.2021 o 17:07, nadir pisze:
W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie r

Staram sobie sobie to gówno na autostradzie;)

--
Shrek

Data: 2021-02-06 09:55:24
Autor:
Twizy nie odpali³o


U¿ytkownik "nadir"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:601978be$0$514$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:

Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego
napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±.

No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne.

Przecie¿ to komputer decyduje, czy mo¿esz roz³adowaæ g³ówna baterie i z regu³y ci na to nie pozwoli.

Je¶li ju¿ traktowaæ 12V jako backup, to niech bêdzie jako backup - tzn. normalnie wszystko z g³ównej w razie awarii, zasilanie backupowe ale bez mo¿liwo¶ci odpalenia silnika. Takie proste.

Data: 2021-02-06 10:00:34
Autor:
Twizy nie odpali³o


U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18po5p8ek78w5$.9sr098e16aen.dlg@40tude.net...

Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic,
kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e
akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i
gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ...
trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem
bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego
a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko
akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny.

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze maleje prawdopodobieñstwo, ze wskutek awaria, a w szczególno¶ci _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napiêcie dotrze do pasa¿era jest obni¿one. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek.

Data: 2021-02-06 18:36:28
Autor: ii
Twizy nie odpali³o
W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:


U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18po5p8ek78w5$.9sr098e16aen.dlg@40tude.net...

Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic,
kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e
akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i
gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ...
trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem
bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego
a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko
akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny.

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze maleje prawdopodobieñstwo, ze wskutek awaria, a w szczególno¶ci _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napiêcie dotrze do pasa¿era jest obni¿one. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek.

Chcia³em tylko zwróciæ uwagê, ¿e akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-)

Data: 2021-02-07 14:40:08
Autor:
Twizy nie odpali³o


U¿ytkownik "ii"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvmk31$33t$1@news.icm.edu.pl...

W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:


U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18po5p8ek78w5$.9sr098e16aen.dlg@40tude.net...

Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze maleje prawdopodobieñstwo, ze wskutek awaria, a w szczególno¶ci _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napiêcie dotrze do pasa¿era jest obni¿one. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek.

Chcia³em tylko zwróciæ uwagê, ¿e akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-)

Nadal sporo powyzej "bezpiecznego"

Data: 2021-02-07 13:01:15
Autor: Maciek
Twizy nie odpali³o
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:01:53 +0100, Jacek Maciejewski napisa³(a):

A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i
trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

Tesla ma dok³adnie tak samo.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Twizy nie odpali³o

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona