Data: 2021-02-02 13:01:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Twizy nie odpali³o | |
Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a):
Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic, kompletne zero. Nie ¶wiec± siê wska¼niki, nic nie dzia³a. Pomy¶la³em, ¿e akumulator roz³adowa³ siê. Zimno by³o. Na górce stojê, w dole gara¿ i gniazdko. Mo¿naby stoczyæ siê, ale .. na rêcznym jest. A rêczny ... trzeba odpaliæ by go odblokowaæ, czyli jestem w d..e. Nie podjadê RSem bo akumulator zabudowany jest i nie wiem jak g³adko dostaæ siê do niego a czas mnie nagli³, jak to w ¿yciu. No i co teraz? Mo¿e to tylko akumulator 12V roz³adowa³ siê a nie trakcyjny. A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-02-02 13:12:56 | |
Autor: Cavallino | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 02-02-2021 o 13:01, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a): Wszystkie elektryki tak maj±. Bezpieczeñstwo, ¿eby nie lata³o wysokie napiêcie w zwyk³ej instalacji. |
|
Data: 2021-02-02 13:32:06 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Twizy nie odpali³o | |
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:12:56 +0100, Cavallino napisa³(a):
Wszystkie elektryki tak maj±. Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego napiêcia. Robi siê przetwornicê. Jak trzeba, nawet izolowan±. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-02-02 14:04:46 | |
Autor: Cavallino | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 02-02-2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:12:56 +0100, Cavallino napisa³(a):Ale ona musia³aby byæ zawsze pod wysokim napiêciem, podobnie jak czê¶æ instalacji. A tak trakcyjne aku jest odciête od instalacji, do w³±czenia zap³onu. W³±cza siê je dopiero pr±dem z aku 12V. |
|
Data: 2021-02-02 17:07:25 | |
Autor: nadir | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze:
Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne. |
|
Data: 2021-02-02 19:25:56 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Twizy nie odpali³o | |
Dnia Tue, 2 Feb 2021 17:07:25 +0100, nadir napisa³(a):
W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze: Niczym to siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na autostradzie :) oczywi¶cie po roz³adowaniu baterii g³ównej. Je¶li by zastosowaæ takie rozwi±zanie jakie proponujê, automatyka chroni±ca bateriê g³ówn± przed nadmiernym roz³adowaniem w warunkach normalnej eksploatacji zapewni³aby awaryjn± obs³ugê ¶wiate³ o wiele d³u¿ej ni¿ nawet sprawna bateria dodatkowa. Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a akumulator po paru godzinach zdech³. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-02-02 23:53:46 | |
Autor: nadir | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze:
Niczym to siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy na Ale zanim obie padn±, to o¶wietlenie awaryjne bêdzie na tyle d³ugo dzia³aæ, ¿e zd±¿y dojechaæ jaka¶ pomoc zanim co¶ przywali w samochód. No przynajmniej s± mniejsze szanse ¿e nawal± oba ¼ród³a zasilania. Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a W ci±gu paru godzin to jak±¶ pomoc uda siê jednak zawezwaæ. W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu. W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa. |
|
Data: 2021-02-03 00:19:00 | |
Autor: collie | |
Twizy nie odpali³o | |
W wtorek, 2.02.2021 o 23:53, nadir napisa³:
W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa. Nie tak w ogóle modlitwa, tylko konkretna modlitwa do konkretnego ¶wiêtego - czyli do ¶w. Krzysztofa, który odpowiada w Niebie tak¿e za kierowników elektryków. -- Koñ jaki jest, ka¿dy widzi (ks. Benedykt Chmielowski) |
|
Data: 2021-02-03 13:30:25 | |
Autor: J.F. | |
Twizy nie odpali³o | |
U¿ytkownik "nadir" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze: Niczym to siê nie ró¿ni od roz³adowania dodatkowego aku w nocy naAle zanim obie padn±, to o¶wietlenie awaryjne bêdzie na tyle d³ugo dzia³aæ, ¿e zd±¿y dojechaæ jaka¶ pomoc zanim co¶ przywali w samochód. Analogiczna sytuacja jest znana i w spalinówkach. W baku pusto a W ci±gu paru godzin to jak±¶ pomoc uda siê jednak zawezwaæ. Chyba, ze i telefon zlosliwie sie rozladuje :-) W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Jak nawali akumulator, to dzia³a silnik spalinowy i albo nie zauwa¿ysz padniêtego akumulatora albo dojedziesz do jakiego¶ zjazdu/parkingu. I tam, z nieswiadomosci staniesz na dlugo :-) W elektryku jak padnie bateria g³ówna, która bêdzie jedynym ¼ród³em zasilania, to mo¿e siê okazaæ, ¿e jedynym ratunkiem bêdzie modlitwa. Jak w spalinowcu przestanie dzialac silnik, to podobna tragedia. No moze niektore egzemplarze pozwola na rozruszniku zjechac np z torow kolejowych - nie mam serca sprawdzic jak daleko moj zajedzie. No i moze spalinowy nie bedzie mial automatycznego hamulca postojowego, wiec da sie popchnac/pociagnac ... J. |
|
Data: 2021-02-06 09:50:20 | |
Autor: | |
Twizy nie odpali³o | |
U¿ytkownik "nadir" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6019d7f9$0$507$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 02.02.2021 o 19:25, Jacek Maciejewski pisze: W spalinowym jak nawali napêd, to akumulator z regu³y dzia³a. Nie najrzadsza awaria alternatora pozbawia cie jednoczesnie akumulatora i napedu. |
|
Data: 2021-02-05 06:58:27 | |
Autor: Shrek | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 02.02.2021 o 17:07, nadir pisze:
W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze: Staram sobie sobie to gówno na autostradzie;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 09:55:24 | |
Autor: | |
Twizy nie odpali³o | |
U¿ytkownik "nadir" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:601978be$0$514$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 02.02.2021 o 13:32, Jacek Maciejewski pisze: Nikt nie ka¿e przecie¿ zasilaæ ¶wiate³ czy automatyki z wysokiego No i teraz wyobra¼ sobie, ¿e w nocy, na autostradzie roz³adowa³e¶ zasadnicz± bateriê do takiego poziomu, ¿e nic nie dzia³a, nawet ¶wiat³a awaryjne. Przecie¿ to komputer decyduje, czy mo¿esz roz³adowaæ g³ówna baterie i z regu³y ci na to nie pozwoli. Je¶li ju¿ traktowaæ 12V jako backup, to niech bêdzie jako backup - tzn. normalnie wszystko z g³ównej w razie awarii, zasilanie backupowe ale bez mo¿liwo¶ci odpalenia silnika. Takie proste. |
|
Data: 2021-02-06 10:00:34 | |
Autor: | |
Twizy nie odpali³o | |
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:18po5p8ek78w5$.9sr098e16aen.dlg@40tude.net... Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisa³(a): Wchodzê se dzisiaj do elektrycznego Twizy, przekrêcam kluczyk i ... nic, A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze maleje prawdopodobieñstwo, ze wskutek awaria, a w szczególno¶ci _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napiêcie dotrze do pasa¿era jest obni¿one. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek. |
|
Data: 2021-02-06 18:36:28 | |
Autor: ii | |
Twizy nie odpali³o | |
W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:
Chcia³em tylko zwróciæ uwagê, ¿e akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-) |
|
Data: 2021-02-07 14:40:08 | |
Autor: | |
Twizy nie odpali³o | |
U¿ytkownik "ii" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:rvmk31$33t$1@news.icm.edu.pl... W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:
Chcia³em tylko zwróciæ uwagê, ¿e akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-) Nadal sporo powyzej "bezpiecznego" |
|
Data: 2021-02-07 13:01:15 | |
Autor: Maciek | |
Twizy nie odpali³o | |
Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:01:53 +0100, Jacek Maciejewski napisa³(a):
A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (o³owiowy?) HGW do czego i Tesla ma dok³adnie tak samo. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |