"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i

Data: 2010-06-16 14:31:54
Autor: Bolo
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
Ku przestrodze!

Par dni temu spotka貫m jakiego oszo這mka, kt鏎y jecha rowerem 軼ie磬
wzd逝 ulicy, a ja wyje盥瘸貫m samochodem z ulicy bocznej. Skr璚a貫m w prawo,
co wymaga這 podjechania do jezdni g堯wnej i spojrzenia w lewo, a wcze郾iej
przejechania przez przejazd dla rower闚. Ot騜 z ciemno軼i z krzak闚
okalaj帷ych 軼ie磬 nagle dobieg造 mnie jakie bluzgi, z tego co zrozumia貫m
jaki oszo這mek ro軼i sobie pretensje do pierwsze雟twa na owym przeje寮zie i
niebywale zbulwersowa go fakt, 瞠 musia zwolni, gdy inaczej wjecha豚y w
bok mojego samochodu, a m鎩 samoch鏚 niestety musia przez a 3 sekundy
blokowa 闚 przejazd, gdy inaczej nie by豚ym w stanie ustali, czy mam drog
woln czy nie.

Wi璚 dla informacji jego i tym podobnych:
1. W opisanej sytuacji nie masz pierwsze雟twa, gdy jeszcze nie wjecha貫 na
przejazd, a pierwsze雟two masz dopiero, kiedy na nim si znajdziesz,
2. A nawet je郵i mia豚ym szczer ch耩 jednak ci przepu軼i, to musia豚ym ci
najpierw widzie, niestety je郵i jest godzina 22-ga, 軼ie磬 okalaj krzaki i
jest ciemno jak w d... u murzyna, a ty jedziesz bez 鈍iate, to nie jestem w
stanie ci pom鏂, bo ci zwyczajnie nie wida dop鏦i nie znajdziesz si 3 metry
od przejazdu, a m鎩 samoch鏚 ma reflektory kt鏎e 鈍iec do przodu a nie na
boki i fakt, 瞠 rozejrza貫m si w OBIE strony przed wjechaniem na przejazd
niestety tego nie zmieni.

Data: 2010-06-16 16:28:13
Autor: Jan Srzednicki
"Ty kretynie" - usyszaem gos z ciemnoci
On 2010-06-16, Bolo wrote:
Ku przestrodze!

Par dni temu spotkaem jakiego oszoomka, kt籀ry jecha rowerem cie髒k
wzdu髒 ulicy, a ja wyje髒d髒aem samochodem z ulicy bocznej. Skrcaem w prawo,
co wymagao podjechania do jezdni g籀wnej i spojrzenia w lewo, a wczeniej
przejechania przez przejazd dla rower籀w. Ot籀髒 z ciemnoci z krzak籀w
okalajcych cie髒k nagle dobiegy mnie jakie bluzgi, z tego co zrozumiaem
jaki oszoomek roci sobie pretensje do pierwszestwa na owym przeje驕dzie i
niebywale zbulwersowa go fakt, 髒e musia zwolni, gdy髒 inaczej wjechaby w
bok mojego samochodu, a m籀j samoch籀d niestety musia przez a髒 3 sekundy
blokowa 籀w przejazd, gdy髒 inaczej nie bybym w stanie ustali, czy mam drog
woln czy nie.

O to musisz ju髒 wini zarzdc drogi, kt籀ry tak idiotycznie
zaprojektowa ten wyjazd.

Wic dla informacji jego i tym podobnych:
1. W opisanej sytuacji nie masz pierwszestwa, gdy髒 jeszcze nie wjechae na
przejazd, a pierwszestwo masz dopiero, kiedy na nim si znajdziesz,

Przyjacielu!

Skoro piszesz, 髒e wyje髒d髒ae z drogi podporzdkowanej, to zapewne o tym
fakcie informowa Ci znak A-7 (ewentualnie B-20, ale to niczego nie
zmienia w tej kwestii) - je髒eli sytuacja bya inna, to opisz j, prosz.
Znak ten umieszczony przed skrzy髒owaniem (a nie w jego obrbie) oznacza
nakaz ustpienia pierwszestwa. O ile dobrze rozumiem sytuacj, nie by
to znak umieszczony w obrbie skrzy髒owania, lecz przed nim - oznacza
wic konieczno ustpienia pierwszestwa wszystkim pojazdom znajdujcym
si na drodze g籀wnej.

Zgodnie z definicj drogi (PoRD, art. 2) na drog skadaj si jezdnie
oraz m.in. drogi dla rower籀w wzdu髒 niej prowadzce (same w sobie
r籀wnie髒 bdce jezdniami).

Bezporednio wic z powy髒szych wynika, 髒e pojazd wyje髒d髒ajcy z drogi
podporzdkowanej ma obowizek ustpi pierwszestwa rowerzystom jadcym
drog g籀wn na DDR bdcej czci drogi g籀wnej.

Przytoczone powy髒ej przez Ciebie zasady og籀lne s podrzdne wobec znak籀w
drogowych redefiniujcych porzdek ruchu.

2. A nawet jeli miabym szczer ch jednak ci przepuci, to musiabym ci
najpierw widzie, niestety jeli jest godzina 22-ga, cie髒k okalaj krzaki i
jest ciemno jak w d... u murzyna, a ty jedziesz bez wiate, to nie jestem w
stanie ci pom籀c, bo ci zwyczajnie nie wida dop籀ki nie znajdziesz si 3 metry
od przejazdu, a m籀j samoch籀d ma reflektory kt籀re wiec do przodu a nie na
boki i fakt, 髒e rozejrzaem si w OBIE strony przed wjechaniem na przejazd
niestety tego nie zmieni.

Braku wiate u rowerzysty faktycznie nie tumaczy nic. Brak widocznoci
z powodu krzak籀w jest jednak win zaniedbania zarzdcy drogi, nie daje
Ci jednak prawa do zaje髒d髒ania drogi pojazdom z pierwszestwem.

Data: 2010-06-16 16:34:57
Autor: Bolo
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
Skoro piszesz, 髒e wyje髒d髒a&#65533;&#65533;z drogi podporz&#65533;kowanej, to zapewne o tym
fakcie informowa&#65533;Ci&#65533;znak A-7 (ewentualnie B-20, ale to niczego nie
zmienia w tej kwestii) - je髒eli sytuacja by&#65533; inna, to opisz j&#65533; prosz&#65533;
Znak ten umieszczony przed skrzy髒owaniem (a nie w jego obr&#65533;ie) oznacza
nakaz ust&#65533;ienia pierwsze&#65533;twa. O ile dobrze rozumiem sytuacj&#65533; nie by&#65533;> to
znak umieszczony w obr&#65533;ie skrzy髒owania, lecz przed nim - oznacza
wi&#65533; konieczno&#65533;&#65533;ust&#65533;ienia pierwsze&#65533;twa wszystkim pojazdom znajduj&#65533;ym
si&#65533;na drodze g&#65533;逕nej.
Sta - przed jezdni czyli za przejazdem.

Zgodnie z definicj&#65533;drogi (PoRD, art. 2) na drog&#65533;sk&#65533;daj&#65533;si&#65533;jezdnie
oraz m.in. drogi dla rower籀w wzd&#65533;髒 niej prowadz&#65533;e (same w sobie
r籀wnie髒 b&#65533;&#65533;e jezdniami).
Przejazd nie jest drog dla rower闚.

Przytoczone powy髒ej przez Ciebie zasady og籀lne s&#65533;podrz&#65533;ne wobec znak籀w
drogowych redefiniuj&#65533;ych porz&#65533;ek ruchu.
W tym konkretnym przypadku znaki niczego nie redefiniowa造, wi璚 obowi您uje
zasada og鏊na.

Braku &#65533;iate&#65533;u rowerzysty faktycznie nie t&#65533;maczy nic. Brak widoczno&#65533;i
z powodu krzak籀w jest jednak win&#65533;zaniedbania zarz&#65533;cy drogi, nie daje
Ci jednak prawa do zaje髒d髒ania drogi pojazdom z pierwsze&#65533;twem.
A nawet _je郵i_ ten rower mia豚y pierwsze雟two, to niestety skoro prawo
nakazuje po ciemku je寮zi na 鈍iat豉ch, to nie widz帷 瘸dnego o鈍ietlonego
obiektu poruszaj帷ego si 軼ie磬 mam prawo (Art. 4. PoRD) liczy, 瞠 瘸den
rower si nie zbli瘸.

Data: 2010-06-16 16:49:52
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-06-16, Bolo wrote:
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
Skoro piszesz, 贏驕e wyje贏驕d贏驕a贏&#65533;贏&#65533;z drogi podporz&#65533;kowanej, to zapewne o tym
fakcie informowa贏&#65533;Ci&#65533;znak A-7 (ewentualnie B-20, ale to niczego nie
zmienia w tej kwestii) - je贏驕eli sytuacja by贏&#65533; inna, to opisz j&#65533; prosz&#65533;
Znak ten umieszczony przed skrzy贏驕owaniem (a nie w jego obr&#65533;ie) oznacza
nakaz ust&#65533;ienia pierwsze贏&#65533;twa. O ile dobrze rozumiem sytuacj&#65533; nie by贏&#65533;> to
znak umieszczony w obr&#65533;ie skrzy贏驕owania, lecz przed nim - oznacza
wi&#65533; konieczno贏&#65533;&#65533;ust&#65533;ienia pierwsze贏&#65533;twa wszystkim pojazdom znajduj&#65533;ym
si&#65533;na drodze g贏&#65533;wnej.
Sta - przed jezdni czyli za przejazdem.

Ale na DDR bdcej czsci drogi g籀wnej.

Zgodnie z definicj&#65533;drogi (PoRD, art. 2) na drog&#65533;sk贏&#65533;daj&#65533;si&#65533;jezdnie
oraz m.in. drogi dla rowerw wzd贏&#65533;贏驕 niej prowadz&#65533;e (same w sobie
rwnie贏驕 b&#65533;&#65533;e jezdniami).
Przejazd nie jest drog dla rower籀w.

Zakres drogi dla rower籀w jest wyznaczony stosownymi znakami (C-13 i
C-13a). Przed przejazdami (zazwyczaj) znaku C-13a nie ma, wic przejazd
jest dalej DDR.

Przytoczone powy贏驕ej przez Ciebie zasady oglne s&#65533;podrz&#65533;ne wobec znakw
drogowych redefiniuj&#65533;ych porz&#65533;ek ruchu.
W tym konkretnym przypadku znaki niczego nie redefinioway, wic obowizuje
zasada og籀lna.

Znak A-7 redefiniowa pierwszestwo.

Braku 贏&#65533;iate贏&#65533;u rowerzysty faktycznie nie t贏&#65533;maczy nic. Brak widoczno贏&#65533;i
z powodu krzakw jest jednak win&#65533;zaniedbania zarz&#65533;cy drogi, nie daje
Ci jednak prawa do zaje贏驕d贏驕ania drogi pojazdom z pierwsze贏&#65533;twem.
A nawet _jeli_ ten rower miaby pierwszestwo, to niestety skoro prawo
nakazuje po ciemku je驕dzi na wiatach, to nie widzc 髒adnego owietlonego
obiektu poruszajcego si cie髒k mam prawo (Art. 4. PoRD) liczy, 髒e 髒aden
rower si nie zbli髒a.

To prawda - w takiej sytuacji sd mo髒e uzna, 髒e w obliczu warunk籀w
dochowae wszelkiej ostro髒noci, aby ustpi pierwszestwa i uzna win
rowerzysty. Mo髒e, nie musi.

Data: 2010-06-16 17:12:03
Autor: Bolo
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
Znak A-7 redefiniowa&#65533;pierwsze&#65533;two.
Znak stoi _za_ przejazdem a tu przed sam jezdni, wi璚 jako stoj帷y _w
obr瑿ie skrzy穎wania_ nic nie zmienia w odniesieniu do przejazdu b璠帷ego
przed nim. Je郵i jeste z Warszawy, mo瞠sz to sobie zobaczy:
http://maps.google.pl/?ie=UTF8&hq=&hnear=Anielewicza&ll=52.256361,20.981441&spn=0.001231,0.004098&t=h&z=18
(skr皻 w JP2 w stron ronda Babka).

Data: 2010-06-16 18:48:14
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-06-16, Bolo wrote:
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
Znak A-7 redefiniowa贏&#65533;pierwsze贏&#65533;two.
Znak stoi _za_ przejazdem a tu髒 przed sam jezdni, wic jako stojcy _w
obrbie skrzy髒owania_ nic nie zmienia w odniesieniu do przejazdu bdcego
przed nim. Jeli jeste z Warszawy, mo髒esz to sobie zobaczy:
http://maps.google.pl/?ie=UTF8&hq=&hnear=Anielewicza&ll=52.256361,20.981441&spn=0.001231,0.004098&t=h&z=18
(skrt w JP2 w stron ronda Babka).

Hm. To w takiej sytuacji jest to wszystko generalnie niejasne (a w
szczeg籀lnoci niejasne s dla mnie intencje autora takiego oznakowania).

Zao髒yem, 髒e A-7 jest przed przejazdem rowerowym, jak to jest w
przypadku zdecydowanej wikszoci przejazd籀w w Krakowie.

W Warszawie A-7 pomidzy przejazdem rowerowym a "normaln" jezdni drogi
g籀wnej to norma czy wyjtek?

Data: 2010-06-16 21:10:14
Autor: johnkelly
Bolo pisze:
[...]

Znam dobrze te skrzy穎wanie. Nie bardzo wiem w jaki spos鏏 krzaki mog tam przes豉nia widok.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2010-06-16 21:30:40
Autor: Marcin Hy豉
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
On 2010-06-16 21:10, johnkelly wrote:

Znam dobrze te skrzy穎wanie. Nie bardzo wiem w jaki spos鏏 krzaki mog
tam przes豉nia widok.

Na http://www.norc.pl doskonale wida to miejsce. Ka盥y mo瞠 klikn望 i zobaczy. Linia zatrzyma, znak A-7, znak D-6b, tr鎩k徠 widoczno軼i co najmniej 30 metr闚, nawet nieo鈍ietlonego rowerzyst wida bo jest potr鎩na latarnia.

Trzeba by tak niepe軟osprytny jak bolo, 瞠by nie zachowa wymaganej prawem ostro積o軼i - nie patrze, w konsekwencji nie widzie. Na to jest paragraf w KW.

marcin ha
PS. Znak A-7 jest za przejazdem rowerowym, ale _LINIA ZATRZYMA娕 do niego jest przed.
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-06-16 20:13:10
Autor: Jan Srzednicki
niepenosprytny wycina tematy (oczywicie kto? Bolo!!!)
On 2010-06-16 21:10, johnkelly wrote:

Znam dobrze te skrzy髒owanie. Nie bardzo wiem w jaki spos籀b krzaki mog
tam przesania widok.

Na http://www.norc.pl doskonale wida to miejsce. Ka髒dy mo髒e klikn i zobaczy. Linia zatrzyma, znak A-7, znak D-6b, tr籀jkt widocznoci co najmniej 30 metr籀w, nawet nieowietlonego rowerzyst wida bo jest potr籀jna latarnia.

No to kolega Bolo nie ma prawa mie 髒adnych pretensji do zarzdcy drogi.
Wszystko jest jak by powinno.

Trzeba by tak niepenosprytny jak bolo, 髒eby nie zachowa wymaganej prawem ostro髒noci - nie patrze, w konsekwencji nie widzie. Na to jest paragraf w KW.

marcin ha
PS. Znak A-7 jest za przejazdem rowerowym, ale _LINIA ZATRZYMA_ do niego jest przed.

To jest jaki bekot oznaczeniowy. :S

Data: 2010-06-16 20:26:58
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
No to kolega Bolo nie ma prawa mie&#65533;髒adnych pretensji do zarz&#65533;cy drogi.
Wszystko jest jak by&#65533;powinno.
A czy napisa貫m 瞠 mam? Nie mam nic do zarz康cy, przynajmniej je郵i chodzi o
widoczno嗆 O名IETLONEGO rowerzysty zbli瘸j帷ego si t 軼ie磬. Nota bene sam
ni czasem je盥輳.

Data: 2010-06-16 23:19:17
Autor: johnkelly
Bolo pisze:
[...]

No to krzaki ju nie problem, ale problem z nieo鈍ietlonym rowerzyst na o鈍ietlonej ulicy? Pieszych te nie zauwa瘸sz z powodu braku u nich lampek?

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-16 21:42:48
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> napisa(a):
No to krzaki ju nie problem, ale problem z nieo鈍ietlonym rowerzyst na o鈍ietlonej ulicy? Pieszych te nie zauwa瘸sz z powodu braku u nich lampek?
Akurat nie analizowa貫m czy wszystkie latarnie si 鈍ieci造 czy nie, ale na
軼ie盧e i chodniku by這 kompletnie ciemno. Pieszy z kolei ma to do siebie, 瞠
nie wchodzi na przejazd z pr璠ko軼i 25 km/h, wi璚 鈍iat豉 nie potrzebuje.

Data: 2010-06-16 23:45:44
Autor: geos
johnkelly wrote:
No to krzaki ju nie problem, ale problem z nieo鈍ietlonym rowerzyst na o鈍ietlonej ulicy? Pieszych te nie zauwa瘸sz z powodu braku u nich lampek?

czy autorowi w徠ku chodzi o to miejsce?

http://img59.imageshack.us/img59/103/bolod.jpg

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-06-16 20:31:03
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Marcin Hy豉 <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa(a):
tr鎩k徠 widoczno軼i co najmniej 30 metr闚, nawet nieo鈍ietlonego rowerzyst wida bo jest potr鎩na latarnia.
G.. prawda bo nie wida, najwyra幡iej masz t sam mentalno嗆, co ten
oszo這mek: obowi您ki olewasz, znajomo嗆 prawa - dno, ale NALE玆MISIE!!!

Trzeba by tak niepe軟osprytny jak bolo, 瞠by nie zachowa wymaganej prawem ostro積o軼i - nie patrze, w konsekwencji nie widzie. Na to jest paragraf w KW.
Facet NIE MIA pierwsze雟twa ani wymaganego o鈍ietlenia, ale rzuca si
identycznie jak ty. Dno. Obowi您kowa karta rowerowa powinna wr鏂i od zaraz!

Data: 2010-06-16 22:37:53
Autor: Marcin Hy豉
On 2010-06-16 22:31, Bolo wrote:

G.. prawda bo nie wida, najwyra幡iej masz t sam mentalno嗆, co ten
oszo這mek: obowi您ki olewasz, znajomo嗆 prawa - dno, ale NALE玆MISIE!!!

Wszyscy widz, 瞠 cieknie ci z nogawki.

Trzeba by tak niepe軟osprytny jak bolo, 瞠by nie zachowa wymaganej
prawem ostro積o軼i - nie patrze, w konsekwencji nie widzie. Na to jest
paragraf w KW.
Facet NIE MIA pierwsze雟twa

Mia bezwgl璠ne pierwsze雟two, wynikaj帷e ze znak闚 drogowych. Kt鏎e zgodnie z ustaw maj pierwsze雟two przed przepisami ustawy, wi璚 twoje znane 鄉ieszne teoryjki tutaj w og鏊e nie maj zastosowania, nawet gdyby je kto potraktowa powa積ie.

Je郵i masz prawo jazdy, to jeste doskona造m przyk豉dem jak wiele trzeba zrobi z egzaminami i systemem szkolenia, bo cz這wiek kt鏎y nie ma bladego poj璚ia o przepisach je寮zi samochodem wed逝g w豉snego widzimisi i jeszcze histeryzuje roszczeniowo.

A je郵i nie zauwa篡貫 znak闚 A-7 i D-6b oraz linii zatrzyma, to twoja teza o tym, 瞠 rowerzysta "nie mia swiate" jest bardzo, ale to bardzo niewiarygodna. Po prostu jeste niepe軟osprytny i powiniene uda si m.in. do okulisty.

Pozdrawiam i wiem, 瞠 w dalszej dyskusji b璠zie zabawnie :-)

marcin ha
--
Miasta dla rower闚 http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-06-16 21:39:56
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Marcin Hy豉 <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa(a):
Mia bezwgl璠ne pierwsze雟two, wynikaj帷e ze znak闚 drogowych.
G... prawda, naucz si cz這wieku odr騜nia linie P13 od P14 zanim wyjedziesz
na ulic, bo sobie krzywd zrobisz.

[...]
Ile razy mam powtarza: znak A7 stoj帷y w obr瑿ie skrzy穎wania odnosi si
tylko do najbli窺zej jezdni. Stowarzyszona jest z nim linia P13 i ona te jest
przed jezdni.

Data: 2010-06-17 00:28:51
Autor: Konrad Kosmowski
** Bolo <bolo-liberal@nospam.gazeta.pl> wrote:

Facet NIE MIA pierwsze雟twa ani wymaganego o鈍ietlenia, ale rzuca si
identycznie jak ty. Dno. Obowi您kowa karta rowerowa powinna wr鏂i od zaraz!

Ma豉 uwaga - nie rzuca si identycznie bo by mo瞠 musia ostro hamowa
(wszystko jedno z czyjej winy) i zareagowa pod wp造wem emocji.

Z drugiej ma鎥i to mi np. w zasadzie kilka razy dziennie jaki dziadek wymusza
pierwsze雟two (bo po prostu nie patrzy) czy inny staje prosto na drodze
rowerowej. I chuj jakbym mia si tym stresowa to nie wiem, po prostu omijam.
:) Moim zdaniem u nas na drogach to przede wszystkim brakuje szacunku dla innych,
przepisy oczywi軼ie powinny by respektowane, ale ka盥y pope軟ia b喚dy.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-06-17 12:55:50
Autor: Jan Kowalski
Bolo wrote:

[...]

Obawiam si, 瞠 w豉郾ie uzywasz projekcji:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Projekcja_(psychologia)
Poczytaj lep[iej o tym, a potem udaj si do specjalisty po swoje leki.

[...]

Zdecydowanie powinny pojawi si coroczne sprawdziany ze znajomo軼i przepis闚 drogowych dla wszystkich kierowc闚, w tym i amator闚. Proste testy, zdawane przed komputerem, z uaktualnionych przepis闚. W tym konwencji wiede雟kiej o kt鏎ej szanowny nie masz najmniejszego poj璚ia.
Pomijam fakt, 瞠 robi wielkie CO w przypadku 鄉ieszynki rowerowej na JPII w Warszawie i udawa, 瞠 si jej nie widzi........ Mo瞠 czas na badania wzroku u okulisty?
Swoj drog, je郵i nie widzia貫 rowerzysty w 鈍ietle potr鎩nej latarni, to znaczy, 瞠 jeste 郵epy i powiniene odda prawo jazdyw  najbli窺zym komisariacie policji...

Data: 2010-06-17 12:22:17
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Jan Kowalski <kowalski.jan@z.polski.pl> napisa(a):
W tym konwencji wiede雟kiej o kt鏎ej szanowny nie masz najmniejszego poj璚ia.
O, kolejny co us造sza has這 "Konwencja Wiede雟ka", ale przeczyta z niej
jedno zdanie, nie m闚i帷 ju o zrozumieniu. Wr鵵, przeczytaj, zacytuj, wtedy
pogadamy, bo na razie nie ma o czym.

Swoj drog, je郵i nie widzia貫 rowerzysty w 鈍ietle potr鎩nej latarni, to znaczy, 瞠 jeste 郵epy i powiniene odda prawo jazdyw  najbli窺zym komisariacie policji...
Latarnie NIE O名IETLAJ tej 軼ie磬i, poniewa o鈍ietlaj jezdni, a drzewa i
krzaki zas豉niaj 鈍iat這 na 軼ie盧e i panuje tam jednolita ciemno嗆. W tej
sytuacji rowerzysty znajduj帷ego si 30 metr闚 od przejazdu po prostu nie
wida, je郵i nie ma wymaganych 鈍iate.

Data: 2010-06-17 13:58:59
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-06-17, Bolo wrote:
Jan Kowalski <kowalski.jan@z.polski.pl> napisa(a):
Swoj drog, jeli nie widziae rowerzysty w wietle potr籀jnej latarni, to znaczy, 髒e jeste lepy i powiniene odda prawo jazdyw  najbli髒szym komisariacie policji...
Latarnie NIE OWIETLAJ tej cie髒ki, poniewa髒 owietlaj jezdni, a drzewa i
krzaki zasaniaj wiato na cie髒ce i panuje tam jednolita ciemno. W tej
sytuacji rowerzysty znajdujcego si 30 metr籀w od przejazdu po prostu nie
wida, jeli nie ma wymaganych wiate.

Na zdjciu:

http://42.pl/u/2l5P

... wida potr籀jn latarni, kt籀ra jak byk owietla DDR. Bo dobrze
rozumiem, 髒e jechae tak, jak ten samoch籀d stojcy na przeje驕dzie
rowerowym tam?

Data: 2010-06-17 17:25:19
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
... wida&#65533;potr籀jn&#65533;latarni&#65533; kt籀ra jak byk o&#65533;ietla DDR. Bo dobrze
rozumiem, 髒e jecha&#65533;&#65533;tak, jak ten samoch籀d stoj&#65533;y na przeje驕dzie
rowerowym tam?
Jecha貫m jak ten samoch鏚, ale nawet je郵i latarnia dzia豉 (a chyba nie
dzia豉豉), to o鈍ietla ona przejazd, a nie o鈍ietla odcinka 軼ie磬i 30 metr闚
wcze郾iej, wi璚 je郵i tam w mroku jest nieo鈍ietlony rowerzysta, to on widzi
mnie, ale ja nie widz jego, a 30 metr闚 on pokonuje w kilka sekund.

Data: 2010-06-17 21:49:59
Autor: johnkelly
Bolo pisze:

[...]

Ale zauwa篡貫, 瞠 linia warunkowego zatrzymania jest przed przej軼iem dla pieszych (z prostok徠闚), druga przy kraw璠zi JPII (z tr鎩k徠闚) oraz to, i mog貫 si zmie軼i mi璠zy przejazdem rowerowym a t drug? A je郵i nie mog貫 bo kto czeka na wyjazd to znaczy, 瞠 nie powiniene wje盥瘸 na przejazd rowerowy, tak samo jak nie powiniene wje盥瘸 na przej軼ie dla pieszych, nie mog帷 go opu軼i? Co prowadzi do wniosku, 瞠   twoje sm璚enie o nieo鈍ietlonym rowerzy軼ie jest pozbawione podstaw i sensu?

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-17 21:16:28
Autor: Bolo
[...]
No i co w zwi您ku z tym? Rowerzy軼ie nie spodoba這 si, 瞠 musia zwolni, a
czy m鎩 ty sta na przeje寮zie czy nie, to ci篹ko powiedzie, bo by這
zupe軟ie ciemno.

[...]
Opowiadasz brednie, nikt nie sta, by豉 22-ga i tylko po JP2 jecha造
pojedy鎍ze pojazdy, ca豉 sytuacja trwa豉 mo瞠 4 sekundy.

Data: 2010-06-17 22:47:37
Autor: Jan Kowalski
Bolo wrote:

[...]

Wiesz co... Sorry, ale tak pieprzysz w tym momencie...
1. Tam NIE MA KRZAK紟. Nie ma co zas豉nia widoczno軼i w obie strony na dobre 30m jak piszesz. Pisz帷 takie rzeczy jak ty - naginasz rzeczywisto嗆 do tego, aby tobie by這 豉twiej. Rzu sam okiem na to co poda Jan Srzednicki: http://42.pl/u/2l5P
2. Nawet je郵i go嗆 nie by o鈍ietlony to RUCH na tle o鈍ietlonej jezdni i nieba - WIDA. Czyli znowu - masz problem z oczami.

Podsumowuj帷:
1. Wizyta u okulisty (skoro nie reagujesz k徠em oka na RUCH to jest BARDZO 昭E z oczami!!! 安iadczy to o ograniczonym polu widzenia!!!)
2. Nie znasz PoRD - a poniewa je寮zisz w samochodzie - stanowisz automatycznie zagro瞠nie dla innych.
3. W zwi您ku z punktem 1 i 2 proponuj udac si do najbli窺zego komisariatu Policji i odda dobrowolnie prawo jazdy, zanim narobisz szk鏚 tudzie spowodujesz zagro瞠nie dla ludzkiego 篡cia (co zreszt ju zrobi貫...)

P.S. 印EPY kierowca na jezdni - ale daj帷y sobei wyt逝maczy przepisy PoRD - to jeszcze. Ale 印EPY i GΣPI kierowca, kt鏎y widzi dobre przepisy tylko dla siebie...

Data: 2010-06-17 21:24:00
Autor: Bolo
niepe軟osprytny wycina tematy (oczywi軼ie kto? Bolo!!!)
Jan Kowalski <kowalski.jan@z.polski.pl> napisa(a):
Wiesz co... Sorry, ale tak pieprzysz w tym momencie...
1. Tam NIE MA KRZAK紟.
Nie analizowa貫m co tam jest, wiem 瞠 jest co, co ma li軼ie rzucaj帷e cie
skutkiem czego mimo 瞠 jezdnia jest jako o鈍ietlona, to na 軼ie磬 鈍iat這
latar dociera s豉bo.

Nie ma co zas豉nia widoczno軼i w obie strony na dobre 30m jak piszesz. Pisz帷 takie rzeczy jak ty - naginasz rzeczywisto嗆
Nigdzie tak nie twierdzi貫m, polemizujesz wi璚 zaciekle z tez, kt鏎a z mojej
strony nie pad豉.

2. Nawet je郵i go嗆 nie by o鈍ietlony to RUCH na tle o鈍ietlonej jezdni i nieba - WIDA. Czyli znowu - masz problem z oczami.
Nie wida, bo jest ciemno a ruch nie jest "na tle o鈍ietlonej jezdni i nieba"
tylko na tle drzew i innych r闚nie ciemnych rzeczy (mo瞠 krzak闚 a mo瞠 czego
innego, co po ciemku jest r闚nie czarne).

P.S. 印EPY kierowca na jezdni - ale daj帷y sobei wyt逝maczy przepisy PoRD - to jeszcze. Ale 印EPY i GΣPI kierowca, kt鏎y widzi dobre przepisy tylko dla siebie...
Jak na razie, to zabrak這 ci argument闚 co do tych przepis闚, kt鏎e ja jakoby
z豉ma貫m.

Data: 2010-06-18 22:29:31
Autor: Konrad Kosmowski
** Jan Kowalski <kowalski.jan@z.polski.pl> wrote:

Zdecydowanie powinny pojawi si coroczne sprawdziany ze znajomo軼i przepis闚
drogowych dla wszystkich kierowc闚, w tym i amator闚.

A nie lepiej wi璚ej mandat闚? Moim zdaniem skuteczniejsze.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-06-17 00:34:51
Autor: Faja
Dnia Wed, 16 Jun 2010 17:12:03 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

[...]

  To jest wyjazd z Arkadi.
  Masz szcz窷cie 瞠 nie by這 pan闚 w bia造ch czapkach. Mnie te w tym
miejscu i tak samo zajecha w dzie drog taksiarz a zanim jecha radiow霩
no i facet dosta mandat.

--

                         Pozdr闚ka  Wiesiek

GG: 3645067

Data: 2010-06-16 23:47:31
Autor: Bolo
Faja <faja@aster.pll> napisa(a):
  To jest wyjazd z Arkadi.
To nie jest wyjazd z Arkadii tylko skrzy穎wanie 2 dr鏬 publicznych.

  Masz szcz窷cie 瞠 nie by這 pan闚 w bia造ch czapkach. Mnie te w tym
miejscu i tak samo zajecha w dzie drog taksiarz a zanim jecha radiow霩
no i facet dosta mandat.
Facet na rowerze mia szcz窷cie, bo nie dosta mandatu za jazd bez 鈍iate, a
gdyby wjecha mi w bok, to by jeszcze buli za spowodowanie kolizji.

Data: 2010-06-17 07:45:05
Autor: Akarm
Bolo napisa:
Faja <faja@aster.pll> napisa(a):
To jest wyjazd z Arkadi.
To nie jest wyjazd z Arkadii tylko skrzy穎wanie 2 dr鏬 publicznych.

Aha... Jak nazywa si ta ulica, kt鏎 jecha貫?

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-06-17 08:48:31
Autor: Bolo
Akarm <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisa(a):
Aha... Jak nazywa si ta ulica, kt鏎 jecha貫?
Najpierw jecha貫m B這雟k a nast瘼nie 陰cznic w瞛豉 drogowego. ㄠcznice w
w瞛豉ch zazwyczaj nie maj odr瑿nych nazw, patrz np. w瞛e Wis這strady i Trasy
ζzienkowskiej.

Data: 2010-06-17 09:38:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 16 Jun 2010 17:12:03 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

Znak stoi _za_ przejazdem a tu przed sam jezdni

Wydziwiasz tak jakby pierwszy raz widzia nonsensownie ustawiony znak. Po
prostu zank ustawiono wcze郾iej ni wybudowano DDR a or造 nasze budowlane
zaniedba造 taki drobiazg :) Zg這 do magistratu i tam si powy篡waj :)
--
Jacek

Data: 2010-06-17 15:09:34
Autor: Kacper Perschke
Dnia 16.06.2010 Bolo <bolo-liberal@gazeta.pl> napisa:
[...]
[...]
. Jeli jeste z Warszawy, mo髒esz to sobie zobaczy:
http://maps.google.pl/?ie=UTF8&hq=&hnear=Anielewicza&ll=52.256361,20.981441&spn=0.001231,0.004098&t=h&z=18
(skrt w JP2 w stron ronda Babka).

Spr籀buj doprecyzowa. Przyjechae ulic Mordechaja Anielewicza w Warszawie z
kierunku wschodniego i wykonywae manewr skrtu w prawo w ulic Jana Pawa II
czyli odjechae w kierunku p籀nocnym. Dobrze zrozumiaem?

KAcper

Data: 2010-06-17 17:32:10
Autor: Bolo
Kacper Perschke <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisa(a):
Spr籀buj&#65533;doprecyzowa&#65533; Przyjecha&#65533;&#65533;ulic&#65533;Mordechaja Anielewicza w Warsza
wie z
kierunku wschodniego i wykonywa&#65533;&#65533;manewr skr&#65533;u w prawo w ulic&#65533;Jana Paw&#65533;>
a II
czyli odjecha&#65533;&#65533;w kierunku p籀&#65533;ocnym. Dobrze zrozumia&#65533;m?
Nie, Anielewicza znalaz豉 si tam przypadkiem, jecha貫m z B這雟kiej 陰cznic
do JP2.

Data: 2010-06-16 16:52:12
Autor: MadMan
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
Dnia Wed, 16 Jun 2010 14:31:54 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

[...]

Oczywista nieprawda. Pierwsze雟two ma rowerzysta, gdy jedzie prosto, a
ty skr璚asz.
[...]

Brak 鈍iat豉 u rowerzysty - fakt, jego wina. Reszta - pretensje do zarz康cy drogi. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 15:03:05
Autor: Bolo
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a):
Oczywista nieprawda. Pierwsze雟two ma rowerzysta, gdy jedzie prosto, a
ty skr璚asz.

Polecam zapoznanie si z obowi您uj帷ym prawem:
Art. 27. 1. Kieruj帷y pojazdem, zbli瘸j帷 si do przejazdu dla rowerzyst闚,
jest obowi您any zachowa szczeg鏊n ostro積o嗆 i ust徙i pierwsze雟twa
rowerowi znajduj帷emu si _na przeje寮zie_.

NA PRZEJE挑ZIE a nie 10 metr闚 przed przejazdem.

Data: 2010-06-16 17:14:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
On Wed, 16 Jun 2010 15:03:05 +0000 (UTC)
"Bolo" <bolo-liberal@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a): > Oczywista nieprawda. Pierwszestwo ma rowerzysta, gdy髒 jedzie prosto, a
> ty skrcasz. Polecam zapoznanie si z obowizujcym prawem:
Art. 27. 1. Kierujcy pojazdem, zbli髒ajc si do przejazdu dla rowerzyst籀w,
jest obowizany zachowa szczeg籀ln ostro髒no i ustpi pierwszestwa
rowerowi znajdujcemu si _na przeje驕dzie_.

Ale od momentu wjechania na przejazd on ju髒 na tym przeje驕dzie by,
wic zgodnie z ustaw mia pierwszestwo. A ty mu nadal tarasowae
drog. Wjechae na przejazd legalnie, nie amic przepis籀w, ale gdy on
to pierwszestwa naby, powiniene by si usun tak sprawnie, by
rowerzysta nie by zmuszony do hamowania.

Tak ja to widz. Owszem, to nieco dyskusyjne i rednio logiczne, ale
cakowicie logicznie do tego akurat przepisu podchodzi si IMO nie da.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-06-16 15:41:03
Autor: Bolo
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
Ale od momentu wjechania na przejazd on ju髒 na tym przeje驕dzie by&#65533;
wi&#65533; zgodnie z ustaw&#65533;&#65533; mia&#65533;pierwsze&#65533;two. A ty mu nadal tarasowa&#65533;&#65533;>
drog&#65533; Wjecha&#65533;&#65533;na przejazd legalnie, nie &#65533;mi&#65533; przepis籀w, ale gdy on
to pierwsze&#65533;twa naby&#65533; powiniene&#65533;by&#65533;si&#65533;usun&#65533;&#65533;tak sprawnie, by
rowerzysta nie by&#65533;zmuszony do hamowania.
To, 瞠 on "naby" pierwsze雟two nic nie zmienia w przypadku, kiedy ja ju tam
by貫m wcze郾iej i sta貫m albo toczy貫m si te 2-3 km/h przez przejazd, albowiem:
Art. 2. U篡te w ustawie okre郵enia oznaczaj:
23. ust徙ienie pierwsze雟twa - powstrzymanie si od ruchu, je瞠li ruch m鏬豚y
zmusi innego kieruj帷ego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
zmiany pr璠ko軼i, a pieszego - do zatrzymania si, zwolnienia lub
przyspieszenia kroku;

Data: 2010-06-17 09:26:28
Autor: Fabian
Bolo pisze:
[...]
..
[...]

PORD art. 28 ust. 3
Kieruj帷emu pojazdem zabrania si:
[...]
2) wje盥瘸nia na przejazd, je瞠li po drugiej stronie przejazdu nie ma
miejsca do kontynuowania jazdy,

Fabian.

Data: 2010-06-17 10:00:46
Autor: Micha蛄
Fabian pisze:
Bolo pisze:
[...]

jeszcze bardziej tworcze....
art. 28 dotyczy przejazd闚 kolejowych - to tak tylko niesmia這 przypomne...

Micha

Data: 2010-06-17 10:52:02
Autor: Fabian
Micha蛄 pisze:
Fabian pisze:
Bolo pisze:
[...]

No to si pospieszy貫m ;)

Fabian.

Data: 2010-06-16 17:16:52
Autor: cynamoon
[...]

sprawnie to chyba tylko teleportacj lub ewentualnie Viperem na wstecznym przy maksymalnych obrotach

Marek

Data: 2010-06-17 09:20:54
Autor: Fabian
cynamoon pisze:
Ale od momentu wjechania na przejazd on ju贏驕 na tym przeje贏dzie by贏嚙,
wi嚙箱 zgodnie z ustaw嚙 璽嚙踝蕭 mia贏嚙 pierwsze贏嚙編two. A ty mu nadal tarasowa贏嚙箴贏嚙
drog嚙. Wjecha贏嚙箴贏嚙 na przejazd legalnie, nie 贏嚙窮mi嚙箱 przepisw, ale gdy on
to pierwsze贏嚙編twa naby贏嚙, powiniene贏嚙 by贏嚙 si嚙 usun嚙衛嚙 tak sprawnie, by
rowerzysta nie by贏嚙 zmuszony do hamowania.

sprawnie to chyba tylko teleportacj lub ewentualnie Viperem na wstecznym przy maksymalnych obrotach

Trzeba myle co si robi i jakie s tego konsekwencje. Jak baran
wjedzie na skrzy髒owanie i nie bdzie m籀g z niego zjecha to te髒 ma
usprawiedliwienie, 髒e "przecie髒 si nie zteleportuje"?

Fabian.

Data: 2010-06-17 11:41:08
Autor: cynamoon
cynamoon pisze:
> [...]

wjedzie na skrzy髒owanie i nie bdzie m籀g z niego zjecha to te髒 ma
usprawiedliwienie, 髒e "przecie髒 si nie zteleportuje"?

po przeczytaniu pierwszego posta w tym w徠ku odnios貫m wra瞠nie, 瞠 mamy tu nieco inn sytuacj ni wpakowanie si na skrzy穎wanie w momencie kiedy wyra積ie wida, 瞠 wyjazd z niego jest zablokowany.

A Twoim zdaniem w jaki spos鏏  powinien Bolo "usun望 si tak sprawnie, by rowerzysta nie by zmuszony do hamowanmia"?
Marek

Data: 2010-06-17 14:38:49
Autor: Fabian
cynamoon pisze:
cynamoon pisze:
Ale od momentu wjechania na przejazd on ju禳贏 na tym przeje禳贏嚙範zie
by禳髒,
wi嚙衝髒c zgodnie z ustaw嚙衝髒 髒髒 mia禳髒 pierwsze禳髒stwo. A ty mu
nadal tarasowa禳髒e禳髒
drog嚙衝髒. Wjecha禳髒e禳髒 na przejazd legalnie, nie 禳髒ami嚙衝髒c
przepis嚙衝對蕭w, ale gdy on
to pierwsze禳髒stwa naby禳髒, powiniene禳髒 by禳髒 si嚙衝髒
usun嚙衝髒嚙衝髒 tak sprawnie, by
rowerzysta nie by禳髒 zmuszony do hamowania.
sprawnie to chyba tylko teleportacj嚙 lub ewentualnie Viperem na wstecznym
przy
maksymalnych obrotach
Trzeba my贏嚙締e嚙 co si嚙 robi i jakie s嚙 tego konsekwencje. Jak baran
wjedzie na skrzy贏驕owanie i nie b嚙範zie mg贏嚙 z niego zjecha嚙 to te贏驕 ma
usprawiedliwienie, 贏驕e "przecie贏驕 si嚙 nie zteleportuje"?

po przeczytaniu pierwszego posta w tym wtku odniosem wra髒enie, 髒e mamy tu nieco inn sytuacj ni髒 wpakowanie si na skrzy髒owanie w momencie kiedy wyra髒nie wida, 髒e wyjazd z niego jest zablokowany.

A Twoim zdaniem w jaki spos籀b  powinien Bolo "usun si tak sprawnie, by rowerzysta nie by zmuszony do hamowanmia"?
Marek

Nie powinien w og籀le si zatrzymywa na przeje驕dzie rowerowym, wtedy nie
musia by si usuwa! Jak mo髒esz tutaj zobaczy:
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+Jana+Paw%B3a+II+&Submit=Szukaj&long=20.9814092&lat=52.2564955&type=3&scale=1b&svActive=false

jest miejsce aby za ddr spokojnie stan i jej nie tarasowa. Niestety
bardzo wielu kierowc籀w staje tak jak ten na zdjciu chocia髒 mogli by
zatrzyma si dalej tak, aby tego przejazdu nie blokowa.

Fabian.

Data: 2010-06-17 15:55:47
Autor: cynamoon
[...]

fakt, jest miejsce i osob闚ka spokojnie si zmie軼i
Niestety
bardzo wielu kierowc籀w staje tak jak ten na zdjciu chocia髒 mogli by
zatrzyma si dalej tak, aby tego przejazdu nie blokowa.

ze zdj璚ia to trudno mi oceni czy ten kierowca jedzie czy stoi, ale mniejsza o to
Marek

Data: 2010-06-17 07:32:40
Autor: Micha蛄
Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Ale od momentu wjechania na przejazd on ju na tym przeje寮zie by,
wi璚 zgodnie z ustaw -- mia pierwsze雟two. A ty mu nadal tarasowa貫
drog. Wjecha貫 na przejazd legalnie, nie 豉mi帷 przepis闚, ale gdy on
to pierwsze雟twa naby, powiniene by si usun望 tak sprawnie, by
rowerzysta nie by zmuszony do hamowania.

dobre.... ;) ;)

M.

Data: 2010-06-18 10:35:48
Autor: przemek

U篡tkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:20100616171425.742d52c6sultan...
> [...]

to pierwsze雟twa naby, powiniene by si usun望 tak sprawnie, by
rowerzysta nie by zmuszony do hamowania.

Tak ja to widz. Owszem, to nieco dyskusyjne i 鈔ednio logiczne, ale
ca趾owicie logicznie do tego akurat przepisu podchodzi si IMO nie da.

-- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

ale sie ubawi貫m :) ha ha ha :) pierwszenstwo mial w tym przypadku samoch鏚 i nie jest to dyskusyjne :) koles na rowerze powinien sie zatrzymac i przepuscic samochod, zauwaz ze samochod byl tam pierwszy a rowerzysta dopiero dojechal

Przem

Data: 2010-06-18 10:49:12
Autor: Jan Kowalski
przemek wrote:

[...]

Nawet jesli by - to NIE WOLNO mu zastawia przejazdu swoim samochodem. A do tego je郵i dobrze zrozumia貫m - dosz這. (lub przynajmniej do tego, 瞠 rowerzysta musia zwolni znacznie, aby nie dosz這 do kolizji - czyli w gruncie rzeczy te dosz這 do wymuszenia)

Data: 2010-06-18 11:45:22
Autor: Micha蛄
Jan Kowalski pisze:
przemek wrote:

[...]

[..]
Spytam jeszcze raz - dlaczego mu nie wolno? Pytanie jest serio i prosz o taka odowiedz. Najlepiej z konkretami w postaci paragr. Mo瞠 sie w ko鎍u dowiem.

pozdrawiam
Micha

Data: 2010-06-18 13:34:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
On Fri, 18 Jun 2010 11:45:22 +0200
MichaG <grodmich@wp.pl> wrote:

Jan Kowalski pisze:
> [...]
Spytam jeszcze raz - dlaczego mu nie wolno? Pytanie jest serio i prosz o taka odowiedz. Najlepiej z konkretami w postaci paragr. Mo髒e sie w kocu dowiem.

Gdyby przeczyta cho podstawy i przepisy og籀lne, to by si
dowiedzia.

Art. 3
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdujca si na drodze s obowizani zachowa
   ostro髒no albo gdy ustawa tego wymaga szczeg籀ln ostro髒no, unika
                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 1
   wszelkiego dziaania, kt籀re mogoby spowodowa zagro髒enie bezpieczestwa
   lub porzdku ruchu drogowego, ruch ten utrudni albo w zwizku z ruchem
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^ 2
   zak籀ci spok籀j lub porzdek publiczny oraz narazi kogokolwiek na szkod.
   Przez dziaanie rozumie si r籀wnie髒 zaniechanie.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 3

1. a w art. 27 ustawa PoRD wanie tego wymaga, czego zdaje si kierujcy
   nie dopeni (nie mam pewnoci, bo w kocu nie zrozumiaem, jak jest
   z widocznoci na tym przeje驕dzie)
2. jeli samoch籀d stojcy w poprzek DDRki nie jest utrudnieniem ruchu,
   to ju髒 nie wiem, co nim jest
3. a tu kierujcy zaniecha usunicia si z drogi rowerzycie (majcemu
   pierwszestwo)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-06-18 13:34:23
Autor: Tomasz Minkiewicz
On Fri, 18 Jun 2010 10:35:48 +0200
"przemek" <paj13@wp.pl> wrote:

U聶ytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisa糧 w wiadomo繞ci news:20100616171425.742d52c6sultan...

> Ale od momentu wjechania na przejazd on ju聶 na tym przeje翹dzie by糧,
> wi礙c zgodnie z ustaw簣 - mia糧 pierwsze簽stwo. A ty mu nadal tarasowa糧e繞
> drog礙. Wjecha糧e繞 na przejazd legalnie, nie 糧ami簣c przepis籀w, ale gdy on
> to pierwsze簽stwa naby糧, powiniene繞 by糧 si礙 usun簣疆 tak sprawnie, by
> rowerzysta nie by糧 zmuszony do hamowania.
>
> Tak ja to widz礙. Owszem, to nieco dyskusyjne i 繞rednio logiczne, ale
> ca糧kowicie logicznie do tego akurat przepisu podchodzi疆 si礙 IMO nie da.
>
> -- > Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

ale sie ubawi糧em :) ha ha ha :) pierwszenstwo mial w tym przypadku samoch籀d i nie jest to dyskusyjne :) koles na rowerze powinien sie zatrzymac i przepuscic samochod, zauwaz ze samochod byl tam pierwszy a rowerzysta dopiero dojechal

Co my, amatorzy, bdziemy dywagowa. Zr籀bmy prawdziwy test z udziaem
specjalist籀w. Wsid驕 w samoch籀d, wjed驕 drog bez pierwszestwa na
skrzy髒owanie (jak nic nie bdzie jecha, 髒eby mia gwarancj, 髒e
jeste tam pierwszy), zatrzymaj si tak, 髒eby zablokowa ruch na
kt籀rej z nitek drogi z pierwszestwem, poczekaj na policj,
a na koniec zaraportuj na grupie, o ile stae si ubo髒szy.

Czekajc na policj mo髒esz sobie dla zabicia czasu poczyta tak star
ksi髒eczk Gdzie postawi przecinek?. Zwykle czyta si j w wieku ok.
12 lat, ale w Twoim przypadku najwyra驕niej doszo do zaniedbania.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-06-16 17:46:29
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-16 17:03, Bolo pisze:
[...]

A teraz przeczytaj gdzie ma miejsce ust徙ienie pierwsze雟twa i gdzie mam
miejsce klasyczne pierwsze雟two na drodze, na skrzy穎waniu czy poza nim ...
Gdy masz ustapi pirwsze雟twa do jedziesz bo nie ma na skrzyzowaniu
samochod闚 czy ust瘼ujesz nadj篹dzaj帷ym ?

Data: 2010-06-16 16:03:01
Autor: Bolo
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisa(a):
[...]
Klasyczne pierwsze雟two na drodze polega na tym, 瞠 jest droga z
pierwsze雟twem, na kt鏎ej pojazdy maj pierwsze雟two ca造 czas a nie dopiero
od kraw璠zi skrzy穎wania. Przejazd rowerowy ma to okre郵one inaczej.

Data: 2010-06-16 18:06:56
Autor: MadMan
Dnia Wed, 16 Jun 2010 16:03:01 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

[...]

Przejazd rowerowy jest cz窷ci drogi dla rower闚 kt鏎a jest cz窷ci
drogi z pierwsze雟twem. Ust瘼ujesz pojazdom jad帷ych drog z pierwsze雟twem. Tako rzecze ustawa
nadrz璠na. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 16:29:28
Autor: Bolo
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a):
Przejazd rowerowy jest cz窷ci drogi dla rower闚
Nie jest:
Art. 2. U篡te w ustawie okre郵enia oznaczaj:
12. przejazd dla rowerzyst闚 - powierzchni jezdni lub torowiska przeznaczon
do przeje盥瘸nia przez rowerzyst闚, oznaczon odpowiednimi znakami drogowymi;

kt鏎a jest cz窷ci
drogi z pierwsze雟twem. Ust瘼ujesz pojazdom jad帷ych drog z pierwsze雟twem. Tako rzecze ustawa
nadrz璠na.
Na tym konkretnym skrzy穎waniu znak "ust徙" sta bezpo鈔ednio przed jezdni,
czyli za przejazdem (sprawdzi貫m). W zwi您ku z powy窺zym skoro znak nie
okre郵a pierwsze雟twa, pos逝gujemy si zasad og鏊n z kodeksu (rower ma
pierwsze雟two tylko b璠帷 na przeje寮zie).

Data: 2010-06-16 18:38:01
Autor: MadMan
Dnia Wed, 16 Jun 2010 16:29:28 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

[...]

Tak, pos逝gujemy si zasad og鏊n z kodeksu - pojazdy jad帷e po drodze
z pierwsze雟twem maj pierwsze雟two. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 17:04:11
Autor: Bolo
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a):
Tak, pos逝gujemy si zasad og鏊n z kodeksu - pojazdy jad帷e po drodze
z pierwsze雟twem maj pierwsze雟two.
W tym wypadku mamy osobny przepis dotycz帷y przejazd闚 rowerowych, wi璚 to on
ma tu zastosowanie.

Data: 2010-06-16 18:15:34
Autor: solar
W dniu 2010-06-16 18:06, MadMan pisze:

Przejazd rowerowy jest cz窷ci drogi dla rower闚 kt鏎a jest cz窷ci
drogi z pierwsze雟twem.
Ust瘼ujesz pojazdom jad帷ych drog z pierwsze雟twem. Tako rzecze ustawa
nadrz璠na.

Kurde, ludzie. Jak mia ust徙i, skoro go nie widzia? I nie mia szansy zobaczenia, bez wychylenia si na przejazd?
Jak sobie wyobra瘸cie przejazd samochodem przez takie miejsce?

Beatyfikowani zat這czyli ju niebo. Nie warto tam i嗆.

Data: 2010-06-16 18:17:30
Autor: cynamoon
Kurde, ludzie. Jak mia ust徙i, skoro go nie widzia? I nie mia szansy zobaczenia, bez wychylenia si na przejazd?
Jak sobie wyobra瘸cie przejazd samochodem przez takie miejsce?

to proste, powinien sie zatrzyma w odpowiedniej odleglo軼i przed przejazdem dla rower闚, wysi捷 z samochodu, podej嗆 ostro積ie do krzak闚, wychyli zza nich g這w i.... i.t.d Marek

Data: 2010-06-16 18:26:17
Autor: MadMan
Dnia Wed, 16 Jun 2010 18:15:34 +0200, solar napisa(a):

Jak sobie wyobra瘸cie przejazd samochodem przez takie miejsce?

Powoli :)

No i po pierwsze - kto da cia豉 projektuj帷 skrzy穎wanie. Pewnie si
to kwalifikuje pod marnotrawienie pieni璠zy publicznych i
niegospodarno嗆, ale wiadomo 瞠 w Polsce takie zarzuty nie przejd. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 16:36:44
Autor: Bolo
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a):
Powoli :)
No i jecha貫m powoli i dlatego nie by這 problemu, 瞠 ja wje盥瘸m rowerzy軼ie w
bok, ale on musia zwolni, by nie wjecha w bok samochodu.

Data: 2010-06-18 19:39:50
Autor: Micha蛄
Bolo pisze:
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa(a):
Powoli :)
No i jecha貫m powoli i dlatego nie by這 problemu, 瞠 ja wje盥瘸m rowerzy軼ie w
bok, ale on musia zwolni, by nie wjecha w bok samochodu.

  zwalnianie u niekt鏎ych w陰cza bluzgi. Ot, takie sprz篹enie z klamk hamulca.... ale to poza tematem.
Tu mia貫 wystarczaj帷o miejsca na zatrzymanie za przejazdem i sytuacja kolizyjna nie powinna mie miejsca.

Micha

Data: 2010-06-17 08:48:11
Autor: zly
Dnia Wed, 16 Jun 2010 18:15:34 +0200, solar napisa(a):

Jak sobie wyobra瘸cie przejazd samochodem przez takie miejsce?

Nie ma znaczenia. Jest tak przy mojej firmie. Droga dwujezdniowa. W jedn
stron (przy wje寮zie do firmy) s trzy pasy z kt鏎ych zaraz robi si
jeden, wszyscy grzecznie czekaj, ale s ludki kt鏎e cisn tymi bocznymi a
do ko鎍a. I teraz jak z drugiej jezdni kto chce wjecha do firmy, to musi
te trzy pasy przeci望. Z pierwszymi dwoma nie ma problemu, natomiast
ostatni jest totalnie zas這ni皻y przez stoj帷e w korku samochody. One
oczywi軼ie ci przepuszcz, ale tym trzecim co jaki czas szybko jedzie
jaki cwaniak. Niestety nie ma mo磧iwo軼i zobaczenia go bez wyjechania na
ten pas, a wtedy jest za p騧no, wi璚 jest takie rydzyk-fizyk. Bardzo cz瘰to
s tam wypadki i wina jest zawsze tego przecinaj帷ego. Nikogo nie obchodzi
to, 瞠 nie mia mo磧iwo軼i zobaczy go軼ia
http://img571.imageshack.us/img571/9558/44523219.jpg
--
marcin

Data: 2010-06-17 09:35:00
Autor: Fabian
zly pisze:
[...]

Jako rowerzysta chyba powiniene by przyzwyczajony do takiej sytuacji.
Jad帷 rowerem nie ryzykowa bym w takiej sytuacji i nie ryzykuje.
Dlatego przed ka盥ym przejazdem rowerowym gdzie mam ograniczon
widoczno嗆 - p這ty, krzaki - zwalniam z 30 kilku kilometr闚, cz瘰to
poni瞠j 20 chocia mam pierwsze雟two (A-7 lub B-20 przy prostopad造m
kierunku). Tak samo w sytuacji opisanej przez Ciebie mo積a pojecha np.
do nast瘼nego skrzy穎wania lub poprosi pasa瞠ra aby wyszed z samochodu
i pom鏬 je瞠li jest taka mo磧iwo嗆. Jak wycofujesz ty貫m na ruchliw
ulic i nie masz widoczno軼i to te ryzyk-fizyk - ryzykujesz wypadek czy
szukasz bezpiecznego rozwi您ania problemu?

Fabian.

Data: 2010-06-17 10:14:08
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Jun 2010 09:35:00 +0200, Fabian napisa(a):

Jako rowerzysta chyba powiniene by przyzwyczajony do takiej sytuacji.

Rowerem to nie problem, mam g這w wy瞠j i mog spokojnie delikatnie
wyjecha. Problem jest samochodem. Trzeba wje盥瘸 na czuja. Pisz o tym,
瞠 to, 瞠 nie wida lub s ci篹kie warunki nie jest usprawiedliwieniem.
Nawet ostatnio gdy go軼iu prawym ci掖 chyba setk omijaj帷 korek i
przydzwoni w tego wje盥瘸j帷ego, to wyje盥瘸j帷y dosta mandat za
wymuszenie i spowodowanie kolizji. Nawet sobie pogada貫m z w豉dz na ten
temat.

Tak samo w sytuacji opisanej przez Ciebie mo積a pojecha np.
do nast瘼nego skrzy穎wania lub poprosi pasa瞠ra aby wyszed z samochodu
i pom鏬 je瞠li jest taka mo磧iwo嗆.

No tak. Mo積a te podjecha autobusem.

Jak wycofujesz ty貫m na ruchliw
ulic i nie masz widoczno軼i to te ryzyk-fizyk - ryzykujesz wypadek czy
szukasz bezpiecznego rozwi您ania problemu?

Radz sobie. Kwestia jak z tym drugim. Normalny kierowca w tamtym miejscu:
nie omija na chama korka, zwalnia, bo jest wyjazd z posejsji, ko鎍zy si
pas i chwil wcze郾iej jest przej軼ie dla pieszych etc...

--
marcin

Data: 2010-06-17 10:33:41
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 09:35, Fabian pisze:
Dlatego przed ka盥ym przejazdem rowerowym gdzie mam ograniczon
widoczno嗆 - p這ty, krzaki - zwalniam z 30 kilku kilometr闚, cz瘰to
poni瞠j 20

A ja nie je盥輳 DDR'ami bo taka jazda to nie jazda, gdy trzeba ci庵le
hamowa i kr璚i g這w 180st co 50, 100m. IMO gdybym musia(np w skutek
zbyt kosztownych mandat闚 bo znaki i tak niby mnie obliguj) nimi
je寮zi 10,20 czy 30km wybra豚ym poci庵 lub samoch鏚.

Data: 2010-06-17 10:11:40
Autor: Tomek Banach
W dniu 2010-06-17 08:48, zly pisze:
Dnia Wed, 16 Jun 2010 18:15:34 +0200, solar napisa(a):

Jak sobie wyobra髒acie przejazd samochodem przez takie miejsce?

Nie ma znaczenia. Jest tak przy mojej firmie. Droga dwujezdniowa. W jedn
stron (przy wje驕dzie do firmy) s trzy pasy z kt籀rych zaraz robi si
jeden, wszyscy grzecznie czekaj, ale s ludki kt籀re cisn tymi bocznymi a髒
do koca.

Tak powinno si je驕dzi, wykorzystujc ca dostpn drog. Gdyby wszyscy jechali tymi 3 pasami tasujc si dopiero na kocu nie byoby wypadk籀w.

--
Tomek

Data: 2010-06-17 10:48:25
Autor: zly
Dnia Thu, 17 Jun 2010 10:11:40 +0200, Tomek Banach napisa(a):

Tak powinno si je寮zi, wykorzystuj帷 ca陰 dost瘼n drog. Gdyby wszyscy jechali tymi 3 pasami tasuj帷 si dopiero na ko鎍u nie by這by wypadk闚.

Tak, zgadzam si :) Ale tak nie jest. Inna sprawa, 瞠 za wjazdem jest
przystanek. Ale jak kto chc cwaniakowa to m鏬豚y cho troch pomy郵e o
sytuacji na drodze. A jest jak jest. Cho logika podpowiada inaczej, prawo
prawem i nikogo nie interesuje, 瞠 to kwestia szcz窷cia. --
marcin

Data: 2010-06-17 09:49:43
Autor: Alfer_z_pracy
solar napisa:
Kurde, ludzie. Jak mia ust徙i, skoro go nie widzia?

Przy PGNiG /WAW/ jest takie w豉郾ie dra磧iwe miejsce. Mo瞠 nie codziennie, ale cz瘰to jest podobna sytuacja: auto wyje盥瘸j帷 z fabryki w豉cza si do ruchu, powoli zbli瘸 si do g堯wnej poprzecznej ulicy Kasprzaka, wiadomo 瞠 musi jecha powoli aby si nie w豉dowa pod auta, a nawet w wi瘯szo軼i przypadk闚 musi zatrzyma si przed w陰czeniem do ruchu - i to zatrzyma w豉郾ie na przeje寮zie rowerowym. Nadje盥瘸m rowerem, a tu na 軼ie盧e stoi auto i czeka na wjazd na g堯wn ulic. I co teraz? Przywali mu w bok? Zarysowa lakier? Wezwa policj? Wybieram inn opcj: obje盥瘸m je z ty逝 i spokojnie jad dalej. Nie oczekujmy cud闚 od kierowc闚. Bo widz, 瞠 niekt鏎zy z nas naprawd chcieliby aby wygl康a這 to tak: kierowca zatrzymuje auto przed przejazdem, wychodzi, sprawdza czy w promieniu 500 m nie wida rowerzysty, sprawdza czy poprzeczny ruch aut w豉郾ie ma czerwone 鈍iat這 i dopiero migiem przelatuje przez przejazd i w陰cza si do ruchu.

Bardzo mi brak kultury jazdy na naszych drogach. I u kierowc闚 aut, i u rowerzyst闚 ty niestety.

Nie zmienia to faktu, 瞠 w wy瞠j wymienionym miejscu co kt鏎y kierowca ewidentnie nawet nie spogl康a na przejazd (nie wnikam z jakiego powodu) i wtedy z wielk ch璚i zrobi豚ym mu co niegrzecznego. Dobrze, 瞠 nerwy jak postronki mam :)

A.

Data: 2010-06-17 10:56:46
Autor: Jan Cytawa
Alfer_z_pracy napisa:

[...]

No wlasnie. Problem jest bardzo szeroki. Niewatpliwie rowerzysta ma
pierwszenstwo i to jest MZ poza dyskusja. Drugi problem to fakt, ze
drogi rowerowe nie funkcjonuja w glowach wiekszosci kierowcow (i to
trzeba zmienic) i nawet najuwazniejszy kierowca dojezdzajac do
skrzyzowania nie mysli w kategoriach rowerowych i staje na drodze
formalnie lamiac przepisy nawet z tego nie zdajac sobie sprawy. I rowerzysta powinien dla wlasnego zdrowia miec to na uwadze i widzac
samochod w okolicy wlasnego przejazdu wzmoc uwage.
Nastepna sprawa to chamstwo nieobce obu stronom a mlodym rowerzystom
(niestety) w szczegolnosci.

Jest jeszcze sprawa oswietlenia. Ja na swoj uzytek mam zasade, ze jesli
nie mam prawidlowego oswietlenia to uwazam, ze nigdzie nie mam
pierwszenstwa i przepuszczam wszystkie samochody, chyba ze jakis da mi
wyraznie znak, ze mnie widzi i puszcza.

ITBBNT

Jan Cytawa

Data: 2010-06-17 11:43:39
Autor: johnkelly
Jan Cytawa pisze:

[...]

Wypada doda, 瞠 niekt鏎ym kierowcom przejazd rowerowy myli si z lini warunkowego zatrzymania, zw豉szcza gdy przejazd jest "nieumiej皻nie" oznakowany.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-17 19:22:05
Autor: Krzysztof Olszak
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Dobre przednie swiatlo, bywa przydatne :-) Kierowca widzac snop swiatla skierowany na niego zaczyna nerwowo usuwac sie z zajetego miejsca.
Oczyswiscie najsprawniej dziala to w porze od zmierzchu poczawszy az do switu.

Krzysztof

Data: 2010-06-16 17:49:23
Autor: MadMan
Dnia Wed, 16 Jun 2010 15:03:05 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

[...]

Art. 49. 1. Zabrania si zatrzymania pojazdu:

(...)

- na drodze dla rower闚.

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 18:00:06
Autor: Titus Atomicus
In article <1t42qs06jhp9m$.dlg@rower.power.pl>,
 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> [...]

> rowerowi znajduj帷emu si _na przeje寮zie_.

Polecam zapoznanie si z obowi您uj帷ym prawem:

Art. 49. 1. Zabrania si zatrzymania pojazdu:

To jeszcze definicja zatzrzymania sie.

TA

Data: 2010-06-17 07:36:50
Autor: Micha蛄
MadMan pisze:
[...]

przecie nie zatrzyma sie... ;) ( a wiesz dlaczego?)

M.

Data: 2010-06-17 08:04:56
Autor: MadMan
Dnia Thu, 17 Jun 2010 07:36:50 +0200, Micha蛄 napisa(a):

Ju wiem. Ca造 czas wolno jecha. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-17 09:46:32
Autor: Micha蛄
MadMan pisze:
[...]

Ju wiem. Ca造 czas wolno jecha.
etam.... przecie pisze, 瞠 sta... ;)

art 49p.4!!!
do kompletu:

art 49p1.11
i oczywiscie art 2.29

Micha

Data: 2010-06-17 13:50:03
Autor: MadMan
Dnia Thu, 17 Jun 2010 09:46:32 +0200, Micha蛄 napisa(a):

[...]

To zatrzymanie nie wynika這 z warunk闚 ruchu drogowego. A je郵i
wymaga這, to projektant skrzy穎wania powinien odpowiada za b喚dny
projekt. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-17 14:00:53
Autor: Micha蛄
MadMan pisze:
[...]

a dlaczego nie wynika這? Oczywistym jest, 瞠 przed wjazdem z drogi bez pierwsze雟twa nalezy ust徙i pierwsze雟twa, ergo sprawdzi czy jest komu- jak kiepska widoczno嗆 to najlepiej ze stoj帷ego  pojazdu....

chcesz zamkn望 wszystkich projetant闚? ;) ;)

Micha

Data: 2010-06-17 14:08:20
Autor: johnkelly
Micha蛄 pisze:

[...]

My郵, 瞠 to by mia這 pozytywny wp造w na bezpiecze雟two ruchu drogowego.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-17 15:32:15
Autor: MadMan
Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:00:53 +0200, Micha蛄 napisa(a):

chcesz zamkn望 wszystkich projetant闚? ;) ;)

Tylko tych kiepskich. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-16 21:44:11
Autor: Kazimierz Uromski
On 16.06.2010 17:03, Bolo wrote:
[...]

1. Agent bez o鈍ietlenia powinien spada do autobusu albo i嗆 pieszo,
2. w kwestii za og鏊nej - pierwsze雟twa w takim przypadku - prosz zajrze do Konwencji Wiede雟kiej...
Opis "drobnych" r騜ni mi璠zy KW i PoRD: http://www.zm.org.pl/?a=pord-rpo-091

W opinii wyra穎nej przez Sejmowe Biuro Studi闚 i Ekspertyz z 16 maja 2008 r., BAS-WAL-906/08 w efekcie uchylenia art. 27 ust. 2 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, kieruj帷y pojazdem wykonuj帷y manewr zmiany kierunku ruchu (w sytuacji skr璚ania w drog poprzeczn) nie jest zobowi您any do przepuszczenia rowerzysty poruszaj帷ego si drog rowerow. Zapis art. 27 ust. 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, zobowi您uje kieruj帷ego pojazdem do ust瘼owania pierwsze雟twa rowerowi, ale dotyczy sytuacji przeje盥瘸nia przez drog dla rower闚 poza jezdni, natomiast nie mo積a uzna go za regulacj zasady pierwsze雟twa rowerzysty na drodze w przypadku zmiany kierunku ruchu przez kieruj帷ego pojazdem.

Zgodnie z art. 16 ust. 2 Konwencji Wiede雟kiej podczas wykonywania manewru zmiany kierunku ruchu kieruj帷y - nie naruszaj帷 postanowie artyku逝 21 Konwencji dotycz帷ych pieszych - jest obowi您any przepu軼i pojazdy jad帷e z przeciwnego kierunku na jezdni, kt鏎 zamierza opu軼i, oraz rowery i motorowery jad帷e po drogach dla rower闚, przecinaj帷ych jezdni, na kt鏎 zamierza wjecha.

Data: 2010-06-16 20:22:11
Autor: Bolo
Kazimierz Uromski <usunto.legalnycyklista@gmail.zx.comzamiastzx> napisa(a):
[...]
Gdyby czyta uwa積iej, to wiedzia豚y, 瞠 瘸dne rowery nie przecina造 drogi,
na kt鏎 zamierza貫m wjecha, wi璚 ten artyku nie ma nic do rzeczy.

Data: 2010-06-17 00:00:43
Autor: Krzysztof Olszak
  Bolo pisze:

Gdyby czyta uwa積iej, to wiedzia豚y, 瞠 瘸dne rowery nie przecina造 drogi,
na kt鏎 zamierza貫m wjecha, wi璚 ten artyku nie ma nic do rzeczy.

Trolu szanowny, nie wykrecaj kota ogonem. To nie o rower chodzi, a droge dla rowerow. Jesli widzisz, ze nadjezdza ktos na rowerze i bedzie jechal przejazdem dla rowerow w poprzek twojej jezdni, to masz obowiazek go przepusic. Pieszych zreszta tez.

Je郵i jeste z Warszawy, mo瞠sz to sobie zobaczy:
http://maps.google.pl/?ie=UTF8&hq=&hnear=Anielewicza&ll=52.256361,20.981441&spn=0.001231,0.004098&t=h&z=18
(skr皻 w JP2 w stron ronda Babka).

Piszac, ze przy wjezdzie byly krzaki, albo celowo klamiesz, albo wybrales miejsce nie bedac nigdy tam w rzeczywistosci.

Krzysztof

Data: 2010-06-16 23:44:59
Autor: Bolo
Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> napisa(a):
[...]
I to jest w豉郾ie "znajomo嗆" prawa w wydaniu rowerzysty.
Us造sza taki jeden z drugim has這 "Konwencja Wiede雟ka" i teraz si rzuca, 瞠
rower wsz璠zie ma pierwsze雟two. Ale nie zada sobie trudu przeczyta ani tym
bardziej zrozumie, o co tam biega.

Piszac, ze przy wjezdzie byly krzaki, albo celowo klamiesz, albo wybrales miejsce nie bedac nigdy tam w rzeczywistosci.
A teraz przeczytaj uwa積ie pierwszy post.

Data: 2010-06-17 19:16:08
Autor: Krzysztof Olszak
Bolo pisze:

Us造sza taki jeden z drugim has這 "Konwencja Wiede雟ka" i teraz si rzuca, 瞠
rower wsz璠zie ma pierwsze雟two. Ale nie zada sobie trudu przeczyta ani tym
bardziej zrozumie, o co tam biega.

Kiepsko strzelasz. Konwencje przeczytalem od deski do deski. PORD zreszta tez.

Piszac, ze przy wjezdzie byly krzaki, albo celowo klamiesz, albo wybrales miejsce nie bedac nigdy tam w rzeczywistosci.
A teraz przeczytaj uwa積ie pierwszy post.

A ty przejedz sie w opisywane miejsce i zobacz jak wyglada w rzeczywistosci zamiast wciskac kit o krzakach.

Krzysztof

Data: 2010-06-17 17:26:57
Autor: Bolo
Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> napisa(a):
Kiepsko strzelasz. Konwencje przeczytalem od deski do deski. PORD zreszta tez.
No to zacytuj jaki konkretny paragraf odnosi si do opisanej sytuacji.

A ty przejedz sie w opisywane miejsce i zobacz jak wyglada w rzeczywistosci zamiast wciskac kit o krzakach.
Zacznij czyta ze zrozumieniem.

Data: 2010-06-16 21:57:40
Autor: Ludek Vasta
On 16/06/2010 17:03, Bolo wrote:
NA PRZEJE挑ZIE a nie 10 metr闚 przed przejazdem.

Za堯禦y, 瞠 rowerzysta jedzie pr璠ko軼i 18 km/h, co jest pr璠ko嗆 niedu瘸. W przeliczeniu 18 km/h to pr璠ko嗆 5 m/s, wi璚 rowerzysta by 2 sekundy przed przejazdem. Je瞠li jecha pr璠ko軼i 7 m/s (25 km/h), to do przejazdu mia nieca貫 1,5 s.

Ludek

Data: 2010-06-19 09:22:40
Autor: AL
MadMan pisze:
Dnia Wed, 16 Jun 2010 14:31:54 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

Brak 鈍iat豉 u rowerzysty - fakt, jego wina. Reszta - pretensje do zarz康cy drogi.
tu bezwzgledna wina rowerzysty i to wlasnie on jest kretynem w opisanej historyjce a nie kierowca.  Na jego miejscu bym sie zatrzymal i sprobowal pogadac z nim na temat oznakowania jego roweru.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-06-17 00:55:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
Bolo bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje (niepotrzebne skre郵i):
1. W opisanej sytuacji nie masz pierwsze雟twa, gdy jeszcze nie wjecha貫 na
przejazd, a pierwsze雟two masz dopiero, kiedy na nim si znajdziesz,

W imieniu wszystkich u篡tkownik闚 dr鏬 prosz: oddaj prawo jazdy, gdy nie
znasz przepis闚 prawa o ruchu drogowym.

--
Pozdrowienia,                            | Pr騜no repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2010-06-16 22:59:36
Autor: Jacek_P
"Ty kretynie" - usyszaem gos z ciemnoci
Marek 'marcus075' Karweta napisal:
W imieniu wszystkich u髒ytkownik籀w dr籀g prosz: oddaj prawo jazdy, gdy髒 nie
znasz przepis籀w prawa o ruchu drogowym.

Ale pod warunkiem, 髒e rowerzysta trwale z tego roweru zejdzie. Jak chce
popenia samob籀jstwo, to niech kierowc籀w w to nie miesza. Wart paac
Paca, a Pac paaca.

Mo髒e te髒 by tu taka sytuacja, jak wyjazd przy stacji Arge koo
Politechniki w Czy髒ynach. Samoch籀d stojcy PRZED przejazdem rowerowym
nie ma szans, aby zobaczy samochody nadje髒d髒ajce z lewej i bezpiecznie
wyjecha. Z kolei jak wjedzie, to albo ryzykuje urwanie przodu przez
samochody jadce z lewej, albo tyem blokuje przejazd rowerom. I tak 驕le,
i tak niedobrze. Niestety, ta patologia jest powszechna tam, gdzie zamiast
pas籀w rowerowych wprowadz si durnie sytuowane DDR.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-16 23:48:48
Autor: Bolo
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a):
W imieniu wszystkich u篡tkownik闚 dr鏬 prosz: oddaj prawo jazdy, gdy nie
znasz przepis闚 prawa o ruchu drogowym.
I to m闚i kto, kto nawet jednego paragrafu nie zacytowa, by dowie嗆 swojej
tezy, zabawne.

Data: 2010-06-17 09:35:53
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 16 Jun 2010 23:48:48 +0000 (UTC), Bolo napisa(a):

I to m闚i kto, kto nawet jednego paragrafu nie zacytowa, by dowie嗆 swojej
tezy, zabawne.

Bolo. nie masz racji. I ja ci te nie bed robi cytat闚 ale we sobie
poczytaj PoRD. ζtwo znale潭 pe軟y tekst w g鏬lownicy a jakby mia k這poty
z tym, napisz na priv :)
--
Jacek

Data: 2010-06-17 08:43:33
Autor: Bolo
Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisa(a):
Bolo. nie masz racji. I ja ci te nie bed robi cytat闚 ale we sobie
poczytaj PoRD. ζtwo znale潭 pe軟y tekst w g鏬lownicy a jakby mia k這poty
z tym, napisz na priv :)
Tak "nie, bo nie"? Ja swoje zdanie uzasadni貫m konkretnymi paragrafami, wi璚
je郵i Twoje zdanie ma mie jak彗olwiek wag, te powiniene je uzasadni.

Data: 2010-06-17 19:24:33
Autor: Desoft
[...]

Wam to ju odbi這?
Na miejscu kierowcy wysiad豚ym z samochodu conajmniej z bejsolem, d逝gi klucz do 鈍iec w drugiej r璚e... a temu kretynowi na rowerze wyprostowa豚ym to miejsce gdzie powiniem mie m霩g, a rower przerobi za pomoc narz璠zi z kt鏎ymi wysiad貫m na jedyne miejsce dla niego - z這mowisko.
Rozje盥瘸nie rowerzyst闚 bez 鈍iate po zmroku powinno by legalne, a nawet zalecane.

--
Desoft

Data: 2010-06-17 22:34:23
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-17 19:24, Desoft pisze:
Rozje盥瘸nie rowerzyst闚 bez 鈍iate po zmroku powinno by legalne, a
nawet zalecane.

To mo瞠 strzelanie do przekraczaj帷ych pr璠ko嗆 blacharzy albo
nieprawid這wo zbyt blisko wyprzedzaj帷ych rowerzyst闚 tak瞠 ?

Data: 2010-06-18 08:13:35
Autor: johnkelly
arturbac pisze:
[...]

Mo瞠 palenie nieprawid這wo zaparkowanych samochod闚?

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-18 11:56:39
Autor: Micha蛄
arturbac pisze:
[...]

zg豉szanie usi這wania zab鎩stwa... kiedys poskutkowa這, jak kierownik postanowi wystawi mnie z ronda przez kraw篹nik. Skonczy這 sie na mandacie. Miski byli rewelacyjnie sprawni... ;) ;)

Micha

Data: 2010-06-18 21:40:11
Autor: Desoft
[...]

Znam (raczej zna貫m) takiego kt鏎emu takie wystawienie rowerzysty do rowu _niestety_ si upiek這.
Ale mia貫m te podobn sytuacj (ja na rowerze), d逝uuga prosta, dwa tiry naprzeciwko - daleko. Jeden rozpoczyna wyprzedzanie drugiego i gest bezradno軼i kierowcy kiedy okaza這 si, 瞠 "nie wyrobi" zmuszaj帷 mnie do zjechania z drogi.
Nie zdenerowa貫m si, a nawet mnie to rozbawi這.

--
Deosft

Data: 2010-06-18 21:31:05
Autor: Desoft
[...]

Je盥輳 samochodem i rowerem, wi璚 jako tak znam zdanie jednej i drugiej strony.
W obu s "kretyni". Mo瞠 w podgrupie rowerowej je盥z帷ej rekreacyjnie-sportowo jest ich mniej, ale za to doje盥z強acy gdzie (korzystaj帷y z roweru jako g堯wnego 鈔odka transportu) to plaga. Plaga nie mniejsza od wyprzedzaj帷ych na gazet.
Zreszt, mieszkam w "mie軼ie rower闚" i mia貫m troch podobnych przypadk闚.

Ale nie o to mi chodzi這. Je瞠li rowerzysta jedzie bez 鈍iate i ma pretensje 瞠 go kto nie zauwa篡, to zas逝guje na takie traktowanie.

--
Desoft

Data: 2010-06-17 22:52:36
Autor: Jan Kowalski
Desoft wrote:

[...]

Czekaj czekaj... Czyli ten tirowiec co mnie wyprzedza na agzet to... mam go zabi? Za pr鏏 i usi這wanie zab鎩stwa? A co z ca豉 mas osob闚ek robi帷ych to samo i zaje盥瘸j帷ych dodatkowo drog aby tu przede mn skr璚i gdzie? To tez moge ich pos豉 na najbli窺zy cmentarz? SUUPERRRR!!!

Aha, a co zrobi z kierownikami, co maj tylko jedno 鈍iate趾o z przodu, albo z ty逝? Na cmentarz? znakomita my郵! Jeszcze tylko se dokupi TOWa i b璠 strzela rakietamid o tych co przekraczaj pr璠ko嗆 dopuszczaln w danym miejscu. Oczywi軼ie pomiar "na oko" bo tak jest lepiej.

Swoj drog... 鈍iadomos kierowcy, 瞠 mu rowerzysta czy to inny mo瞠 z oddala przy.... z TOWa mog豉by by skutkecznym 鈔odkiem odstraszaj帷ym na debili takich jak Desoft...

Data: 2010-06-18 10:32:12
Autor: Fabian
Jan Kowalski pisze:
[...]

Jestem za dzia這radarami. Strzelaj jak wykryj przekroczenie pr璠ko軼i
lub kolczatkoradarami - wysuwane kolce z jezdni przy wykryciu
przekroczenia pr璠ko軼i. Mam tylko nadzieje, 瞠 nie zainstaluj
automat闚 do zestrzeliwania przeje盥瘸j帷ych na czerwonym albo nie b璠
wykrywa造 rower闚 tak jak p皻le indukcyjne.

Fabian.

Data: 2010-06-18 21:45:45
Autor: Desoft
[...]

Czy瘺y rowery to 鈍i皻e krowy?
Rowerzysta to te u篡tkownik drogi, ma takie same prawa ale te obowi您ki.
Jak wszyscy, to wszyscy, babcia te.

--
Desoft

Data: 2010-06-18 13:56:52
Autor: W豉dek Kordian
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
On 18 Cze, 21:45, "Desoft" <N...@interia.pl> wrote:

Czy by rowery to wi te krowy?
Rowerzysta to te u ytkownik drogi, ma takie same prawa ale te obowi zki.
Jak wszyscy, to wszyscy, babcia te .

Znaczy jak b璠 zapina pasy zgodnie z przepisami to wolno mi rowerem
po autostradzie?

Data: 2010-06-18 23:17:44
Autor: Desoft
[...]

Ot, typowy rowerzysta.
A potem napisze: samochody parkuj na 軼ie磬ach rowerowych.

--
Desoft

Data: 2010-06-18 14:28:05
Autor: W豉dek Kordian
On 18 Cze, 23:17, "Desoft" <N...@interia.pl> wrote:
> Czy by rowery to wi te krowy?
> Rowerzysta to te u ytkownik drogi, ma takie same prawa ale te obowi zki..
> Jak wszyscy, to wszyscy, babcia te .

Znaczy jak b d zapina pasy zgodnie z przepisami to wolno mi rowerem
po autostradzie?

Ot, typowy rowerzysta.
A potem napisze: samochody parkuj na cie kach rowerowych.

--
Desoft

Ot, przyk豉d trola.

Data: 2010-06-19 08:34:58
Autor: Micha蛄
W豉dek Kordian pisze:
[...]

zapnij, bedziesz dalej od klawiatury

Micha

Data: 2010-06-19 01:08:48
Autor: W豉dek Kordian
On 19 Cze, 08:34, Micha蛄 <grodm...@wp.pl> wrote:
W豉dek Kordian pisze:> On 18 Cze, 21:45, "Desoft" <N...@interia.pl> wrote:

> Znaczy jak b璠 zapina pasy zgodnie z przepisami to wolno mi rowerem
> po autostradzie?

zapnij, bedziesz dalej od klawiatury

Micha

Nagan przyjmuj. Faktycznie zdziebko mnie ponios這. Wczoraj mia貫m
zaj軼ie z debilem, kt鏎y poszed ze mn na czo堯wk i jeszcze mnie
zbluzga za to, 瞠 niby ja bezczelnie jad swoim pasem kiedy drugi pas
blokuj zaparkowane samochody, przez co ON nie ma gdzie si zmie軼i
ze swoim szrotem. To by豉 wypowied w ten dese: "nie widzisz, kur...,
pedalarzu, kur... 瞠 tu nie ma miejsca, 瞠by si wpier... z rowerem".
Najlepsze 瞠 ja po prostu kontynuowa貫m jazd swoim pasem, a on i jego
szrot zjawili si kiedy ju prawie dojecha貫m do ko鎍a rz璠u
beznadziejnie zaparkowanych samochodzik闚. W豉dowa si na m鎩 pas,
zobaczy mnie, da po hamulach, da w klakson i z ryjem na mnie. No a
potem przegl康am t grup, czytam ten zabawny w徠ek i widz wpis, 瞠
to 80% rowerzyst闚 powinno mie zakaz jazdy rowerem...

Zagadka dla ciekawskich: jakiej marki by autow霩 debila?;P

Data: 2010-06-19 10:16:37
Autor: MadMan
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
Dnia Sat, 19 Jun 2010 01:08:48 -0700 (PDT), W豉dek Kordian napisa(a):

Zagadka dla ciekawskich: jakiej marki by autow霩 debila?;P

Pewnie standardowe marki - Bardzo Ma造 Wacek albo Folcwagen

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-19 02:44:07
Autor: W豉dek Kordian
On 19 Cze, 10:16, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Pewnie standardowe marki - Bardzo Ma造 Wacek albo Folcwagen
To pierwsze. Ale tego okre郵enia nie zna貫m:)

Data: 2010-06-19 10:34:38
Autor: Micha蛄
W豉dek Kordian pisze:
[...]

'a gwa速 niech sie gwa速em odciska'....

trzeba tylko obiektywnie oceni swoje szanse.. ;)

micha

Data: 2010-06-19 02:56:37
Autor: W豉dek Kordian
On 19 Cze, 10:34, Micha蛄 <grodm...@wp.pl> wrote:

trzeba tylko obiektywnie oceni swoje szanse.. ;)
A m鏬豚y to rozwin望?
1. mia貫m tam pe軟e prawo tam by i kontynuowa jazd swoim pasem..
2. pan Bardzo Ma造 Wacek wyjecha zza zakr皻u, co znaczy 瞠 nie mog貫m
go widzie, dop鏦i nie postanowi skr璚i w uliczk, kt鏎 jecha貫m.
Inaczej bym pewnie pu軼i, bo ju si dawno nauczy貫m, 瞠 zawsze mo瞠
si trafi taki, co mo瞠 zabi w drodze na lepsze miejsce w
najbli窺zym korku.

Data: 2010-06-19 15:39:58
Autor: Micha蛄
W豉dek Kordian pisze:
On 19 Cze, 10:34, Micha蛄 <grodm...@wp.pl> wrote:

trzeba tylko obiektywnie oceni swoje szanse.. ;)
A m鏬豚y to rozwin望?
to 豉twe- grube karki w BMW reaguj tylko na przemoc.

Micha

Data: 2010-06-21 00:20:07
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-19 11:56, W豉dek Kordian pisze:
On 19 Cze, 10:34, Micha蛄 <grodm...@wp.pl> wrote:
 bo ju si dawno nauczy貫m, 瞠 zawsze mo瞠
si trafi taki, co mo瞠 zabi w drodze na lepsze miejsce w
najbli窺zym korku.

W takim przypadku pochylam g這w i jad bardziej 鈔odkiem, on ma
wra瞠nie 瞠 nie patrz si do przodu a ja go widz, bardzo ma貫 wacki
raczej wymi瘯aj i deyduj si jednak udzieli pierwsze雟twa kt鏎e
powini udzieli a nie jecha na czo堯wk.

Data: 2010-06-21 10:12:10
Autor: Micha蛄
arturbac pisze:
[...]

My郵, 瞠 ZUS powinien popiera taka postaw. ;)

Micha

Data: 2010-06-19 12:54:59
Autor: Desoft
[...]

Ale przecie w tym przypadku nale瘸這 pokaza mu 鈔odkowy palec.
Nie jestem za: "rowerzy軼i rowami", ale jaki obiektywizm jest wskazany.
Zreszt ja (rowerem) je盥輳 podobnie - nie przy samej kraw璠zi. Nawet na ruchliwych drogach nie mam problemu z wyprzedzaniem na gazet.

--
Desoft

Data: 2010-06-19 07:37:28
Autor: W豉dek Kordian
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
On 19 Cze, 12:54, "Desoft" <N...@interia.pl> wrote:

Ale przecie w tym przypadku nale a o pokaza mu rodkowy palec.
Nie jestem za: "rowerzy ci rowami", ale jaki obiektywizm jest wskazany.
Zreszt ja (rowerem) je d podobnie - nie przy samej kraw dzi. Nawet na
ruchliwych drogach nie mam problemu z wyprzedzaniem na gazet .

Nie twierdz, 瞠 debili na rowerach nie ma. S, ale ju tyle si
naje寮zi貫m w 篡ciu i rowerem i samochodem, 瞠by si nauczy, 瞠 bycie
kretynem ma minimalny zwi您ek z u篡wanym 鈔odkiem transportu. No chyba
瞠 to bmw, ale to ju osobna kwestia, zreszt mo瞠 tylko ja mam jaki
niefart zwi您any z t mark. Jak kto jest debilem to mo瞠 nawet
powinien 鄉iga rowerem: albo zm康rzeje w ko鎍u, albo pogorszy
statystyki. Bo jak sobie po鄉iga samochodem jako debil, to w ko鎍u
b璠zie przyczyn czyjego nieszcz窷cia.

Jeszcze taka ciekawostka: mam w rodzinie kmiotka (wstyd si przyzna)
kt鏎emu odebrano prawo jazdy, po tym jak go po raz drugi capni皻o za
jazd po pijaku. I co? I to, 瞠 prawie wszyscy kmiotkowi strasznie
wsp馧czuj, 瞠 tak go pieczarki za豉twi造. A tymczasem ja, 鄉igaj帷y
rowerkiem do pracy i nie tykaj帷y samochodu bez potrzeby, jestem
traktowany przez t sam rodzin co najmniej jako lekko pieprzni皻y..

Data: 2010-06-19 13:20:51
Autor: Jacek_P
"Ty kretynie" - usyszaem gos z ciemnoci
Wadek Kordian napisal:
Zagadka dla ciekawskich: jakiej marki by autow籀z debila?;P

Pozw籀l, 髒e zgadn? Statystycznie obstawiam: BMW?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-17 07:04:48
Autor: krzyskup
"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i
On 16 Cze, 16:31, "Bolo" <bolo-liberal.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Ku przestrodze!

Par dni temu spotka em jakiego oszo omka, kt ry jecha rowerem cie k
wzd u ulicy, a ja wyje d a em samochodem z ulicy bocznej. Skr ca em w prawo,
co wymaga o podjechania do jezdni g wnej i spojrzenia w lewo, a wcze niej
przejechania przez przejazd dla rower w. Ot z ciemno ci z krzak w
okalaj cych cie k nagle dobieg y mnie jakie bluzgi, z tego co zrozumia em
jaki oszo omek ro ci sobie pretensje do pierwsze stwa na owym przeje dzie i
niebywale zbulwersowa go fakt, e musia zwolni , gdy inaczej wjecha by w
bok mojego samochodu, a m j samoch d niestety musia przez a 3 sekundy
blokowa w przejazd, gdy inaczej nie by bym w stanie ustali , czy mam drog
woln czy nie.

Wi c dla informacji jego i tym podobnych:
1. W opisanej sytuacji nie masz pierwsze stwa, gdy jeszcze nie wjecha e na
przejazd, a pierwsze stwo masz dopiero, kiedy na nim si znajdziesz,
2. A nawet je li mia bym szczer ch jednak ci przepu ci , to musia bym ci
najpierw widzie , niestety je li jest godzina 22-ga, cie k okalaj krzaki i
jest ciemno jak w d... u murzyna, a ty jedziesz bez wiate , to nie jestem w
stanie ci pom c, bo ci zwyczajnie nie wida dop ki nie znajdziesz si 3 metry
od przejazdu, a m j samoch d ma reflektory kt re wiec do przodu a nie na
boki i fakt, e rozejrza em si w OBIE strony przed wjechaniem na przejazd
niestety tego nie zmieni.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

C騜, masz racj, je郵i czytasz tylko Ustaw Prawo o Ruchu Drogowym.
Niestety dla Ciebie, Polska ratyfikowa豉 Konwencj Wiede雟k, zgodnie
z kt鏎 musisz zawsze ust徙i pierwsze雟twa rowerzy軼ie na przeje寮zie
- nawet je郵i Ty na ten przejazd wjedziesz pierwszy. A 瞠 konwencje
obowi您uj nawet, je郵i s sprzeczne z ustawami... sam rozumiesz, nie
mia貫 racji.

Data: 2010-06-17 17:29:32
Autor: Bolo
krzyskup <krzyskup@gmail.com> napisa(a):
Niestety dla Ciebie, Polska ratyfikowa=B3a Konwencj=EA Wiede=F1sk=B1, zgodn=
ie
z kt=F3r=B1 musisz zawsze ust=B1pi=E6 pierwsze=F1stwa rowerzy=B6cie na prze=
je=BCdzie
D磨sys, kolejny co co tam s造sza, 瞠 gdzie dzwoni.
疾by si nie zdziwi - nie ma takiego przepisu w KW.

Data: 2010-06-18 21:34:17
Autor: maveric
W dniu 2010-06-16 16:31, Bolo pisze:
[...]

Nie przejmuj si "bolo".
Niestety "blochosmrodziarze" musz uwa瘸 co raz bardziej na "pedalarzy" i ca貫 szcz窷cie.

Rowerzystom w dupie si ostatnio poprzewraca這.
Wbrew wypowiedzi, te je盥輳 g堯wnie rowerem, ale poziom g逝poty polskich rowerzyst闚 jest nadzwyczaj wysoki.
Pocz患szy od takiego przypadku jak tw鎩, po jazd lew stron, jazd pod pr康 po inne cuda, kt鏎ych nie da si wyliczy.( ale oczywi嗆ie oni maja racj bo poczytali co nieco o przepisach !!!!)

Zawsze si znajdzie kretyn kt鏎y b璠zie mia "co m康rego do powiedzenia".

PAMI邛AJCIE ROWERZY列I - Ci co uwa瘸li 瞠 mieli pierwsze雟two le膨 na cmentarzu.

Troch logicznego my郵enia :  widzisz auto, zwolnij, co ci si "baranie" stanie, jak go spokojnie pu軼isz 瞠by sobie pojecha, a jakby to by豉 kobieta z w霩kiem kt鏎ej si 酥ieszy這 i by si ';wpierdoli" rowerem na ni to te by uwa瘸, 瞠 to jej by豉 by wina ?

Jedziesz rowerem, jed praw stron, chcesz skr璚i obejrzyj si, wystaw r瘯, nie jeste sam na 軼ie盧e, chodniku, ulicy. Na 軼ie盧e, na chodniku i w parku te obowi您uje regu豉 prawej strony.
Podje盥瘸sz na przejazd z czerwonym 鈍iat貫m , zatrzymaj si za stoj帷ym ju rowerzyst, a nie stawaj po jego prawej, lewej stronie, ruszaj帷 p騧niej na czo堯wk z tymi z na przeciwka.

Jest wyjazd, spodziewaj si 瞠 co z niego wyjedzie, zwolnij, omi, przejed za nim a nie w....j si tu prze samoch鏚, zw豉szcza jak wyjazd nie jest dobrze widoczny, bo jest ciemno, bo s krzaki, co co stoi, nawet jak masz 鈍iat豉 w rowerze s s豉bo widoczne, nie zawsze je wida,.

To tyle
ponios這 mnie ale ostatnio szlak mnie trafia jak widz co wyprawiaj rowerzy軼i. 80% rowerzyst闚 powinno mie ca趾owity zakaz wsiadania na rower.

Data: 2010-06-18 13:53:10
Autor: W豉dek Kordian
On 18 Cze, 21:34, maveric <b...@brak.pl> wrote:

To tyle
ponios這 mnie ale ostatnio szlak mnie trafia jak widz co wyprawiaj
rowerzy軼i. 80% rowerzyst闚 powinno mie ca趾owity zakaz wsiadania na rower.

....Albowiem bo poniewa stanowi 鄉iertelne zagro瞠nie w ruchu
powietrznym. 妃ia這, nie kr瘼uj si, co si b璠ziesz szczypa.. Nie
zapominaj te o tych wszystkich kierownikach tir闚, kt鏎zy zgin瘭i
zabici przez rowerzyst闚!
G逝pi rowerzysta zagra瘸 g堯wnie sobie, g逝pi kierownik samochodu
wszystkim wok馧, ale 篡jemy w jakim takim pojebanym kraju, 瞠 g逝pi
rowerzysta to prawie terrorysta, a pijanego kierownika w razie
z豉pania wszyscy 瘸逝j i psy wieszaj na pieczarkach, kt鏎e to
zrobi造.

W og鏊e to si z tego tematu robi zlot przyspawanych do rur
wydechowych swoich beemek troli. To tak, gdyby kto nie zauwa篡.

Info dla troli: prawo jazdy mam, stary ko jestem, samochodem
je寮zi貫m ca貫 lata, mam te o鈍ietlenie, kamizelk odblaskow, opask
odblaskow, kask, dzwonek, Planuje te zakup koguta i syreny na
wypadek, gdyby Bolo Libera przedar si do centrum mojego miasta
poprzez sie fotoradar闚, kamer monitorowania ruchu i zast瘼y
nieoznakowanych radiowoz闚. Tak 瞠by go przypadkiem nie sterroryzowa
na jakim przeje寮zie rowerowym, gdyby postanowi si
niespodziewa.

Data: 2010-06-19 09:12:23
Autor: johnkelly
maveric pisze:

[...]

Pardon, ale ja 鈔ednio raz w tygodniu musz sp..a z pas闚 przed baranem jad帷ym DK2 pomimo sygnalizacji i czerwonego dla niego. Odno郾ie kobiety z w霩kiem - nawet gdyby mia豉 w nim trojaczki to nie upowa積ia jej do 豉瞠nia na o郵ep.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-06-19 22:19:46
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-18 21:34, maveric pisze:
Jest wyjazd, spodziewaj si 瞠 co z niego wyjedzie, zwolnij, omi,

Jad帷 DDR'ami z Redy do Gda雟ka musia豚ym to robi kilka tysi璚y razy !
Poniewa kierowcy jak zauwa篡貫 maj w dupie pierwsze雟two rowerzyst闚
na przejazdach to nauczyli mnie mie w dupie drogi rowerowe i zawsze
je盥輳 ulic nawet gdy jest zakaz wjazdu rower闚 czy nakaz jazdy chodnikami.
akcja == reakcja, BTW mam setki tysi璚y km za k馧kiem i od 17 lat prawko.

"Ty kretynie" - us造sza貫m g這s z ciemno軼i