Tydzień w Tatrach

Data: 2011-09-18 17:51:37
Autor: Dziobak
Tydzień w Tatrach
Witam!

Byłem taki mały tydzień , teraz muszę iśc do supermarketu celem odstresowującego poobcowania w samotności.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2011-09-18 20:51:44
Autor: Dziobak
Tydzień w Tatrach
.... a tak przy okazji  - w niebieskiej telewizji pokazali nius na temat
prywatyzacji kolejki linowej na Kasprowy i reakcję Górali, którzy pod
kolejke zostali wywłaszczeni w ramach budowy dostępnego dla wszystkich dobra
narodowego.
".. zreprywatyzujemy ten park Narodowy razem z dyrektorem i leśnikami.." -
powiedziała Pani Zofia Bigos , była właścicielka/spadkobierczyni ziem na
terenie TPN.

Czyli trzeba będzie zrewidowac kolejnosc pięter roślinnych w Tatrach bo na
podejciu od Chochołowskiej na Przełęcz Iwaniacką lasu coś mało zostało, ok -
może wycinka wykonywana przez wspólnotę z Witowa po wiatrołomach , zobaczymy
za parę lat czy to ktoś zalesi i czy łaskawie szlak nieco odbudują.

Poza tym - WOT się znów na dobrych pare lat do stołków przykleił
umieszczając swoje logo pod tablicami "Zielone Schroniska".

W subiektywnym porównaniu do "dawno temu" - Chochołowska ma wreszcie kuchnię
turystyczną i mniej efemeryczną recepcję,
 Ornak sprzedaje najgorszą szarlotkę w Tatrach - surowe , grubo plastrowane
jabłką w skórce od ciasta i nadal ma zabawny pokój na jadalni o nazwie "Sala
dla Przewodników"
Za to przewodnicy w ramach "pieniądze nie smierdzą" pozwalaja małolatom
drzec ryje na maksa - zapytany dlaczego , powiedział ,ze młodzi muszą na
miejscu rozładowywac sytuacje stresowe - no i tak odreagowywali od Przełęczy
Kondrackiej do dolnego piętra Doliny Małej Łaki.
Na Kondratowej, mimo całego szacunku jakim dażę miejsce i Pania Basię ,
która potrafi ustawic całe towarzystwo podłogowe NIC się od 25 lat nie
zmieniło.
Z drugiej strony w 5 Stawach ze starych czasów został jedynie Jezus
Frasobliwy i podobno ludzie żadaja izby pamięci czyli braku ogrzewania,
zimnej wody i kibla na narciaża  ;)
Tam gdzie była "Tratwa" jest wyczap piwa ale za to mają za parę chwil
oficjalne otwarcie pełnej oczyszczalni ścieków.
Roztoka w szybkim remoncie nie komplikującym życia turystom z ciepłymi
oznakami kobiecej ręki i chyba z najciekawszą kuchnią plus jedyne piwo po 6
a nie po 8zł - po słowackiej stronie , gdzie nie maja WOT , browar od 1,1?
do 1,3 ?
Na kładkę z Roztoki na drugą stronę Doliny Białej wody sie nie zanosi,
werasji dlaczego nie chce mi się opisywac ale w każdym razie to nie
stanowisko TaNaP-u.
Co na Gąsiennicowej nie wiem bo tam zawsze była fiut dyrekcja i nigdy to nie
było prawdziwym schroniskiem.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2011-09-18 22:14:02
Autor: J.F.
Tydzień w Tatrach
Dnia Sun, 18 Sep 2011 20:51:44 +0200, Dziobak napisał(a):
[...]

Zaraz, bo ja moze cos myle, ale kolejke zbudowano przed wojna, a TPN spodziewam sie ze po wojnie.

Przedwojenna wladza akurat pod tym wzgledem chyba sie wiele od komuszej nie
roznila - jak Pan Minister zrobil kolejke dla narciarzy, to zadnych gorali
sie o zdanie nie pytal - czy pozwola jezdzic po swoim polu, za ile itp.

J.

Data: 2011-09-18 22:33:15
Autor: MarK
Tydzień w Tatrach
Użytkownik "Dziobak" <dziobak@hot.pl> napisał w wiadomości news:4e761381news.home.net.pl...
Witam!

Byłem taki mały tydzień , teraz muszę iśc do supermarketu celem odstresowującego poobcowania w samotności.

pozdrawiam

Pieszy

 Hehe skąd ja to znam ...:)

Data: 2011-09-19 07:56:08
Autor: Basia Z.
Tydzieďż˝ w Tatrach
W dniu 2011-09-18 17:51, Dziobak pisze:
Witam!

By�em taki ma�y tydzie� , teraz musz� i�c do supermarketu celem
odstresowuj�cego poobcowania w samotno�ci.

No to dlaczego wybrałeś się w Tatry jeszcze powiększać ten tłok ?

Ja w sobotę prowadziłam razem z mężem wycieczkę (68 osób), więc niestety tłok wydatnie powiększaliśmy.

W sobotę do wjazdu na Łysa Polanę kolejka od Wierch Porońca, na Palenicę "parkowi" nie wpuszczają, bo cały parking i wszystkie pobocza zapchane, zaraz za Łysą Polaną stoi parkowy gzik i strażnicy kierują od razu na Słowację - i bardzo dobrze, bo gdyby wszyscy co chcą wjechać tam wjechali zrobiłby się bajzel nie do opisania.

Kolejka do kasy po bilet do TPN - 200 m (ale szybko się przesuwa).

Do toi-toi kolejki, w schronisku w Pięciu Stawach wszędzie - do bufetu, do kuchni, do toalety - kolejki.

Pogoda i widoki piękne, ale mi w takich warunkach ciężko przychodzi podziwianie ich.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2011-09-19 08:32:21
Autor: Dziobak
Tydzie? w Tatrach

Użytkownik "Basia Z." napisał

No to dlaczego wybrałeś się w Tatry jeszcze powiększać ten tłok ?

Dziecko chciało :) ,
a pomyślec że w tylu miejscach można było skręcic w Bieszczady

pozdrawiam

pieszy

Data: 2011-09-19 14:00:57
Autor: Jarek Kardasz
Tydzieďż˝ w Tatrach
Dnia Mon, 19 Sep 2011 07:56:08 +0200, Basia Z. napisał(a):

[...]

Ciekawe to co opisujesz, bo w tym samym dniu będąc w słowackich Wysokich
spotkałem tylko kilkanaście osób - chyba to nie był tłum. W niedzielę to
samo - od Lodowej Przełęczy do Tatrzańskiej Jaworzyny również tylko
kilkanaście osób. Wracając z Jaworzynay na Łysą Polanę zastanawiałem się nad tym sznurem
bezmyślnie postawionych samochodów na poboczu po słowackiej stronie
granicy. Pomyślałem, że wielu wycwaniło się coby nie płacić za parking na
Palenicy, a tu okazuje się, że była to "siła wyższa".

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-09-19 14:57:21
Autor: Maciek
Tydzień w Tatrach

Użytkownik "Jarek Kardasz" <emalia@w.stop.ce> napisał w wiadomości news:z7jjlx9rnw2i.8d9o7r87gtvv.dlg40tude.net...
[...]

Jednak na Słowacji piękna wrześniowa pogoda też robi swoje. W minioną sobotę do południa w Białej Wodzie pustawo, ale już pod Polskim Grzebieniem i Rohatką dużo ludzi. Na Polskim Grzebieniu koło 13-tej tłum plus dodatkowe atrakcje - golden retriver na lince ujadający ku uciesze swego pana (Słowaka) na każdego turystę (słychać go było od Zmarzłego Stawu po szczyt Małej Wysokiej), oraz "turyści" wyposażeni w butelkę wódki i kileiszek, no i robiący z tego użytek. Podobnie tłoczno na Małej Wysokiej, chociaż bez psa i wódeczki, za to z dużą ilością wielbicieli wyniesionego w plecakach piwa.
W Dolinie Wielickiej po południu też sporo schodzących, o tłumie przy Śląskim Domu nie wspomniając.
Oprócz Słowaków i naszych Rodaków dużo Węgrów...

Maciek

Data: 2011-09-19 16:22:19
Autor: Titus Atomicus
Tydzień w Tatrach
In article <j57e7r$gst$1@news.onet.pl>,
 "Maciek" <elmac1WYTNIJ@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Oprócz Słowaków i naszych Rodaków dużo Węgrów...

W Szyrbskim Plesie byly tlumy (jutro pokaze zdjecie).

Ja w tygodniu biwakowalem w Kwaczanskiej Dolinie to o 8 wieczor mijal mnie jakis Cygan na motocyklu. A rano pierwszy rowerzysta pojawil sie kolo 6.
Za to wczesniej na zielonym szlaku z Jezierska do Bachledowej nie spotkalem nikogo przez 2 dni (no, poza furka z miejscowymi i 2 robotnikami malujacymi krzyz na malej Polanie).

TA

Data: 2011-09-19 19:50:54
Autor: d@riuszek
Tydzień w Tatrach
Też się pochwalę - byłem w piątek na Krywaniu :))
Do jedenastej w miarę luzno.. widoki przednie.....potem juz gęstniało na szczycie..
A wszedł też niewidomy chłopak z pomocą dwóch kolegów..szacun.

pozdrawiam
d@riuszek

Data: 2011-09-20 14:18:53
Autor: w_e
Tydzień w Tatrach
Dnia Mon, 19 Sep 2011 19:50:54 +0200, d@riuszek napisał(a):

A wszedł też niewidomy chłopak z pomocą dwóch kolegów..szacun.
Nooo, szacun dla niego i kolegów, bo łatwo na pewno nie było.
Znajomi byli w sierpni w górach, po powrocie też wspominali, że spotkali
niewidomego, tylko ich opinia była całkiem inna niż twoja "po co się taki w
góry pcha, skoro i tak nie widzi". :( --
w_e

Data: 2011-09-20 17:04:48
Autor: Titus Atomicus
Tydzień w Tatrach
In article <Titus_Atomicus-9A31A2.16221919092011@newsfeed.onet.pl>,

W Szczyrbskim Plesie byly tlumy (jutro pokaze zdjecie).

http://tinyurl.com/67psdzq

TA

Data: 2011-09-20 18:02:26
Autor: j
Tydzień w Tatrach

http://tinyurl.com/67psdzq

TA

Znasz tego faceta który prowadzi grupę? Pytam całkiem serio?

pzdr

Data: 2011-09-21 15:26:03
Autor: Titus Atomicus
Tydzień w Tatrach
In article <j5adhb$p32$1@mx1.internetia.pl>, j <jmk3107@gmail.com> wrote:

> http://tinyurl.com/67psdzq
>
> TA

Znasz tego faceta który prowadzi grupę? Pytam całkiem serio?

Nie wydaje mi sie, abym znal.
A powinienem?
Faktem jest tylko, ze ta grupa liczyla z pewnoscia sporo ponad setke.
TA

Data: 2011-09-21 19:38:40
Autor: j
Tydzień w Tatrach

Faktem jest tylko, ze ta grupa liczyla z pewnoscia sporo ponad setke.
TA

O ile wiem to 63 osoby prowadzone przez dwoje przewodników.
Żonę tego faceta to znasz na pewno. Może się sama ujawni.

pzdr

Data: 2011-09-21 23:15:39
Autor: Basia Z.
Tydzień w Tatrach

Użytkownik "j" <jmk3107@gmail.com> napisał w wiadomości news:j5d7hr$pe6$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ech Jasiu Jasiu - coś Ci wzrok na starosć szwankuje.

Nie jest to Belefegor, a ja wcale nie idę na końcu.
Po pierwsze - tego dnia byliśmy w Pięciu Stawach Polskich a nie w Szczyrbskim Plesie, po drugie - Belfegor nie ma takich spodni, a po trzecie - w ogóle nie podobny.

Basia

Data: 2011-09-22 14:41:38
Autor: Titus Atomicus
Tydzień w Tatrach
In article <j5dk8k$gvv$1@mx1.internetia.pl>,
 "Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> wrote:

> [...]

Po pierwsze - tego dnia byliśmy w Pięciu Stawach Polskich a nie w Szczyrbskim Plesie, po drugie - Belfegor nie ma takich spodni, a po trzecie - w ogóle nie podobny.

Ja to tylko sie zastanawiam (bo w wojsku nie bylem), jaka przyjemnosc ludzie znajduja w uczestniczeniu w takim marszu w kolumnie.

TA

Data: 2011-09-22 14:51:00
Autor: Przemek
Tydzień w Tatrach

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-6657D9.14413822092011newsfeed.onet.pl...
> [...]

Ja to tylko sie zastanawiam (bo w wojsku nie bylem), jaka przyjemnosc
ludzie znajduja w uczestniczeniu w takim marszu w kolumnie.

a dlaczego zakładasz, że ludzie robią to dla przyjemnosci ?
:P

pozdr
pzremek

Data: 2011-09-22 16:39:19
Autor: Titus Atomicus
Tydzień w Tatrach
In article <j5farr$iuf$1@news.onet.pl>, "Przemek" <egoist@vp.pl> wrote:

> [...]
> ludzie znajduja w uczestniczeniu w takim marszu w kolumnie.

a dlaczego zakładasz, że ludzie robią to dla przyjemnosci ?
???
A jaki jest ten inny powod?

TA

Data: 2011-09-22 17:16:30
Autor: Przemek
Tydzień w Tatrach

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-7E1F85.16391922092011newsfeed.onet.pl...
> [...]

> ludzie znajduja w uczestniczeniu w takim marszu w kolumnie.

a dlaczego zakładasz, że ludzie robią to dla przyjemnosci ?

daj mi pomyslec do jutra :)

pozdr
p.

Data: 2011-09-23 22:18:16
Autor: Dziobak
Tydzień w Tatrach

Użytkownik napisał '

A jaki jest ten inny powod?

Obowiązkowa wycieczka zakładowa ??  ;)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2011-09-24 12:31:12
Autor: Stefan
Tydzień w Tatrach

[...]
Rajd Szlakami Lenina?
pozdr
Stefan

Data: 2011-09-24 20:19:53
Autor: Jawi
Tydzień w Tatrach
W dniu 2011-09-18 17:51, Dziobak pisze:
Witam!

Byłem taki mały tydzień , teraz muszę iśc do supermarketu celem
odstresowującego poobcowania w samotności.

pozdrawiam

Byłem w tym tygodniu w tatrach, tak przy okazji (przejazdem:)).
W środę (21.09) byłem na rysach, wypad z Roztoki o 7.00 chyba. Było ok, większego tłoku dało się uniknąć. Z Rysów zeszliśmy do "Chaty pod Rysami", troszkę tam posiedzieliśmy, wróciliśmy na Rysy i byłem sam z kolegą:).
W czwartek byłem "Pod Chłopkiem", po drodze spotkanych chyba troje ludzi.
Bywało gorzej:)

Tydzień w Tatrach