Tygodniowe remanenty sklepikarzy...

Data: 2011-01-04 15:32:06
Autor: kml
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...

Użytkownik <bugmenot@mailinator.com> napisał w wiadomo¶ci news:2de1.000003df.4d232d38newsgate.onet.pl...
Ku**a, żeby po nowym roku nie można było w całej Warszawie kupić czę¶ci do
roweru!
W wyniku czego nie mam czym jeĽdzić do roboty!

Takie wysokie macie obroty, ze nie musicie pracować po nowym roku?

Jako¶ stacje benzynowe i potężne sieci handlowe, które sprzedaj± tysi±ce razy
więcej towaru od was, nie potrzebuj± remanentów, i co więcej s± czynne także w
weekendy!

Boshe... poklikashh?

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-04 16:02:03
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
Dnia 04-01-2011 o 15:32:06 kml <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

Boshe... poklikashh?

ja poklikam, bo mnie to tez dziwi. u siebie remanent zrobilem w 3 dni, po  godzinach, nie zamykalem sklepu nawet specjalnie.
asortymentu nie mam wielkiego ~1000pozycji.
no ale reszte papierkowej roboty odwala za mnie komputer. jak ktos jest w  epoce kalkulatora i tabelek w zeszycie to remanent mu zajmuje tydzien.
widac niektorych stac.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-01-04 16:25:39
Autor: Marcin Hyła
On 2011-01-04 16:02, Leszek 'QSi' Pasoń wrote:

no ale reszte papierkowej roboty odwala za mnie komputer. jak ktos jest
w epoce kalkulatora i tabelek w zeszycie to remanent mu zajmuje tydzien.
widac niektorych stac.

A kasę fiskaln± przestawiłe¶? :-) Chłopakom się może nie ¶pieszyć, bo po co maj± przepłacać w szczycie przestawiania kas fiskalnych na nowy vat :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-01-04 17:42:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
Leszek 'QSi' Pasoń, Tue, 04 Jan 2011 16:02:03 +0100, pl.rec.rowery:
asortymentu nie mam wielkiego ~1000pozycji.

A policzyłe¶ wszystkie szprychy i nyple? Kiedy¶ mi wła¶ciciel
zaprzyjaĽnionego sklepu rowerowego proponował, że mi zrobi serwis roweru za
przeliczenie szprych, nypli i innej drobnicy. ;-)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-01-05 09:47:20
Autor: cytawa
  Marek 'marcus075' Karweta pisze:

A policzyłe¶ wszystkie szprychy i nyple? Kiedy¶ mi wła¶ciciel
zaprzyjaĽnionego sklepu rowerowego proponował, że mi zrobi serwis roweru za
przeliczenie szprych, nypli i innej drobnicy. ;-)

Niech mnie ktos oswieci i wytlumaczy , bo ja w swojej naiwnosci nie rozumiem, czy naprawde trzeba dokladnie liczyc cala drobnice. Czy nie mozna jakos ryczaltowo w przyblizeniu wpisywac stany. I tak nie ma mozliwosci nie zrobienia bledu w srubkach.
Niedawno kupowalem specjalne nakretki w sklepie metalicznym. Byly na polce, byla cena a w komputerze ich nie bylo. Czlowiek musial mi sprzedac co innego, za moja zgoda oczywiscie. Nawiasem mowiac oszukal mnie na tym na 2 zl bo mi do glowy nie przyszlo, zeby sprawdzac. Z tego wniosek, ze przy komputeryzacji nie ma mozliwosci miec 100% porzadek a proba osiagniecia takiego porzadku paralizuje prace. Bardzo wpolczulem koledze, ktory musial zamknac sklep i rzeczywiscie liczyli nyple. Dla mnie paranoja.

Jan Cytawa

Data: 2011-01-05 00:52:23
Autor: tadek
On 5 Sty, 09:47, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
> [...]

proba osiagniecia takiego porzadku paralizuje prace. Bardzo wpolczulem
koledze, ktory musial zamknac sklep i rzeczywiscie liczyli nyple. Dla

gdyby kolega sprzedawał nyple na wagę nie musiałby ich liczyć tylko
zważyć. Obok mnie jest sklep żelazny z podkładkami, ¶rubkami,
nakrętkami itp duperelami. Wszystko jest na wagę co znacznie upraszcza
remanent

Data: 2011-01-05 10:03:06
Autor: zly
Dnia Wed, 5 Jan 2011 00:52:23 -0800 (PST), tadek napisał(a):

[...]

Można po prostu zważyć jedn± b±dĽ 10 sztuk, i wrzucaj±c na wagę wiadro,
wiadomo ile jest sztuk...

--
marcin

Data: 2011-01-05 10:03:28
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 05-01-2011 o 09:47:20 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>  napisał(a):

  Bardzo wpolczulem koledze, ktory musial zamknac sklep i rzeczywiscie  liczyli nyple. Dla mnie paranoja.

niestety dla Urzedu Skarbowego nie jest to zarna paranoja.
jak kupiles towar, masz na niego fakture to albo musisz go miec na stanie  albo wykazac ze sprzedales tj. paragon czy inny rachunek. w uproszczeniu:  na szczescie dla malych firm wystarczy zeby stan+sprzedaz byly wieksze niz  suma zakupow.
pan urzednik moze przyjsc na poczatku roku i poprosic o wykazanie ilosci  danego towaru na polce wzgledem tego co ujawniles na remanencie ktory  skladasz do US. jak sie zgadza to dobrze, jak nie to masz problem. jak  jest za duzo, znaczy ze usilujesz cos sprzedac "na lewo" jak jest za malo  znaczy ze wlasnie to zrobiles i oszukales US.
do tego na remanencie musisz uwzglednic ceny netto zakupu, w przypadku gdy  nie prowadzisz tego w komputerze ktory to pamieta za ciebie, musisz  znajdowac te ceny na rachunkach zakupu np sprzed 2mc czy roku, stad sie  bierze tygodniowy przestoj.
ogolnie same przyjemnosci.

Data: 2011-01-05 11:26:21
Autor: ToMasz
napisał(a):

[...]

Z tym ze zawsze mozna jechać na złom, kupic go 20 kg i masz "pokrycie"
na co tam chcesz ( nie opone oczywi¶cie) Co dlalej nie uchroni przed
innym widzimisie urzędnika.
do tego na remanencie musisz uwzglednic ceny netto zakupu,
ale mozesz zrobić spis z natury i o ile wiem to wystarczy do otwarcia
sklepu. na ceny ( a wła¶ciwie podanie sumy remanentu masz chyba 2 tygodnie)
w przypadku
gdy nie prowadzisz tego w komputerze ktory to pamieta za ciebie, musisz
znajdowac te ceny na rachunkach zakupu np sprzed 2mc czy roku, stad sie
bierze tygodniowy przestoj.
to chyba nie mozliwe zeby tak szukać. podobno 30 lat temu były jakie¶
kartoteki na każdy towar, ale to już odległa historia. Teraz, jak nie
chcesz mieć "kumputera" i w nim magazynu,(ogranicza to w pewien sposób)
to wystarczy metkownica 2 rzędowa. na górze kod z kasy i numer faktury
zakupu, na dole cena
ogolnie same przyjemnosci.
nikt nie twierdzi ze remanent trzeba robić w sylwestra. byle był raz do
roku.

ToMasz

Data: 2011-01-06 23:22:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Jan 2011, ToMasz wrote:

nikt nie twierdzi ze remanent trzeba robić w sylwestra. byle był raz do
roku.

  A podstawa prawna?
  Bo z mojej strony (formatowanie moje :)):

+++
§ 27.
1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
  spisu z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych
  i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych,
  braków i odpadów, zwanego dalej "spisem z natury",

  na dzień 1 stycznia,
  na koniec każdego roku podatkowego,
  na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego,

  a także
  w razie zmiany wspólnika,
  zmiany proporcji udziałów wspólników
  lub likwidacji działalności.
-- -

pzdr, Gotfryd
(DG, KPiR, VAT)

Data: 2011-01-05 12:38:25
Autor: cynamoon

napisał(a):

>   Bardzo wpolczulem koledze, ktory musial zamknac sklep i rzeczywiscie

> liczyli nyple. Dla mnie paranoja.

niestety dla Urzedu Skarbowego nie jest to zarna paranoja.

hmm... zastanawiam się czy w takiej sytuacji to w ogóle opłaca się sprzedawać nyple (i inne duperele) na sztuki? to rzeczywi¶cie jest taki dochodowy biznes, że opłaca się zatrudniać ludzi do liczenia tego drobiazgu?. Co innego w komplecie po ile¶ tam sztuk - ale pojedyńcze egzeplarze? Marek

Data: 2011-01-05 12:52:08
Autor: bans
W dniu 2011-01-05 12:38, cynamoon pisze:

że opłaca się zatrudniać ludzi do liczenia tego drobiazgu?.

Serio kto¶ to liczy?! A nie lepiej zważyć jednego (no, jak waga słaba, to powiedzmy 100 i dzielisz wagę przez 100 - jednorazowo można do stu policzyć), a potem hurtowo - cały zapas na wagę, podzielić przez masę jednego nypla i masz liczbę nypli.

--
bans

Data: 2011-01-05 12:57:51
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 05-01-2011 o 12:52:08 bans <goc@o2.pl> napisał(a):

[...]

dla US nie ma znaczenia czy masz towar na sztuki czy na wage czy nawet na  litry.
stan deklarowany ma odpowiadac faktycznemu.
nypli tez nie kupuje sie na wiadra luzem tylko w paczkach, czy to po 36  czy po 144 (zeby bylo dziwnie;)czy jakkolwiek inaczej, a liczy sie to co  jest luzem

Data: 2011-01-05 13:08:00
Autor: bans
W dniu 2011-01-05 12:57, Leszek 'QSi' Pasoń pisze:

dla US nie ma znaczenia czy masz towar na sztuki czy na wage czy nawet
na litry.

A czy ja o tym pisałem? Ja pisałem o tym jak szybko policzyć ile sztuk stanowi nawet 20kg nypli.

--
bans

Data: 2011-01-05 14:50:04
Autor: Coaster
On 1/5/11 12:57 PM, Leszek 'QSi' Pasoń wrote:
[...] nypli tez nie kupuje sie na wiadra luzem tylko w paczkach, czy to po 36
czy po 144 (zeby bylo dziwnie;) [...]

Coz w tym dziwnego? 36 = komplet nypli na jedno standardowe kolo a jednoczesnie to trzy tuziny. 144 = cztery komplety na kolo (36 x 4 = 144) lub gros (tuzin tuzinow). Niech zyje system dwunastkowy! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-05 15:57:57
Autor: Fabian
W dniu 05.01.2011 14:50, Coaster pisze:
144) lub gros (tuzin tuzinow). Niech zyje system dwunastkowy! ;-)

Zgiń przepadnij siło nieczysta!

F.

Data: 2011-01-05 17:19:57
Autor: Coaster
On 1/5/11 3:57 PM, Fabian wrote:
W dniu 05.01.2011 14:50, Coaster pisze:
144) lub gros (tuzin tuzinow). Niech zyje system dwunastkowy! ;-)

Zgiń przepadnij siło nieczysta!

Niech zyje, niech zyje!*

* Zegara uzywasz 'dziesietnego'? :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-05 12:59:19
Autor: cynamoon
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
Serio kto¶ to liczy?!

z tre¶ci niektórych postów w tym w±tku wygl±da na to że tak
[...]

powiedz to tym co licz± ;-)
Marek
PS gdybym miał sklep z  nyplami i kto¶ by przylazł po jednego nypla to...
a niech tam! dałbym mu za darmo z prywatnej puli i nie bawił się  paragonami

--

bans

Data: 2011-01-05 14:51:18
Autor: Coaster
On 1/5/11 12:59 PM, cynamoon wrote:
[...]

Jak ostatnimi razy kupowalem szprychy DT to nyple do nich zawsze dostawalem gratis...

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-05 15:58:45
Autor: Fabian
W dniu 05.01.2011 14:51, Coaster pisze:
Jak ostatnimi razy kupowalem szprychy DT to nyple do nich zawsze
dostawalem gratis...

A przypadkiem nie kupowałe¶ kompletu szprycha + nypel?

Fabian.

Data: 2011-01-05 17:24:05
Autor: Coaster
On 1/5/11 3:58 PM, Fabian wrote:
W dniu 05.01.2011 14:51, Coaster pisze:
Jak ostatnimi razy kupowalem szprychy DT to nyple do nich zawsze
dostawalem gratis...

A przypadkiem nie kupowałe¶ kompletu szprycha + nypel?

Kupowalem _same_ szprychy z zamiarem uzycia starych nypli. Zostalem poinformowany, ze dostaje nyple gratis. Same nyple mozna kupic oddzielnie.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-05 13:08:10
Autor: ToMasz

napisał(a):

[...]

nie nie opłaca sie. mimo to wiele osób to robi, dlatego ze w ten sposób
mozna pokazać ze klient jest w sklepie a nie w supermarkecie. Moim
zdaniem dobry sklep rowerowy to taki który ma 20 rowerów i 99.9% częsci
do nich, a nie taki który ma 100rowerów +ogumienie.

Co do liczenia. personel i tak siedzi i b±ki zbija, a jak policzy to ma
bliższy kontakt z towarem, półki s± czy¶ciutkie

ToMasz

Data: 2011-01-06 23:32:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Jan 2011, cynamoon wrote:

[...]

  Ale przecież nikt Ci nie broni policzenia w remanencie w ten sposób:
- jedna paczka 250 gramów (założywszy, że tak była kupiona!)
- 17 paczek po 144 nypli (j.w.)
- 8 sztuk nypli

  Zarówno paczkowanie jak i dekompletowanie paczek jest prawidłow±
czynno¶ci± gospodarcz±, najprostsz± i najprymitywniejsz± postaci±
tego co nazywa się "produkcj±"! (na wej¶ciu s± materiały i praca,
na wyj¶ciu nowy produkt).
  Podobnie będzie, jak kto¶ sprzedaje np. "kompletne radia", przy
czym fabryczny radioodbiornik nie ma kabelka sieciowego a klient
go dostaje. Sprzedawca nie ma obowi±zku dekompletowania zestawów
do "postaci zakupu". Jeszcze by tego brakowało, żeby most
w budowie trzeba było rozbierać do remanentu na czę¶ci ;)
  Nawet jest odrębnie wymienione okre¶lenie "półproduktu".

  Należy się jedynie wystrzegać przy tej okazji zaniżenia warto¶ci
magazynu, czyli "przeliczenia" zakupu w formę która wykazuje
niższ± warto¶ć.
  Ale jak kto¶ sprzedaje zarówno na sztuki jak i na wagę to nie ma
przeciwwskazań aby np. tylko zważył! (i to może być dobry powód,
żeby sprzedawać *również* na wagę, np. od 100 gramow wzwyż).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-05 14:56:11
Autor: cytawa
Leszek 'QSi' Pasoń pisze:

[...]

Nie do konca jestem pewien, czy rzeczywiscie urzedy skarbowe wymagaja takiej szczegolowej sprawozdawczosci. Obserwuje paragony ze sklepow i widze, ze niektorzy maja bardzo precyzyjne pozycje magazynowe a niektorzy takie bardziej ogolne. I na paragonie jest pozycja np. ogumienie i cena wpisana recznie z metki. A na innych kupe symboli i cena podawana automatycznie. Koniec koncow urzad skarbowy obchodzi tylko by od sprzedazy odprowadzony byl podatek i by on byl jak najwiekszy.

Jan Cytawa

Data: 2011-01-05 06:41:21
Autor: tadek
On 5 Sty, 14:56, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Leszek 'QSi' Paso pisze:

 i tylko
by od sprzedazy odprowadzony byl podatek i by on byl jak najwiekszy.

Jan Cytawa

i dlatego US "szukaj± " kasy u zwykłych obywateli. W Łodzi był
przypadek że kobitce w kiosku za niewystawienie paragonu na sprzedaż 1
biletu tramwajowego
/były jakie¶ kłopoty z kas± fiskaln±/ zasewowali grzywnę
przekraczaj±c± jej miesięczny zarobek z powodu uszczuplenia itd itd

Data: 2011-01-05 18:28:44
Autor: ToMasz
cytawa pisze:
Koniec koncow urzad skarbowy obchodzi tylko
by od sprzedazy odprowadzony byl podatek i by on byl jak najwiekszy.

Wielu przedsiębiorców życzyło by sobie żeby US samoograniczył się do
takeigo poziomu. Znam przypadek w którym towar sprzedano, przyjęto zwrot
i sprzedano jeszcze raz. ale zwrotu nie zaksiegowano. tak wiec
odprowadzono podwójny podatek, ale powstała niezgodno¶ć ilo¶ci -za co
nałożono karę

ToMasz

Data: 2011-01-06 23:16:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Jan 2011, Leszek 'QSi' Pasoń wrote:

do tego na remanencie musisz uwzglednic ceny netto zakupu

  Dla porz±dku: co najmniej na KPiR niekoniecznie, tyle, że policzenie
warto¶ci w cenach sprzedaży (netto) może się nie opłacać, bo
"stan magazynu" to maj±tek do opodatkowania (albo poprzednio
był opodatkowany, albo teraz będzie).
  Nie wiem jak na PK.

pzdr, Gotfryd
(DG, KPiR, VAT)

Data: 2011-01-09 19:36:16
Autor: __Maciek
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
Wed, 05 Jan 2011 09:47:20 +0100 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>
napisał:

Niech mnie ktos oswieci i wytlumaczy , bo ja w swojej naiwnosci nie rozumiem, czy naprawde trzeba dokladnie liczyc cala drobnice.

Ja z pewn± tak± nie¶miało¶ci± zauważę że teraz wiele wag
elektronicznych ma opcję liczenia sztuk. Wł±czamy tak± funkcję, ważymy
odliczon± liczbę sztuk towaru (identycznego oczywi¶cie, a przynajmniej
o takiej samej masie na sztukę), np. 20 szt. (w ustawieniach wagi
podaje się liczbę sztuk której używamy do kalibracji tej funkcji) i od
tej chwili waga podaje wynik nie w gramach a w sztukach towaru.

A ostatecznie za pomoc± wagi bez takiej funkcji i kalkulatora też
można to bez problemu zrobić...

Data: 2011-01-04 23:51:43
Autor: ToMasz
Leszek 'QSi' Pasoń pisze:
[...]

spis z natury 3 osoby, - 10 godzin 1200 pozycji(razy ilo¶ć). NA to
wchodzi klient i mowi: eeee.. nic tu niemacie.
Ale liczenia szprych, nypli, koncówek lini, kulek do wolnobiegu jest
troche.
ToMasz

Data: 2011-01-05 10:01:47
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
On 01/04/2011 11:51 PM, ToMasz wrote:

spis z natury 3 osoby, - 10 godzin 1200 pozycji(razy ilość). NA to
wchodzi klient i mowi: eeee.. nic tu niemacie.
Ale liczenia szprych, nypli, koncĂłwek lini, kulek do wolnobiegu jest
troche.

Jest nadzieja ĹĽe sklepy rowerowe nauczÄ… siÄ™ tego co ĹĽelazne umiejÄ… od zawsze i ogarnÄ… istnienie wag :>

M.

Data: 2011-01-05 10:13:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-01-05 10:01, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:
[...]

Przy wadze nypli, używana przez nich waga musiałaby mieć sporą dokładność. Spożywcza, z dokładnością 5g nie wystarczy, a już taka kosztuje 800-1500zł. Więc nie wydaje mnie się, żeby im to było potrzebne.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-01-05 01:54:05
Autor: tadek
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
On 5 Sty, 10:13, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:

> Jest nadzieja że sklepy rowerowe naucz± się tego co żelazne umiej± od
> zawsze i ogarn± istnienie wag :>

Przy wadze nypli, używana przez nich waga musiałaby mieć spor±
dokładno¶ć. Spożywcza, z dokładno¶ci± 5g nie wystarczy, a już taka
kosztuje 800-1500zł. Więc nie wydaje mnie się, żeby im to było potrzebne.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

jak niepotrzebna to niech licz±. Ich problem

Data: 2011-01-05 10:26:26
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/05/2011 10:13 AM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

A waga z dokładnością do 1g może być...
....tańsza :>

Nie musi mieć 10kilo udźwigu.

M.

Data: 2011-01-09 19:48:10
Autor: __Maciek
Tygodniowe remanenty sklepikarzy...
Wed, 05 Jan 2011 10:13:46 +0100 "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<eikcinek@34xob.lp> napisał:

Przy wadze nypli, używana przez nich waga musiałaby mieć spor± dokładno¶ć. Spożywcza, z dokładno¶ci± 5g nie wystarczy, a już taka kosztuje 800-1500zł.

Swego czasu wagę o rozdzielczo¶ci 0,01g i z funkcj± liczenia sztuk
kupiłem na Allegro za 120zł. Nigdzie nie jest chyba napisane że waga
do ważenia nypli czy innej drobnicy w czasie remanentów musi być
certyfikowana. Wskazania wagi porównywałem z laboratoryjn± wag±
szalkow± - nie ma zastrzeżeń. Może to i chińszczyzna ale działa
dobrze.

Data: 2011-01-10 10:05:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
<eikcinek@34xob.lp>  napisaĹ‚:

Przy wadze nypli, używana przez nich waga musiałaby mieć sporą
dokładność. Spożywcza, z dokładnością 5g nie wystarczy, a już taka
kosztuje 800-1500zł.

Swego czasu wagę o rozdzielczości 0,01g i z funkcją liczenia sztuk
kupiłem na Allegro za 120zł. Nigdzie nie jest chyba napisane że waga
do ważenia nypli czy innej drobnicy w czasie remanentów musi być
certyfikowana. Wskazania wagi porównywałem z laboratoryjną wagą
szalkową - nie ma zastrzeżeń. Może to i chińszczyzna ale działa
dobrze.

Sęk w tym, że w sklepie musi mieć legalizację. Jeśli się przyzwyczaisz i będziesz jej używał wobec klientów, a nagle przyjdą skontrolować to nałożą mandat za brak legalizacji.