Data: 2016-11-28 22:51:08 | |
Autor: Matli | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem: - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich (mam je założone obecnie) - czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie. Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy? Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C. |
|
Data: 2016-11-28 22:01:07 | |
Autor: Budzik | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik Matli Wasmant@wp.pl ...
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon2 tygodnie oczekiwania na opony? Oni ci je na zamówienie w Chinach robią? Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie. Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz." Nina Liedtke |
|
Data: 2016-11-28 23:12:17 | |
Autor: 007 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Budzik w <news:XnsA6CEE9F48889Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:
Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie. jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie. Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko. Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"? -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-11-28 23:12:54 | |
Autor: Przyjazny | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On 2016-11-28 22:12, 007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
Budzik w <news:XnsA6CEE9F48889Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>: Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma. |
|
Data: 2016-11-29 00:24:51 | |
Autor: 007 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Przyjazny w <news:o1idlm$kc3$1mx1.internetia.pl>:
On 2016-11-28 22:12, 007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote: Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie Na lodowisku? Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-11-29 19:01:00 | |
Autor: Budzik | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik 007 news@intf.dyndns.org.invalid ...
wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko. Zawsze sa jakies chropowatości. najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan |
|
Data: 2016-11-29 20:46:23 | |
Autor: Cavallino | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 29-11-2016 o 20:01, Budzik pisze:
Użytkownik 007 news@intf.dyndns.org.invalid ... Do zera. a i to może nie wystarczyć. Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki. |
|
Data: 2016-11-29 21:26:48 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Cavallino" .... wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem. Do zera. a i to może nie wystarczyć. Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki. -- - To mi przypomina się jak pod górkę pod Paryż jechałem: zap... żeby tylko nie zatrzymać się bo wtedy wiadomo, że nie podjadę, jadę jadę, coraz wolniej, wolniej, koła się kręcą, ja się zatrzymuję, w końcu samochód zaczyna do tyłu jechać, koła nadal do przodu ... no nie przejechałem. |
|
Data: 2016-11-29 00:30:10 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny
<przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:
Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co letnia. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-11-29 10:37:41 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 00:30:10 +0100, w
<nefp3ct3h5st999k1sm3uh4pc7hh8ibc8g@4ax.com>, jerzu.xyz@irc.pl napisał(-a): On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny Polemizowałbym. Letnia będzie lepsza, bo będziesz zdawał sobie sprawę, że nic nie możesz :) |
|
Data: 2016-12-01 01:48:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Hello 007,
Monday, November 28, 2016, 11:12:17 PM, you wrote: [...] Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"? Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony - na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie, przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w październiku a na letnie w kwietniu. Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-12-01 10:53:32 | |
Autor: Trybun | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-12-01 o 01:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello 007, Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. I jak tu jechać po tych wąskich drogach gdzie latem z trudnością dwa auta się mijają bez trącenia lusterkami, a zimą przeważnie na środku jezdni głębokie lodowe koleiny? |
|
Data: 2016-12-01 15:03:18 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ff30c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. Bynajmniej. Polskie miasta oszczedzaja jak moga i sypia sol tylko na glownych ulicach. A na innych nie robia nic. I taka obserwacja - spadlo na boczna ulice sporo sniegu, zima dopisala, mroz sie utrzymal, snieg samochody ugniotly ... i on po paru dniach zlodowacial. I zimowki przestaly trzymac :-) Jakby posolili, to by splynal do kanalu, a tak to mamy pare cm lodu .... i nadzieja tylko w ociepleniu ... J. |
|
Data: 2016-12-01 15:23:38 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:325364460.20161201014833@pik-net.pl.invalid...
Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"? Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony - A wczoraj na wroclawkim bruku ABS pracowal zdrowo. Lodu nie bylo, sniegu na jezdni tez nie, ale chyba jednak gdzies na granicy mrozenia bylo, bo jak na zwykla wode to za slisko. I to na zimowkach, choc juz mocno zuzytych. Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie Zalezy jakie. Niektore dobrze sobie radza, ale ktore to ? :-) J. |
|
Data: 2016-11-28 22:56:37 | |
Autor: Cavallino | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych. Zrezygnuj z tego zamówienia i kup je tam, gdzie mają od ręki. 1000 km w obecnych warunkach na letnich to proszenie się o kłopoty, założenie dwóch zimówek to jeszcze gorszy pomysł. |
|
Data: 2016-11-29 12:16:41 | |
Autor: Artur Miller | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-28 o 22:56, Cavallino pisze:
W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze: do jakiego samochodu? od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad 200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie sprawdza się tak jak powinno. A. |
|
Data: 2016-11-29 12:37:56 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote:
od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa o jeździe na wprost. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2016-11-29 14:11:32 | |
Autor: Artur Miller | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 12:37, elmer radi radisson pisze:
On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote: nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą, kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :) a. |
|
Data: 2016-11-29 15:12:46 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On 2016-11-29 14:11, Artur Miller wrote:
nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą, Widocznie spojlery kleja woz do podloza :) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2016-11-30 08:17:55 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 14:11, Artur Miller pisze:
od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto I to jest racja :) https://dl.dropboxusercontent.com/u/44832464/02.jpg Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2016-11-28 23:42:35 | |
Autor: PiteR | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
na ** p.m.s ** Matli pisze tak:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu. Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział natentychmiast cztery zimówki. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-11-29 14:57:56 | |
Autor: BUNIEK | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy? Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu. W zasadzie to prawda i wszyscy o tym wiedzą, ale jakoś 4 zimowki to 100% koszt a to ze przywali to tylko prawdopodobieństwo kosztu a może i zdrowia/kłopotów. I często tak do tego podchodzimy w rożnych sytuacjach, czasami świadomie czasami nie,a najczęściej wiemy ze powinno być zrobione/kupione wcześniej/lepiej ale trzeba liczyć $$$ lub czas. Ot życie. Buniek |
|
Data: 2016-11-29 01:15:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Mon, 28 Nov 2016 22:51:08 +0100, Matli napisał(a):
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych. Z mieszanymi oponami zawsze trzeba uważać. Mając zimówki z tyłu i jadąc gdzieś w trasę musisz pamiętać że w mocnym zakręcie na suchym czy mokrym ten tył odjedzie pierwszy, a to nie jest takie fajne. Z kolei jak masz napęd na przód, to te zimówki z tyłu nie pomogą na sytuację kiedy będziesz musiał podjechać pod ośnieżoną górę. Przy napędzie na tył, zimówki tylko z tyłu to nawet całkiem niezłe rozwiązanie, ale pewnie masz FWD. Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie. Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy do bagażnika. Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe. |
|
Data: 2016-11-29 12:22:56 | |
Autor: t-1 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
Sprzeciwia się kodeks drogowy http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy |
|
Data: 2016-11-30 00:09:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:22:56 +0100, t-1 napisał(a):
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze: ojtam ojtam :) Tak jeszcze po przemyśleniu to wychodzi mi że zakładanie opon na ukos ma sens tylko tam gdzie przedni i tylny dyferencjał są o ograniczonym poślizgu, czyli raczej mało które auto cywilne, nawet AWD. |
|
Data: 2016-11-29 12:25:39 | |
Autor: t-1 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
Sprzeciwia się kodeks drogowy: http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drogowy |
|
Data: 2016-11-29 21:01:48 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" .... Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie. Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy do bagażnika. -- - A te łańcuchy to od razu założone ? Bo jak którejś zimy sypnęło pierwszy raz to już przy wyjeżdżaniu zamiast 90 stopni skrętu wyszło 45 a potem dowiedziałem się, że ta prosta droga naprawdę jest pod górkę tak, że jedynym wyjściem było zawrócenie i jej objechanie ale to tylko po to by zajechać zmienić te opony :-) |
|
Data: 2016-11-29 08:25:48 | |
Autor: Kris | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 22:51:14 UTC+1 użytkownik Matli napisał:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych. Ja bym jechał na letnich. Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał. A zimy wtedy to naprawdę zimy były;) Ale od kilku lat staram się zmieniać opony na zimowe. No chyba że przegapię,zapomnę jak w zeszłym roku np. |
|
Data: 2016-11-29 18:15:09 | |
Autor: t-1 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 17:25, Kris pisze:
Ja bym jechał na letnich.Problemem jest, że wtedy oponom było bliżej do dzisiejszych zimowych a nie letnich. |
|
Data: 2016-11-29 20:54:09 | |
Autor: Cavallino | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 29-11-2016 o 17:25, Kris pisze:
Ja bym jechał na letnich. Ale letnich opon nie było, tylko uniwersalne. |
|
Data: 2016-11-29 08:57:27 | |
Autor: abn140 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na towar.... a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki. bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz... albo jedz tylko powoli i ostroznie... za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok. |
|
Data: 2016-11-29 21:03:01 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "abn140" domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na towar.... a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki. bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz... albo jedz tylko powoli i ostroznie... za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok. -- - Wtedy były uniwersalne a on ma letnie. |
|
Data: 2016-11-29 08:59:38 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył. Jak RWD to nie pomogę bo doświadczenia nie mam. |
|
Data: 2016-11-29 09:16:08 | |
Autor: Jacek | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
a ja ci doradzę wywrotowo:Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD). Co do meritum, to 1000 km raczej będzie w dużej części autostradami albo głównymi drogami więc spokojnie może jechać i lepiej mieć 2 zimówki i 2 letnie, niż 4 letnie. Jacek PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Minęło kilka lat i ten sam gość obwieszcza, że to on był prekursorem opon zimowych w firmie i że "odkąd tylko można było je w Polsce kupić" zawsze używał ;-) |
|
Data: 2016-11-29 10:01:42 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl...
PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Troche lat pozniej to i ja krytykowalem. Tyle lat caly kraj jezdzil na "zwyklych oponach", sam juz troche przejezdzilem, i wystarczaly. Ale potem trafilem na "prawdziwie letnie" i sie przeprosilem. Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi. J. |
|
Data: 2016-11-29 09:50:50 | |
Autor: PiteR | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi. Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale wraca przyczepność. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód. Za ostatni grosz będę kupował oponki. Na letnich jeździłem jak byłem mały. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-11-29 12:27:34 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6CF642C8D310dayrider@localhost.net...
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba zanim zacznie majtac. Navigatory zostaly przetestowane w gorsko-narciarskich zimowych warunkach i jak byly nowe, to dzialaly IMO rewelacyjnie dobrze na sniegu. W pozniejszych latach w miescie to juz tak rewelacyjnie nie zawsze bylo ... moze zuzycie, moze wiecej lodu niz sniegu. Niestety, w narciarskich wycieczkach mialem przerwe. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się Za ostatni grosz będę kupował oponki. Tylko ze wsrod tych tzw letnich sa takie calkiem dobre na sniegu i takie calkiem niedobre, no i cale spektrum posrednie. Nigdy nie wiesz jakie sa, dopoki nie przetestujesz. A caloroczne okazuja sie calkiem dobre, i maja pare zalet - np nigdy Cie pierwszy snieg nie zaskoczy :-) A potem popatrz np po amerykanskich stronach producentow - na europejskich sa letnie i zimowe, a na amerykanskich o dziwo byly i caloroczne, albo wrecz - opony, a tylko niektorzy dodawali letnie i zimowe. W Europie tez cos sie zmienia, bo coraz wiecej producentow oferuje caloroczne. Ciekawe - klienci dali odpor, czy nowe przepisy w wielu krajach zmusily klientow do szukania zimowych lub wyraznie calorocznych. J. |
|
Data: 2016-11-29 12:41:36 | |
Autor: PiteR | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry pani ;) -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach? |
|
Data: 2016-11-29 13:57:55 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6CF81200DFBFdayrider@localhost.net...
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w Ja tez nie wiem, ale do tej pory intuicja malo razy zawiodla, i na szczescie bez wiekszych skutkow. A zawiodla chyba wtedy, jak sie na letnich uparlem w zimie jezdzic. Ale wiedza zerowa, dlatego w trudnych warunkach profilaktycznie zwalniam ... raczej za malo, ale jak wolno mozna jechac ... J. |
|
Data: 2016-11-29 10:39:59 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, w <o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a): W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze: Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone. Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód. |
|
Data: 2016-11-29 12:15:27 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q4jq3cp0gtbpbmua56754m01kfh4fq7p01@4ax.com...
Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a): W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze: Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone. Jak pod gore, to na obie. Bo oprocz podjazdow w gorach sa tez zjazdy i zakrety :-) Albo kupic RWD :-) J. |
|
Data: 2016-11-29 10:54:01 | |
Autor: zhbick | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl... Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD). +1 A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach. |
|
Data: 2016-11-29 10:57:04 | |
Autor: zhbick | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl... Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach. później rzecz jasna też, tyle że na nowych :) |
|
Data: 2016-11-29 11:02:38 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 10:54:01 +0100, w
<583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>, "zhbick" <no@spam.pl> napisał(-a): A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach. Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy. |
|
Data: 2016-11-29 13:28:30 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy. Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz, ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik |
|
Data: 2016-11-29 16:21:47 | |
Autor: Jacek | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 29.11.2016 o 13:28, sirapacz pisze:
Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,Wątkotwórca szuka rady na 2 tygodnie. Patrzyłem na prognozę pogody. W porywach spadnie temperatura do minus 5. Środa 7 grudnia ma być ostatnim dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby się kopać nie widzę. Jacek |
|
Data: 2016-11-29 16:59:48 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby zależy gdzie on mieszka:P |
|
Data: 2016-11-29 18:30:21 | |
Autor: zhbick | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5hkq3c1n0fqnso6sbbi0ij7687s8st00nj@4ax.com... Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy. A pozostałe trzy ma nowe? Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdyby nie uszkodził czwartej, to jeździłby na czterech używanych => skuteczność marna => szkoda czasu i pieniędzy => nie zmieniać z letnich :) |
|
Data: 2016-11-29 11:03:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze: Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ. Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze. Zależy po czym się jedzie. Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe. Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością. No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta. Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do rowu. |
|
Data: 2016-11-29 12:32:07 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.net...
Zależy po czym się jedzie. IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie trzymaja. Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-) No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta. Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka. Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta decyzja :-) J. |
|
Data: 2016-11-30 21:28:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.net... Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło. Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest praktycznie nie do opanowania. I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko. Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;) Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego manewru będzie dramat. Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta decyzja :-) No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę. Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;) |
|
Data: 2016-11-29 13:24:59 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. no niestety trzeba jeździć świadomie:) Mnie na szczęście się to nie stało a ze 2-3 sezony na takiej kombinacji przejeździłem. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD). aby móc bez uślizgu tyłu przodem wjechać na zakręcie wprost w zaspę ;) |
|
Data: 2016-11-30 11:36:14 | |
Autor: Tomalkole | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie | |
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o1jdg9$u74$1node2.news.atman.pl... W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze: a ja ci doradzę wywrotowo: Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód, to im ostrzejszy skręt tym wolniej należy go pokonywać uzależniając to od stanu nawierzchni. Gdy ktoś gwałtownie skręca przy większej prędkości to zawsze ryzykuje piruet. Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę, dlatego lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze ewentualną możliwość korekty kierownicą. |
|
Data: 2016-11-30 21:25:45 | |
Autor: 007 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie | |
Tomalkole w <news:o1ma3b$m0t$1news.mixmin.net>:
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości A po polsku? masz przykład w cytacie. Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę, Wolisz tyłem zamiatać przypadkowo... lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze A tył lata... Masz kłopot z ortografią i z jazdą! -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-11-29 13:34:58 | |
Autor: T. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-28 o 22:51, Matli pisze:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych. Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie jazdy obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po mieście. Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%. Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest. Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A generalnie - nic nie zastąpi ostrożności... T. |
|
Data: 2016-11-29 14:05:12 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583d75f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie jazdy Widac nigdy nie trafil na prawdziwie letnie opony. obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po mieście. Grzania nie neguje, ale raczej slabe jest, to nie F1, ze opona ma 100 st C. No i na tyle slabe, ze sniegu ani lodu nie topi pod soba. A jesli juz zimowki trzeba zalozyc (bo sie przemysl oponiarski nauczyl robic prawdziwie letnie opony), to wszystko jedno czy przy 7C, czy -1C. Za tam twierdze, ze zalozyc trzeba zanim spadnie snieg, a zdjac jak juz nie spadnie - co u nas w kraju oznacza tak mniej wiecej od 30 pazdziernika do 3 maja na zimowkach :-) Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest. Inny bieznik maja (w szczegolnosci te drobne naciecia - lamelki), na sniegu trzymaja dosc dobrze, na lodzie ... raczej slabo. Ale lod lodowi nie rowny. Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A generalnie - nic nie zastąpi ostrożności... Ja bym tam sie jednak troch bal, ze mnie na zakrecie tyl wyprzedzi ... J. |
|
Data: 2016-11-29 15:27:11 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 13:34:58 +0100, w <583d75f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a): Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%. W sieci można jeszcze znaleźć test opon zimowych przy temp -4 czy -5st. Letnie wygrywały. Oczywiście nie było sniegu. Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. I to jest słuszna konkluzja. |
|
Data: 2016-11-29 17:09:07 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna. Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni. Nie sypią tam w zasadzie nigdy. Jak oblodzi się i ubije śnieg tak, że na nogach ciężko się utrzymać to przed zjazdem (na końcu zjazdu zakręt:P) na letnich trzeba zdrowaśkę. Na dole już nie trzeba ogrzewania bo człowiek się nagrzewa sam na tych 200m ;) Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;) przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.Z tymi letnimi nie szalałbym ALE do -10 czy -20 (to jest różnica na korzyść zimówek). Letnie (a przynajmniej te które używałem) przy trzaskającym mrozie na suchym asfalcie spisywały sie gorzej niż na morkej nawierzchni w cieple. Zimy jakie mieliśmy ostatnio były tak łagodne, że nie wręcz nie było sensu zmieniać opon. generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...amen |
|
Data: 2016-11-29 17:43:07 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1k9br$its$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna. No i w tym problem - warunki trudne do rzetelnego porownania. Trzeba by miec dwa lub wiecej identycznych aut i przez wiele dni testowac, aby jakas srednia z warunkow wyciagnac. Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni. Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-) Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku. ale ok mamy "stroma gorke". Nie sypią tam w zasadzie nigdy. Jak oblodzi się i ubije śnieg tak, że na nogach ciężko się utrzymać to przed zjazdem (na końcu zjazdu zakręt:P) na letnich trzeba zdrowaśkę. Na dole już nie trzeba ogrzewania bo człowiek się nagrzewa sam na tych 200m ;) "Ale urwal" :-) Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;) Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej niz letnie trzymaja. Ale to trzymanie niestety slabe. Ja kiedys w Czarnej Gorze chyba ze 30 stluczek na parkingu widzialem - warunki byly wlasnie jak "ale urwal", a mysle, ze przynajmniej 75% mialo zimowki, jesli nie 100%, no i sporo doswiadczonych kierowcow tam powinno byc. Z tymi letnimi nie szalałbym ALE do -10 czy -20 (to jest różnica na korzyść zimówek). Letnie (a przynajmniej te które używałem) przyprzetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest. IMO - na suchym asfalcie roznice w trzymaniu nie beda jakies duze. Za to grudzien jest, snieg moze w kazdej chwili spasc. No ale w takiej zlosliwej sytuacji, przy dobrych prognozach, moze i zaryzykowac, ze sniegu nie bedzie. Najwyzej sie pojedzie tramwajem. Bo wolno i ostroznie to tez niedobrze - wyzwa od kapelusznikow :-) trzaskającym mrozie na suchym asfalcie spisywały sie gorzej niż na morkej nawierzchni w cieple. Z tym, ze przy trzaskajacym mrozie, to rozny ten asfalt moze byc. Szron/szadz, gololedz. J. |
|
Data: 2016-11-29 17:52:50 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 17:43:07 +0100, w
<583db01c$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): >kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie >trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a >nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna. Leżą gdzieś testy w sieci, można poszukać. |
|
Data: 2016-11-29 18:30:40 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni. Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;) Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę. Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i wymyślam bo na lodzie obie będą do d... Najwyzej sie pojedzie tramwajem. U mnie na wsi może być z tym ciężko ;) Z tym, ze przy trzaskajacym mrozie, to rozny ten asfalt moze byc. miałem na myśli asfalt gdzie już tylko nalot z soli został a woda cała odparowała |
|
Data: 2016-11-30 12:11:23 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1ke4o$pj9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni.Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-) Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;) Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę. Stawiam, ze ponizej 10 stopni wyjdzie. Dopuszczalne 12% to 7 stopni. Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i wymyślam bo na lodzie obie będą do d... Ale tak wlasnie bedzie - obie beda do d* :-) Jedne troche bardziej :-) Tak z praktyki, to pare razy trafilem na wyslizgany lod i wtedy problem z ruszeniem z plaskiego parkingu byl. Wiaderko piasku albo lancuchy ... J. |
|
Data: 2016-11-29 17:52:27 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tue, 29 Nov 2016 17:09:07 +0100, w <o1k9br$its$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
sirapacz <newsy@sircomp.pl> napisał(-a): > pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie Lepiej, bo letni zatrzymają się po 400m, a zimówki po 100. Kolce po 40m. |
|
Data: 2016-11-29 18:31:42 | |
Autor: sirapacz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Lepiej, bo letni zatrzymają się po 400m, a zimówki po 100. czasami wystarczy tylko mieć możliwość zredukowania prędkości... ....przed dzwonem:) |
|
Data: 2016-11-29 21:17:21 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "T." ... Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%. .... -- - Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych. Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i zasadniczo nie wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś tylko do pracy jeździ to pewnie optymalniejsze są całosezonowe. |
|
Data: 2016-11-30 08:54:01 | |
Autor: T. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 21:17, re pisze:
Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat. T. |
|
Data: 2016-11-30 22:18:59 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "T." .. Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat. -- - Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5 |
|
Data: 2016-11-30 23:44:25 | |
Autor: T. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-30 o 22:18, re pisze:
Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-) T. |
|
Data: 2016-12-01 02:00:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Hello T.,
Wednesday, November 30, 2016, 11:44:25 PM, you wrote: [...] Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobryOk, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-) To ile Ty jeździsz, że przez 10 lat opon nie zużywasz? Raz na tydzień do kościoła? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-12-01 15:44:13 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1nfof$g2o$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "T." .. Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry Zimowki juz tylko 3 ... albo to wynik lobbowania firm oponiarskich w ADAC :-) J. |
|
Data: 2016-12-04 23:37:27 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On Wed, 30 Nov 2016 08:54:01 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Producenci uważają za nowe opony takie, które leżały w magazynie 5 lat. To wg nich jest nadal nowa opona. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-12-01 16:00:17 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1knor$lq1$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "T." Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte, nie warto zakladac", i kupisz nowe przed terminem. Albo kupisz nowy komplet, bo to nowe uzywane auto, a sprzedajacy nie przekazal. Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i zasadniczo nie wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś tylko do pracy jeździ to pewnie optymalniejsze są całosezonowe. Ja tam Navigatory przetestowalem i w narciarskich warunkach. J. |
|
Data: 2016-12-01 22:45:38 | |
Autor: 007 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
J.F. w <news:58403b03$0$15208$65785112news.neostrada.pl>:
Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte, nie warto zakladac", i kupisz nowe przed terminem. Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek, ślepniesz? -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-12-02 10:48:51 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "007" napisał w wiadomości
J.F. w Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte, Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek, ślepniesz? Nie wierzysz "fachowcowi" ? :-) Poza tym - ja to bede jezdzil i jezdzil az do zuzycia, i moze nawet nie spojrze na bieznik. Ale co innego jezdzic, a co innego zakladac taka z 3mm, jak ma starczyc na pol roku :-) J. |
|
Data: 2016-11-29 14:20:18 | |
Autor: miumiu | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy? Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem w tira... Pzdr |
|
Data: 2016-11-30 15:27:22 | |
Autor: Trybun | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki. |
|
Data: 2016-11-30 16:32:06 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ee1be$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze: Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki. Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie. J. |
|
Data: 2016-12-01 10:49:50 | |
Autor: Trybun | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ee1be$0$663$65785112@news.neostrada.pl... Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników które musi spełniać kierowca. |
|
Data: 2016-12-01 09:55:54 | |
Autor: masti | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robiÄ | |
Trybun wrote:
W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze: współcześni kierowcy mają milion systemów na trzy litery ABS, ESP, itd. i są nieśmiertelni. W każdym rzem tak im się wydaje do czasu jak przy 20kmh wywalą w drzewo :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-11-30 16:59:50 | |
Autor: Cavallino | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:
Kto pędzi na złamanie karku na Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie wylecenia z niej.... |
|
Data: 2016-12-01 10:50:11 | |
Autor: Trybun | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze: Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku, na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki? |
|
Data: 2016-12-01 22:19:30 | |
Autor: Cavallino | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 01-12-2016 o 10:50, Trybun pisze:
W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze: Sugeruję, że czarny asfalt o dobrej przyczepności, za kilkadziesiąt km może okazać się zupełnie oblodzony i nawet przy 50 wylecisz w pole. |
|
Data: 2016-11-30 22:32:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze: No tu masz takiego asa. https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że pozostał ruch jednostajny prostoliniowy. Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało. A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście "niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h. Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd. |
|
Data: 2016-12-01 10:52:05 | |
Autor: Trybun | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:
Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie. |
|
Data: 2016-12-01 14:46:20 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem. Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji. No, ale prędkość względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżę RWD. Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...
|
|
Data: 2016-12-02 10:44:48 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Przemyslaw P." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b9c550dd-3a8d-419a-af86-600987072d02@googlegroups.com...
We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia >miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem. Ale ten zakret o 90 stopni, to na tyle lagodny, ze na sucho bys go przejechal 80 ? J. |
|
Data: 2016-12-02 08:05:03 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną świadomość, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle. |
|
Data: 2016-12-02 17:55:41 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Przemyslaw P." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:07b73e4e-3b7f-4082-8b46-5b8b6ebbc74c@googlegroups.com...
Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku. Masz na mysli ten ? https://www.google.pl/maps/@51.8121887,19.4255548,16z?hl=pl Ten na jezdni "przed Zgierska" sprawia wrazenie lagodnego, na sucho pewnie da sie tam szybko pojechac, nawet masterem :-) Wiec po co to 40 ? W druga strone jest ostro, ale to by bylo "za Zgierska". Tam tez 40 obowiazuje, ale znak ustawiony daleko wczesniej. Zaraz ... droga po lewej z tego "ronda" to chyba skrzyzowanie, wiec na tym ostrym zakrecie ograniczenia nie ma ! Tzn jest normalne miejskie 50 - pewnie wystarczy ... ale zima to juz niekoniecznie :-) J. |
|
Data: 2016-12-02 09:20:57 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Tak, masz rację - za Zgierską. Ale 50 Masterem może być ciężko, tyle to większość osobowych nie jedzie, nawet latem. Dlatego piszę, że mimo niewielkiej prędkości, był poślizg tyłu.
|
|
Data: 2016-12-04 23:42:26 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
On Fri, 2 Dec 2016 08:05:03 -0800 (PST), "Przemyslaw P."
<przemyslaw.22@gmail.com> wrote: Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Kolanko? Tam nawet na mokrym auta wylatują w krajobraz ;) Aczkolwiek mnie jeszcze tam nic takiego się nie przytrafiło. https://www.youtube.com/playlist?list=PLft_VK4Pj_oLfVweCLpEr_e74K4DwH7ss -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-12-01 15:05:15 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ff2b5$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. To jest poglad tylko z tych jednych opon letnich i nie przenos go na wszystkie letnie. jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie. 90km/h poza miastem to brawura ? J. |
|
Data: 2016-12-01 15:49:57 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74af1txgbzfj$.x25cxwxxjadk$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a): A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na No tu masz takiego asa. Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to Ten piewszy z kadru, co cofa ... stawiam, ze tez nie docenil warunkow i za szybko jechal i za pozno hamowal. Wiec mamy juz dwoch ... a w Olsztynie to ludzie nie przyzwyczajeni do dlugiej zimy i koniecznosci zimowek ? A z drugiej strony - jakby bylo nadzwyczajnie slisko, to chyba by bylo wiecej rozbitych aut :-) A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście Ale moze on jechal 40 ? J. |
|
Data: 2016-12-01 10:57:32 | |
Autor: miumiu | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
To zależy na czym ci bardziej zależy. Jak na bezpieczeństwie w czasie poślizgów, to na oś napędową zakładasz gorsze. Jak na wyjeżdżaniu z zasp, to na oś napędową zakładasz lepsze. Cała filozofia :) Pzdr |
|
Data: 2016-11-30 18:55:20 | |
Autor: J.F. | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Matli" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ca6d0$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C. My tu gadu gadu, a we Wroclawiu na chodnikach juz bialo. Glupia sprawa - na nieuzywanej jezdni obok jeszcze nie. Ki czort - duza kostka brukowa jest cieplejsza niz mala kostka brukowa ? J. |