Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Data: 2016-11-28 22:01:07
Autor: Budzik
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik Matli Wasmant@wp.pl ...

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon
zimowych. Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest
rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać
problem: - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko
na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

2 tygodnie oczekiwania na opony?
Oni ci je na zamówienie w Chinach robią?

Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie.
Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2016-11-28 23:12:17
Autor: 007
Budzik w <news:XnsA6CEE9F48889Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie.

jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie.

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

--
'Tom N'

Data: 2016-11-28 23:12:54
Autor: Przyjazny
On 2016-11-28 22:12, 007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
Budzik w <news:XnsA6CEE9F48889Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:
Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Data: 2016-11-29 00:24:51
Autor: 007
Przyjazny w <news:o1idlm$kc3$1mx1.internetia.pl>:

On 2016-11-28 22:12, 007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

Na lodowisku?

Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych

--
'Tom N'

Data: 2016-11-29 19:01:00
Autor: Budzik
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik 007 news@intf.dyndns.org.invalid ...

[...]

wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
Zawsze sa jakies chropowatości.
najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2016-11-29 20:46:23
Autor: Cavallino
W dniu 29-11-2016 o 20:01, Budzik pisze:
[...]

Do zera. a i to może nie wystarczyć.
Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki.

Data: 2016-11-29 21:26:48
Autor: re
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Użytkownik "Cavallino"

[...]

-- -
To mi przypomina się jak pod górkę pod Paryż jechałem: zap... żeby tylko nie zatrzymać się bo wtedy wiadomo, że nie podjadę, jadę jadę, coraz wolniej, wolniej, koła się kręcą, ja się zatrzymuję, w końcu samochód zaczyna do tyłu jechać, koła nadal do przodu ... no nie przejechałem.

Data: 2016-11-29 00:30:10
Autor: jerzu.xyz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny
<przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
letnia.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-11-29 10:37:41
Autor: radekp@konto.pl
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Tue, 29 Nov 2016 00:30:10 +0100, w
<nefp3ct3h5st999k1sm3uh4pc7hh8ibc8g@4ax.com>, jerzu.xyz@irc.pl napisał(-a):

> [...]

>średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co

Polemizowałbym. Letnia będzie lepsza, bo będziesz zdawał sobie sprawę, że nic
nie możesz :)

Data: 2016-12-01 01:48:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Hello 007,

[...]

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
październiku a na letnie w kwietniu.

Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-12-01 10:53:32
Autor: Trybun
[...]

Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. I jak tu jechać po tych wąskich drogach gdzie latem z trudnością dwa auta się mijają bez trącenia lusterkami, a zimą przeważnie na środku jezdni głębokie lodowe koleiny?

Data: 2016-12-01 15:03:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ff30c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bynajmniej.

Polskie miasta oszczedzaja jak moga i sypia sol tylko na glownych ulicach.
A na innych nie robia nic.

I taka obserwacja - spadlo na boczna ulice sporo sniegu, zima dopisala, mroz sie utrzymal, snieg samochody ugniotly ... i on po paru dniach zlodowacial.
I zimowki przestaly trzymac :-)

Jakby posolili, to by splynal do kanalu, a tak to mamy pare cm lodu .... i nadzieja tylko w ociepleniu ...

J.

Data: 2016-12-01 15:23:38
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:325364460.20161201014833@pik-net.pl.invalid...
[...]

A wczoraj na wroclawkim bruku ABS pracowal zdrowo.
Lodu nie bylo, sniegu na jezdni tez nie, ale chyba jednak gdzies na granicy mrozenia bylo, bo jak na zwykla wode to za slisko.

I to na zimowkach, choc juz mocno zuzytych.

Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

Zalezy jakie. Niektore dobrze sobie radza, ale ktore to ? :-)

J.

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić