Data: 2016-11-29 01:15:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Mon, 28 Nov 2016 22:51:08 +0100, Matli napisał(a):
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych. Z mieszanymi oponami zawsze trzeba uważać. Mając zimówki z tyłu i jadąc gdzieś w trasę musisz pamiętać że w mocnym zakręcie na suchym czy mokrym ten tył odjedzie pierwszy, a to nie jest takie fajne. Z kolei jak masz napęd na przód, to te zimówki z tyłu nie pomogą na sytuację kiedy będziesz musiał podjechać pod ośnieżoną górę. Przy napędzie na tył, zimówki tylko z tyłu to nawet całkiem niezłe rozwiązanie, ale pewnie masz FWD. Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie. Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy do bagażnika. Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe. |
|
Data: 2016-11-29 12:22:56 | |
Autor: t-1 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
Sprzeciwia się kodeks drogowy http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy |
|
Data: 2016-11-30 00:09:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:22:56 +0100, t-1 napisał(a):
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze: ojtam ojtam :) Tak jeszcze po przemyśleniu to wychodzi mi że zakładanie opon na ukos ma sens tylko tam gdzie przedni i tylny dyferencjał są o ograniczonym poślizgu, czyli raczej mało które auto cywilne, nawet AWD. |
|
Data: 2016-11-29 12:25:39 | |
Autor: t-1 | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
Sprzeciwia się kodeks drogowy: http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drogowy |
|
Data: 2016-11-29 21:01:48 | |
Autor: re | |
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" .... Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie. Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy do bagażnika. -- - A te łańcuchy to od razu założone ? Bo jak którejś zimy sypnęło pierwszy raz to już przy wyjeżdżaniu zamiast 90 stopni skrętu wyszło 45 a potem dowiedziałem się, że ta prosta droga naprawdę jest pod górkę tak, że jedynym wyjściem było zawrócenie i jej objechanie ale to tylko po to by zajechać zmienić te opony :-) |