Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Data: 2016-11-29 01:15:42
Autor: Tomasz Pyra
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Dnia Mon, 28 Nov 2016 22:51:08 +0100, Matli napisał(a):

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

Z mieszanymi oponami zawsze trzeba uważać.

Mając zimówki z tyłu i jadąc gdzieś w trasę musisz pamiętać że w mocnym
zakręcie na suchym czy mokrym ten tył odjedzie pierwszy, a to nie jest
takie fajne.

Z kolei jak masz napęd na przód, to te zimówki z tyłu nie pomogą na
sytuację kiedy będziesz musiał podjechać pod ośnieżoną górę.
Przy napędzie na tył, zimówki tylko z tyłu to nawet całkiem niezłe
rozwiązanie, ale pewnie masz FWD.

Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
do bagażnika.

Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.

Data: 2016-11-29 12:22:56
Autor: t-1
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy
http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy

Data: 2016-11-30 00:09:46
Autor: Tomasz Pyra
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:22:56 +0100, t-1 napisał(a):

W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy
http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy

ojtam ojtam :)

Tak jeszcze po przemyśleniu to wychodzi mi że zakładanie opon na ukos ma
sens tylko tam gdzie przedni i tylny dyferencjał są o ograniczonym
poślizgu, czyli raczej mało które auto cywilne, nawet AWD.

Data: 2016-11-29 12:25:39
Autor: t-1
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy:
http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drogowy

Data: 2016-11-29 21:01:48
Autor: re
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić


Użytkownik "Tomasz Pyra"


....
Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
do bagażnika.
-- -
A te łańcuchy to od razu założone ? Bo jak którejś zimy sypnęło pierwszy raz to już przy wyjeżdżaniu zamiast 90 stopni skrętu wyszło 45 a potem dowiedziałem się, że ta prosta droga naprawdę jest pod górkę tak, że jedynym wyjściem było zawrócenie i jej objechanie ale to tylko po to by zajechać zmienić te opony :-)

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona